Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Hee Obsession, fijn dat jullie tijd hebben gehad om wat te praten. Ik snap dat een open relatie een oplossing is voor jullie minnaarrelatie, maar dat is helaas niet voor iedereen weggelegd hè?

Ik snap de 'onevenwichtigheid' die Herfstig en jij ervaren overigens wel hoor... ik heb jarenlang een relatie gehad met een minnaar in een open relatie en ik ben daar mee gestopt omdat het me te veel ging lijken op een 'echte relatie'. Hij kon dat misschien nog wel combineren met zijn huwelijk (alhoewel....?), maar ik voelde me zo een beetje uit elkaar gerukt omdat ik m'n tijd en aandacht maar één keer kan besteden. In die zin is het handig als je beiden een vergelijkbare thuissituatie hebt.

Hoooi Aphrodite Ik begrijp dat er knopen doorgehakt moeten gaan worden of is er nog een weg terug? Er zijn natuurlijk heel veel mensen die door een minnaar aan het na denken zijn gezet over hun eigen relatie, dus ik snap heel goed dat je geholpen bent met een paar ervaringsdeskundigen hier en die zijn er!

@ Stew.. ik heb niet zo'n moeite met 'groepjes' hoor, ook dat komt in de beste clubs voor denk ik en ik vind het bijvoorbeeld voor Aphrodite heel gelegitimeerd als ze de beslotenheid van een achterkamer zou zoeken, voor haar specifieke situatie met een minnaar die tevens haar lotgenoot is, etc. De discussie 'hoe kan je daar nou mee omgaan, als je tegen de beperkingen van je relatie met je 1e aanloopt door een minnaarrelatie, die zou ik liever hier zien, m.n. voor de nieuwelingen die nog niet meeschrijven maar mogelijk met gelijksoortige problematiek kampen.

Nou ja.. ik ga er gewoon van uit dat het ook zo is bedoeld, om juist ook in de behoefte van o.a. Aphrodite te kunnen voorzien.(mooi voorbeeld Aphrodite, tnx)
quote:dirk1971 schreef op 08 maart 2012 @ 11:54:

[...]

Maar.. die open relatie zou een leugen zijn. Want hij is al voor de open relatie begonnen met een minnares. Echt een open relatie zal het dus niet zijn, er is immers iets verzwegen wat juist open had moeten zijn. Om dit zo eerlijk mogelijk te maken zou hij dit kunnen vragen op een moment dat er een pauze is, dus als zijn nr1 vraagt of hij al iets heeft dat hij oprecht nee kan zeggen.

En dat zeg ik niet om een oordeel erover te geven, maar hoe ik zelf erin sta. (Ik zou zo de man kunnen zijn in de relatie die jij hebt..).

Ja, dat vindt hij ook dus het klopt helemaal dat jij zo de man zou kunnen zijn in de relatie die ik heb.

Hij zou ongetwijfeld ja zeggen als ze zou vragen of hij al iets heeft. En dat is nou waarschijnlijk weer niet zo verstandig.

Ik denk dat het beter is die beginleugen dan maar voor lief te nemen en vanaf dat moment open en eerlijk te zijn...
Ik vind dit topic ook uniek en blijf hier onwijs en ontzettend schrijven, "Minnaar" is mijn huiskamer, op het andere forum kom ik op bezoek. Ik denk niet dat ik hier hoef uit te leggen dat ik 1 miljoen meelezers heb en door sommigen worden mijn postings extra onder de loep gelegd, het voelt dan niet fijn bepaalde dingen met die mensen te delen. Ik denk niét dat Sense bedoelt dat het andere forum ervoor zou zorgen dat dit topic in stand blijft, ik zou niet weten hoe dat zou werken. Dus Gaartje, in mijn optiek is het eerste deel van jouw posting de spijker op de plank.. of hoe zeg je dat (speel dat begrijpend lezen boek even door na jou en JJ)

Aphridite, thanks, ik ga wel oké hoor. Met mijn lover gaat het goed al zit hij duizenden km bij me vandaan. Ik moet nog ruim 2 weken wachten voor ik hem weer zie. Jammer maar wel heeeel lang voorpret. En juist als iemand zo druk is en ver weg zit is het fijn af en toe een berichtje te krijgen...

Obsession, iemand overtuigen van het open gooien van een relatie is vreselijk moeilijk en je moet je afvragen of je dit wel moet willen. Het zal hoogstwaarschijnlijk niet echt open zijn, meer een gedoogbeleid voor hem omdat ze bang is dat hij anders weg gaat...
quote:Allegaartje schreef op 08 maart 2012 @ 11:56:

Hee Obsession, fijn dat jullie tijd hebben gehad om wat te praten. Ik snap dat een open relatie een oplossing is voor jullie minnaarrelatie, maar dat is helaas niet voor iedereen weggelegd hè? Dat is helaas waar. Maar veel mensen gaan er bij voorbaat van uit dat dat niet voor hun weggelegd is. Het valt altijd te proberen...
quote:Rooss4 schreef op 08 maart 2012 @ 12:03:

Het zal hoogstwaarschijnlijk niet echt open zijn, meer een gedoogbeleid voor hem omdat ze bang is dat hij anders weg gaat...Dat geldt denk ik ook wel voor mijn open relatie...
quote:obsession schreef op 08 maart 2012 @ 11:45:

[...]

Dit was antwoord op mijn vraag, toch?

Ik ben dat niet met je eens. Ik vind dat als er kinderen in het spel zijn je niet zo makkelijk over scheiden moet denken. En in sommige situaties kan het zo zijn dat je partner je niet helemaal gelukkig kán maken (door een ziekte bijvoorbeeld) maar je hem/haar toch niet wilt laten stikken. En zo zijn er nog wel meer redenen waarom iemand een minnares nodig kan hebben in zijn leven.

Ja, dat was een antwoord op jouw vraag.

Je hebt het nu over de keuze van jouw minnaar.

Jij hebt ook een keuze hierin.

Jij kiest ervoor om deze minnaar, in deze/zijn situatie te houden.

Daarmee zul je dienen te accepteren dat de situatie is zoals die is.

Alleen jouw minnaar kan daar iets aan veranderen.
quote:houvanjezelf schreef op 08 maart 2012 @ 12:08:

[...]

Ja, dat was een antwoord op jouw vraag.

Je hebt het nu over de keuze van jouw minnaar.

Jij hebt ook een keuze hierin.

Jij kiest ervoor om deze minnaar, in deze/zijn situatie te houden.

Daarmee zul je dienen te accepteren dat de situatie is zoals die is.

Alleen jouw minnaar kan daar iets aan veranderen.Precies.
quote:obsession schreef op 08 maart 2012 @ 11:45:

[...]

Dit was antwoord op mijn vraag, toch?

Ik ben dat niet met je eens. Ik vind dat als er kinderen in het spel zijn je niet zo makkelijk over scheiden moet denken. En in sommige situaties kan het zo zijn dat je partner je niet helemaal gelukkig kán maken (door een ziekte bijvoorbeeld) maar je hem/haar toch niet wilt laten stikken. En zo zijn er nog wel meer redenen waarom iemand een minnares nodig kan hebben in zijn leven.Dat ben ik het met je eens. En dat zijn hele lastige situaties. Maar als het hem verscheurt, als hij schuldgevoel heeft en zich overal tekort doet, zoals je eens schreef, is het hebben van een minnares dan wel de oplossing? Als je dan alle plussen en minnen bij elkaar optelt, komt er dan nog wel een plus onder de streep? Dat idee krijg ik uit jouw verhaal niet nl.
quote:obsession schreef op 08 maart 2012 @ 12:00:

[...]

Ja, dat vindt hij ook dus het klopt helemaal dat jij zo de man zou kunnen zijn in de relatie die ik heb.

Hij zou ongetwijfeld ja zeggen als ze zou vragen of hij al iets heeft. En dat is nou waarschijnlijk weer niet zo verstandig.

Ik denk dat het beter is die beginleugen dan maar voor lief te nemen en vanaf dat moment open en eerlijk te zijn...

Meng me er ook even in omdat ik voor hetzelfde dilemma heb gestaan (nog sta). Beginnen over een open relatie of niet. Ik ben het met Dirk eens, echt open is het niet als je al begint met een leugen. Ik kon dat niet. Want als je begint tegen je partner over een open relatie zal ongetwijfeld de vraag komen: hoezo, heb je een ander?

Zou je dan in zijn gezicht durven / kunnen zeggen dat dit niet zo is? En stel dat dit lukt en hij wil een open relatie. Dan nog blijft de leugen dat dit al veel langer speelde er boven hangen, met de kans dat het uitkomt.

Ikzelf heb besloten pas over een open relatie te willen beginnen als nr 2 helemaal van het toneel is verdwenen (we gaan de goeie kant uit) en daar ook enige tijd overheen is gegaan zodat hij ook uit mijn systeem is (want daar is beduidend meer tijd voor nodig). Dan nog hangt er een leugen boven omdat je de boel natuurlijk al belazerd hebt, maar goed. Dat is niet meer terug te draaien en heb ik met volle verstand gedaan en geaccepteerd.

Dus ik zou goed nadenken voordat je met een gesprek over een open relatie een bom onder je relatie legt.

Succes!

Aphridite, thanks, ik ga wel oké hoor. Met mijn lover gaat het goed al zit hij duizenden km bij me vandaan. Ik moet nog ruim 2 weken wachten voor ik hem weer zie. Jammer maar wel heeeel lang voorpret. En juist als iemand zo druk is en ver weg zit is het fijn af en toe een berichtje te krijgen...

oh yes indeed

Obsession, iemand overtuigen van het open gooien van een relatie is vreselijk moeilijk en je moet je afvragen of je dit wel moet willen. Het zal hoogstwaarschijnlijk niet echt open zijn, meer een gedoogbeleid voor hem omdat ze bang is dat hij anders weg gaat...Tja, dat zou heel goed kunnen... Ik vind dit best een heel dilemma. Want als je het stiekem doet, ben je heel erg fout naar haar. Gooi je het open, dan wordt het gedogen en heeft zij er misschien wel pijn van maar bedrieg je haar niet meer. En stop je alles omdat zij er niet mee kan leven, dan zit jij (hij dus) in een onbevredigende situatie en heeft hij pijn. Wat is dan eerlijk? Was het leven maar maakbaar...
quote:sweetinez schreef op 08 maart 2012 @ 12:22:

[...]

Tja, dat zou heel goed kunnen... Ik vind dit best een heel dilemma. Want als je het stiekem doet, ben je heel erg fout naar haar. Gooi je het open, dan wordt het gedogen en heeft zij er misschien wel pijn van maar bedrieg je haar niet meer. En stop je alles omdat zij er niet mee kan leven, dan zit jij (hij dus) in een onbevredigende situatie en heeft hij pijn. Wat is dan eerlijk? Was het leven maar maakbaar...Helemaal mee eens Sweetinez. Uiteindelijk houden de meesten van ons toch veel van hun n1, zoveel dat we ze geen pijn willen doen maar we willen ook onszelf niet verwaarlozen. Waardeloze wereld waarin er verwacht wordt dat je maar van 1 persoon tegelijk kan houden terwijl de werkelijkheid anders uitwijst.
quote:aphrodite schreef op 08 maart 2012 @ 13:10:

[...]

Helemaal mee eens Sweetinez. Uiteindelijk houden de meesten van ons toch veel van hun n1, zoveel dat we ze geen pijn willen doen maar we willen ook onszelf niet verwaarlozen. Waardeloze wereld waarin er verwacht wordt dat je maar van 1 persoon tegelijk kan houden terwijl de werkelijkheid anders uitwijst.Inderdaad! Als dat niet zo zou zijn zou het allemaal zo veel mooier en eenvoudiger zijn.
quote:sweetinez schreef op 08 maart 2012 @ 12:19:

[...]

Dat ben ik het met je eens. En dat zijn hele lastige situaties. Maar als het hem verscheurt, als hij schuldgevoel heeft en zich overal tekort doet, zoals je eens schreef, is het hebben van een minnares dan wel de oplossing? Als je dan alle plussen en minnen bij elkaar optelt, komt er dan nog wel een plus onder de streep? Dat idee krijg ik uit jouw verhaal niet nl.NOG wel. Maar dat schuldgevoel gaat steeds zwaarder wegen dus er moet iets veranderen.

Dus Gaartje, in mijn optiek is het eerste deel van jouw posting de spijker op de plank.. of hoe zeg je dat (speel dat begrijpend lezen boek even door na jou en JJ)

Ok, helder. Ik snap 'm. Je kunt de spijker op de kop slaan, maar ook de plank mis slaan... maar een 'spijker op de plank slaan', heeft ook wel wat hoewel ik meestal gewoon de spijker mis sla.... AU!

Ik ben er weg van... fijne middag nog
Ik ook.. even kijken of de renschoenen mij nog passen.

Tis er knap weer veur wà?

(fijn dat we weer opgehelderd zijn, Gaar!)
En voor degene die het nog niet snappen

Stop met vreemd gaan maak een paar keuzes

En als een konijn uit een hoge hoed je leven is weer normaal

En je hebt weer kans om als respectabel persoon door het leven te gaan

Lukt je dat niet dan kan je beter na de psychologen etc

Want je kan dan niet eens jezelf gedragen

Waarschijnlijk chronisch aandacht sex tekort

Of verknipt zelfbeeld

Iig geval genoeg reden om hulp te zoeken
Jouw therapie slaat nog niet erg aan geloof ik, of wel clearwater?

Wat was eigenlijk de diagnose?
@ Zeb: Hahaha.

@Clearwater: wat is jouw verhaal eigenlijk? Bedrogen en verbitterd?
quote:dirk1971 schreef op 08 maart 2012 @ 11:54:Samenblijven voor de kinderen? Hoewel ik jouw situatie dus niet goed ken heb ik wel van een aantal, inmiddels volwassen, "kinderen" gehoord dat dat niet de goede optie is.In ons geval is er absoluut geen sprake van samenblijven voor de kinderen hoor. Ik gaf het alleen aan omdat ik een ander artikel heb gelezen (helaas niet online) in Psychologie Magazine waaruit juist naar voren komt dat zolang er geen sprake is van geweld of voortdurende ruzies het beter is om samen te blijven dan uit elkaar te gaan als je kinderen hebt. En dus vind ik dat dat wel mee moet wegen bij het nemen van een beslissing over je relatie. Ook al is niet alles perfect hoeft dat geen reden te zijn om uit elkaar te gaan en al zeker niet als er kinderen in het spel zijn.
quote:obsession schreef op 08 maart 2012 @ 17:12:

@Clearwater: wat is jouw verhaal eigenlijk? Bedrogen en verbitterd?

Als je terugleest dan weet je nog dat clearwater ooit ook vreemd is gegaan, en sindsdien de grootste tegenstander ervan is.

quote:clearwater schreef op 09 februari 2012 @ 17:04:

ik ben ook vreemd geweest in mijn vorige relatie

....

dus ik veroordeel mijnzelf keihard
Ah, dus Clearwater had chronisch aandacht en sex tekort en een verknipt zelfbeeld. Ik vroeg me al af over wie dat ging...
@Roos

Eigenlijk heb ik meerdere 'minnaars' op dit moment. Mijn nr1 en ik hebben een open relatie in die zin dat we elkaar vrij laten. We weten niet alles van elkaar maar als we zelf iets willen delen dan kan het. Het thuis op de bank zitten terwijl de ander een date heeft vinden we niet fijn, vandaar deze keuze.

Daarbij werkt het bij mij vaak tegenovergesteld aan de meeste andere relaties denk ik in die zin dat ik niet wil daten als het thuis niet lekker voelt. Op het moment dat het thuis allemaal goed is (en overal is wel eens wat) heb ik zin om af te spreken met iemand anders.

Verliefd.... ook dat is gebeurd.... hoewel ik daar nu wel goed mee kan omgaan. Hoe meer je met iemand iemand date, hoe meer het verliefde gevoel naar boven komt. Tenminste zo ervaar ik het... Als ik vaak heb afgesproken moet ik echt afschakelen van die persoon en dat vind ik wel eens moeilijk dus moet het een stapje terug.

@stew: heeeeeeel veel plezier morgen!!!!
Zozo, hier ben ik dan.....

Nu vertel maar eens op,was het lekker ????
Mijn relatie is niet open, mijn man accepteert dat nooit. Ik houd nu de boot al een tijdje af bij mijn potentiële minnaar. ik ben heel bang dat ik verliefd wordt op hem. Ik heb er buikpijn van soms. Hij heeft geen idee, hij laat me niet los maar denkt dat ik hem niet zie zitten. Dat heb ik hem verteld. Ik hoopte dat hij snel naar een ander zou overschakelen, maar dat doet hij niet. Ik denk dat ik het niet kan ik ben ook gek op mijn man. Ik heb het mijn man wel een tijdje geleden verteld maar niet dat ik er buikpijn van had en houd.
Och mensen, en ik maar denken dat iedereen langzamerhand zou stoppen met schrijven gisteren. Ik vind het waardevol om goede raad te lezen hoor maar het ene huwelijkis het ander niet en ellk minnaarschap weer anders. Dat maakt het ook zo levendig hier. De wijzende vingertjes kennen we onderhand wel denk ik zo. Ben blij dat dit forum blijft voortbestaan. Ik las laatst dat bepaalde sterrenbeelden sneller ontrouw zijn dan anderen. Eerst dacht ik: onzin, maar missch bepaalde types/ karaktereigenschappen wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven