Lijf & Lijn alle pijlers

Spertijd tegen wallen

28-02-2012 19:22 25 berichten
Ik heb vaak gelezen dat sperti helpt tegen wallen, maar ik lees ook dat het een agressieve werking heeft op je huid omdat de huid onder je huid vrij dun is.

Wie heeft dit wel eens gesmeerd onder de ogen en vindt het een aanrader?

Ik heb namelijk best donkere kringen onder mijn ogen en zou het eigenlijk eens willen proberen.

Graag hoor ik jullie ervaringen!
Hahaha, ik lees nu dat mijn iPhone van sperti, spertijd heeft gemaakt. Sperti dus.
Alle reacties Link kopieren
Het helpt tegen wallen (dus vochtophoping), niet tegen donkere kringen, dus niet doen zou ik zo zeggen.
Ik zweer bij Touche eclat van Yves Saint Laurent tegen wallen. Te koop bij iedere parfumerie. Wel prijzig, maar ik doe er dan ook wel onwijs lang mee en gebruik het dagelijks. Misschien een tip?
Oh, dus tegen het dikke onder je ogen? Jammer
quote:sophiax schreef op 28 februari 2012 @ 19:25:

Ik zweer bij Touche eclat van Yves Saint Laurent tegen wallen. Te koop bij iedere parfumerie. Wel prijzig, maar ik doe er dan ook wel onwijs lang mee en gebruik het dagelijks. Misschien een tip?

Niet omdat ik perse tegendraads wil doen, maar ik vond die Touche Eclat echt twee keer niks. Toch niet tegen mijn erge donkere kringen.

Misschien als je beetje wilt oplichten dat het goed is, maar om echt te camoufleren vond ik het niet dekkend genoeg.
Sophiax: is dat dan ook de vochtophoping of de dOnkere kringen?
Nee spertijd staat er gewoon. Ik dacht ook aan iets anders.
Toch zou spertijd wel tegen wallen kunnen werken. Zeg de spertijd is tussen 20:00 en 06:00, moet je dus die uren binnen blijven, kun je in die uren meer rusten, verdwijnen de wallen!
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
quote:xantippe schreef op 28 februari 2012 @ 19:33:

Toch zou spertijd wel tegen wallen kunnen werken. Zeg de spertijd is tussen 20:00 en 06:00, moet je dus die uren binnen blijven, kun je in die uren meer rusten, verdwijnen de wallen!
Lang leve de automatische spellingsverbeteraar van de iPhone

Sperti werkt inderdaad tegen de vochtophoping.

Heb je donkere kringen of is het meer dat je ooghuid heel dun is en je de blauwe adertjes ziet?

Bij het eerste zou ik een dunne camouflagecrème nemen, liefst een die wat reflecteert.

Bij het tweede vind ik een camouflagestick handiger.
Hahaha, is dit eausmwaardig?

Je ziet niet echt de aders, maar gewoon donkere huid, maar dat zijn wel de aders, maar je ziet niet duidelijk de lijnen
quote:Miekkie schreef op 28 februari 2012 @ 19:27:

Sophiax: is dat dan ook de vochtophoping of de dOnkere kringen?Ik gebruik het tegen donkere kringen. Ik heb een lichte huid en lijk snel vermoeid. Op advies van een douglasmedewerker ben ik dit gaan gebruiken en het werkt bij mij goed. Het is niet heel dik waardoor het er natuurlijk uit blijft zien. Vooral in combinatie met een heel klein beetje glanspoeder op mijn jukbeenderen en onder mijn wenkbrauwen zie ik er best fris en stralend uit (ook na een te korte nacht).

Ik had vorig jaar een keer wallen onder mijn ogen (vochtophoping) en heb er sperti onder gesmeerd. Het zag er niet uit, van die vette zooi onder je ogen.

De ellende was dat het ook nog eens niks heeft geholpen.

Wie heeft er een beter idee dan sperti?
Sperti moet je ook heel erg dun aan brengen, zeg maar een druppeltje, meer niet.

Miekkie, ik zou voor een dunne crème gaan, iets lichter dan je gebruikelijke foundation. Heel dun laagje aanbrengen, goed laten intrekken en dan liever nog een laagje extra dan een dikke laag.

nepthys, touché eclat werkt alleen als de kleur goed gekozen is, anders heb je er vind ik nog niets aan
quote:Miekkie schreef op 28 februari 2012 @ 19:23:

Hahaha, ik lees nu dat mijn iPhone van sperti, spertijd heeft gemaakt. Sperti dus.Hij had er ook nog iets anders van kunnen maken..
Bij mijn wallen doet Sperti helemaal niets! Ik heb geen donkere kringen, maar vochtophopingen onder mijn ogen. Ik heb het wondermiddel nog niet gevonden helaas... ijskoude lepels, kamilletheezakjes, komkommer, dure crèmepjes, uitslapen, zelfs twee verschillende soorten Sperti, noem het maar op, ik heb het geprobeerd. Helaas pindakaas. Ik kan er wel om janken, maar dat doe ik maar niet, dan ben ik morgen helemaal een monster.
quote:maryni83 schreef op 28 februari 2012 @ 19:46:

[...]

Hij had er ook nog iets anders van kunnen maken..

Dat heb ik dan weer nog niet geprobeerd...hmmmm...who knows

Ik ben overigens gisteren begonnen met een soort van acupressure-massage rond de ogen. Volgens de dame van het instructiefilmpje zou dat helpen bij wallen, kringen, vermoeide ogen, overhangende oogleden etc etc. Ik zal hier over een paar weken wel even een update over geven.
anoniem_54378 wijzigde dit bericht op 28-02-2012 19:59
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Sperti is toch voor aambeien?
life ain't a perfect story, write it while you live it
Designed: ja officieel wel.
Ik heb ook wel eens gehoord dat Arniflor zou helpen, die vallen- en stotencreme. Iemand ervaring? Ik heb het zelf nog niet durven proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven