***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Jeetje wat is er weer veel geschreven.

Fachat, sorry, geen ideeen voor vragen aan go; met een kdv is het iets makkelijker.

Lijkt me leuk hoor, voor jezelf beginnen. Ik zou zoiets nooit kunnen.

Micha, succes met die baan. Ik zou het ook gewoon proberen, vooral als het veel inlezen ed is, dat is misschien nog te combineren met 3 kinderen.

Ik vind het ook goed om kinderen hun gang te laten gaan, daar leren ze alleen maar van. Lief dat Lars ook speeltjes afgeeft, dat doet Finn ook al, vind ik echt een goede eigenschap (hij wil ook alles delen).

Lara, nee wij kunnen er tussentijds niet in. Maar gebasseerd op de expat regeling (las dat Bos toch niet doorgaat deze te schrappen), moeten we ook 10 jaar in het buitenland hebben gezeten. Dat is voor mij in Ocktober nog 4 jaar. Als dat betekend dat ik daarna over 30% van mijn salaris geen belasting hoef te betalen zou ik echt gek zijn voor die tijd terug te komen.

Stiekem hoop ik dat onze buurman tegen die tijd zijn huis wil verkopen (2 onder een dak), dan kunnen we dat huis ook kopen en er echt een heeel mooi huis van maken.

Tja, beetje dagdromen is leuk.

Ik zit nu met een hele mooie bos bloemen voor mijn neus. Mijn oude baas was mij woensdag vergeten voor lunch en heeft nu een bedank bos bloemen gesturd. Leuk! Echt een vrolijke bos met veel geel en oranje. Ik koop nooit bloemen dus is het extra leuk. Moest er wel even voor naar kantoor, maar was wel gezellig. Finn keek zijn ogen uit (leuk al die mensen).
Fachat, die lijst ziet er wel compleet uit zo, ik kan zo niks bedenken (maar ben daar sowieso niet zo goed in)

Ik heb Zahra ook in laten schrijven voor de maandag en dinsdag op het kdv. Tot september is er sowieso geen plaats, dus ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik had vorige week een brief in de bus gekregen van een moeder en dochter die samen gastouderopvang aan huis doen, het is in de buurt dus ik ga wel even kijken, maar aan de telefoon klonk de dochter een beetje dommig, dus ws wordt dat het niet. Ik ga het huidige gob sowieso opzeggen, de tijd dat ik nog opvang via deze go heb laat ik het via een goedkoop gob lopen, koba.nl, deze rekent 105 euro per jaar (!) excl. het jaarlijke huisbezoek, bij elkaar zou dat zo'n 200 euro zijn, terwijl ik nu 100 euro per jaar maand kwijt ben.
Sorry Layla, meen je echt dat je ¤ 100 per JAAR kwijt bent aan go? Voor hoeveel dagen in de week is dat?

Jeetje, dat ben ik per DAG kwijt!
Hi Swissie,

Ik ben 100 euro per maand aan het gastouderburo kwijt, dat is alleen voor de bemiddeling, de gastouder betaal ik daarnaast 3,50 per uur. Dus ik spaar op jaarbasis zo'n 1000 euro uit als ik naar een ander bemiddelingsburo overstap.
ik zie nu dat ik een foutje had getypt in het vorige bericht, dus vandaar het misverstand.
Haha, ik schrok al.

Ik zit te dubben of ik een ander kdv voor Finn zal nemen. Degene waar hij nu is is naast bedrijf waar man werkt. Ideaal als man in CH is, maar minder als hij er niet is. Dan moet ik eerst daarheen en daarna naar eigen kantoor. Er is een kdv in het dorp waar wij wonen, die best lang open is (tot 18.30), dus zou best goed zijn. Alleen heeft Finn het zo naar zijn zin waar hij nu zit. Ik denk dat we het nog even zo laten. We zien later wel weer verder.
Swiss fijn dat je een bos bloemen hebt gekregen van je oude baas, is wel een mooi goedmakertje !
Wat een lekker weer. Ff fijn een rondje gelopen.

Vriendlief is weer een klein beetje fitter. Gisteren heb ik echt verpleegster gespeeld.

Volgende week donderdag moet ik voor het eerst naar de vk. Ben benieuwd. Wordt het toch altijd nog echter van.

Dropneus: Wat leuk dat jullie ook gaan klussen. Hopelijk is het net zo snel raak als hier. We zijn allemaal nogal vruchtbaar geloof ik

Layla: Wat vallen de kosten voor de gastouder eigenlijk mee. Ik betaal voor het kdv geloof ik ruim 5 euro per uur. Je zit natuurlijk wel met vaste kosten voor het gobureau. Die zijn idd best heel hoog. Maar kun je het gemakkelijk via zo'n goedkoop bureau laten lopen? Of is dat handig als je zelf iemand gevonden hebt en die persoon dan via dat bureau aan te melden o.i.d.

Lara: Wat een handige harry ben jij. Dat je je er gewoon aan waagt. Ik begin er echt niet aan. Al zal ik de aankomende tijd wel een beetje moeten. Moet ook alles in de tuin doen. pffff. We zien wel weer hoe we ons er doorheen slaan.

Zo ga ff wat werkklusjes afmaken, maar eerst ff met Koen een mandarijntje eten. Dat vindt ie echt heel lekker en leuk.
Buitenmeisje, fijn dat je vriend weer wat fitter is na die operatie. En weer naar de VK, dan wordt het weer heel echt hè! Leuk hoor.

Over dat gob, mijn go staat al ingeschreven bij dat goedkope buro via een andere oppaskindje, zij tipte me erover. Anders zou je dus idd zelf je gastouder kunnen aanmelden bij dat buro. Aangezien ik weet dat het toch een aflopende zaak is en Zahra in de toekomst naar het kdv gaat vind ik het zonde om dat andere gastouderburo door te blijven betalen.
Ze gaat het niet worden hoor de go. Ze was heel aardig, maar ik zie haar toch niet 2 keer per week op Kaj en Ole passen. Een beetje te dom vond ik haar, dus....

Ons gastouderbureau kost trouwens 120 euro per maand! Met 2 kinderen was dit 220 euro per maand! We betalen sinds 1 januari trouwens 4 euro per uur aan de go. Opvang thuis kost 5,50 per uur. Ik ben ook van plan om over te stappen naar een ander buro. Die kost voor 2 kinderen 100 euro per maand, dat scheelt dus ook 1200 euro per jaar. Nu maakt het op zich niets zoveel uit want als je meer betaalt, krijg je ook meer terug van de belasting. Maar het is ook het idee!
Wat is dat allemaal duur bij jullie zeg !!

Ik betaal voor 5 dagen fulltime opvang tussen 7-18u 500 euro per maand. (dus 20 dagen voor 500 euro)
Jeetje wat een bedragen. Wij zijn ook een beetje aan het rondkijken voor opvang want vriend kan heel waarschijnlijk binnenkort aan de slag.

Wel voorlopig even in 5 ploegen dinest, maar dat is financieel heel aantrekkelijk, want verder is er hier echt alleen productiewerk te vinden.

Ik mag Daan vanaf gisteren gewone melk geven en dan alleen 's avonds nog een fles opvolgmelk. Ben ik wel blij mee, scheelt toch weer best wat geld en hij vindt het ook erg lekker.

Oja, voor de tabel..Daan is is nu 73 cm en weegt 10,69 kg

Ik heb vandaag een paar gesprekken gehad op m'n werk en in principe doen ze niet moeilijk over minder werken en mijn zwangerschap, maar de moeilijkheid is dat het onderdeel waar ik aan werk heel binnenkort overgenomen wordt door een ander bedrijf en er nog geen zekerheid is hoe zij er tegenover staan.

Ik zou wel kunnen blijven bij het bedrijf waar ik nu zit, maar die gaan vanwege die overname verhuizen en dat wordt heel waarschijnlijk naar Breda en dat is niet te doen voor mij.

sorry, dit waren wel even wat ego berichtjes!
Buitenmeisje/Fachat: Wat geven jullie voor drinken bij het brood? Ik gaf tot gisteren water, maar heb vandaag voor het eerst gewone melk gegeven. Uit zo'n tuitbekertje. Hij vond het erg lekker. Hij krijgt nu nog maar drie borstvoedingen per dag (plus nog eentje 's nachts). Ik bedacht me ineens dat hij wel moet leren dat je melk drinkt bij de lunch.

Buitenmeisje, hoe gaat het eigenlijk met je melkproductie? Bij mij was deze even minder toen ik net zwanger was, en nu doe ik alle voedingen met rechts, links is aan het uitrusten voor de derde.

Hier was ik even benieuwd naar, kom later terug als vriend weg is.
Mich: ff over de bv. Dat was zeker ff hangen en wurgen een paar weekjes geleden. Ik dacht al dat het door de zwangerschap zou komen. Nu is het gewoon weer helemaal ok. Gewoon twee borsten. Ik geef nog 3-4x bv. smorgens tussen 4-6 uur, daarna nog een slokje na het ontbijt. Dan tussen de middag na de boterham. En dan savonds voor het slapen gaan. Verder geef ik bij het ontbijt en de lunch een klein beetje (nog geen 50 cc) gewone volle melk. Hij vindt dat echt lekker. Denk dat ik vanaf morgen maar pap ga geven als ontbijt van gewone melk (meneer blieft echt geen opvolgmelk).

Fachat: Jammer dat je go nix is. Maar je moet er gewoon wel een goed gevoel bij hebben. Leuk als je voor jezelf wilt gaan beginnen.

Lievelust: Wel een beetje op jezelf passen hoor.

Wel fijn dat je werk er positief tegenover staat. Spannend ff voor de overname.

Thanx voor de uitleg Layla.

Ik weet niet of ik het al verteld had, maar ik heb as maandag een sollicitatiegesprek bij de buurtgemeente. Heb tijdens een telefoongesprek al open kaart gespeeld dat als ik nu over wil komen dat ik mijn betaalde ouderschapsverlof bij mijn huidige werkgever moet terugbetalen en ook gezegd dat ik eventueel best wel weer op redelijk korte termijn zwanger wilde worden. Ze hebben toen toch gevraagd of ik wilde solliciteren en nu mag ik dus op gesprek komen maar mag ik gaan vertellen dat ik al zwanger ben. Jullie tips wanneer ik dat het beste kan zeggen? vb. aan het eind van het gesprek Bij de weg ik ben ook al zwanger Kan ik nog een heel weekend over nadenken.

Ga ff bankhangen. Alles staat weer een beetje op zijn plaats. Is toch wel heavy voor een kleine en een zieke vriend zorgen.
Buitenmeisje, goed dat je het zegt, het moet natuurlijk volle melk zijn! Ik heb hem vandaag halfvolle melk gegeven. Morgen even halen. Hij vond het ook echt lekker, en zo'n kleine hoeveelheid kan heus wel.

Ik ga slapen, moet morgen fris en fruitig weer op want om elf uur staat schoonmoeders voor de deur... Fijne avond allemaal!
Witchke & Lievelust, die bedragen zijn bruto hoor, we krijgen heel veel terug van de belasting, ik denk dat we netto nog geen 200 euro kwijt zijn voor 4 dagen opvang.

Ik ga naar bed, ben ff te moe om verder te reageren op iedereen, komt later wel weer.

trusten! x
Buitenmeisje, ik zou gewoon zeggen dat je zwanger bent als ze er naar vragen. Als ze er niet naar vragen, dan kan je het nog aan het einde van het gesprek melden. Joh, ze doen vast niet moeilijk! Ze weten toch dat je zwanger wilde worden? Je bent het al! Dat maakt het misschien makkelijker voor ze, omdat je dan toch op kortere termijn zou kunnen beginnen, in plaats van even beginnen, dan met verlof en dan weer verder. (beetje vaag, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

Fach, jammer van de go!

Een vriendin van mij heeft vanavond een zoontje gekregen! Hij is wel dysmatuur, maar alles gaat goed!
Fijn weekend!!!!
De potentiele koper wil ons schip echt kopen! Joepie! Er blijven nu alleen zoveel vragen mbt de verkoop liggen (zie mijn topic) aaaaarrrrghh!

Micha, Ole krijgt eigenlijk geen drinken bij zijn lunch, hij krijgt wat later nog wat bv. Ole krijgt nu nog 's ochtend bv, 's middag bv, 's avonds een papfles met kv en 's nachts nog bv. Misschien moet ik ook eens wat gewone melk gaan proberen bij de lunch.

Waarom ook alweer volle melk? Bij Kaj moest ik juist halfvolle melk geven!

Leuk, ik heb net concertkaartjes besteld voor de Tindersticks! Het is pas in mei, maar ik heb er nu al zin in!

Geen tips BM, mbt vertellen dat je zwanger bent! Lijkt me een heel lastig dilemma!

Spitsmuis, gefeliciteerd met je vriendin!

Hoe vieren jullie de verjaardag van de muisjes zondag? Verwachten jullie veel bezoek?

Wat is dysmatuur? hetzelfde als prematuur?
anoniem_53161 wijzigde dit bericht op 15-03-2008 00:11
Reden: domme vraag veranderd!
% gewijzigd
Fachat: wat een ontzettend goed nieuws!

Was het niet zo dat er in volle melk meer vitamine d zit?

Micha: ik vergeet al dagen te reageren; wat leuk dat je zo'n interessante vacature hebt gezien. Hoe kent de commissie waar je moet solliciteren je? Heb je definitief besloten het te gaan doen? Spannend!

Buitenmeisje: ik zou het gewoon direct zeggen en ik sluit me aan bij Muis wat betreft verlof enzo.

Hoera, hoera! Ik dacht dat we het punt nooit gingen bereiken, maar Puk heeft vannacht eindelijk zonder bakerzak geslapen! Nu hij overdag meer eten krijgt heeft hij 's nachts ook geen honger, dus Lara heeft een goede nacht gemaakt van 7,5 uur aan een stuk door (ging te laat naar bed...). Het stomme is wel dat ik nu dus moe ben.

Oh ja, en hij had dus eerst een heerlijk ritme van 18:30-8:00, maar dat is definitief naar 7 uur verschoven. Jammer.
Fachat: kijk even op de goedkoopstenotaris.nl. Ik weet niet hoe het zit met dat schip (kan het wel voor je uitzoeken als je heel graag wilt), maar volgens mij heeft Vinyl je wel een goed antwoord gegeven toch?
Vroegggggg...!

Ooit gaan we weer doorslapen.

Fachat, wat een goed idee om nso te starten, zeker als er zo'n schaarste is in jullie woonplaats. Hoe was de gastouder?

Een potentiele koper, super.

Buitenmeisje, succes met het gesprek. Ik zou het niet tot het laatst bewaren. Als je het wil zeggen zou ik het tijdens het gesprek melden.

Muis, al druk met de voorbereidingen voor zondag?

Wat stoer die kindjes al aan de gewone melk. Vanwege de mogelijke koemelkallergie moeten we het gaan provoceren. Dat houdt in beginnen met 10 cc en kijken hoe hij er op reageerd. Eigenlijk wil ik hem sojamelk gaan geven maar omdat er zoveel koemelk in producten zit moeten we wel even uitsluiten of hij er niet allergisch voor is.

Mich, druk dagje vandaag. Het contact met je schoonouders verloopt toch soepel?

Lievelust, het zou heel mooi zijn als dat andere bedrijf niet te moeilijk doet over minder werken. Hoor je al snel iets daarover?

Handig hoor dat staan, maar hoe terug. Tot nu toe laat hij zich gewoon achterover storten, met de nodige blauwe plekken en bulten tot gevolg. Hoe doen jullie kindjes dat?

Vincent is nu twee dagen van de zetpillen en het lijkt goed te gaan, jippieeee! Hij heeft nog wel af en toe kramp en moet dan heel zielig huilen.

Ik ga even boterhammetjes smeren.'

/
Applaus voor Puk. Lara heerlijk dat puk zonder bakerzak de hele nacht door heeft geslapen. Volgens mij verbruiken ze nu ook veel meer calorieen omdat ze lichamelijk veel actiever zijn nu.

volle melk voor de vetten volgens mij.
Goed gedaan Puk! Lekker doorslapen zonder bakerzak en zonder extra eten. Heerlijk Lara. Ik ken dat gevoel van moe zijn, bij mij duurde het een paar dagen om weer te wennen aan het langer kunnen slapen.

Fachat, wow, je schip dus zo goed als verkocht? Succes met het regelen!

Esan, wat heerlijk dat het weer beter gaat met Vincent, zieke kindertjes zijn zo vervelend.

Trouwens Fachat, hoe gaat het met de blaren op het handje van Ole, gaat het weer beter?

Gewone melk, dat kan ik eigenlijk ook wel eens proberen, ff op boodschappenlijstje zetten.

Joepie, manlief is er weer. Kan hij vandaag en morgen ook weer eens met Finn spelen.

Het is hier trouwens schitterend weer. Zit weer naar de mooie bergtoppen te kijken. Hoorde gisteren van man dat we vanaf komende donderdag een huisje in de bergen van vrienden mogen gebruiken, daar maar eens snel achteraan.

Oeps alarm, ga ff wat pap maken.
Geod zo Puk, lekker slapen mannetje!

Esan, fijn dat het weer beter gaat met Vincent, hopelijk gaat het nu elke dag stukken beter en is hij snel weer helemaal de oude!

Toen Ole net kon staanliet hij zich ook altijd achterover vallen, doodeng. Meestal zat ik er wel bij of legde ik kussens om hem heen, maar hij heeft toch ook de nodige bulten en blauwe plekken opgelopen hoor! Je kan er ook niet altijd naast staan en hij moet toch ook leren dat het ook ander kan. Nu valt hij eigenlijk nooit meer achterover, toen hij eenmaal doorhad dat hij zich op zijn billetjes kon laten zakken, doet hij niets anders meer! Komt goed dus!

Met de handjes van Ole gaat het heel goed. De blaren waren na een paar dagen al helemaal verdwenen. Het is ongelofelijk hoe snel dat bij die kleintjes gaat!

Gastouder was niks Esan, te onervaren, naiëf en eerlijk gezegd een beetje dom.

Meer vitamine d dus in volle melk, maar aangezien Ole toch al vitamine d druppeltjes krijgt maakt dat ook weinig uit toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven