Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Het doet me verdriet jullie verhalen te lezen! Wat kunnen mannen toch vreselijk onredelijk zijn. Ik hoop dat jullie de rust kunnen vinden waar je naar op zoekt op een nieuwe woonplek. Tot jezelf komen, zien waarom je ook alweer zo leuk bent, stapje voor stapje opbouwen. Zoveel sterkte aan iedereen!

Hier nog steeds tussen hoop en vrees. Vandaag afgesproken dat we elkaar volgend weekend een paar uurtjes zullen zien om te praten. (Of naja, afgesproken, hij wilde over een paar weken pas; maar ik heb ongeveer ge-eist dat het snel moet, anders ga ik eraan onderdoor). En wie weet daarna nog 's, ligt eraan hoe het gesprek zal verlopen. Vind het zo moeilijk dat hij geen vechtlust laat zien; we gaan ervoor! Heb het gevoel dat ik alles op alles moet zetten en hij het allemaal wel ziet. Dat klopt ergens toch niet? Zucht....

Merk wel dat het hem ook veel verdriet doet. Maar dan denk ik; vecht ervoor! Hij heeft een sterke neiging weg te lopen als er problemen zijn of als het moeilijk wordt. Hij zegt 'dat hij nou eenmaal zo is', maar daar kan ik niet mee leven. Ik wil samen sterk kunnen staan. Moet proberen volgend weekend zelf ook sterk te staan, ook mijn 'eisen' op tafel leggen en niet mezelf wegcijferen.

Maar vrees dat het bijna onmogelijk is dat het goedkomt. Misschien kan het ook wel gewoon niet werken. Maar, nou ja, jullie herkennen het wel.... Het gevoel is zooo sterk, dat je eigenlijk alles op alles wil zetten. Bah, die onzekerheid is zo tergend. Ben veranderd in een onzekere vrouw, terwijl ik dat eigenlijk niet zo was. Ben nu steeds zo bang dat ik iets verkeerds zeg of doe, dat merkt hij ook.... Is niet de vrouw waarop hij gevallen is, maar de onzekerheid komt wel door hem.

Sorry dat ik hier zo over praat. Hoop niet dat jullie het vervelend vinden dat ik nog praat over hoop. Voelt als ijdele hoop, want zijn houding doet weinig hopen. Maar ja, je houdt je toch aan dat kleine beetje vast dan he.... Pfff!

Kunstje, hoe was de voorstelling?

Sterkte aan iedereen!
quote:problemo schreef op 04 maart 2012 @ 17:25:

zal wel ff paar dagen duren voor ik reacties lees op dit forum, jammer dat ik nog geen internet heb. Hoop het snel te hebben.. xxx van mij en succes voor allen.Denk dat je de goede keus gemaakt hebt. Hoe zielig kun je zijn als je nog met 20ers in een keet gaat feesten. Ga voor jezelf meid, en laat die loser gewoon achter. Het enige wat hij doet is jou pijn doen. Dat verdien je niet. Je hebt alles geprobeerd en gevochten als een leeuw. Begin je eigen leven en dat zul je echt weer gelukkig worden. Daar ben ik vast van overtuigd.
quote:habithere schreef op 04 maart 2012 @ 17:28:

Hey meiden, hier ben ik even via mobiel. Lees alles mee hoor en ga snel weer reageren.

Gaat goed in ons nieuwe huisje! Goede beslissing, tot gauw xxxBen zo blij voor je. Hoop dat je snel weer internet hebt en meer mee kunt lezen. Liefs!
quote:nightnurse schreef op 04 maart 2012 @ 20:05:

[...]

Nu je afstand van n relatie neemt, ga je ook anders tegen de voorgaande jaren aankijken, en dingen die je weg gestopt had komen weer terug.

Ergens in die jaren ben ik mn eigen ik n beetje kwijt geraakt, en heb toch wel heel veel geslikt en geaccepteerd, zie ik nu...

dus ergens is t niet vreemd dat HET me zo behandelt.

vanavond alleen, hoop ik Komt me zo bekend voor! Hoop dat HET vanavond niet terug komt en je eindelijk eens met rust laat. Goede nacht!
@Tirusha, fijn dat je vriend je gebracht heeft vandaag. Sterkte en jij ook een goede nacht.

@Gettingwise, je hoeft je nooit te verontschuldigen omdat je hoop hebt. Velen zijn je hier al voor gegaan, sommigen met succes en vele anderen niet. Hoe het gaat aflopen kan ik je niet zeggen, maar zorg dat je toch je eigen leven opbouwt en niet alles laat afhangen van hem en zet je leven niet on-hold. Ga door en als het goed komt is dat een meevaller.

@Pum, ben je weg geweest? Ik zie dat je niet meer geschreven hebt. Moet ik me ongerust maken?
Heb echt veel aan je woorden, Kunstje. Bedankt daarvoor! Ga het erg proberen. Bah, zo kwetsbaar opstellen nu en al die weken van onzekerheid en waarschijnlijk voor niets....Nou ja, proberen verstand op nul en op mezelf focussen.

Fijne nacht gewenst allen, met zoveel mogelijk uurtjes en geen nare dromen. Slaap wel!
Goedemorgen,

Op zich heerlijk geslapen, 1 x wakker geworden door n nachtmerrie, en vanochtend wakker gebeld door collega!

Een nachtje goed slapen laat je toch weer wat positiever tegen dingen aan kijken.

GW: hoop blijven houden is niet raar, maar laat je er niet toe lijden!

T zou zonde zijn als je hoop de grond in geboord wordt....en je opnieuw gekwetst wordt.

Kunstje: thnxs...ook voor de mail

Ben weg, douchen en dan vergaderen...bah
Klein drama vanmorgen:hamster ontsnapt....dochter huilen...kan ik er niet bij hebben...gelukkig weer gevonden.

Inmiddels benik echt af en op. Zoveel gedaan enben zo moe,slaap slecht en veel te weinig.ben wel heel blij met mooie huisje. Morgen weer internet hoor ,dan schrijf ik weer mee x
zonder tegenslag is er geen overwinning
quote:habithere schreef op 05 maart 2012 @ 10:48:

Klein drama vanmorgen:hamster ontsnapt....dochter huilen...kan ik er niet bij hebben...gelukkig weer gevonden.

Inmiddels benik echt af en op. Zoveel gedaan enben zo moe,slaap slecht en veel te weinig.ben wel heel blij met mooie huisje. Morgen weer internet hoor ,dan schrijf ik weer mee xHoi Habithere, herkenbaar. Je kunt zo weinig hebben. Bij het kleinste voorval ben je meteen in paniek (waar je voorheen je schouders opgehaald zou hebben). Ben blij dat de hamster weer terecht is. Hoe ver ben je met het inrichten? Bedenk dat Keulen en Aken ook niet op 1 dag gebouwd zijn. Dus laat af en toe de boel, de boel en ga iets voor jezelf doen. Dan kun je daarna weer met frisse tegenzin ertegen aan. Knuffel en heel veel sterkte!
Heb echt n slechte dag. Mn moeder belde om te zeggen dat ex op dat moment bij haar zat(zij zat boven en haar vriend beneden met ex) Ik wil dat helemaal niet weten!!!!!!!!! Ja en we hebben t nergens over hoor zegt ze dan nog tegen me. Ik denk dan: wie en wanneer stAat er eens iemand op die zegt tegen hem: je bent een klootzak om zo met iemand om te gaan......Niemand dus, iedereen veroordeeld t maar t voor mij opnemen, ho maar....
quote:habithere schreef op 05 maart 2012 @ 13:23:

Heb echt n slechte dag. Mn moeder belde om te zeggen dat ex op dat moment bij haar zat(zij zat boven en haar vriend beneden met ex) Ik wil dat helemaal niet weten!!!!!!!!! Ja en we hebben t nergens over hoor zegt ze dan nog tegen me. Ik denk dan: wie en wanneer stAat er eens iemand op die zegt tegen hem: je bent een klootzak om zo met iemand om te gaan......Niemand dus, iedereen veroordeeld t maar t voor mij opnemen, ho maar....

Wij nemen t voor je op hoor...

En kan je je ma niet vertellen dat je dat soort dingen niet wilt weten?

Zo vind je ook geen rust he?

Potverdorie, kan je ontgoocheling helemaal voorstellen, wat een idiote situatie, zou ik nog een hartig woordje met moeder over spreken.

Inderdaad, wij staan achter je

Heb geduld, vast niet iedereen zal achter hem staan, misschien lijkt dat nu zo maar; het goede overwint het kwade, echt.

Problemo, heel veel sterkte!!!

Zoals iedereen hier al zegt: wij staan achter je en nemen het voor je op. Verder mag je best tegen je moeder zeggen dat je van haar verwacht dat ze achter je staat en vragen waarom ze nog contact heeft met jouw ex.

Kom op, meid. Trek even door. Je bent bijna klaar met je nieuwe huis en dan kun je weer gaan genieten. Kun je niet even weggaan of naar buiten. Even de spanning van je aflopen en even weer tot rust komen.

Liefs en sterkte.
doet er niet meer toe
Begin me weer wat melancholiek te voelen. Moet allerlei dingen regelen, maar heb daar geen zin in. Het schuift alle werk weer op mij af en dan kan ik het wel niet doen, maar dan duurt het officiele regelen nog veel langer. Dus ik moet wel (zoals het altijd al ging).

En hoezeer ik de verwijten van Het probeer te negeren en ik weet dat ze niet waar zijn, kriebelt het ergens onderhuids toch. De verleiding is groot om weer terug te zinken in een soort lethargie. Dus dames, vandaag heb ik de schop onder mijn kont nodig
quote:wouvin schreef op 05 maart 2012 @ 15:09:

Lieve Habithere,

Heb jij een mail ontvangen van Pumuleke? Ik hoop dat ik je er een plezier mee doe.

Liefs en sterkteMoet je zien Habithere, je krijgt van hier zelfs nog cadeautjes. Dus hier vind je alle steun die je nodig hebt.
Lieve allemaal,bedankt voor jullie lieve woorden. Heb mn moeder er op aangesproken en ze snapt t nu, gelukkig maar.maar t kost zoveel energie en tranen...hij komt WEER mn confort zone binnen!!!!!

En zo krijg ik GEEN rust.gvd!!!!! Ik verlang er zo naar..

Meiden, kan de priveberichtjes vanaf morgen weer lezen dus sorrie wanneer ik niet reageer. Dikke xxx
Kom op Kunstje, je was ook zo goed bezig!!!!tis ook allemaal #@# he. Maar ook jij komt er lieverd. Go for it!!!xxx
quote:kunstje schreef op 05 maart 2012 @ 16:35:

Begin me weer wat melancholiek te voelen. Moet allerlei dingen regelen, maar heb daar geen zin in. Het schuift alle werk weer op mij af en dan kan ik het wel niet doen, maar dan duurt het officiele regelen nog veel langer. Dus ik moet wel (zoals het altijd al ging).

En hoezeer ik de verwijten van Het probeer te negeren en ik weet dat ze niet waar zijn, kriebelt het ergens onderhuids toch. De verleiding is groot om weer terug te zinken in een soort lethargie. Dus dames, vandaag heb ik de schop onder mijn kont nodig

Zeg dame, je gaat t nu niet af laten weten hoor!!

K weet dat er veel valt te regelen en dat t belachelijk is dat alles op jouw bordje komt, maar he....als jij alles afhandelt en regelt, kan n ander alleen maar zeggen: zooo, die kunstje weet van aanpakken...schouderklopje verdient

En al die verwijten? pff, wat probeert ie te doen, zich zelf schoon praten, weet je nog?

heel veel liefs vanaf deze kant..
Ja Kunstje, hoe moeilijk ook, probeer het naar iets positief te draaien, dat je investeert in je toekomst!

Kunstje, schrale troost maar hier hetzelfde verhaal. Ook ik heb álles geregeld voor onze scheiding.

Uiteindelijk was ik altijd degeen die alles regelde binnen ons huwelijk en ik realiseer me nu dat wij daar allebei debet aan waren - ik omdat ik werkelijk alles naar me toetrok omdat hij het toch niet goed kon doen , en het kost me grote moeite om dat toe te geven- en hij omdat ie het zich liet aanleunen.

Maar goed, ik heb dus alles geregeld voor de scheiding. Vloekend en huilend. Dat wel. Maar uiteindelijk moest het toch gebeuren - althans, hij wilde het zo mijn keuze was het niet zeker niet in de beginfase van onze split-up- en ik deed het dan maar weer liever zelf omdat het dan goed en snel gebeurde. Leuk is het allemaal niet nee... maar ja...

Sterkte
quote:sartan schreef op 05 maart 2012 @ 20:13:

Kunstje, schrale troost maar hier hetzelfde verhaal. Ook ik heb álles geregeld voor onze scheiding.

Uiteindelijk was ik altijd degeen die alles regelde binnen ons huwelijk en ik realiseer me nu dat wij daar allebei debet aan waren - ik omdat ik werkelijk alles naar me toetrok omdat hij het toch niet goed kon doen , en het kost me grote moeite om dat toe te geven- en hij omdat ie het zich liet aanleunen.

Maar goed, ik heb dus alles geregeld voor de scheiding. Vloekend en huilend. Dat wel. Maar uiteindelijk moest het toch gebeuren - althans, hij wilde het zo mijn keuze was het niet zeker niet in de beginfase van onze split-up- en ik deed het dan maar weer liever zelf omdat het dan goed en snel gebeurde. Leuk is het allemaal niet nee... maar ja...

Sterkte

hoe herkenbaar, sartan....en kunstje...

en dan nu t verwijt krijgen dat, omdat het zich niet interesseerde voor de "regel"dingen, je een machtspositie hebt...

Bedankt meiden, ik had dat steuntje even nodig. Voel me inmiddels alweer wat beter. (ook al 1,5 uur aan de telefoon gezeten met verschillende vrienden). Iedereen heeft er het volste vertrouwen in dat ik het ga redden dus dat moet dan wel waar zijn.

Heb zelfs al naar vakantiereisjes gekeken (niet dat ik ze nu kan betalen maar als doel voor de toekomst).

Dus ik krabbel weer overeind. Tegenwoordig is de put niet meer zo diep als ik erin val, dus kom er ook weer sneller uit. Het is inderdaad een kwestie van tijd en vechten.

Liefs voor jullie allemaal!
Goedemorgen,

Heerlijk geslapen, wel veel te vroeg wakker maar dat nemen we dan maar voor lief.

Tijdens t ontwaken, kwam weer langzaam de realiteit naar boven....

Vandaag examen, en ik weet nu al dat dit n onvoldoende gaat worden maar so be it!

Wens iedereen een fijne, rustige dag toe

xxx
Evengoed succes met je examen NN! Wie weet lukt het toch?

Hier echt een rotdag. Dacht al eerder dat ik muizen hoorde, maar dacht in de spouwmuur. Maar nee, binnen en vannacht zag ik er dus een lopen (sliep eindelijk, maar werd wakker van geknaag/geritsel). GATVER! Helemaal overstuur, weet niet, kan het er gewoon echt niet bij hebben nu.

Met m'n stomme hoofd hem ook nog gebeld 's ochtends, omdat ik wist dat hij al wakker zou zijn. Helemaal overstuur. En hij heel rustig, wel tips geven hoor, maar verder heel afstandelijk. En hij noemt me nu steeds bij m'n naam ipv lief ofzoiets. Rillingen krijg ik ervan. En ik dan zeggen natuurlijk dat ik hem zo mis en dat ik naar m'n moeder ging, maar vroeger was ik gewoon naar hem gegaan. Stom he, neem mezelf nu kwalijk dat ik me heb laten gaan, omdat ik bang ben dat ik 'm nu nog verder van me vandaan jaag. Weet dat ik dit niet moet denken, maar voel het wel zo.... Gatver ik mis hem en het leven samen zo vreselijk erg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven