Oktober 2011
zaterdag 29 oktober 2011 om 19:19
We zijn alweer een half jaar moeder!
(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )
Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.
Hier ons eerste topic.
Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september
Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september
Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober
Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober
Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober
Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober
Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober
Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober
Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober
Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.
1e kindje23 oktober
Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober
Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober
Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november
Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november
Zoon E.
(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )
Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.
Hier ons eerste topic.
Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september
Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september
Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober
Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober
Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober
Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober
Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober
Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober
Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober
Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.
1e kindje23 oktober
Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober
Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober
Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november
Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november
Zoon E.
donderdag 23 februari 2012 om 19:25
Hallo
Vandaag cb geweest.
Hierbij de statestieken:
A is 4 maanden oud=18 weken
Lengte 61,5
Gewicht 5865
Verdere opmerkingen van de wijkverpleegkundige:
- prima als A wil 'staan'. Maar we moeten ervoor zorgen dat we haar goed onder de oksels pakken, zodat er niet teveel gewicht op haar voetjes komt
- A heeft nog een beetje een afgeplat hoofdje, dus stimuleren op buik of andere zijde
Verder vond ze A een allert meisje. Dat ze veel om zich heen kijkt enzo. Fijn om te horen
A heeft de vaccinatie ook weer goed doorstaan.
Ik voel trouwens een koortslip opkomen. In de bijsluiter van koortslipcrême staat dat je met borstvoeding moet overleggen met apotheek of arts. Ik heb even gebeld en het is oké om te gebruiken. Dit ter informatie voor andere koortslip/borstvoeding-mama's
Vandaag cb geweest.
Hierbij de statestieken:
A is 4 maanden oud=18 weken
Lengte 61,5
Gewicht 5865
Verdere opmerkingen van de wijkverpleegkundige:
- prima als A wil 'staan'. Maar we moeten ervoor zorgen dat we haar goed onder de oksels pakken, zodat er niet teveel gewicht op haar voetjes komt
- A heeft nog een beetje een afgeplat hoofdje, dus stimuleren op buik of andere zijde
Verder vond ze A een allert meisje. Dat ze veel om zich heen kijkt enzo. Fijn om te horen
A heeft de vaccinatie ook weer goed doorstaan.
Ik voel trouwens een koortslip opkomen. In de bijsluiter van koortslipcrême staat dat je met borstvoeding moet overleggen met apotheek of arts. Ik heb even gebeld en het is oké om te gebruiken. Dit ter informatie voor andere koortslip/borstvoeding-mama's
donderdag 23 februari 2012 om 19:31
Balen Fruitfris; een koortslip. Ik had er in week 1 van K. al een. Ik gebruik dan ook zo'n compeed pleister. Dit om besmetting te voorkomen.
Zo hee; wat een kleintje is je kindje fruitfris. Nouja...K. is gewoon groot. Die was met 3,5 maand al 7 kilo, haha! Is ook echt een flinke baby.
@Sperzie: 4 maanden dip is hier ook aan de orde denk ik. Al denk ik nog steeds aan tandjes. Vuurrode wangen, of soms 1 vuurrode wang. En veel huilen. Sinds gisteren is ze ook weer snotverkouden. Net als haar zus. En ze heeft ook echt van die huilbuien. Echt zielig.
@ Milo: Hoe is het nu met je zoontje? Wat sneu zeg; zo ziek. Hier ook heel veel hoesten s'nachts sinds eergisteren. Dus ook weer de boeken onder het bed. Het haalt het niet weg natuurlijk; maar verlicht wel ietsje. Ik ga het bij K. ook maar doen vannacht.
Zo hee; wat een kleintje is je kindje fruitfris. Nouja...K. is gewoon groot. Die was met 3,5 maand al 7 kilo, haha! Is ook echt een flinke baby.
@Sperzie: 4 maanden dip is hier ook aan de orde denk ik. Al denk ik nog steeds aan tandjes. Vuurrode wangen, of soms 1 vuurrode wang. En veel huilen. Sinds gisteren is ze ook weer snotverkouden. Net als haar zus. En ze heeft ook echt van die huilbuien. Echt zielig.
@ Milo: Hoe is het nu met je zoontje? Wat sneu zeg; zo ziek. Hier ook heel veel hoesten s'nachts sinds eergisteren. Dus ook weer de boeken onder het bed. Het haalt het niet weg natuurlijk; maar verlicht wel ietsje. Ik ga het bij K. ook maar doen vannacht.
donderdag 23 februari 2012 om 19:54
S huilt ook wat meer en soms ook echt ontroostbaar! Ook kwijlt hij heel veel en zit hij met zijn handjes in zijn mondje, maar denk nog niet echt aan tandjes, ik krijg soms meer het idee dat hij toe is aan een hapje binnenkort, hij hapt ook heel gewillig zijn vitamine druppeltjes van het lepeltje 's morgens.
Fruitfris, wat een kleintje zeg! Leuk hoor die verschillen! S heeft ook een licht afgeplat hoofdje, in bed heeft hij vaak zijn hoofd naar 1 kant, dus maar veel oefenen wanneer hij wakker is.
Fruitfris, wat een kleintje zeg! Leuk hoor die verschillen! S heeft ook een licht afgeplat hoofdje, in bed heeft hij vaak zijn hoofd naar 1 kant, dus maar veel oefenen wanneer hij wakker is.
donderdag 23 februari 2012 om 21:07
Hoiiiiiii!
Hier druk druk druk dus ff in de meeleesmodus!
J. Is anderhalve week ziek geweest. Echt 40 graden koorts en veel slapen, huilen en weinig drinken. En dat wat hij binnen kreeg, kwam er ook weer uit. Veel overgeven en diaree. Maar nu lacht hij weer en is hij alleen nog maar verkouden. Pfff stress hoor, zo'n ziek klein kereltje!
@tabel: j. Was met 16 weken (12 januari) 6630 gram en 63 cm. Hoef 2 april pas weer naar CB.
@plat hoofdje: hier ook een plat achterhoofdje. Probeer hem nu ook veel te laten zitten overdag (op schoot) en op z'n buik te liggen. Maar toch ontkom ik er niet aan dat hij veel op z'n rug ligt (box, babygym, en tijdens slapen in bed). Hoop maar dat het wel goed komt...
@4maanden dip: jep, toen dronk hij idd wat onrustig.
Nou, ga proberen op m'n kont te zitten, want ren constant van hot naar her. Maar er is nog zoveel te doen in huis....
Hier druk druk druk dus ff in de meeleesmodus!
J. Is anderhalve week ziek geweest. Echt 40 graden koorts en veel slapen, huilen en weinig drinken. En dat wat hij binnen kreeg, kwam er ook weer uit. Veel overgeven en diaree. Maar nu lacht hij weer en is hij alleen nog maar verkouden. Pfff stress hoor, zo'n ziek klein kereltje!
@tabel: j. Was met 16 weken (12 januari) 6630 gram en 63 cm. Hoef 2 april pas weer naar CB.
@plat hoofdje: hier ook een plat achterhoofdje. Probeer hem nu ook veel te laten zitten overdag (op schoot) en op z'n buik te liggen. Maar toch ontkom ik er niet aan dat hij veel op z'n rug ligt (box, babygym, en tijdens slapen in bed). Hoop maar dat het wel goed komt...
@4maanden dip: jep, toen dronk hij idd wat onrustig.
Nou, ga proberen op m'n kont te zitten, want ren constant van hot naar her. Maar er is nog zoveel te doen in huis....
vrijdag 24 februari 2012 om 13:22
Hier ook een ziek mannetje, hij hoest zich rot en huilt heel veel. Ook een prut oogje, en snotteren natuurlijk. Vanmorgen wilde hij niet in zijn bedje slapen, en heb ik hem op ons bed in slaap gevoed. Toen heeft hij lekker een uurtje naast me geslapen, maar daarna weer huilend wakker, arm ventje. Nu net maar weer in bed gelegd, en ik hoor af en toe wat zielige kreetjes. Ik hoop dat hij toch nog gaat slapen, daar knapt hij misschien van op!
vrijdag 24 februari 2012 om 16:51
gelukkig gaat t hier weer stuk beter met de mannetjes ze zijn alleen nog wat
verkouden en hoesten nog.iig geen koorts meer en oudste eet ook weer normaal.
gelukkig maar want hij is nmorgen jarig en viert t eerst bij papa en
zondag bij mij.helaas was die met piet piraat nog ziek dus hebben we
de kaarten weg gegeven.....het was niet anders.
heb thermoskan gekocht vandaag om mee te nemen voor vanacht
dan hoef ik er iig niet uit.
maar afgelopen nacht nadat die om acht uur de fles had gehad kwam die pas half vier weer!...
ik dacht dat die wakker werd en haaste me n fles te maken.
maar eigenijk heb ik m die gegeven terwijl die volgens.mij
liever verder had geslapen.dus had m misshien beter kunnen laten liggen.
hopelijk lukt het vanacht weer en slaapt die ineens door
dat zou eens lekker zijn!
verkouden en hoesten nog.iig geen koorts meer en oudste eet ook weer normaal.
gelukkig maar want hij is nmorgen jarig en viert t eerst bij papa en
zondag bij mij.helaas was die met piet piraat nog ziek dus hebben we
de kaarten weg gegeven.....het was niet anders.
heb thermoskan gekocht vandaag om mee te nemen voor vanacht
dan hoef ik er iig niet uit.
maar afgelopen nacht nadat die om acht uur de fles had gehad kwam die pas half vier weer!...
ik dacht dat die wakker werd en haaste me n fles te maken.
maar eigenijk heb ik m die gegeven terwijl die volgens.mij
liever verder had geslapen.dus had m misshien beter kunnen laten liggen.
hopelijk lukt het vanacht weer en slaapt die ineens door
dat zou eens lekker zijn!
zaterdag 25 februari 2012 om 15:34
Milo, fijn dat het weer beter gaat.
Sperzie, mannetje nog echt ziek?
7up wat vervelend zooo ziek. Hopelijk kunnen jullie nu met het mooie weer aansterken.
Hier geen vier maanden dip te bekennen. Het meisje is ongelofelijk gezellig en vrolijk. Misschien heeft zij de beroemde 19 weken sprong al achter de rug?
Ikzelf ben wat minder gezellig. Ben echt dood en dood moe de hele tijd. En dat terwijl de nachten best goed gaan. Op de 2-3 voedingen/speen terugploppen na. Moet er nog weer aan wennen mijn hersens weer te gebruiken of zo, maar ik vind het wel enorm leuk die opleiding die ik nu doe. Ik denk dat ik wel de juiste keuze gemaakt heb door de switch te doen naar het onderwijs. Al ben ik nu nog niet met onderwijsvakken bezig maar wel met andere vakken die ik erg leuk vind.
Ok, ik duik even op de bank. Vind dat ik al genoeg gedaan heb vandaag. O.a. wezen zwemmen voor het eerst in een jaar tijd, daarna met Liesje wandelen en nu net met haar even in bad geweest omdat ze zich helemaal ondergepoept had. Voor de tweede keer deze week de bekleding van het wipstoeltje in de was.... Nu ligt zij in bed en ik heb even rust.
Sperzie, mannetje nog echt ziek?
7up wat vervelend zooo ziek. Hopelijk kunnen jullie nu met het mooie weer aansterken.
Hier geen vier maanden dip te bekennen. Het meisje is ongelofelijk gezellig en vrolijk. Misschien heeft zij de beroemde 19 weken sprong al achter de rug?
Ikzelf ben wat minder gezellig. Ben echt dood en dood moe de hele tijd. En dat terwijl de nachten best goed gaan. Op de 2-3 voedingen/speen terugploppen na. Moet er nog weer aan wennen mijn hersens weer te gebruiken of zo, maar ik vind het wel enorm leuk die opleiding die ik nu doe. Ik denk dat ik wel de juiste keuze gemaakt heb door de switch te doen naar het onderwijs. Al ben ik nu nog niet met onderwijsvakken bezig maar wel met andere vakken die ik erg leuk vind.
Ok, ik duik even op de bank. Vind dat ik al genoeg gedaan heb vandaag. O.a. wezen zwemmen voor het eerst in een jaar tijd, daarna met Liesje wandelen en nu net met haar even in bad geweest omdat ze zich helemaal ondergepoept had. Voor de tweede keer deze week de bekleding van het wipstoeltje in de was.... Nu ligt zij in bed en ik heb even rust.
zaterdag 25 februari 2012 om 18:13
hoeraaaa vandaag is mn ventje vier geworden.
hij heeft t bij papa gevierd en morgen doen we t nog klein
bij mama over en maandag mag die naar school!
vanmorgen is die geeliciteerd op zappelin op tv zo leukkk.
nog een weekje dan word t nog hectischer en moet ik
ook weer werken fff zie er zo trgenop maar goed t zij zo
hij heeft t bij papa gevierd en morgen doen we t nog klein
bij mama over en maandag mag die naar school!
vanmorgen is die geeliciteerd op zappelin op tv zo leukkk.
nog een weekje dan word t nog hectischer en moet ik
ook weer werken fff zie er zo trgenop maar goed t zij zo
zaterdag 25 februari 2012 om 22:02
S nog steeds ziek, huilerig, snotterig en hoesten. Ook meer wakker 's nachts en ipv koorts heeft hij een ondertemp van 35,9, terwijl hij wel lekker warm aan voelt, hij ligt in een romper lange mouw, sokken, pyjama, slaapzak zonder mouw en 1 dekentje, dat is toch wel genoeg? Op het cb gaven ze al eens aan dat een ondertemp normaal is bij een virus infectie zoals een verkoudheid. Net kwam hij op een ongebruikelijk tijdstip voor een voeding en toen maar een zetpilletje gegeven, hopelijk slaapt hij daar wat lekkerder door vannacht.
Vandaag was het een eerste echte papa dag, en het ging best goed, S was best vrolijk en alleen in de middag huilerig. Ook sliep hij veel, 2 keer dik 2,5 uur! Maar S is duidelijk niet lekker
Vandaag was het een eerste echte papa dag, en het ging best goed, S was best vrolijk en alleen in de middag huilerig. Ook sliep hij veel, 2 keer dik 2,5 uur! Maar S is duidelijk niet lekker
zondag 26 februari 2012 om 15:19
Wat ontzettend leuk Sperzie!!
Wij hebben de afgelopen 2 dagen "geëxperimenteerd" met Joris' ritme. Vrijdagavond lag om half 10 naar beneden gehaald toen hij geluidjes maakte (normaal valt hij dan wel weer in slaap). Gevoed, gespeeld, en daarna weer naar bed. Hij meldde zich om half vijf voor voeding (dat is normaal) en had bovendien twee of drie keer zijn speentje nodig omdat hij te wakker was om zelf verder te slapen (dat is niet normaal).
Gisteren lag hij vanaf 18 uur te slapen en schrok hij om 20 uur schreeuwend wakker (geen honger dus misschien een nachtmerrie ofzo?) Een tijdje beneden gehouden, om 21 uur gevoed en weer in bed gelegd. Hij meldde zich voor de nachtvoeding om 3.15 en had verder een gewone nacht.
Kortom: het 's avonds wakker maken heeft geen of zelfs een negatief effect. Experiment mislukt
We gaan nu gewoon verder zoals we deden: om 7/8 uur naar bed en dan tussen 3 en 5 een nachtvoeding. Langzaamaan zal de nachtvoeding later komen of zal hij minder honger hebben 's nachts. We zullen zien.
Verder zijn we ons aan het inlezen in het boek van Stefan Kleintjes over bijvoeding. We hebben geduld totdat Joris 6 maanden is en dat gaat makkelijk want hij is nog niet echt geïnteresseerd in vast eten. Wat hij sinds kort wel doet, is overal op kauwen. Dat is alvast een begin haha.
Wij hebben de afgelopen 2 dagen "geëxperimenteerd" met Joris' ritme. Vrijdagavond lag om half 10 naar beneden gehaald toen hij geluidjes maakte (normaal valt hij dan wel weer in slaap). Gevoed, gespeeld, en daarna weer naar bed. Hij meldde zich om half vijf voor voeding (dat is normaal) en had bovendien twee of drie keer zijn speentje nodig omdat hij te wakker was om zelf verder te slapen (dat is niet normaal).
Gisteren lag hij vanaf 18 uur te slapen en schrok hij om 20 uur schreeuwend wakker (geen honger dus misschien een nachtmerrie ofzo?) Een tijdje beneden gehouden, om 21 uur gevoed en weer in bed gelegd. Hij meldde zich voor de nachtvoeding om 3.15 en had verder een gewone nacht.
Kortom: het 's avonds wakker maken heeft geen of zelfs een negatief effect. Experiment mislukt
We gaan nu gewoon verder zoals we deden: om 7/8 uur naar bed en dan tussen 3 en 5 een nachtvoeding. Langzaamaan zal de nachtvoeding later komen of zal hij minder honger hebben 's nachts. We zullen zien.
Verder zijn we ons aan het inlezen in het boek van Stefan Kleintjes over bijvoeding. We hebben geduld totdat Joris 6 maanden is en dat gaat makkelijk want hij is nog niet echt geïnteresseerd in vast eten. Wat hij sinds kort wel doet, is overal op kauwen. Dat is alvast een begin haha.
zondag 26 februari 2012 om 21:12
elize dat had ik nu ook met e......toen ik gister zn fles slapend gaf om tien uur werd die twe uur en zes uur weer
wakker en vd week om zeven uur gegeven en werd die half vier pas wakker.
ik laat m nu dus ook liggen. hij was gister ook te moe om te drinken dus
duurde n eeuwigheid voor die m op had.
vandaag feestje fehad van oudste mama is gebroken nu.
t was leuk en heel t huis onder speelgoed bedolven.
helaas was hij vrij moe al dus kon hele dag agentje spelen terwijl niet eens
iedereen uitgenodigd was. ..god zijd dank ahteraf. want hij kan soms
heel moeilijk omgaan met alle aandacht in vorm van brutaal doen...
niet bedanken...niemand mag ergens aankomen....en erg druk doen.
dus lag die vroeg op bed en hoop ik dat die morgen watvuitgerust is
voor zn eerste echte schooldag.
wakker en vd week om zeven uur gegeven en werd die half vier pas wakker.
ik laat m nu dus ook liggen. hij was gister ook te moe om te drinken dus
duurde n eeuwigheid voor die m op had.
vandaag feestje fehad van oudste mama is gebroken nu.
t was leuk en heel t huis onder speelgoed bedolven.
helaas was hij vrij moe al dus kon hele dag agentje spelen terwijl niet eens
iedereen uitgenodigd was. ..god zijd dank ahteraf. want hij kan soms
heel moeilijk omgaan met alle aandacht in vorm van brutaal doen...
niet bedanken...niemand mag ergens aankomen....en erg druk doen.
dus lag die vroeg op bed en hoop ik dat die morgen watvuitgerust is
voor zn eerste echte schooldag.
maandag 27 februari 2012 om 11:32
Sperzie ik heb het gezien. Leuk hoor.
Hier weet ik inmiddels dat een deel van mijn lamlendigheid aan een verkoudheid te wijten is die zaterdagavond op kwam zetten. Nu nog steeds veel keelpijn, maar ik voel mij niet meer zo moe en hangerig. waarschijnlijk hielp het dat ik gisteren om half 9 op bed lag. En dat was maar goed ook want Liesje besloot weer eens dat de nacht om half 6 afgelopen was..... Ik hoop echt niet dat wij hier een ritme in krijgen. Vind ik een beetje vroeg. Heb haar naast me in bed gehouden en uiteindelijk hebben wij beide nog van 7 uur tot 8 uur geslapen.
Fijn was ook dat zij het verder keurig had gedaan die nacht. Om half 8 lag ze gisteren in bed en kwam alleen nog voor een voeding om half 1 en toen dus weer half 6.
Nu zit ik op mijn ouders te wachten die een nachtje op bezoek komen. Lekker, dan kan ik vanmiddag nog weer even naar bed en kunnen zij Liesje vermaken en te koken hoef ik vandaag ook niet.
Milo, nog gefeliciteerd met je grote man!
Hier weet ik inmiddels dat een deel van mijn lamlendigheid aan een verkoudheid te wijten is die zaterdagavond op kwam zetten. Nu nog steeds veel keelpijn, maar ik voel mij niet meer zo moe en hangerig. waarschijnlijk hielp het dat ik gisteren om half 9 op bed lag. En dat was maar goed ook want Liesje besloot weer eens dat de nacht om half 6 afgelopen was..... Ik hoop echt niet dat wij hier een ritme in krijgen. Vind ik een beetje vroeg. Heb haar naast me in bed gehouden en uiteindelijk hebben wij beide nog van 7 uur tot 8 uur geslapen.
Fijn was ook dat zij het verder keurig had gedaan die nacht. Om half 8 lag ze gisteren in bed en kwam alleen nog voor een voeding om half 1 en toen dus weer half 6.
Nu zit ik op mijn ouders te wachten die een nachtje op bezoek komen. Lekker, dan kan ik vanmiddag nog weer even naar bed en kunnen zij Liesje vermaken en te koken hoef ik vandaag ook niet.
Milo, nog gefeliciteerd met je grote man!
maandag 27 februari 2012 om 11:33
@sperzie: schattig hoor die foto! Leuk idee ook 
@Elize: ik kan me voorstellen dat J. even uit z'n hum was met zijn nieuwe ritme. Maar heb je het niet wat kort geprobeerd om te zeggen dat het 'mislukt' is?? Zo heeft hij natuurlijk ook niet de tijd gehad om aan z'n nieuwe ritme te kunnen wennen.
Ik was in het begin ook kapot na de gebroken nachten. Maar na 4 nachten weinig slaap went je lichaam eraan en kan ik het nu hebben. (sliep voor de geboorte meestal 9 uur per nacht, nu meestal 6,5 als ik mazzel heb). Het is maar een idee hoor...
@Elize: ik kan me voorstellen dat J. even uit z'n hum was met zijn nieuwe ritme. Maar heb je het niet wat kort geprobeerd om te zeggen dat het 'mislukt' is?? Zo heeft hij natuurlijk ook niet de tijd gehad om aan z'n nieuwe ritme te kunnen wennen.
Ik was in het begin ook kapot na de gebroken nachten. Maar na 4 nachten weinig slaap went je lichaam eraan en kan ik het nu hebben. (sliep voor de geboorte meestal 9 uur per nacht, nu meestal 6,5 als ik mazzel heb). Het is maar een idee hoor...
maandag 27 februari 2012 om 20:47
@7up: ach, heel eerlijk gezegd hebben we helemaal niet zoveel zin om aan zijn ritme te sleutelen want we vinden het wel prima zo. Hij slaapt goed, dat is het belangrijkst. En op ons is het ook absoluut geen aanslag, zolang het alleen die ene nachtvoeding is (3x eruit voor een speentje is minder fijn). Hij zal vanzelf langere nachten gaan maken.
Hé hoe is het met Sanloes en Zizaza? En Linnepin, Zotte en Lisanne?
Volgens mij gaat elk forum een steeds specifiekere groep schrijfsters en onderwerpen krijgen. Op het septemberforum gaat het momenteel heel veel over het eten van prakjes, potjes en papjes. Terwijl het hier veel over slapen, ritme en nachtvoedingen gaat. En zieke kinderen, maar dat is in het septemberforum ook.
Hoe dan ook zitten op allebei de fora een heleboel moeders in de meeleesmodus
Hé hoe is het met Sanloes en Zizaza? En Linnepin, Zotte en Lisanne?
Volgens mij gaat elk forum een steeds specifiekere groep schrijfsters en onderwerpen krijgen. Op het septemberforum gaat het momenteel heel veel over het eten van prakjes, potjes en papjes. Terwijl het hier veel over slapen, ritme en nachtvoedingen gaat. En zieke kinderen, maar dat is in het septemberforum ook.
Hoe dan ook zitten op allebei de fora een heleboel moeders in de meeleesmodus
maandag 27 februari 2012 om 22:17
elize: idd even in de meeleesmodus.....sorry! maar ben zo MOE. al 2 weken is zoon nu aan het nachtclusteren maw van ca 1h tot 6.30h vrijwel continu aan de borst.
ppppfffffff 4 maanden sprong hoop ik. sinds twee nachten gaat het ietsje beter (maar hij is ook ziek geworden).
duszzz:
het is een FFFFFFFFFAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSEEEEEE
Misschien in maart een meeting? kan bij mij (dinsdag of dinderdag is alleen zoon thuis en maandag kan niet)
ppppfffffff 4 maanden sprong hoop ik. sinds twee nachten gaat het ietsje beter (maar hij is ook ziek geworden).
duszzz:
het is een FFFFFFFFFAAAAAAAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSEEEEEE
Misschien in maart een meeting? kan bij mij (dinsdag of dinderdag is alleen zoon thuis en maandag kan niet)
dinsdag 28 februari 2012 om 12:06
Meeting? Leuk, ik kom. Wanneer?
Sanloes ik hoop dat je kleine man het snel beter doet. Onze mevrouw presteerde het afgelopen nach om om half 9 lief te gaan slapen en pas om vijf uur voor een voeding te komen. En daarna weer te gaan slapen toch acht uur.
Het jammere is dat ik lang wakker lag omdat ik steeds dacht ze komt zo.....
Sanloes ik hoop dat je kleine man het snel beter doet. Onze mevrouw presteerde het afgelopen nach om om half 9 lief te gaan slapen en pas om vijf uur voor een voeding te komen. En daarna weer te gaan slapen toch acht uur.
Het jammere is dat ik lang wakker lag omdat ik steeds dacht ze komt zo.....
dinsdag 28 februari 2012 om 14:31
@Elize: dat septembertopic is niet bij te houden haha. Moet zeggen dat het wel aanstekelijk is om ook met hapjes te beginnen als ik dat allemaal lees. Maar probeer nog een maandje bv. J hapt ooknog niet, dus dat scheelt 
En dacht wel dat het ritme van jouw J niet storend was. Anders was je niet echt een doorzetter haha. Maar wilde geen aannames doen.
@sanloes: balen dat clusteren! Hopelijk is het snel over!!
En dacht wel dat het ritme van jouw J niet storend was. Anders was je niet echt een doorzetter haha. Maar wilde geen aannames doen.
@sanloes: balen dat clusteren! Hopelijk is het snel over!!
dinsdag 28 februari 2012 om 17:36
Even kort, want ik typ met 1 hand. K. ligt namelijk bij me. En dat al bijna 2 dagen. Ze is ziek. Gisteren echt koorts, nu alleen wat verhoging. Ze is snotverkouen en heeft keelpijn. En dat laatste maakt dat ze veel huilt. Als ik haar weg leg dan krijgt ze weer een hoedstbui en dan gilt ze het uit. Ze wil alleen maar bij me. Zielig. En vermoeiend.
Later lees ik weer bij.
Later lees ik weer bij.
dinsdag 28 februari 2012 om 19:34
Pfff wat moet ik nou, S vandaag naar het kdv geweest, voeding om: 8.00 - 11.30 - 15.45 En nu slaapt hij vanaf 16.45! Terwijl hij eerst absoluut niet sliep in de namiddag. Maar ik hoop niet dat zijn nacht nu al begonnen is, want dat is wel heel vroeg! Net bij hem gekeken, maar hij slaapt nog zo diep, heb maar een lampje aan gedaan, wil hem toch nog wel even voeden.. Heel zijn 'ritme' is in eens weer anders, want hij kwam de afgelopen 2 weken om de 3 uur overdag, en ging rond 18.00 slapen, soms tot 3.30, maar ook een paar keer tot 23.00. Iedere keer ging hij na een voeding wel slapen hoor, en na een voeding om 23.00 kwam hij nog wel een keer in de nacht, maar de dag begint nu steeds pas om 7.00 dus dat is prima.
Bedankt voor de leuke reacties op de foto trouwens!
Bedankt voor de leuke reacties op de foto trouwens!