New York

31-01-2011 17:56 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 3 weken gaan wij naar New York.

Ik ken het niet, dus brand maar los smet de tips!!! Heb er zin in!
Oeh bedankt voor de fooitip, ben gewend dat dat bij de prijs inbegrepen zit. En ja, heb nu ook wel heel veel zin!!
Vergeet ook niet met uit eten fooi te geven Amerikanen krijgen een ontzettend laag loon.

Veel plezier in New york.
Kijk bij het uit eten gaan wel goed naar de bon, vaak staan er 3 bedragen; 't gewone bedrag, 't bedrag met 10% fooi erbij en 't bedrag met 15% fooi erbij. Dat hebben ze dan alvast voor je uitgerekend

Bij Starbucks, Mc Donalds en nog meer plekken heb je gratis wifi.

Veel plezier!!
Oeh fijn, gratis wifi! Kan ik met mn veegtelefoon misschien nog even laten weten hoe het ons vergaat!

Ik zal de bonnetjes goed doornemen!
Wha! Je bent er nu gewoon, sushilala!!! Enjoy!!!
Dames waar boeken jullie hotels. Ik kom peperdure hotels tegen. Iemand een idee of je ook een appartement kunt huren?
@ Faracha, wij hebben geboekt via Expedia, die hebben ook een fijne zoekfunctie. Wij hebben wel een hotel, maar met eigen keukentje. Dus ook een soort van appartement. Ik denk niet dat een echt appartement veel goedkoper is eigenlijk.
Expedia

Vacation Rentals

Feel NYC

Roomorama

New York Stay
Wij gaan eind maart naar NY, wat is een top 3 van dingen die we écht niet moeten missen??

Ben benieuwd!
Central Park (ook de andere parken zijn leuk, Prospect Park in Brooklyn is van dezelfde architect en ook echt groot!)

De Brooklyn Bridge (metro naar Brooklyn, daar misschien wat rondlopen/dingen doen en dan teruglopen naar Manhattan, dan zie je mooi de skyline).

Dingen doen die alleen locals doen. Dus ergens ontbijten waar het niet toeristisch is ofzo. En in een rij staan om koffie te halen bij Starbucks of Dunkin' Donuts.

En de beste tip; genieten van alles en niet stressen om alles te willen zien... Niet teveel plannen zodat je nergens echt tijd voor hebt.
Hallo allemaal, wij zitten er nu en het is helemaal geweldig, kids vinden het ook echt super!

Nog een paar local tips die voor kinderen erg leuk zijn; serendipity (grootste ijssalon ever waar ook de film is opgenomen) en dyllan candy (grootste snoepwinkel ever)!
En en en?! Wat hebben jullie allemaal gedaan?! 't is lekker weer nu daar he, voor de tijd van 't jaar.
Ja, we hadden enorm veel mazzel met het weer, 10 - 15 C en op een dag na alleen maar zon.

Wat we hebben gedaan pfff... heel veel gelopen door Little Italy, Chinatown, Soho, Central Park en de bekende straten.

We hebben de drop on drop off bustours (48 uur) gedaan, was anders teveel voor de kinderen. Rockfeller plaza, the boathouse, hamburgers eten bij Bill's Burger (achter rockfeller plaza op 51 st, erg leuke tent!)

Natuurlijk Fao Schwarts, Toys r Us.

De hal van Hard Rock Cafe/Theater op Times Square is erg leuk om te zien.

De houten roltrappen van Macy's ;)

We zijn naar het National American History museum geweest (bijna een hele dag!).

En een paar keer ging man met kids naar de Nintendo World Store en kon ik een uurtje lekker shoppen

Nog een tip is het Mexicaanse restaurant in 48th street (en dan tussen 7-8 of 8-9th avenue). Heerlijke Margharita's ook!

Was een supervakantie, ben al jaloers op degene die nog gaan. ik wil terug!
Wij waren er overigens met Presidents day, die dag kwam er een of andere kardinaal naar broadway en waren ze aan het filmen van oa MTV etc. In NY natuurlijk allemaal heel spectaculair.

En die sirenes, de brandweer, dat hele sfeertje..je moet ervan houden maar wij vonden het top!
Klinkt goed!!

Who's next?!
oeh, wat een leuk topic! ik ben er eind mei/begin juni, krijg er al helemaal zin in
quote:juupie schreef op 04 maart 2012 @ 21:26:

oeh, wat een leuk topic! ik ben er eind mei/begin juni, krijg er al helemaal zin in Ik ook
@faracha, wij huren een appartement, we zijn met zijn 8, wel echt aan timesquare , maar dat kost toch ook een bom geld, net zoals de hotels trouwens.
wij hebben de Go NY pass gekocht voor 7 dagen, 70 mogelijkheden voor ongeveer 140 euro per persoon.
Hoe ben je aan dat appt gekomen dis?
Nog 3 weken!! Woehoeee!! Kan echt niet wachten!
Nog 7 weken....

Is nog lang wachten.

Vondt overigens dit jaar de prijzen van het hotel veel duurder dan vorig jaar.
Kan iemand even in z'n glazen bol kijken? Zouden de tickets voor in de zomervakantie lastminute goedkoper zijn? Nu zijn ze echt duur... Maar ik wil zo graag...
Oeh, normaal gesproken is het juist flink duurder als je later boekt............

Die wereldwekenactie is alweer voorbij begrijp ik, jammer.
Ook leuk om te doen, vooral in de avond vanwege het uitzicht op de skyline: de kabelbaan pakken naar Roosevelt Island. Kan gewoon met een metrokaartje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven