13,000 euro gestort gekregen

donderdag 8 maart 2012 om 15:58
quote:redband schreef op 08 maart 2012 @ 15:55:
Ik zou het niet uitgeven voordat ik alles zwart op wit had staan van de desbetreffende instantie.
Gewoon ouderwets op papier.
Dit dus.
Beetje onnozel om na een telefoontje (ongetwijfeld weet ze niet meer met wie ze heeft gesproken..) te besluiten dat het wel goed is. En 1,5 jaar geen uitkering, dat miste ze niet? En er is ook geen bevestiging gekomen van het besluit om dan maar de 'achterstallige' uitkering te betalen?
Erg vreemd allemaal.
Ik zou het niet uitgeven voordat ik alles zwart op wit had staan van de desbetreffende instantie.
Gewoon ouderwets op papier.
Dit dus.
Beetje onnozel om na een telefoontje (ongetwijfeld weet ze niet meer met wie ze heeft gesproken..) te besluiten dat het wel goed is. En 1,5 jaar geen uitkering, dat miste ze niet? En er is ook geen bevestiging gekomen van het besluit om dan maar de 'achterstallige' uitkering te betalen?
Erg vreemd allemaal.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

donderdag 8 maart 2012 om 16:00
Ik ben bang dat je vriendin een nieuwe schuldeiser heeft, want als het een fout was dan moet ze dat geld terug betalen.
Het voordeel voor haar is wel dat er qua afbetaling met de overheid vaak wel iets af te spreken valt.
Ik snap trouwens niet hoe het kan dat ze jaren geen geld kreeg (geen recht op uitkering?) en toen opeens dat hele grote bedrag. Wel een stomme fout van de gemeente. Je vriendin is netjes geweest en heeft zelfs nog 2x gebeld om te vragen of het klopte. Zij heeft ter goeder trouw gehandeld.
Wel heel naar voor haar. Dan denk je dat je problemen deels zijn opgelost en komt er weer een groot probleem bij. Sneu, dus heel veel sterkte.
Het voordeel voor haar is wel dat er qua afbetaling met de overheid vaak wel iets af te spreken valt.
Ik snap trouwens niet hoe het kan dat ze jaren geen geld kreeg (geen recht op uitkering?) en toen opeens dat hele grote bedrag. Wel een stomme fout van de gemeente. Je vriendin is netjes geweest en heeft zelfs nog 2x gebeld om te vragen of het klopte. Zij heeft ter goeder trouw gehandeld.
Wel heel naar voor haar. Dan denk je dat je problemen deels zijn opgelost en komt er weer een groot probleem bij. Sneu, dus heel veel sterkte.

donderdag 8 maart 2012 om 16:02
Aiiii. Als er nog wat geld over is meteen je toetsenbord laten repareren zodat je de punten en hoofdletters kan gebruiken.
Kom op zeg, iedereen weet als je geld onterecht krijgt dat je het niet moet uitgeven. Rente pak je mee maar uitgeven dan weet je dat je problemen krijgt. Jij gaat mij niet wijsmaken dat iemand zomaar 13000 euro op zijn rekening krijgt. Kom op zeg.
Kom op zeg, iedereen weet als je geld onterecht krijgt dat je het niet moet uitgeven. Rente pak je mee maar uitgeven dan weet je dat je problemen krijgt. Jij gaat mij niet wijsmaken dat iemand zomaar 13000 euro op zijn rekening krijgt. Kom op zeg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
donderdag 8 maart 2012 om 16:04
Nou.. Een vriendin heeft 1,5 jaar terug 50.000 op haar rekening gestort gekregen van de sociale dienst. zij is ongeneeslijk ziek en heeft een aantal jaren geen uitkering ontvangen omdat ze daar geen recht op had werd haar verteld. Toen ze uiteindelijk met hulp navraag ging doen, bleek dat ze daar dus wel degelijk recht op had. Zij hebben het jaren op het salaris van haar man gedaan
Dus kreeg ze het met terugwerkende kracht allemaal terug. Wel met het een en ander op papier natuurlijk..Dus het kan wel..
Maar vreemd dat ze niet heeft binnengkregen dat ze dat terugkreeg. Het is nogal een bedrag!
Dus kreeg ze het met terugwerkende kracht allemaal terug. Wel met het een en ander op papier natuurlijk..Dus het kan wel..
Maar vreemd dat ze niet heeft binnengkregen dat ze dat terugkreeg. Het is nogal een bedrag!

donderdag 8 maart 2012 om 16:05
quote:loisnvt schreef op 08 maart 2012 @ 15:55:
Pfffff, leer eerst eens fatsoenlijk schrijven zeg! Daar krijg ik namelijk zowat een hartverlamming van.........
Jesus dat gezeik altijd over spelfouten. Oké het is lastig lezen zonder punten en komma's maar goed. Neem een les van Norahdbois zij geeft aan "het huis" en gaat dan verder met de vraag.
Niet iedereen kan perfect Nederlands, ik zelf heb ook problemen met "de" en "het" en weet soms echt niet welke ik moet gebruiken.
Succes TO, sorry ik heb verder geen advies.
Pfffff, leer eerst eens fatsoenlijk schrijven zeg! Daar krijg ik namelijk zowat een hartverlamming van.........
Jesus dat gezeik altijd over spelfouten. Oké het is lastig lezen zonder punten en komma's maar goed. Neem een les van Norahdbois zij geeft aan "het huis" en gaat dan verder met de vraag.
Niet iedereen kan perfect Nederlands, ik zelf heb ook problemen met "de" en "het" en weet soms echt niet welke ik moet gebruiken.
Succes TO, sorry ik heb verder geen advies.
donderdag 8 maart 2012 om 16:06

donderdag 8 maart 2012 om 16:08
Gevalletje "eigen schuld dikke bult", oftewel hoe dom kan je zijn? Moeders heeft zo ongeveer het IQ van een garnaal schat ik zo in. Maar goed, ze zal al het geld wat ze zich ten onrechte heeft toegeëigend terug moeten betalen, daar zal ze niet aan ontkomen. Als ze dat niet kan of wil zal het uiteindelijk op schuldhulpverlening aankomen, in het gunstigste geval. Er kan haar ook nog verduistering ten laste worden gelegd, met een vette boete erboven op. Die zit de komende jaren nog wel dik in de shit denk ik zo.
Sterkte voor de familie, zou niet graag in haar schoenen staan...
Sterkte voor de familie, zou niet graag in haar schoenen staan...