Gezond broodbeleg

04-03-2012 22:27 129 berichten
Wat is nou gezond broodbeleg? Ik vond al een oud topic uit 2008, maar dat was toch niet helemaal wat ik bedoelde.

Ik bedoel namelijk niet perse beleg met calorieën, maar juist beleg met weinig kunstmatige toevoegingen. Groentes spreken voor zich, dat is altijd gezond, maar er zijn vast meer mogelijkheden.

Iemand tips voor gezond beleg wat het liefst gewoon bij de supermarkt te halen is?

En wat is het beste alternatief voor smeerkaas? De toevoegingen bij de normale smeerkaas vielen mij namelijk enorm tegen.
quote:knagertje schreef op 04 maart 2012 @ 22:39:

[...]

Ja ik ook, maar heb toch vaak het gevoel alsof het niet heel gezond is (de kaas dus)

Iemand nog gezonde smeer/roomkaas optie? Ik koop heel af en toe zo'n rondje met van die kleine smeerkaasjes (weet de naam zo even niet maar die bekende) Die zijn net zo ongezond als andere smeerkaas maar omdat je die portieverpakkingen hebt smeer je niet makkelijk te veel (1 driehoekje voor 2 boterhammen doe ik) en je kan ze redelijk goed bewaren waardoor je niet binnen 2 dagen alles op hoeft te eten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ster89 schreef op 04 maart 2012 @ 22:34:

30+ kaas (ipv volvet), kipfilet, rosbief, filet americain (zo rood mogelijk), pindakaas, achterham..

Ik heb vroegah..in een slagerij gewerkt, en je wilt niet weten hoe dat gemaakt word.. :puke:

En dat is serieus de eerste keer dat ik dit poppetje op het viva forum gebruik.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Zelf een lunchsalade maken een optie?

Met magere yoghurt en een beetje mayo voor de romigheid heel gezond.

Aardappelsalade, eiersalade, komkommersalade, kipsalade (lekker met mandarijntjes).
Norma Jeane... Vertel?
quote:norma_jeane schreef op 04 maart 2012 @ 22:43:

[...]

Ik heb vroegah..in een slagerij gewerkt, en je wilt niet weten hoe dat gemaakt word.. :puke:

En dat is serieus de eerste keer dat ik dit poppetje op het viva forum gebruik.Ik werkte bij Appie vroeger en daar werd het toen nog in de winkel zelf gedraaid. Yuk!
quote:ster89 schreef op 04 maart 2012 @ 22:42:

Waar kopen jullie nou de lekkerste humus? Of maken jullie het zelf?

Zelf maken is heel makkelijk en het lekkerst (vind ik) maar ik vind het niet zo lekker als je het een paar dagen bewaard dus daarom maak ik het alleen zelf als er visite komt. (voor op broodjes) Dan is het dezelfde avond nog op.

Voor gewoon op brood koop ik het merk Sabra, ik heb andere geprobeerd maar deze is het lekkerst en het stevigst van structuur. (bij de Dirk vd Broek en Appie)
Met biologisch vlees is niks mis mee. Kaas en boter met zo min mogelijk toevoegingen, dus laat die smeerkazen maar zitten. Tomaat met een beetje suiker is erg lekker of pindakaas met komkommer. Eigenlijk is het heel simpel, gewoon ingrediëntenlijsten van producten lezen, hoe meer toevoegingen, hoe ongezonder het wordt meestal.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:Emmy_ schreef op 04 maart 2012 @ 22:43:

[...]

Ik koop heel af en toe zo'n rondje met van die kleine smeerkaasjes (weet de naam zo even niet maar die bekende) Die zijn net zo ongezond als andere smeerkaas maar omdat je die portieverpakkingen hebt smeer je niet makkelijk te veel (1 driehoekje voor 2 boterhammen doe ik) en je kan ze redelijk goed bewaren waardoor je niet binnen 2 dagen alles op hoeft te eten.Die vind ik zo lekker dat ik ze los eet, dus dat kan ik niet lang laten liggen helaas
quote:helene31 schreef op 04 maart 2012 @ 22:43:

Zelf een lunchsalade maken een optie?

Met magere yoghurt en een beetje mayo voor de romigheid heel gezond.

Aardappelsalade, eiersalade, komkommersalade, kipsalade (lekker met mandarijntjes).Oh ja zeker, goed idee!
quote:ster89 schreef op 04 maart 2012 @ 22:44:

Norma Jeane... Vertel? Ik wil je de rest van je leven geen broodjes filet americain ontnemen
quote:norma_jeane schreef op 04 maart 2012 @ 22:48:

[...]

Ik wil je de rest van je leven geen broodjes filet americain ontnemen Ben wel heel erg benieuwd, maar hou zo erg van filet americain dat ik niet weet of ik het wel wil weten..
quote:knorretje28 schreef op 04 maart 2012 @ 22:37:

Kipfilet van de slager is prima (bij ons bioslager)Jaja, alsof iedereen in Nederland (heel salonfähig) zijn vlees bij de bioslager haalt. Echt niet dus hè.
Er circuleerde hier ooit het recept voor de kruidenkaas van La Place.

Misschien weet iemand dat nog?
quote:knagertje schreef op 04 maart 2012 @ 22:51:

[...]

Ben wel heel erg benieuwd, maar hou zo erg van filet americain dat ik niet weet of ik het wel wil weten..Nee, dat doe ik je niet aan.
Misschien beter van niet..... Nee..
quote:maryni83 schreef op 04 maart 2012 @ 22:40:

[...]

Vlees is heul gezond. Allemaal eiwit en vitamines en vetten.

Wat maakt het volgens jou zo ongezond??

Als je dit met droge ogen kan beweren anno 2012, zit er echt een steekje bij je los, pardon my French.
:lol: voor de knetterpasta! Wat een grappig spul.
quote:helene31 schreef op 04 maart 2012 @ 22:52:

Er circuleerde hier ooit het recept voor de kruidenkaas van La Place.

Misschien weet iemand dat nog?Dat klopt inderdaad, zal eens zoeken.
Eigenlijk hoort filet american gemaakt te worden van 100% rundsvlees, biefstuk. Waarschijnlijk kan je het beter bij een betrouwbare slager kopen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:charlottecharles schreef op 04 maart 2012 @ 22:53:

[...]

Als je dit met droge ogen kan beweren anno 2012, zit er echt een steekje bij je los, pardon my French.En hoe denk jij over biologisch vlees dan?

[...]

Als je dit met droge ogen kan beweren anno 2012, zit er echt een steekje bij je los, pardon my French.Met vlees an sich is niets mis. Het meeste vlees dat verkocht wordt is echter niet heel erg gezond.
quote:mrsstanleywalker schreef op 04 maart 2012 @ 22:57:

Eigenlijk hoort filet american gemaakt te worden van 100% rundsvlees, biefstuk. Waarschijnlijk kan je het beter bij een betrouwbare slager kopen.De filer americain van de keurslager is wel vele malen lekkerder dan die van de supermarkt. Hele andere structuur, maar waar dat verschil in zit weet ik niet.

[...]

Als je dit met droge ogen kan beweren anno 2012, zit er echt een steekje bij je los, pardon my French.

Maar wát is er precies zo ongezond dan? Niet iedereen is op de hoogte van gezonde of ongezonde voeding en er worden natuurlijk ook wel allerlei tegenstrijdige dingen beweerd.

Ipv iemand voor gek te verklaren zou je ook gewoon antwoord kunnen geven op de vraag?
quote:mrsstanleywalker schreef op 04 maart 2012 @ 22:57:

Eigenlijk hoort filet american gemaakt te worden van 100% rundsvlees, biefstuk. Waarschijnlijk kan je het beter bij een betrouwbare slager kopen.Psst, bij Appie draai(d)en ze gehakt uit de winkel een paar keer door de gehaktmolen en roer(d)en ze er een sausachtig goedje door. Tadaa, filet!
quote:helene31 schreef op 04 maart 2012 @ 22:58:

[...]

Met vlees an sich is niets mis. Het meeste vlees dat verkocht wordt is echter niet heel erg gezond.Als je 'meeste' nou nog vervangt door 95% dan heb je het heel mooi verwoordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven