ideeen voor de woonkamer
maandag 27 februari 2012 om 12:05
Hallo allemaal,
Binnenkort krijgen we een zwarte (waarschijnlijk) half glans vloertegels in de woonkamer. Er staan zwart leren bankstellen en een blank eiken eet- en salontafel. Nu wil ik eigenlijk af zijn van blank eiken maar ja...ze zijn nog goed en jammer om weg te gooien. Kan ik van blank eiken iets anders maken wat past bij zwart of zal ik ze toch maar zo laten....weetgeenraad...
Binnenkort krijgen we een zwarte (waarschijnlijk) half glans vloertegels in de woonkamer. Er staan zwart leren bankstellen en een blank eiken eet- en salontafel. Nu wil ik eigenlijk af zijn van blank eiken maar ja...ze zijn nog goed en jammer om weg te gooien. Kan ik van blank eiken iets anders maken wat past bij zwart of zal ik ze toch maar zo laten....weetgeenraad...
maandag 27 februari 2012 om 12:30
ik heb er idd aan gedacht om ze een andere kleur te geven, maar durf het niet zo goed. Hoe kunt je bijvoorbeeld blank eiken hoogglans wit maken? zullen de structuren er niet door heen shijnen? niet dat dat het grootste probleem is maar ik weet niet of het mij zal lukken. Vind het niet mooi als iedereen meteen ziet dat ik het geverd heb tips om te verven?
maandag 27 februari 2012 om 12:35
Goed schuren, zodat alle lak eraf is.
Dan tweemaal in de grondverf zetten. De eerste laag gewoon, de tweede laag verdund. Tussendoor licht opschuren.
Weer licht opschuren en aflakken. Als het resultaat nog niet naar je zin is, kun je een tweede laag aanbrengen.
Het is echt niet moeilijk, je moet wel geduld hebben. Geen dikke plakkaten verf erop smeren, maar liefst met een roller een dun laagje per keer.
Ik heb ook enkele meubels in huis wit geschilderd en het resultaat mag er zijn.
Ik weet niet wat je van Riviera Maison stijl vindt, er zijn meubelstickers te koop die je erop kunt wrijven. Je kunt dan ook je eigen tekst bestellen als je wilt.
Dan tweemaal in de grondverf zetten. De eerste laag gewoon, de tweede laag verdund. Tussendoor licht opschuren.
Weer licht opschuren en aflakken. Als het resultaat nog niet naar je zin is, kun je een tweede laag aanbrengen.
Het is echt niet moeilijk, je moet wel geduld hebben. Geen dikke plakkaten verf erop smeren, maar liefst met een roller een dun laagje per keer.
Ik heb ook enkele meubels in huis wit geschilderd en het resultaat mag er zijn.
Ik weet niet wat je van Riviera Maison stijl vindt, er zijn meubelstickers te koop die je erop kunt wrijven. Je kunt dan ook je eigen tekst bestellen als je wilt.
maandag 27 februari 2012 om 12:47
) bedankt voor de tips, ik wil ik het wel proberen denk ik Er moeten ook 6 nieuwe eetkamer stoelen komen, en die wil ik graag in 6 verschillende kleuren nemen. Omdat anders de kamer te zwart wordt. Alleen weet ik niet of dat kinderachtig is....wat voor kleur tafel zal daar mooi bij staan? Dus de vloer is zwart, bankstel zwart...en daarom wil ik de eethoek wat opfleuren.
maandag 27 februari 2012 om 13:04
maandag 27 februari 2012 om 14:00