Even mijn ei kwijt...
vrijdag 2 maart 2012 om 16:58
Ik zit in het ziekenhuis met tegenover me mijn kleine meisje, net 3 maanden oud. Ze is zo klein en bleek, al vanaf haar geboorte had ik een raar gevoel. Ze viel af, ondanks dat ik precies wist wat erin ging (fles voeding) het duurde een tijdje voordat ze weer op haar geboorte gewicht kwam. Een paar keer bij de kinderarts geweest, andere voeding, reflux medicatie, maar ondanks alles is ze sinds ze geboren is en nu 3 maanden verder in totaal maar 1,3 kilo aangekomen.
De kinderarts heeft gisteren besloten dat ze opgenomen moet worden omdat het nu toch zorgelijk werd.
Ze zijn al vanaf 10 uur vanmorgen met haar bezig de kinderarts, de laborante voor het bloed, de kinder fysio, de manuele fysio, de zuster met plakzakjes voor urine opvang en mijn kleine meisje blijft dapper lachen naar iedereen die in haar prikt, port en knijpt!
En straks om half 9 komt daar het moment dat mama weg moet, ik mag niet blijven voor de nacht. Het slaat misschien helemaal nergens op maar het doet me zo verdomde veel verdriet dat ik mijn kleine meisje straks moet achter laten. Er niet bij ben als ze wakker word morgenochtend. En als ze vannacht wakker word omdat ze honger heeft of een krampje, geen mama naast haar bedje.
Wat ik hier mee wil, geen idee, ik zit hier alleen op dat kleine kamertje en het moest er even uit...
De kinderarts heeft gisteren besloten dat ze opgenomen moet worden omdat het nu toch zorgelijk werd.
Ze zijn al vanaf 10 uur vanmorgen met haar bezig de kinderarts, de laborante voor het bloed, de kinder fysio, de manuele fysio, de zuster met plakzakjes voor urine opvang en mijn kleine meisje blijft dapper lachen naar iedereen die in haar prikt, port en knijpt!
En straks om half 9 komt daar het moment dat mama weg moet, ik mag niet blijven voor de nacht. Het slaat misschien helemaal nergens op maar het doet me zo verdomde veel verdriet dat ik mijn kleine meisje straks moet achter laten. Er niet bij ben als ze wakker word morgenochtend. En als ze vannacht wakker word omdat ze honger heeft of een krampje, geen mama naast haar bedje.
Wat ik hier mee wil, geen idee, ik zit hier alleen op dat kleine kamertje en het moest er even uit...
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
vrijdag 2 maart 2012 om 17:02
He getver, wat naar! Ik heb ook de ervaring dat mijn baby in het ziekenhuis lag en ik weg moest en herken je gevoel. Weet dat er voor je kindje goed gezorgd wordt en bel desnoods 's nachts even om te horen hoe het gaat, deed ik ook en dat hielp me echt even verder. Sterkte, ik hoop dat ze snel aansterkt!
vrijdag 2 maart 2012 om 17:03
vrijdag 2 maart 2012 om 17:04
Dat vind ik echt rot. Lijkt me ook niet goed voor je dochter. Hele Ronald McDonald huizen zijn uit de grond gestampt omdat het voor ouders en kinderen het beste is om bij elkaar te zijn. Wat voor reden geven ze hiervoor eigenlijk?
Weten ze al iets over wat er misschien aan de hand is? Of hoe lang ze moet blijven?
Wil je even een hele dikke virtuele knuffel geven hoor!
Weten ze al iets over wat er misschien aan de hand is? Of hoe lang ze moet blijven?
Wil je even een hele dikke virtuele knuffel geven hoor!
vrijdag 2 maart 2012 om 17:04
@achnein dankje, het ging idd een klein poosje goed. Helaas geen voortdurend iets.
@flowerfield in sommige ziekenhuizen wel, maar hier mag je alleen blijven als je baby net geboren is, of als je kind er zich volledig bewust van is dat mama of papa er niet is. Volgens de pedagoog hier hebben baby's tot 8 maanden er geen last van als pa en ma er s'nachts niet zijn.
@flowerfield in sommige ziekenhuizen wel, maar hier mag je alleen blijven als je baby net geboren is, of als je kind er zich volledig bewust van is dat mama of papa er niet is. Volgens de pedagoog hier hebben baby's tot 8 maanden er geen last van als pa en ma er s'nachts niet zijn.
vrijdag 2 maart 2012 om 17:05
Ach wat naar..
Ik weet hoe naar het is om je kleintje achter te moeten laten in het ziekenhuis. Ook al weet je dat het voor haar bestwil is en ze daar goed voor haar zorgen. Het blijft tegennatuurlijk; met drie maanden oud hoor je 's nachts gewoon lekker in de buurt van je mama en/of papa te zijn.
Sterkte!
Ik weet hoe naar het is om je kleintje achter te moeten laten in het ziekenhuis. Ook al weet je dat het voor haar bestwil is en ze daar goed voor haar zorgen. Het blijft tegennatuurlijk; met drie maanden oud hoor je 's nachts gewoon lekker in de buurt van je mama en/of papa te zijn.
Sterkte!
vrijdag 2 maart 2012 om 17:11
Nee ik geloof daar ook geen r**t van, maar blijven is geen optie. Anders word ik eruit gezet, das ook weer zowat. Ze voelen echt wel of mama in de buurt is, zeker mijn meisje het is ons 3e kindje en al zo pienter. Ik zit in een streek ziekenhuis dus geen Ronald McDonald huis hier. Ik woon gelukkig op 7 min afstand van het ziekenhuis en sta dus ook echt morgenochtend om half 8 op de afdeling. Dat mag wel gewoon, ik heb een pasje dus mag zo in en uit lopen. Maar God, die uren tussen half 9 en half 8 morgenochtend are killing me. En ik zit pas op nacht 1, heb er daarna nog minimaal 6 te gaan.
@allemaal bedankt voor de en tips
@allemaal bedankt voor de en tips