Kind zoend

06-03-2012 19:27 55 berichten
Beste Dame's

Ik wil graag een vraag stellen.

Mijn dochter is 6 jaar, en word in augustus 7 jaar.

Nu heeft ze op school 2 jongens kusjes gegeven, en met een daarvan heeft zij "lik" kusjes gegeven.

Ik heb dit met dr juf besproken en met mijn dochter die alles leek te begrijpen, ook dat ik vind dat ze te jong is.

Vandaag heb ik bij een vriendin met 3 kinderen gezeten, gegeten...

heel gezellig.. maar blijkt dat mn dochter hier ook met twee daarvan vandaag gezoent heeft.

Met het meisje gewoon kusjes geven, met de jongen "getongzoent" de jongen zegt dat ze ook met het meisje gezoent heeft echt.

Maar deze keer kwam het idee van de jongen.

Mijn dochter zwijgt altijd als het graf, zelf zou zij me dit nooit vertellen.

De eerste keer heeft zij het wel verteld, odat ze het grappig vond.. maar nu doet ze het dus weer.. met anderen.

IK VIND... dat een beetje jong, en weet verder ook niet wat ik ermee moet.

Die jongen is bijna 9 jaar, en het meisje is 6 net als mn dochter.

Wat vinden jullie? en wat moet ik nog doen?

PS: Mijn excuses voor mijn spelfouten, ik heb het al vaker uitgelegd, maar hoop reacties te krijgen op mijn verhaal zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:helene31 schreef op 06 maart 2012 @ 20:08:

[...]

Dan lijkt het me tijd voor een informatief gesprekje. Het kind snapt waarschijnlijk niet of nauwelijks waar ze mee bezig is.Dat dus.
quote:truffelmaffia schreef op 06 maart 2012 @ 20:08:

[...]

Het is gebeurd. Wij hebben het beleefd.

Tadaa een d.Dat is toch een heel andere vorm van het werkwoord..
Ik begrens het ook, de vorige keer al.

Maar zij vind dat stiekem doen wel leuk geloof ik.

En iets vertellen zelf??? nee hoor! ze zal mij dat vast nooit vertellen.

En dat vind ik ook jammer, want nu ben ik bang dat als er een keer echt wat is, zij het niet zegt.
Ik heb het vorige bericht weg gehaald.. dat is beter.

Jullie hebben dat wel gelezen, maar zodat het niet blijft staan
@querty wat ze toen deed was bij een gewone dikke knuffel je hoofd vastpakken en haar tong in je mond steken. En daar moest ze dan altijd ontzettend om lachen. Ik herinner me dat nog zo goed omdat ik toen een haar of 15 was en net mijn eerste zoen had gehad, en het dus ronduit smerig vond wat mijn zusje deed. Ik geloof niet dat ze een film ofzo nadeed. En volgens mij ging het ook gewoon weer over. Het is ook alweer ruim 18 jaar geleden, maar ik moest er ineens aan denken.
Goed dat je open bent! Ik wil dus echt niet suggereren dat er eventueel sprake is van misbruik, dat is duidelijk, he?
Ik voel me zo moedellooos
ze weet ook niet wat zij doet... maar dat heb ik haar al eerder gezegt, dat ik haar daar te jong voor vind, en dat ze dat dus niet mag doen meer.... toch is het weer...maar nu met twee.
quote:tjjjjjemig schreef op 06 maart 2012 @ 20:15:

Goed dat je open bent! Ik wil dus echt niet suggereren dat er eventueel sprake is van misbruik, dat is duidelijk, he?Ja hoor:) ik begrijp wel wat je er mee wil zeggen!
Met begrenzen bedoel ik vooral: zelf leren grenzen te herkennen en aan te geven.

Als jij vermoedens hebt van kindermisbruik, dan zou ik het trouwens wel anders oppakken. Onbegrensd, niet bij de leeftijd passend seksueel gedrag is een alarmsignaal. Als dat één keer gebeurt, kun je nog kijken of je kind het niet goed begrepen heeft allemaal en het nog eens uitleggen. Maar als het vaker voorkomt, dan zou ik even aan een andere bel gaan trekken, namelijk die van externe hulpverlening.
quote:dragonmom schreef op 06 maart 2012 @ 20:15:

@querty wat ze toen deed was bij een gewone dikke knuffel je hoofd vastpakken en haar tong in je mond steken. En daar moest ze dan altijd ontzettend om lachen. Ik herinner me dat nog zo goed omdat ik toen een haar of 15 was en net mijn eerste zoen had gehad, en het dus ronduit smerig vond wat mijn zusje deed. Ik geloof niet dat ze een film ofzo nadeed. En volgens mij ging het ook gewoon weer over. Het is ook alweer ruim 18 jaar geleden, maar ik moest er ineens aan denken.Die van mij speelde "vadertje en twee moedertjes..."
quote:_qwertu schreef op 06 maart 2012 @ 20:17:

Met begrenzen bedoel ik vooral: zelf leren grenzen te herkennen en aan te geven.

Als jij vermoedens hebt van kindermisbruik, dan zou ik het trouwens wel anders oppakken. Onbegrensd, niet bij de leeftijd passend seksueel gedrag is een alarmsignaal. Als dat één keer gebeurt, kun je nog kijken of je kind het niet goed begrepen heeft allemaal en het nog eens uitleggen. Maar als het vaker voorkomt, dan zou ik even aan een andere bel gaan trekken, namelijk die van externe hulpverlening.

Grenzen herkennen en aangeven... alleen dat doet ze dus niet, ook niet als ik haar uitleg hoe ze dat moet doen.

Dat zoenen, dat wel.. de rest is in ver verleden, die spelletjes enzo.
Dolores, als er echt sprake is van afwijkend gedrag dat je niet kunt plaatsen, zou ik niet zelf gaan lopen modderen.

Vraag dan hulp hoe je het aan moet pakken.
Qwertu, jij bent me steeds voor.
Alleen nog de eerste pagina gelezen. Los van de vraag "waarom" (en daar zou ik wel achter willen komen) zou ik het gedrag verbieden. Aangeven dat het raar, dus ongewenst gedrag is. En dan kun je uitleggen dat je zoiets doet als je groot bent en verliefd bent op iemand.
Heel eerlijk als ik je beschrijving van haar eerdere gedrag lees denk ik wel in de richting van misbruik. Onbegrensd, niet bij de leeftijd passend seksueel gedrag is een groot alarmsignaal.
Kan ze zoiets hebben gezien op televisie? GTST ofzo?

Ze kan het ook 'geleerd' hebben van een ander. Ik heb een kleintje van drie, haar oudere zus van 14 stak dan haar tong uit en die van drie ook en dan de puntjes van de tong tegen elkaar. Dat was allemaal onschuldig en ook wel even grappig. Toch zei ik tegen de oudste: Doe dat maar niet meer, want dan gaat ze het ook op de creche doen. Zou het zoiets kunnen zijn bij jou?

Toch maar uitleggen aan je dochter dat het niet zo hoort, dat andere kindjes dat ook niet doen en het niet begrijpen als zij dat wle doet.
quote:dragonmom schreef op 06 maart 2012 @ 20:15:

@querty wat ze toen deed was bij een gewone dikke knuffel je hoofd vastpakken en haar tong in je mond steken. En daar moest ze dan altijd ontzettend om lachen. Ik herinner me dat nog zo goed omdat ik toen een haar of 15 was en net mijn eerste zoen had gehad, en het dus ronduit smerig vond wat mijn zusje deed. Ik geloof niet dat ze een film ofzo nadeed. En volgens mij ging het ook gewoon weer over. Het is ook alweer ruim 18 jaar geleden, maar ik moest er ineens aan denken.Ja, dat doet mijn vierjarige dochter ook. Je hoeft geen 15 te zijn (en net je eerste zoen gehad te hebben) om dat ronduit smerig te vinden trouwens. Ik vind het ook smerig, yúk!
quote:helene31 schreef op 06 maart 2012 @ 20:19:

Qwertu, jij bent me steeds voor. Sorry.
quote:_qwertu schreef op 06 maart 2012 @ 20:22:

[...]

Sorry. Je verwoordt het beter, dus het is je vergeven.
Ik heb het bericht verwijderd.. jullie hebben het nu toch al gelezen, maar ik wil er geen gezeur om krijgen.

Dus dat heeft niks met jullie te maken oke?

Ik heb het er op gezet voor jullie informatie, en het verwijderd voor mijn eigen veiligheid.
Het verschil is dus dat de dochter van TO het bewust als zoenen ziet, in een rollenspel. En er dus duidelijk een seksueel tintje aan zit. Dat lijkt me toch wel bijzonder op die leeftijd. Maar er waren meer kindjes in de klas die het doen? Mss dat er op school een thema behandeld is? Of dat daar iets is voorgevallen?
Maar dat grenzen aangeven, en nee leren zeggen is wel een belangrijk iets wat ik vaak bespreek.

Maar zij zegt gewoon dat ze niet te jong is om te zoenen.

Ik zeg jij hebt niks te vinden, je BENT te jong, en ik wil het niet.

Daarna toch weer..
quote:dragonmom schreef op 06 maart 2012 @ 20:27:

Het verschil is dus dat de dochter van TO het bewust als zoenen ziet, in een rollenspel. En er dus duidelijk een seksueel tintje aan zit. Dat lijkt me toch wel bijzonder op die leeftijd. Maar er waren meer kindjes in de klas die het doen? Mss dat er op school een thema behandeld is? Of dat daar iets is voorgevallen?

Ja, die juf zegt ach ja... dat doen ze allemaal.

Echt een beetje wegwuivend.
TO, ik vind ook dat je dochter vreemd gedrag heeft laten zien. Daar zouden bij mij wel alarmbellen van gaan rinkelen. Toch eens met je dochter om tafel met thee en een koekje en gewoon eens wat vragen en polsen waarom ze dat doet. Je kunt het dan misschien wat openbreken door haar wat antwoorden te demonstreren, zoals, ik heb dat en dat gehoord. Wie doet dat nog meer? Wie is er mee begonnen? Vinden jullie het grappig? Is het niet vies? Wat vind jij er zelf van? Heb je het ergens gezien of geleerd? Etc. dat soort vraagstel.

Hou het luchtig, maak er desnoos af en toe een grapje bij.

Vertel desnoods ook dat er grote mensen of kinderen zijn die dingen doen met kleine kinderen wat niet in orde is. En dat je dochter altijd bij je terecht kan als mensen dingen doen die ze eigenlijk achteraf toch niet zo fijn vind. Dat het goed is om dat met elkaar te bespreken, zodat ze een beetje kan leren welke dingen ok zijn en wat niet. Probeer eens een ingangetje bij haar te vinden, want dit riekt naar iets en daar zou ik wel het fijne van willen weten.
Je bericht staat er nog gewoon......
Ik voel me zo moedellooos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven