Dikkertje Dap

16-05-2011 09:53 2514 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dikkertje Dap klom op de trap

’s morgens vroeg om kwart over zeven

om de giraf een klontje te geven.

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap,

weet je, wat ik heb gekregen?

Rode laarsjes voor de regen!

’t Is toch niet waar, zei de giraf,

Dikkertje, Dikkertje, ik sta paf.

O Giraf, zei Dikkertje Dap,

’k moet je nog veel meer vertellen:

Ik kan al drie letters spellen:

a b c, is dat niet knap?

Ik kan ook al bijna rekenen!

Ik kan mooie poppetjes tekenen!

Lieve deugd, zei de giraf,

kerel, kerel, ik sta paf.

Zeg Giraf, zei Dikkertje Dap,

mag ik niet eens even bij je

stiekem van je nek af glijen?

Zo maar eventjes voor de grap,

denk je dat de grond van Artis

als ik neerkom, heel erg hard is?

Stap maar op, zei de giraf,

stap maar op en glij maar af.

Dikkertje Dap klom van de trap

met een griezelig grote stap.

Op de nek van de giraf

zette Dikkertje Dap zich af,

roetsjj, daar gleed hij met een vaart

tot aan ’t kwastje van de staart.

Boem!

Au!

Dag Giraf, zei Dikkertje Dap.

Morgen kom ik weer hier met de trap.
Oh en mannen en werk. Als hij thuis is wordt er niet gewerkt, met de nadruk op als.... ;)
Grappig he, of irritant eigenlijk hoe "onmisbaar" mannen altijd zijn op hun werk? Erg herkenbaar. Wij gaan in principe altijd samen naar werk en weer terug. En dan valt het wel mee. Maar als hij werkt en ik niet, kan ik er de klok op gelijk zetten dat hij later thuiskomt. En als ik daar wat van zeg, klopt het nooit :-)

Moontje, bij ons is de twijfel er ook of uk wel of niet mee gaat naar de afspraken op school. Aan de ene kant wel goed om wederzijdse reacties te zien. Aan de andere kant, kan ze ook erg veel aandacht vragen en weet ik niet of we dan nog wel wat van het gesprek meekrijgen :-)

Ziss, we zijn inderdaad erg blij met de oppas! Dat geeft inderdaad wel wat adem en ruimte. Een avondje uit is daardoor alleen wel wat duurder. Maar goed, zo vaak gaan we ook niet weg.

Wat een heerlijke vakantieplannen allemaal! Ik kijk ook al uit naar onze vakantie, al gaan we pas eind augustus. Ik ben zo benieuwd hoe het zal gaan, vliegen met 2 ukkies.
quote:Moontje71 schreef op 29 februari 2012 @ 08:00:

CD, je vraag over scholen , ik worstel daar nu zo mee. Ben niet geboren in deze plaats, man ook niet en weten dus niet zoveel. De mensen die ik hier inmiddels ken hebben natuurlijk allemaal hun eigen gevoel bij een bepaalde school.

Misschien juist wel lekker dat je nog niet veel weet. Geen vooroordeel, geen mening van anderen. Gewoon puur doen waar je je goed bij voelt en wat jou handig lijkt. Wij hebben trouwens al gekozen voor een bepaalde school. Nooit een gesprek gehad, maar we weten gewoon dat dit 'm is. Blogster is er dus ook nog niet geweest. Maar het is onze keus. Wat kan een kind van 2 daar nu over zeggen? En hoe ze daar op het kind reageren is vast ook een momentopname of ligt aan de persoon die je dan net toevallig treft. Ik kijk liever naar de visie van de school. Voor mij is het misschien ook wel makkelijk praten. Want we hebben eigenlijk maar 1 school in de wijk die ons aanspreekt. Die andere vind ik echt helemaal niks! En ik vind het wel belangrijk dat ze in de wijk naar school gaat. Dus tja, meer keus was er ook niet.

LB: je miste me al? Haha! Vaker op hyves of facebook kijken, hoor! Ben vandaag nog bij de vk geweest en die verwacht dat het nog wel even duurt. Blogster was ook bijna 2 weken te laat en dit kindje schijnt klein te zijn, net als Blogster. En kon nog maar beter even groeien, aldus de vk.

Gaudi: wat heerlijk, een vakantie plannen! Niets ontaard, de mogelijkheid is er nu eenmaal dus heerlijk als je er gebruik van kan maken. Ieder nadeel heeft z'n voordeel! (al lees ik net dat jij niet zoveel nadelen ziet!)

Miss: fijn dat het goed is gegaan op school met je zoon!
Blog, geen vooroordeel is misschien inderdaad wel fijn. En trouwens, mijn oude school bestaat niet eens meer en alles is waarschijnlijk toch anders geworden dus als ik nog wel in mijn geboorteplaats had gewoond, had ik het nog niet geweten. Ben een weegschaal, een echte twijfelaar dus. Maar in ieder geval bedankt voor het inzicht! Q gaat niet mee heb ik net besloten, geen meerwaarde, alleen maar afleiding en de school die het dichtste bij is valt af helaas, wegens te specifiek onderwijs. Niets mis mee maar ik denk dat het voor Q niet geschikt is.

Zijn er nog 2 over, ik kom er wel :-)
1 keer is wel genoeg
Heel eerlijk gezegd weet ik niet meer of we l destijds mee hebben genomen, was geen bewuste keus geloof ik. Is ook alweer lang geleden.. Denk dat het ook we onrustig is en mijn kinderen zijn (afgezien van s) geen grote praters tegen mensen die ze niet kennen, dus had ook niet zo een uitgemaakt denk ik.

Het is wel lastig als jullie een ander gevoel hebben, maar ik zou niet alleen maar kijken naar wat vrienden doen. Ga ook eens praten met buren enzo? Mensen die er al wat langer wonen en al iets grotere kinderen hebben?

Oooo, ging vandaag lunchen met ex collega. We zijn ook nog even de stad ingegaan. Heb (behalve geweldig retro jurkje en roze broek van hennes) een paar heeeeele mooie laarzen gekocht! Mijn eerste paar hoge laarzen (heb turbo kuiten ) in roze laars met rode schacht (en die schacht is los, dus kan ook alleen roze enkellaars dragen). Helemaal happy!

Net lekker en gezellig gegeten met mijn nichtjes (die de kinderen lekker in bad hebben gedaan, erg grappig.. Ze hebben allebei geen kinderen, maar zijn wel erg leuk met ze). Nu moe, dus zo maar mijn nest in. Morgen nieuwe wendag voor g en mijn zusje komt. Wel gezellig allemaal!
Drukke, gezellige boel bij jullie, Miss! Red je het allemaal nog wel vrijdag? Of krijg je er juist energie van? Zo klinkt het wel in ieder geval. En die laarzen klinken super!

Ik geloof dat ik er ook steeds meer van overtuigd raak dat we zonder uk bij de scholen gaan kijken. Uk is heel verlegen bij vreemden, dus zij zal het sowieso niet fijn vinden. En ik vermoed dat we meer van het verhaal meekrijgen als we zonder haar gaan. We zullen uiteindelijk toch op ons gevoel afgaan, denk ik. Nu nog even data plannen (na de vakantie).
Vnd dit echt veel leuker dan thuiszitten en niemand zien hoor. En verheug me egr op morgen, dus maak je geen zorgen! Ben sociaal dier, heb graag mensen om me heen.

Ja, die laarzen! Je zult ze morgen wel even zien, ben er zo blij mee!!
Ooo, die laarzen klinken leuk! Heb ook zo'n zin om te shoppen. Maar ja, eerst maar bevallen en daarna nog wat kilo's afvallen. Ik voel me echt een olifant op dit moment!

CD: los van het kijken op scholen, zegt een website van een school vaak ook best veel. Daar kan je al heel wat voorwerk verrichten.
Hier ook een voor het werk (blijkbaar) onmisbare man. Ik kan me niet altijd goed inleven in zijn drukte. Ik weet dat hij het nu heel druk heeft (hij is een collega van Pada en daar is het nu momenteel stressvol) maar om nu tijdens de "kraamtijd" tot diep in de nacht te werken vindt ik wat overdreven. Maar goed voordeel is wel dat hij de nachtvoedingen doet

Ik wist al naar welke school mini zou gaan. Ik woon in een nieuwbouwwijk en daar zijn de laatste jaren enorm veel kinderen bijgekomen dus ik was al een beetje bang dat ze er niet meer op zou komen. Gelukkig valt het nog mee.

Ik heb haar wel meegenomen. Ik wilde dat eerst niet maar ik kon zo snel geen oppas vinden. Achteraf vond ik het wel erg fijn dat ze mee was. Ze liep de klas in en ging direct zitten in de kring (om vervolgens niet meer mee te willen). Was grappig om te zien hoe zo'n ukkie totaal niet onder de indruk was van alle "grote" kinderen.

Willen jullie trouwens even ophouden met al die verhalen over wat jullie gaan eten

Klinkt allemaal (te) goed....

Veel plezier morgenavond

Ah je hebt weer goed geshopt Miss. Heerlijk lijkt me dat. Ik heb natuurlijk mijn oude figuur nog niet terug en vind het heel lastig shoppen. Zal me binnenkort toch eens gaan verdiepen in wat leuke lente/zomerkleding is.

Ik ben net op de fiets even de stad ingegaan. Haha toch even spannend na een bevalling, maar ging prima. Heerlijk om er even uit te zijn. En Blog ik voel me zoveel beter als in de weken voor de zwangerschap. Hopelijk gaat het snel bij jou beginnen.

Momenteel heb ik geen klagen wat betreft de nachten. Ieniminie krijgt rond 12 uur een fles en slaapt dan tot 4.30 uur en komt dan weer rond 8.00 uur. De laatste nachten heeft mijn vriend de voedingen gedaan van 12 uur en 4.30uur en heb ik dus volledige nachten geslapen. Maar ja vanaf volgende week zal ik er weer aan moeten geloven voor wat betreft de 4.30 voeding. Wel lekker dat ik in ieder geval weer wat bij heb kunnen komen.
quote:Wickivi schreef op 01 maart 2012 @ 15:10:

Hier ook een voor het werk (blijkbaar) onmisbare man.'t Is ook nooit goed, dames! De mijne moet ik echt naar zijn werk schoppen! In al die jaren heeft hij 0,0 carrière gemaakt en is hij het liefste thuis bij zijn gezin. 't Is een superlieve man en een topvader. Maar ik ben toch wel echt de kostwinner met m'n juffensalaris. Tja, en daar loop ik dan weer over te klagen.
Heerlijk zo'n man, blog. Maar inderdaad, wij hebben qua inkomen dan weer niet te klagen. Alles nog steeds rustig in de buik? Wat is de datum ook alweer?!

Miss, ook benieuwd naar je laarzen. Erg veel zin in morgen.

Wicki, dat klinkt wel als acceptabele nachten. Zulke nachten hadden wij heel kort geleden ook nog. Nu bijna of helemaal doorslapen na laatste fles tussem half elf en twaalf
Broer is weer thuis en voelt zich beduidend beter. Hij heeft bloed gekregen en er kwam ruim 1,2 liter (en dat is geen foutje) uit de drain bij zijn hart. Ze vonden wel wat vocht in de longen en hij krijgt ab tegen een eventuele (beginnende) longontsteking.

Aangezien zoon erg verkouden is, gaan we de eerste dagen even niet op bezoek. Ik kan zelf later wel een keer gaan, goed handen wassen enzo. Maar een extra virus of bacterie erbij kan hij nu niet gebruiken.

Ik denk erover om maandag de bedrijfsarts te bellen en me in overleg toch ziek te melden. Ook al is het nog maar 2 weken tot mijn verlof, het begint me nu lichamelijk ook echt heel zwaar te vallen. Ik sta gewoon halfweg de les op adem te komen of moet na elke zin pauzeren omdat ik geen lucht meer heb. Volgens mij begint mijn bekken ook te vervelen nu, pijnscheuten in je onderbuik en liezen zijn daar een teken voor toch? Het zit al even in mijn rug, op die knobbeltjes, maar nu ik ook aan het waggelen ben geslagen, is dit wel een extra signaal.

Verder is schoonpa vandaag zowaar bij ons op bezoek geweest (nou ja, bij man en zoon dan, want ik was werken). Hij wilde eruit thuis en dus kwamen ze bij ons, Toch 40 minuten rijden voor hen. Een goed teken dus, dat hij weer wat durft te ondernemen.

Verder mogen dagje rustig, zaterdag komen mijn ouders helpen met laminaat leggen en kasten verplaatsen en dan kan ik eindelijk kleertjes en spulletjes gaan uitzoeken en meisjes kamer in orde gaan maken. Lekker gevoel.

Blog, zo'n man heb ik ook, toch verdient hij op 4 dagen meer dan ik (IT betaald redelijk goed) op 3 dagen. Als het financieel zou kunnen, zou man ook liever nog minder werken, maar dat gaat dus niet lukken.

Ik ben sowieso zo blij dat man en ik voor wat betreft opvoeden op dezelfde lijn zitten en het zo met elkaar eens zijn. Dat is iets waar we elkaar echt in gevonden hebben, zo fijn!

Miss en iedereen die zich daar lekker laat verwennen: heel veel plezier morgen! Ik zal aan jullie denken.
BMS, die pijn op die 'knobbeltjes' is al een teken van je bekken, als het ook naar de voorkant gaat moet je gaan oppassen. Kan je niet morgen alvast de bedrijfsarts bellen? Ik zou maar vast gaan afscheid nemen van je leerlingen en collega's en dingen overdragen, en zorgen dat je na het weekend aan je vervroegde verlof kan beginnen. Je moet nog even tot de bevalling, en na de bevalling is het ook druk met een verse baby en een peuter erbij, houd daar ook rekening mee. Je kunt beter nu jezelf in acht nemen, dat komt het herstel na de bevalling zeker ook ten goede. En ben je al bij een bekkenfysio geweest? Zou ik ook maar even doen komende week als ik je verhaal lees! (zie je die strenge rimpel in mijn voorhoofd maar ik meen het wel, écht je wil niet dat het iets chronisch wordt!)

Vind je het trouwens gezellig als ik tijdens je verlof een keer bakkie kom doen als ik in de buurt ben?
Oei Balpen, je laat me best schrikken eigenlijk. Jij weet als geen ander hoe het zit met bekkenklachten en ik dacht dat het nog wel meeviel, maar als ik je nu zo hoor..

Ja, ik denk dat ik de ba morgen maar alvast bel ja. Ik werk morgen niet. En overdragen gaat nog niet lukken, het is nog niet bekend wie mijn klassen gaat draaien. (hou op, schei uit, ik wil het er niet over hebben!) Zucht.

Maar goed, ik kan ook overdragen in de ziektewet, als ik maar lesvrij ben dan. Want dat kost gewoon het meeste kruim.

Ja, leuk als je eens langskomt straks!
Ik zou ook morgen alvast proberen te bellen BMS lijkt me hoog tijd dat je rustig aan gaat doen.

Wat schrikken even weer van je broer. Hopelijk blijft het nu helemaal goed gaan.

Wicki: balen van man, alhoewel ik me zijn werksituatie wel kan voorstellen, denk dat zijn en onze afdeling het op dit moment het meest voor de kiezen krijgen. Wel lekker dat jij even goede nachten hebt kunnen maken en alweer de deur uit geweest bent.

Verder weet ik even niet meer wat er geschreven is allemaal. Ik heb gisteravond ongeveer net zo lang zitten werken als de man van Wicki , vanochtend nog gewerkt en daarna direct door naar Sprookjeshof waar oma met de kinderen al was. Leuke middag gehad maar nu wel uitgeteld. Morgen "vrij" maar heb net mijn mailbox even gecheckt en weet nu al dat er morgen toch weer gewerkt gaat worden. Hopelijk kunnen we dan morgenmiddag even naar de speeltuin om lekker uit te waaien. Kinderen zijn bijna de hele week al weg geweest met oma's en tantes dus heb wel even behoefte om zelf iets met ze te doen.
O lees net van de meeting morgenavond. Had het helemaal gemist, klinkt gezellig. Veel plezier alvast!
Voor de dames die naar Miss gaan, en Miss zelf natuurlijk: veel plezier vanavond!!
BMS, 1,2 liter is echt heel veel. Gelukkig is dat nu weg en voelt hij zich al veel beter. En ik denk dat Balpen echt een heel sterk punt heeft. Beter die 2 weken nu dan straks na de bevalling met een nare nasleep zitten. En hoe kan het in vredesnaam dat er nog niet bekend is wie jouw lessen gaat overnemen? Dat is wel slecht geregeld lijkt me. Ik heb nu 2 collega's met zw.verlof en daar de nieuwe collega een maand meegelopen. Fijn voor de nieuwe collega maar ook fijn voor de zwangere collega. Die kan dan een stapje terug doen.

Zorg goed voor jezelf!

Pada, klinkt wel heel druk zeg. Lekker genieten vanmiddag met je kinderen!

Hier heb ik dan niets te klagen geloof ik over mannen en hun werk. Vriend werkt heel hard maar heeft sinds de kinderen er zijn duidelijk zijn prioriteiten verlegd. Hij is ook degene die het meest thuis blijft als er 1 ziek is (terwijl hij toch bijna 4x meer verdient dan ik)

Nou zie ik toch een lekkere taart voorbij komen op FB.......
Ziss, er zijn dit schooljaar twee (nog studerende) collega's aangenomen (ik noem ze even nr 1 en 2). Ze hebben allebei een klein baantje en zouden samen mijn klassen gaan draaien.

Helaas is er in november een andere collega (nr 3) ziek geworden en nr. 1 vervangt hem. Nu is het met nr. 3 weer mis en blijft hij waarschijnlijk het hele jaar nog weg, dus die nr. 1 blijft die lessen draaien.

En nu in de vakantie heeft nog een andere collega (nr. 4) haar been/knie gebroken en ook zij is waarschijnlijk voor de rest van het jaar uitgeschakeld. Tja, en dan wordt het lastig vervangen...

Mijn lessen en die van nr. 4 worden straks opgevangen door collega nr. 2 en twee anderen (nr. 5 en 6) waarvan nr 5 al langer bij ons werkt en nr 6 ook pas sinds dit jaar. En het hangt van het lesrooster af wie welke klas gaat draaien. Voor mijn 3 klassen (ik had er 4, maar de derde klas is al vanaf december in handen van collega nr. 7) geldt dus dat nr.2 , nr. 5 of nr. 6 ze gaan geven.

Snap je het nog?

En de roostermaker is nu ziek, die komt hopelijk volgende week weer werken en maakt dan een compleet nieuw lesrooster. Want met zoveel vervangingen, dan moet er dus voor de halve school een nieuw rooster komen. En als dat klaar is, weet ik wie en hoe en wat. Dussss.
Ik ben een poging aan het doen om de BA te bereiken. Zal ze zien dat ze terugbellen als ik straks net in een poepluier sta ofzo (zoon slaapt nu).
Shit! Ik krijg net een melding op m'n computer dat m'n harde schijf waarschijnlijk gaat crashen. Ben nu snel een back-up aan het maken (heb er echt geen verstand van en Blogman ook al niet). Maar... mochten jullie even niets van mij horen dan ligt het dus aan m'n computer en niet aan het feit dat ik lig te bevallen ofzo.

Veel plezier op jullie meeting!!!!
Heel veel plezier vanavond ladies en eet smakelijk!
Stilletjes hier, iedereen druk met het zaterdagprogramma en aan het uitbuiken van gisteren? Het was erg gezellig en ook erg lekker gegeten! Bedankt dames!

Pansje erg last weer van tandjes. Nacht wel aardig doorgekomen, maar erg rode billetjes, veel dunne poepluiers en niet willen slapen. Maar nu ligt ze voor het eerst tien minuutjes te slapen sinds vanochtend half 7.
Zeker stil! Gelukkig was dat gisteravond niet het geval :-)

Ik vond het erg gezellig en heb heerlijk gegeten! Vind het nog steeds bijzonder dat we al zo lang schrijven en veel met elkaar delen. Op naar de BBQ!

Arme Pansje, zielig als ze zo'n last hebben van tandjes.

Blog, ben je er nog? Heb nog nooit zoiets gehad met de computer. Wel fijn dat ie het even meldde

Gaudi, lekker geboekt las ik!

BMS, is het nog gelukt? Anders meteen maandag bellen hoor. Wat een ingewikkeld vervangingsgedoe! Hier werkt het anders.

Hier een productief dagje. Kamer van N uitgemest en de luxaflex lekker gesopt. Badkamer en keuken gedaan en voor bijna een week aan boodschappen. Vriend is naar zwemles met T en N ligt te zingen in haar bed. Vanmiddag nog even naar de stad voor een nieuwe jas voor T.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven