Stedentrip, alleen in juni

02-03-2012 13:54 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil begin juni een lang weekend een stedentrip maken. Het ziet er naar uit dat ik alleen ga, maar ik weet nog niet welke stad het meest geschikt is om alleen te bezoeken. Dus welke stad zouden jullie alleen bezoeken en heb je eventueel tips van wat er allemaal te zien is. Ik denk nu aan Madrid, Lissabon, Rome, Milaan of Birmingham.
Barcelona! Kun je ook lekker aan het strand liggen.

Rome is ook mooi, maar een weekend is wel erg kort. Daar zou ik zeker 5-7 dagen voor uittrekken.

Heb je anders al gedacht aan Dublin?
Edinbrugh! Fantastische stad en als je in een willekeurige pub gaat zitten heb je waarschijnlijk zo aanpsraak. Bovendien is juni een goede maand in Schotland (nog geen muggen, wel redelijke weer).
Waarom niet Istanbul? Een weekeinde is te kort maar je kunt het zien als een kennismaking met een stad waar je eigenlijk nooit meer weg wilt.
verba volant, scripta manent.

Arme TO, in plaats van korter, wordt de lijst alleen maar langer.
Malaga!
Inderdaad, Dublin en (nouja, OF) Edinburg!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Uit jouw rijtje zou ik Rome kiezen. Veel verschillende dingen te zien en doen.
En ik zou dan weer op basis van jouw lijstje Lissabon kiezen. Leuke stad, goed weer, genoeg dingen om te doen/bezoeken, maar niet te veel. Je komt na een weekend niet thuis met een gefrustreerd gevoel omdat er zoveel is wat je niet hebt gezien (wat je volgens mij met Rome wel eerder hebt).

Milaan en Madrid zijn van alle stedentrips die ik al gedaan heb overigens de minste. Birmingham ken ik niet.

Los van jouw lijst vond ik inderdaad Istanbul de moeite, maar een van mijn favorieten in Europa is Dublin (en natuurlijk Londen)
Hmm Barcelona trekt me niet zo heel erg, Dublin ben ik al eens geweest, Edinburgh en Malaga ga ik van het weekend eens checken. Istanbul staat ook wel op mijn lijstje nog een keer te bekijken, maar is daar in je eentje rondlopen wel prettig? Twijfels dus.....

En ik kan eventueel langer weg, tot een week, maar ga voor het eerst alleen en weet niet of ik gelijk een week alleen weg durf. Ik heb mezelf wel voorgenomen om uiterlijk volgende week geboekt te hebben, want ik wil zo graag weg en ik stel het alleen maar uit.
Stockholm?
Berlijn!! (Om het je nog makkelijker te maken )
quote:luni schreef op 02 maart 2012 @ 14:45:

Malaga!

Malaga?

Waarom?

Madrid is heel relaxed. Lissabon is ook leuk.

Tip: neem een appartementje. Beetje home away from home omdat je in je eentje meestal niet tot 's avonds heel laat in de kroeg wilt zitten.

Of een hostal met gemeenschappelijke ruimten, waar je makkelijker met anderen in contact kunt komen. Dat kan natuurlijk ook.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:snarl schreef op 02 maart 2012 @ 15:35:

Berlijn!! (Om het je nog makkelijker te maken )Ook!!
Berlijn staat op de planning met Oud & Nieuw met 2 vriendinnen, die plannen zijn gemaakt tijdens het afgelopen O&N
En zouden jullie vlucht en hotel/hostel/B&B/appartement apart boeken of als in 1 pakket?
quote:Jola schreef op 02 maart 2012 @ 15:24:

Hmm Barcelona trekt me niet zo heel erg, Dublin ben ik al eens geweest, Edinburgh en Malaga ga ik van het weekend eens checken. Istanbul staat ook wel op mijn lijstje nog een keer te bekijken, maar is daar in je eentje rondlopen wel prettig? Twijfels dus.....

En ik kan eventueel langer weg, tot een week, maar ga voor het eerst alleen en weet niet of ik gelijk een week alleen weg durf. Ik heb mezelf wel voorgenomen om uiterlijk volgende week geboekt te hebben, want ik wil zo graag weg en ik stel het alleen maar uit.In Istanbul kun je rustig in je eentje rondlopen, behalve 's avonds in Taksim en Laleli.
verba volant, scripta manent.
Voor stedentripjes boek ik het vaak als pakketje, geen zin om heel erg te gaan zoeken en er zijn best scherpe aanbiedingen van vlucht en hotel. Bij de beetje duffe organisaties zoals Kras... :-)
Wat eten we vanavond?
Parijs is altijd leuk en lekker in de buurt!! Mocht je het mooie weer willen opzoeken dan vind Lissabon ook heel erg leuk. Heel veel plezier in ieder geval en succes met zoeken!!!
Ben net terug van 3 dagen Rome! Fantastisch! Ik zou het wel weten... het is daar gewoon 1 groot openluchtmuseum... en dat eten... jaammmmieieeee!
Net terug uit Berlijn.

Waren er vijf dagen waarvan drie hele dagen.

En dat was precies genoeg.

Leuke stad maar Rome en Parijs zijn mooier.

Als ik jouw was zou ik lekker naar Rome gaan.
Ik ben 5 dagen in Berlijn geweest en ben nog lang niet uitgekeken, dus het ligt ook net aan je interesses.
Nou al wel wat rond gekeken maar jeetje best prijzig ook allemaal. Of komt dat echt omdat je een eenpersoonskamer boekt? Voor 4 dagen Lissabon bijna 500 euro, Madrid en Rome zijn nog duurder.... Iemand nog tips voor bepaalde sites waar ik kan kijken? Of moet ik gewoon regelmatiger kijken en hopen dat er een aanbieding voorbij komt?
Waarom boek je geen goedkope Ryanair vlucht ergens heen en zoek je zelf een hostel of Bed and Breakfast, waar je ook vaak 1 persoonskamers hebt?
Marrakech! Met corendon kost dat vaak niets,....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven