De Wet van Martin

12-03-2012 15:37 2052 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommigen van jullie kennen misschien de Wet van Wuiles. Maar er is ook een Wet van Martin.

Een heel simpele poll: Als het in een bepaald topic gaat over de Wet van Martin, weet je dan wat daarmee wordt bedoeld of heb je geen clue waar het over gaat?

(Mochten er spoilers komen in dit topic, beantwoord de vraag dan als "Wist je wat de wet van Martin was voor het openen van dit topic?")

Edit: de vraag is dus niet of je de Wet van Martin onderschrijft of dat je het onzin vindt. De vraag is puur en alleen of je weet wat ermee bedoeld wordt.

Edit 2: De wet van Martin staat nu dus in mijn motto. "Als je als vrouw een vaste relatie wilt, dan minimaal de eerste maand geen seks". Ging het tot nu toe over de vraag of je wist wat met de Wet van Martin bedoeld werd, vanaf nu kan er ook worden gediscussieerd over de inhoud van de wet. Ben je het ermee eens of niet?

Weet je wat wordt bedoeld met de Wet van Martin?

Totaal aantal stemmen: 178

Ja (13%)
Nee (87%)
quote:martin81 schreef op 13 maart 2012 @ 21:27:

[...]

Heey, haha, dat word bedoeld dus met een hartje!.. ik nam het weer te letterlijk.

Nou, je topic is een heel boekwerk geworden.

Een kletstopic.
@Whympsy: je hebt er de pest aan ja? Geen tyfushekel?

Wat een heerlijk positief topic trouwens dit.
quote:dolores007 schreef op 13 maart 2012 @ 21:21:

[...]

Wat zielig!

Voor die kinderen, maar ook voor die man.

Kunnen ze hem geen hulp geven dan?

Ik vind het altijd zo sneu om een kind uit huis te plaatsen.

Terwijl je echt hulp kunt krijgen voor het opvoeden.

Hij wil dit zelf. Pleegzorg of jeugdzorg (weet niet precies het verschil) is al bij hem thuis geweest. Want hij ziet dat zijn oudste anders het verkeerde pad op gaat als ie ouder is en dat wil hij voorkomen. En het vreemde is, vooral bij zijn moeder schijnt ie echt los te gaan, hier bij mij naast valt het wel mee, al zie ik ook wel dingen waarbij ik mijn wenkbrauwen optrek. Hij is er ieder weekend en in de vakanties, komt dan ook altijd één of twee keer bij mij binnen. Of we gaan samen de hondjes uitlaten. Dan heeft ie wat andere klets en kan ik hem toch wat positiefs meegeven.

Want het is geen rotkind (welk kind uiteindelijk wel?), maar hij gedraagt zich af en toe wel als zodanig. Ik hou zijn vader wel te vriend (mijn buurman dus), omdat hij zomaar om kan slaan (hij woont er nu sinds november, maar hij heeft 10 jaar geleden ook al naast me gewoond toevallig). En áls hij omslaat, dan maakt hij het je niet gemakkelijk (moeilijk doen met parkeren e.d.).

Heb vorige week nog een appeltaart gebakken en twee stukjes daar gebracht. Maar achteraf bleek alleen de oudste het op te hebben (jongste is er niet altijd bij). Ook geen bedankje of blijk van waardering ofzoiets. Heel moeilijk figuur om mee om te gaan in ieder geval, dus ik rommel maar wat aan.
Ik heb een nieuwe wet voor je Martin: negatieve aandacht is ook aandacht.
quote:jeane_avril schreef op 13 maart 2012 @ 20:30:

[...]

Vertel eens, waar wordt hij precies door in de grond getrapt. Ik zie alleen maar serieuze posts, mensen die serieus op zijn stelling (die hij wet noemt) ingaan en mensen die serieus zijn vreemde gedrag beschrijven. Ik lees nergens botweg: martin is stom en klaar, dat was het dan. Post na post, inhoudelijk. Alleen is men het niet met hem eens. Vind je dat zo zielig? Of wil je iets liefs zeggen, zodat je ook een krijgt.

Hij probeert nu wel de rol van underdog uit te spelen.

Ach kom op zeg, nergens beledigend? Ik heb continu tientallen mensen tegen me, er worden speciale afzeik-topics over me geopend, er was zelfs iemand (Martijn81) die eenmalig hier is verschenen om te zeggen dat hij homo was, telkens de kots-smiley's, er wordt gespeculeerd over een DSM-ziekte, mijn topics worden vervuild met zeer denigrerende tags, er wordt mij verteld dat ik moet opflikkeren en dat men hoopt dat ik nooit terugkom.... Mensen proberen continu mij geband te krijgen, om mij door anderen op de negeer-knop te krijgen of anderen te overtuigen mijn advies te negeren of niet serieus te nemen.

Ik heb een dikke huid, maar laten we niet doen alsof het door de beugel kan wat hier gebeurt....
quote:Whympysinger schreef op 13 maart 2012 @ 21:29:

[...]

Ik heb er vandaag al een gegeten, maar dat ei had ik echt te lang gekookt (10 minuten PLUS laten afkoelen in de pan). Ga ik nu van maken: 15 minuten en dan laten schrikken.

Ik vind ganze-eieren heel lekker, ze zijn iets "vetter" dan gewone kippe-eieren (kippeneieren, voor de tussen-n-liefhebbers).Nee echt niet.. hahaha! Ik zou echt niet durven, ik ben helemaal geen tussen-n-liefhebber, dus heb dit echt niet geschreven om jou te verbeteren.... mij zal het een worst zijn.
quote:dolores007 schreef op 13 maart 2012 @ 21:25:

Toch zou ik minder trek hebben, na het woord "tyfus"Living on the edge, babe!
quote:istar_ schreef op 13 maart 2012 @ 20:59:

De wet van Martin: oninteressanter kan het niet.

Dus ja, ik weet wat het betekent.Had je de poll al ingevuld?
Ik wil niet lullig zijn, maar Martin heeft wel n punt, die tags gaan wel ver.

(voor meer punten moet je bij iemand anders zijn )
quote:Whympysinger schreef op 13 maart 2012 @ 21:33:

[...]

Living on the edge, babe!
quote:martin81 schreef op 13 maart 2012 @ 21:31:

[...]

Ach kom op zeg, nergens beledigend? Ik heb continu tientallen mensen tegen me, er worden speciale afzeik-topics over me geopend, er was zelfs iemand (Martijn81) die eenmalig hier is verschenen om te zeggen dat hij homo was, telkens de kots-smiley's, er wordt gespeculeerd over een DSM-ziekte, mijn topics worden vervuild met zeer denigrerende tags, er wordt mij verteld dat ik moet opflikkeren en dat men hoopt dat ik nooit terugkom.... Mensen proberen continu mij geband te krijgen, om mij door anderen op de negeer-knop te krijgen of anderen te overtuigen mijn advies te negeren of niet serieus te nemen.

Ik heb een dikke huid, maar laten we niet doen alsof het door de beugel kan wat hier gebeurt....

Oh, wat síelug!

En geen enkele intentie om eens die rechterhand uit den box te trekken en in eigen boezem te steken? Tja....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

[...]

Daarom had ik er ook een opmerking over gemaakt, maar ik kijk niet eens naar wie het doet, dus ik noem ook geen namen en copiëer niet.

Ik geef mijn mening ook wel, maar ik wil hier helemaal niemand weg hebben, en heb ook aan niemand een hekel.

Ik weet ook niet wat er precies allemaal gaande is tussen jou en bepaalde andere forumers, eigenlijk hoor ik me er hierdoor ook niet mee te bemoeien.

Zelf kan ik eigenlijk niet zo goed tegen pesten, tenzij ik de pest aan iemand heb.

Maar dan is die gene ver gegaan.

Dus ik wil verder ook geen eh... ruzie veroorzaken ofzo.
quote:martin81 schreef op 13 maart 2012 @ 21:34:

[...]

Had je de poll al ingevuld?

Als je ja zegt krijg je een

En hallo Martin, kom je even kijken hoe het met de poll is gesteld?
quote:molly74 schreef op 13 maart 2012 @ 21:16:

Maar bedenk me nu dat de woordenschat van Martin toch wel uitgebreider is dan die van mijn buurman. .
quote:Whympysinger schreef op 13 maart 2012 @ 21:33:

[...]

Living on the edge, babe!Hahahahahahahahahahahahahahahaahahaha
Martin, zie je ook jouw eigen aandeel in dit alles?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

[...]

Hee, daar ben je. Hoop dat het eten gister lekker was.

En vandaag natuurlijk ook.

Maar goed Martin, ik ben geen fan, maar ook geen hater. Ik vind je interessant. Laat dat maar mijn afwijking zijn. Daar schaam ik me ook niet voor.

En nu mijn echte vraag. Wat je schrijft hierboven, klopt volgens mij ook. Maar hoe denk je nu dat dit komt? Dat je meer haters hebt dan fans, dat zulke dingen gezegd worden?

Zie je je eigen aandeel ook?

Als je alles hebt gelezen in dit topic, heb je ook gelezen dat ik het jammer vind, dat je de invloed, die je blijkbaar wel hebt, anders worden er geen 40+ pagina's volgeschreven, niet voor positieve zaken gebruikt.
quote:martin81 schreef op 13 maart 2012 @ 21:36:

[...]

Martin, heb je de beschrijving van de buurman in kwestie gelezen? Ik denk dat de meesten hier een grotere woordenschat hebben dan hij. Of je het daar nou van moet hebben???

[...]

Begin eerst eens met jouw aandeel Martin. Als ik het heb over hetgeen je tegen mij meende te mogen zeggen, dan valt een gesprek over een DSM-aandoening wel mee. Daarbij: het gaat mij niet om beledigen (waar jij wel mee bezig was), maar om proberen jou te doorgronden, de psychologie erachter te bespreken. Niet meer en niet minder Martin.

Maar wederom haak je in op dergelijke postings, níet op de serieuze, en gaat dan zielig doen over het feit dat je 'beledigd' wordt. Iets met een spiegel, en een bal die gekaatst wordt, en met zaaien en oogsten enzo...
quote:dolores007 schreef op 13 maart 2012 @ 21:32:

[...]

Nee echt niet.. hahaha! Ik zou echt niet durven, ik ben helemaal geen tussen-n-liefhebber, dus heb dit echt niet geschreven om jou te verbeteren.... mij zal het een worst zijn.O, van mij mag je de tussen-n liefhebben hoor... Is helemaal niks om je voor te schamen.
quote:missy_acy schreef op 13 maart 2012 @ 21:35:

Ik wil niet lullig zijn, maar Martin heeft wel n punt, die tags gaan wel ver.

(voor meer punten moet je bij iemand anders zijn )
quote:secondhandsuus schreef op 13 maart 2012 @ 18:05:

maar hij weet wel de boel flink draaiende te houden.

Nee, hoor, dat doen we met zijn allen. Als niemand er op reageerde, hield hij 0,0 aan de gang hier.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:molly74 schreef op 13 maart 2012 @ 21:39:

[...]

Maar wederom haak je in op dergelijke postings, níet op de serieuze, en gaat dan zielig doen over het feit dat je 'beledigd' wordt. Iets met een spiegel, en een bal die gekaatst wordt, en met zaaien en oogsten enzo...Hij haakt ook graag in op elke zin die in zijn voordeel uitgelegd kan worden, zelfs als die niet zo bedoeld zijn.
Nogmaals voor Martin gezien hij het voor elkaar krijgt zulke goed lopende topics te openen!
Ik kom ineens helemaal spontaan achter de Wet van Whympysinger: als je als man een vaste relatie wilt, dan minimaal de eerste maand géén ganze-ei.

Was iemand al eerder van deze wet op de hoogte, en wil iemand deze wet als motto adopteren, please, please, please?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven