Spijt van je smartphone met touchscreen?

19-02-2012 19:23 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik sta op het punt om de bestelling te plaatsen... een nieuwe smartphone, ditmaal met touchscreen.

Maar iets houdt me tegen. Ik sluit niet uit dat dit mijn gezonde twijfels zijn die ik nu eenmaal heb als ik een paar honderd euro ga uitgeven, maar ik zoek toch nog wat extra zekerheid.

Is een smartphone echt zo fijn? Ik heb wat apps gezien die ik graag zou willen gebruiken. Ik wil soms een pad (maar niet zo vaak) en wat ik daarop wil, zou ik dan nu op de phone kunnen doen.

Maar... het typen zonder knoppen, de vette vingers op het scherm...

Is een touchscreen echt zo fijn? Of hebben jullie er toch spijt van? Viel het toch een beetje tegen?

Of was het juist alles wat je ervan verwacht had en meer?

(en nee, ik ben niet op zoek naar een smartphone met een toetsenbord :-) )
Ik heb een htc legend. Hij is alweer wat jaartjes oud, maar ik wil nooit weer anders. Dit is een Android toestel.
Geen spijt!
Nooit spijt gehad! (iPhone)
Ik heb nu een Samsung Galaxy S en mijn vorige was een Samsung Star. Ik was binnen no time gewend aan het touchscreen en ik wil niet meer anders. Het is zelfs zo erg dat als ik een oudere telefoon in mijn handen krijg, ik automatisch op het schermpje ga drukken (en geïrriteerd raak omdat dat natuurlijk niet werkt ).

En typen doe ik ook bijna niet meer, ik swype.
quote:Mariska76 schreef op 19 februari 2012 @ 20:17:

Het is zelfs zo erg dat als ik een oudere telefoon in mijn handen krijg, ik automatisch op het schermpje ga drukken (en geïrriteerd raak omdat dat natuurlijk niet werkt ).

Ik heb een e-reader zonder touchscreen, omdat ik dacht het ni et nodig te hebben, maar het is elke keer dat ik bewust aan de knoppen moet zitten omdat het scherm aanraken veel logischer lijkt.

Negen van de tien mensen die mijn e-reader eens willen bekijken oid, zitten ook aan het scherm.

Zou achteraf dus helemaalgeen producten zonder touchscreen meer willen
Het Viva forum is papaja.
Touchscreen prima, maar koop geen BB torch, zijn flutdingen.
Helemaal weg van mijn touchscreen -typte ze op haar touchscreen-. Overigens hier ook een iPhone.
Toch voornamelijk positieve geluiden dus, ondanks mijn negatieve insteek :-)

Een enkeling die niet kan wennen. Tja, die kans zit er in en ik ben ook echt wel benieuwd hoor. Maar gelukkig niet voornamelijk reacties van 'werkt voor geen meter' of als ik kon zou ik weer een 'gewone' nemen.

Gelukkig maar :-)
Nou, ik heb m inmiddels hoor, mijn Samsung Galaxy S2.

Inmiddels ruim een week, heb alle instellingen inmiddels een keer of wat opnieuw gedaan en weet behoorlijk goed mijn weg te vinden op het apparaat inmiddel.

Spijt? Nee dat niet. Tis leuk speelgoed. Wel gemengde gevoelens.

Voordelen:

- leuk speelgoed

- even snel online, zonder helemaal je laptop open te moeten klappen. Geen moeite natuurlijk, maar je doet het iets makkelijker in de commercial breaks op tv.

Verder heb ik nog geen voordelen ontdekt eigenlijk.

Nadelen:

- Privacy

Ik ben nogal geschrokken van de machtigingen die je je apps moet geven. Zonder deze machtigingen werken ze niet. Niet instelbaar. Ze willen niet zelden toegang toe je telefoonboek, je camera, de gps, de hardware van je telefoon, kunnen je telefoonnummer uitlezen en noem maar op.

Ik heb inmiddels maar liefst 2 apps die alleen maar netwerktoegang willen, wat logisch is, want ze moeten wat van internet ophalen omdat ik dat wil.

Ik wist dit op zich al wel, maar had verwacht dat je zelf kon beinvloeden wat die apps allemaal uit je computer uitlezen. Niet dus.

- Bellen is een ondergeschikte functie. Je moet aaien als je wil opnemen etc. Het geluid is voor de persoon met wie ik aan de telefoon hang dof, alsof ik een slechte headset gebruik.

Voor nu geen probleem, want ik gebruik m alleen op ons eigen wifi als een soort pad. Maar ik geloof niet dat ik de behoefte voel om m als telefoon te gaan gebruiken en overal door iedereen in de gaten gehouden te worden, zonder dat je er fijn mee kan bellen.

Kortom, ik ben nog niet erg enthousiast, maar vind wordfeud voorlopig wel gezellig :-)
Ik vraag me af of je nu niet nog meer gaat internetten als je een smartphone hebt? (ik ben een weet het nog niet zeker of ik een smartphone wil).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven