Mijn zus en borstvoeding
vrijdag 16 maart 2012 om 20:40
Hallo dames,
Ik wil wat delen. Ik heb zelf vorig jaar 5 maanden borstvoeding gegeven. Ik vond borstvoeding wel mooi, maar heb me er ook al snel aan geergerd dat mijn kind zo afhankelijk van mij is, en dat ik de enige voedingsbron voor mijn dochter was. Daarom, en omdat ik weer 3 dagen ging werken na 4 maanden, ben ik borstvoeding na 3 maanden al af gaan bouwen.
Mijn zus is in november 011 bevallen. Zij vindt borstvoeding helemaal te gek, en geeft dit op dit moment nog om de 3 a 4 uur. Dat is best veel. Ze vindt het niet erg, en heeft er veel lol in. Ze werkt ook maar 1 dag per week, dus voor haar is het goed te doen. Ik merk dat ik het moeilijk vind om haar niet te beinvloeden wat betreft borstvoeding. Ik heb het idee dat ze zichzelf dit aandoet, en niet nadenkt over alternatieven. Ze kan zich niet voorstellen dat een flesje net zo goed is qua voedingsstoffen dan borstvoeding.
Ik weet dat ik mij niet hoef te bemoeien met de keuzes die mijn zus maakt. En toch doe ik het wel een beetje.. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Ik wil wat delen. Ik heb zelf vorig jaar 5 maanden borstvoeding gegeven. Ik vond borstvoeding wel mooi, maar heb me er ook al snel aan geergerd dat mijn kind zo afhankelijk van mij is, en dat ik de enige voedingsbron voor mijn dochter was. Daarom, en omdat ik weer 3 dagen ging werken na 4 maanden, ben ik borstvoeding na 3 maanden al af gaan bouwen.
Mijn zus is in november 011 bevallen. Zij vindt borstvoeding helemaal te gek, en geeft dit op dit moment nog om de 3 a 4 uur. Dat is best veel. Ze vindt het niet erg, en heeft er veel lol in. Ze werkt ook maar 1 dag per week, dus voor haar is het goed te doen. Ik merk dat ik het moeilijk vind om haar niet te beinvloeden wat betreft borstvoeding. Ik heb het idee dat ze zichzelf dit aandoet, en niet nadenkt over alternatieven. Ze kan zich niet voorstellen dat een flesje net zo goed is qua voedingsstoffen dan borstvoeding.
Ik weet dat ik mij niet hoef te bemoeien met de keuzes die mijn zus maakt. En toch doe ik het wel een beetje.. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
vrijdag 16 maart 2012 om 20:44
Haar lekker laten.
Heb jij er last van dat zij bv geeft? Zij blijkbaar niet. Het zijn haar …...... Eh het is haar lijf, dus wat zou jij daarover moeten zeggen? Ik heb een jaar bv gegeven, terwijl ik fulltime werkte. Daar koos ik zelf voor. Dat hoeft niemand knap of stom te vinden en daar hoefde ik ook absoluut geen commentaar op.
Heb jij er last van dat zij bv geeft? Zij blijkbaar niet. Het zijn haar …...... Eh het is haar lijf, dus wat zou jij daarover moeten zeggen? Ik heb een jaar bv gegeven, terwijl ik fulltime werkte. Daar koos ik zelf voor. Dat hoeft niemand knap of stom te vinden en daar hoefde ik ook absoluut geen commentaar op.
vrijdag 16 maart 2012 om 20:44
Sorry maar dit vind ik echt wel te ver gaan..
´Ik heb het idee dat ze zichzelf dit aandoet, en niet nadenkt over alternatieven. ´
Wat voor aandoen is dat, het is toch haar keuze, als zij dat goed vindt en haar kindje ook, is er toch geen probleem??
Je hoeft er niet mee om te kunnen gaan, je moet haar keuze respecteren.
´Ik heb het idee dat ze zichzelf dit aandoet, en niet nadenkt over alternatieven. ´
Wat voor aandoen is dat, het is toch haar keuze, als zij dat goed vindt en haar kindje ook, is er toch geen probleem??
Je hoeft er niet mee om te kunnen gaan, je moet haar keuze respecteren.
vrijdag 16 maart 2012 om 20:45
Okee.. de reacties zijn niet van de lucht:) Ik wil haar laten zien dat er meer is dan borstvoeding. Ik zeg niet dat ik wil dat ze stopt. Ik heb juist respect voor haar dat ze het zo lang volhoudt. Vind het alleen lastig dat ze zo van de borstvoedingsmaffia is. Maar dat mag ik hier natuurlijk niet zeggen want ik merk dat iedereen tot nu toe erg pro borstvoeding is..(;
vrijdag 16 maart 2012 om 20:45
Ben je soms stiekum jaloers op je zus dat zij er zoveel plezier aan beleeft en meer tijd heeft om borstvoeding te geven? Of voel je je schuldig dat jij zo snel gestopt bent?
Ieder maakt hierin haar eigen keuze.
En jouw zus weet heus wel dat er ook flesvoeding bestaat.
Kortom, waarom maak je je hier zo druk over ?
Ieder maakt hierin haar eigen keuze.
En jouw zus weet heus wel dat er ook flesvoeding bestaat.
Kortom, waarom maak je je hier zo druk over ?
Iedereen vlamt op zijn eigen moment.
vrijdag 16 maart 2012 om 20:46
quote:Ik heb het idee dat ze zichzelf dit aandoet, en niet nadenkt over alternatieven.Welke reden heeft ze om over alternatieven na te moeten denken? BV loopt goed kennelijk, moeder heeft er plezier in, kindje doet het goed, waarom zou ze dan over alternatieven na moeten denken? If it ain't broken, don't fix it.