Nog wakker ! ?

22-02-2012 01:33 2998 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie nog wakker is, (nog) niet kan slapen, al geslapen heeft, gewoon zin heeft om nog wat te kletsen.

Iedereen is van harte welkom!
quote:leentjedb schreef op 04 maart 2012 @ 20:40:

[...]

Als je kleine er is, geef je dan borstvoeding? Daar val je meestal al van af toch? Ik moest bij oudste stoppen met borstvoeding, kon er niet tegenop eten en werd graatmager, duizelig enz... Hoeveel moet je ongeveer kwijt na je bevalling?

Als je overigens begeleid wilt gaan sporten, kijk dan even na of je dat i.v.m. je bekkeninstabiliteit vergoed krijgt van je ziektekostenverzekeraar. Ik weet van Agis dat die dat doen bij bepaalde sportscholen. Scheelt toch mooi weer in de portemonnee.

Ja, ik ga zeker borstvoeding geven. Hoop dat ik ervan afval, maar ik denk het niet.

Tijdens de zwangerschap van Leentje ben ik elf kilo afgevallen. Toen ik bevallen was, at ik weer normaal (gewoon brood, warm en een kop thee met een koekje) en kwam ik als een gek aan. Misschien omdat mijn lichaam negen maanden in de spaarstand had gestaan, ik weet het niet. Die borstvoeding hielp dus niet, zoals me voorgehouden was.
Oeh, Indisch. Mjam! Tante van man is Indonesisch, dat zijn altijd de beste verjaardagen. Rijsttafels, lekkere borrelhapjes, heerlijke gestoomde cakes en cassavegebak.

En alles zelfgemaakt door haar en haar moeder.
quote:leentjedb schreef op 04 maart 2012 @ 20:29:

@IBI: Lekker toch dat die maat kleiner past. En inderdaad, als je nog wat afvalt en die broek rekt nog een beetje uit dan kun je maar beter een maat kleiner hebben. Dan heb je er langer wat aan. Hoeveel kilo wil je eigenlijk nog kwijt? Zit je al in de buurt van je streefgewicht?

ja voelt wel goed. Heb niet echt een streef maar er zal nog een kilo of 30 af moeten. Maar ik neem er de tijd voor hoor.

Zo ben echt erg moe zeg denk niet dat ik het laat maak vandaag.
@Helene: O, dat is balen. Was wel lekker geweest als er vanzelf wat afgegaan was.
@IBI: Je hebt er in ieder geval al 30 af nu, toch? En langzaam afvallen is inderdaad het beste. Je wilt niet met je lijf in de spaarstand terecht komen. Heb je wel een maat in gedachten waar je in wilt passen? Een vriendin van mij had ook geen streefgewicht, wel maat 42 waar ze in wou kunnen.
Nee, helaas.

Ik denk echt dat mijn stofwisseling teveel van slag was door negen maanden zo weinig te (kunnen) eten. Al ben ik geen endocrinoloog natuurlijk.

Ik kwam er 15 aan in een paar maanden tijd. Da's kut als je lichaam je toch al zo in de steek laat soms.
Dan zou ik na de bevalling spieren gaan kweken. Misschien dat je daardoor je stofwisseling weer op gang krijgt. Spieren verbruiken meer energie dan vet. Maar spieren kweken kost veel tijd en moeite, helaas.
Oeh vervelend is dat.

Ik heb ook ooit mijn lichaam in de spaartstand geholpen (heel streng dieet) en kwam daarna in ong een half jaar ruim 10 kilo aan. Ik kon soms gewoon niet meer stoppen met eten. En dan geen rare vreetbuien, maar bijv tosti's.

Wil alleen even zeggen dat het wel weer goed kan komen.

Heb nu volgens mij weer een vrij normale stofwisseling.
quote:leentjedb schreef op 04 maart 2012 @ 21:08:

Dan zou ik na de bevalling spieren gaan kweken. Misschien dat je daardoor je stofwisseling weer op gang krijgt. Spieren verbruiken meer energie dan vet. Maar spieren kweken kost veel tijd en moeite, helaas.Daarom wil ook gaan bewegen onder begeleiding, naar de sportschool op eigen houtje lijkt me niet verstandig met een verzakt bekken.
quote:watervrouw2 schreef op 04 maart 2012 @ 15:35:

Had hem gezien Ga me deze maand eens verdiepen in Simpel en Ben en andere sim-only's.

Ik heb ook Simpel en Ben en ben erg tevreden.

Even verder bijlezen, zoveel is er geschreven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wow wat een goed nieuws en bij Leentje lekker nieuws.

Indisch is lekker he. Ik heb een paar recepten die zo lekker zijn. Net genoeg om een kleine rijsttafel te maken.

Ik heb nog gehakt over Thee. Ga zeker nog een vlamtosti maken. En ik wil aparte gehaktballetjes maken. En ik heb in mijn kookschrift een ding waar ik af en toe schrijf wat ik nog wil maken. Ja ik zou nog wel duizenden dingen willen maken maar als ik weer lees in een kookboek en ik hoef er niet een halve kast aan ingredienten voor te kopen dan zet ik het daarbij. Het scheelt gelukkig dat ik 1 hele kast vol heb met kruiden dus vaak hoef ik daar niet teveel voor te halen.

Thee heb je nog een bamischijf gekocht?

Ieb, fijn dat je geslaagd bent met kleding en tas. Alvast veel sterkte morgen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het is nog best warm buiten.

Binnenkort toch maar de avondwandeling invoeren.
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 maart 2012 @ 22:20:

[...]

Ik heb ook Simpel en Ben en ben erg tevreden.

Oeps, wou bijna verontwaardigd reageren op zoveel zelfkritiek.

Ik las te snel... (Ik ben ook simpel en erg tevreden.)

Haha Helene Ik las ook te snel.

Moon Ben je nog langs de fietsenwinkel geweest?
Goedeavond trouwens!
Heleen
He AnneRoos. Alles goed?
Ja gaat goed hier. Gezellige visite gehad vanmiddag.
Nee fietsenwinkel staat nog op het programma. Moet even kijken of het budgettair nog verantwoord is
Ja ook wel erg belangrijk om op te letten Moon. Dan is regelmatig wandelen nog niet z'n slecht plan!
Ik ga slapen zo. Mag morgen weer werken.
quote:Moonlight82 schreef op 04 maart 2012 @ 22:45:

Nee fietsenwinkel staat nog op het programma. Moet even kijken of het budgettair nog verantwoord is Fietsen zijn duur! Vorig jaar een gekregen van schoonouders voor mijn verjaardag. Inclusief kinderzitje ruim 1000 euro...
Truste Anne. Werkse morgen.
Tweedehands fiets bij de fietsenwinkel vandaan een optie?
@Moon: Mocht je nieuwe mensen willen leren kennen, via www.beweegmaatje.nl kun je gratis zoeken naar mensen bij jou in de buurt die iemand zoeken om mee te gaan wandelen, fietsen e.d. Vriendin van mij heeft hier een aantal vrienden/vriendinnen aan over gehouden waar ze nog regelmatig mee wandelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven