Advies van kinderdagverblijf

14-03-2012 13:55 30 berichten
Ik heb afgelopen week een oudergesprek gehad op het kinderdagverblijf.

Ons zoontje doet het goed, is wel wat opstandig de laatste tijd, maar dat komt door oom en tante die uit elkaar zijn en ons zoontje die het foute gedrag van hun zoontje (4 jaar) overneemt. Ons neefje is echt flink opstandig en brutaal geworden door de scheiding...

Dat heeft mijn zoontje overgenomen van zijn grote neef, dus daar moeten we wat extra op letten.

Verder gaf ze aan dat hij extreem pienter is voor zijn leeftijd, hij merkt alles op en is enorm nieuwsgierig. Maar dat hij daarnaast wel emotioneel wat achterloopt.

We moeten hem hier goed in begeleiden zei ze, hij heeft veel stimulans nodig en goede steun op het emotionele vlak.

Daarnaast kwam ze met advies om hem niet vanaf zijn verjaardag naar de basisschool te doen. Hij is begin dec. jarig en dan is het met sint, verjaardag, kerst en overgang naar een nieuwe school in dezelfde maand teveel voor hem. Zij adviseert om hem wel die maand te laten wennen, voor de kerstvakantie, en dan na de kerstvakantie op school te brengen.

Zijn er hier meer mensen die ook zo'n advies kregen van de opvang? Wat hebben jullie toen gedaan, en hoe heeft dat uitgepakt voor je kind?
Alle reacties Link kopieren
Best een goed idee, maar hoe doe je dat dan met de opvang? Bij mijn weten mogen ze na hun 4e verjaardag niet meer naar het KDV.

Maar goed, dit kom je natuurlijk alleen te weten door de school en het kdv te bellen en info te vragen.

Als het lukt met de opvang zou ik denk ik gaan voor starten in januari, maar van de andere kant moet je ook weer niet te veel beren op de weg zien. Nu is het sint en kerst, op een ander moment hebben ze net sportdag en schoolreisje....
Het is zoals het is
Bij ons KDV kan (kort) blijven na de vierde verjaardag wel.

TO, BSO heb je waarschijnlijk niet heel veel aan als opvulling, want buiten de vakanties is dat echt alleen na schooltijd.
Weet niet hoe vaak hij dat neefje ziet? Als het mogelijk is even het contact tot een minimum beperken? Om bestwil van jouw zoontje...

En advies om in januari te beginnen klinkt mij zinnig in de oren, december is al zo'n drukke maand. Hier geen decemberkinderen maar weet wel dat die maand afzien was.
En laat je kind vooral niet nu al in een hokje (emotioneel wat achter) stoppen. Leg de nadruk op positieve zaken...

Komt goeoeoed...
Alle reacties Link kopieren
Verstandig advies om pas na de kerstvakantie op de basisschool te laten beginnen. Ik krijg alleen wel de indruk dat je twijfelt aan het advies van de kinderopvang over het gedrag en de emotionele achterstand. (maw, ik krijg de indruk dat je zelf het liefst je kind zodra hij 4 is naar de basisschool wil laten gaan, en hem vooral het liefst als gemiddeld opgroeiend wil zien).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven