Even mijn ei kwijt...

02-03-2012 16:58 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in het ziekenhuis met tegenover me mijn kleine meisje, net 3 maanden oud. Ze is zo klein en bleek, al vanaf haar geboorte had ik een raar gevoel. Ze viel af, ondanks dat ik precies wist wat erin ging (fles voeding) het duurde een tijdje voordat ze weer op haar geboorte gewicht kwam. Een paar keer bij de kinderarts geweest, andere voeding, reflux medicatie, maar ondanks alles is ze sinds ze geboren is en nu 3 maanden verder in totaal maar 1,3 kilo aangekomen.

De kinderarts heeft gisteren besloten dat ze opgenomen moet worden omdat het nu toch zorgelijk werd.

Ze zijn al vanaf 10 uur vanmorgen met haar bezig de kinderarts, de laborante voor het bloed, de kinder fysio, de manuele fysio, de zuster met plakzakjes voor urine opvang en mijn kleine meisje blijft dapper lachen naar iedereen die in haar prikt, port en knijpt!

En straks om half 9 komt daar het moment dat mama weg moet, ik mag niet blijven voor de nacht. Het slaat misschien helemaal nergens op maar het doet me zo verdomde veel verdriet dat ik mijn kleine meisje straks moet achter laten. Er niet bij ben als ze wakker word morgenochtend. En als ze vannacht wakker word omdat ze honger heeft of een krampje, geen mama naast haar bedje.

Wat ik hier mee wil, geen idee, ik zit hier alleen op dat kleine kamertje en het moest er even uit...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Mali wat een man! Pff, hij had niet bedacht dat je daar niet op zat te wachten? Nou ja, laat het hem zelf maar opruimen. Zooi gewoon laten staan, eroverheen stappen en niet naar kijken. Lekker even met je jongens knuffelen en straks vroeg naar bed.

Edit: Nou ja, hij zit die dagen ook maar thuis natuurlijk, dat zal ook frustrerend zijn.

Hoe gaan jullie het morgen doen als de jongens weer naar school moeten?
Mali, wat een toestand met je kleine meisje. En wat hartverscheurend dat je haar 's avonds moet achterlaten in het ziekenhuis. Jeetje, veel sterkte gewenst de komende dagen
He gadver Mali, niet echt een strakke actie van je man..

Kan me goed voorstellen dat je je tot de kern van het probleem wilt beperken, daarvoor ben je immers in het ziekenhuis toch?

Ik hoop dat je morgen met een KA kunt praten.

Morgenochtend neemt maliman de jongste mee. Ik moet smorgens werken ze wilden me geen vrij geven. Smiddags race ik weer naar het zh.
Is je huis weer opgeruimd?
Mali, ook van mij een virtuele knuffel en sterkte gewenst. Ik weet wat het is om een kindje te hebben dan niet genoeg drinkt. Wat een stress en gedoe. Je wil gewoon dat jouw baby zich goed voelt en goed drinkt.

Ik hoop dat ze wat kunnen vinden dat zorgt voor wat meer ontspanning en beter drinken.

Ik denk aan je.
Gelukkig wel reisa het ziet er tiptop uit.

@mjdh, dankjewel voor je lieve woorden
Ha mooi, daar hoef je niet meer over na te denken. Een zorg minder!
Goedemorgen Mali, hoe is de nacht gegaan? Vandaag weer onderzoeken bij je meisje? Dikke
Goedemorgen meelezers,

Meisje had vannacht een onrustige nacht. Werd veel wakker, verkouden etc. Ik baalde als een stekker, juist nu ik een paar uur moet werken is ze onrustig. Mijn moeder kwam langs om oudste zoon zijn schooltas te brengen die was hij vrijdag vergeten mee te nemen toen hij bij oma was geweest. Ik had net het zh gebeld, gehoord dat ze zo onrustig was. Mijn moeder zei, hoe is het meis en ik ben (ondanks mijn leeftijd) brullend in haar armen gekropen. Wat lucht dat op zeg zelfs als je zelf ruimschoots volwassen en zelf moeder bent. Maliman is als het goed is net aangekomen in het ZH.

Ik kan niet wachten tot het 12 uur is dan spring ik met gezwinde spoed op mijn fiets, en dan is het idd heel fijn als het ZH dichtbij is.
Ach wat naar....

En wat blijf je toch altijd een dochter he, dat is toch mooi? Dat gaat jouw dochter later ook bij jou hebben!

Mag ik zeggen dat ik het een beetje stom van je werk vind, dat ze je niet lekker in het ZH laten zitten...?
Ach, wat een stress. Zorg goed voor jezelf hoor, je doet het prima!
Mali, wat naar allemaal!

Ik heb met mijn dochter iets vergelijkbaars gehad. Vanaf haar geboorte heeft ze slecht gedronken, maar ze kwam altijd net genoeg aan om uit de zorgenzone van de arts en het cb te blijven, al gaf ik steeds aan dat ze zo slecht dronk. Ze kreeg bv, want een fles weigerde ze pertinent, we hebben allerlei flessen, spenen geprobeerd, maar ze weigerde botweg. Uiteindelijk ging ze de borst ook weigeren. Op het borstvoedingsforum kreeg ik de tip om haar slapend aan te leggen. Was een heel gedoe, kind in slaap krijgen, snuif Syntocinon om de toeschietreflex op gang te brengen(die deed het niet meer door de stress), kind heel voorzichtig uit bed pakken en aanleggen, bidden dat ze niet wakker werd en hopen dat ze een minuut of 10 dronk en doorsliep, anders had ze weer veel te weinig geslapen...

Uiteindelijk ging dat ook niet meer en weigerde ze alles. Na veel afgewimpel van de assistente van de huisarts mochten we toch komen, doorgestuurd naar het ziekenhuis en daar moest ze meteen blijven. Uitgedroogd, te veel afgevallen. Ze was toen 11 maanden.

Ik mocht overigens wel blijven, geen idee wat het protocol voor jongere kindjes was.

De verpleging zou haar wel aan het drinken krijgen. "Heb je dat al geprobeerd? En dit? En zus? En zo? Dit moet vast helpen, al eens gedaan?" Ja, ja, ja en ja, natuurlijk. Na nog twee dagen aanklooien moest er een neus-maagsonde in. Die heeft ze uiteindelijk bijna 2 jaar gehad. Ze zijn er ondanks alle onderzoeken nooit achter gekomen waarom ze weigerde te drinken, ze drinkt nu ook alleen nog maar onder protest en dan nog minimaal, dorst heeft ze nooit. Eten doet ze ook minimaal, wat ze op een dag eet stelt niets voor. Maar ze blaakt van gezondheid, ze is bepaald niet te mager.

Heel veel sterkte de komende tijd!
Mali, wat een ellende meid... ik hoop heel erg voor je dat ze snel vinden waarom ze zo weinig aankomt, en dat ze snel met je mee naar huis mag (en dat je meteen nieuwe kleertjes moet kopen omdat ze allemaal te klein zijn geworden)

Ik zal maar niet zeggen hoe ik over het ouder-kindbeleid van jullie ziekenhuis denk, ik heb stevig zitten vervloeken dat er nog zulke ouderwetse instellingen bestaan. Hopelijk zijn ze verder wél up-to-date qua kennis.

Het ironische het ziekenhuis is onderdeel van mijn werkgever. Maar goed ik heb vanmorgen gewerkt, en dinsdagmiddag moet ik werken. De rest vd week niet, dat scheelt.

Rooming in mag bij net geboren kindjes (couveuse) en kinderen vanaf 8 maanden.
Blijf het belachelijk vinden, maar goed daar heb jij natuurlijk niks aan.

Je zal ondertussen wel op je reserves lopen..

quote:mali30 schreef op 05 maart 2012 @ 12:29:

Het ironische het ziekenhuis is onderdeel van mijn werkgever. Maar goed ik heb vanmorgen gewerkt, en dinsdagmiddag moet ik werken. De rest vd week niet, dat scheelt.

Rooming in mag bij net geboren kindjes (couveuse) en kinderen vanaf 8 maanden.

Wat een aparte regel. Ik wist niet dat er nog ziekenhuizen waren die dergelijke regels hanteren. Hoe zou dat dan moeten als je nog borstvoeding geeft?

Sterkte in ieder geval. Zoveel onzekerheid lijk me heel naar.
@lunaster, goddank zijn het maar 2 dagedelen van 3 uur die ik werken moet. De rest van de week is helemaal geen punt. Maar ik ben wel moe ja, soms zou ik willen dat ik me in 4en kan delen.

@anky ik denk dat als je bv geeft je er wel bij blijven mag.
Hier net een bezoekje aan de kno-arts. Meisje had een beetje een rood oor. Ze is vanaf vrijdag ruim 100 gram gegroeid. Blijkbaar gedeit ze bij de 3 R-en. Ze is een alert meisje, kan al veel voor haar net 3 maanden. Waarschijnlijk is ze soms overprikkeld en dan te moe om goed te kunnen drinken, en ze steekt al haar energie in ontwikkelen en niet in groeien. Dat gecombineerd met haar oortje kan de boosdoenen zijn geweest maar dat is een kwestie van bekijken. Morgen een gesprek met de kinderarts, ik wil toch dat ze goed naar haar darmen kijken omdat ze in mijn baarmoeder echodense darmen had. Ik heb nog geen andere uitslagen, die zal ik morgen wel horen.
Ai Mali, al met al heftig emotioneel allemaal, afgelopen weekend...

Ik heb eens zitten goochelen op die echodense darmen wat je zei, ik kan er weinig over vinden. Wat ik zag was dat je er in principe niet echt zorgen over zou hoeven maken,mja, schiet je niet veel mee op!

Is de stoelgang bij het meiske normaal? dan hoeft er niet veel aan de hand te zijn. Kan idd heel goed dat jemeiske overprikkeld is geraakt ddor Joost-mag-het-weten. Op zich goed nieuws dat meiske aangekomen is.

Hoop dat je morgen meer weet! En hoop datje lekker kunt slapen nu...

Veel sterkte,liefs FPWtje
Hoe ging het vanacht Mali?
Mali, wat erg voor je kleine meisje en voor jou!

Een hele dikke knuffel voor jou en veel sterkte!

Ik duim voor je dat je kleine meid snel beter wordt en met je mee naar huis mag.

Dank driewieler zag dat jij ook ben bevallen? Alles goed gegaan?

@fpw, het kan juist wel duiden op een hoop dingen zei de gynaecoloog in het wkz, waar ik na de 20 weken echo ben doorgestuurd. Wij kregen de optie vruchtwaterpunctie. En werden daarna 2 wekelijks uitgebreid ge-echood. Vruchtwaterpunctie wilde wij niet, de kleine was al 20 weken en was welkom ongeacht eventuele afwijkingen.

Affijn, meisje heeft een goede nacht gehad. Ze lag ondersteboven in haar bedje om kwart over 8 omdat de zuster haar was vergeten in te bakeren, en dan gaat madame aan de wandel in bed. Ze weet precies waar ze haar handjes en voetjes moet zetten om haar hele bed door te spoken .

Goed nieuws maliman heeft haar mee naar huis genomen! Medisch gezien konden ze na alle onderzoeken niks vinden. Bloed en urine ware goed, ze had alleen links een licht ontstoken Oortje. Dat kan erg veel zeer doen tijdens het drinken. Ze word vanaf nu elke 2 weken op de poli verwacht om haar groei goed te blijven volgen. De pedagogisch medewerkster zei dat het zo'n alert meiske is, ze wil alles zien en horen, erbij zijn, spelen, omrollen en zitten. Ze wil zich erg vlug ontwikkelen en het kan best dat ze al haar energie daar in steekt inplaat van de groei. Doordat ze zo actief is word ze moe, en heeft minder energie om haar fles leeg te drinken. Ze moet dus verplicht na de voeding ingebakerd in bed, boven in het donker rusten/slapen.

Haar darmen kunnen eventueel als wij dat graag willen gefotograveerd worden dmv contrast vloeistof. Daar gaan we even over nadenken. Bedankt voor alle lieve woorden, knuffels en peptalks meiden!!

Lfs Mali
Oh, wat fijn dat ze weer thuis is!
Lekker Mali, geen echt vreemde dingen gevonden. Nu veel rust en flink groeien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven