Ik vertrek
zaterdag 17 maart 2012 om 22:12
zaterdag 17 maart 2012 om 22:20
quote:Superhuisvrouw schreef op 17 maart 2012 @ 22:18:
Waar vind ik het adres?http://www.larutanaranja.nl/
Waar vind ik het adres?http://www.larutanaranja.nl/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 17 maart 2012 om 22:28
zaterdag 17 maart 2012 om 22:31
quote:Sabeltandcavia schreef op 17 maart 2012 @ 22:25:
Vast wel, als de burgemeester op hun feestje is geweest.
Niet dus.
Dit lees ik op de site:
Het is nu een maand geleden dat de cameraploeg van Ik Vertrek hier was en helaas is er sindsdien weinig veranderd. Het belangrijkste en grootste probleem is nog steeds de elektriciteit. Op dit moment ligt de vader van de aannemer in het ziekenhuis. Zijn gezondheid was al slecht, maar is nu zeer kritiek. Het gevolg is dat het bedrijf nu al een week stil ligt. Op dit moment kunnen wij ook niemand bereiken binnen het bedrijf, die ons van meer informatie kan voorzien. Hoe de huidige situatie er nu voorstaat is ons dus onduidelijk. Wij zijn nu ook zelf naar oplossingen aan het zoeken voor de stroom, want langer afwachten willen en kunnen we niet.
Maar eerlijk gezegd zijn wij de stroom van negatieve berichten behoorlijk zat. We hebben veel meegemaakt en we hebben veel pech gehad. Ondanks dat we bij de aankoop van de grond en het contract van de bouw van het huis alles door een extern bedrijf en een notaris hebben laten nakijken, heeft dit alles niet kunnen voorkomen. Een overlijden van een burgemeester, wat een vertraging van een half jaar opleverde. Al het gedoe met de stroom, dat heb je dus gewoon niet in de hand. De mentaliteit van, "mañana mañana", is erg relaxed, maar levert ook onbegrip op van ons op het moment dat we ze nodig hebben. Afspraak is hier niet altijd afspraak. Dat is behoorlijk wennen.
We hebben het afgelopen jaar veel geleerd en ondanks alles zeker geen spijt van de emigratie. We zien nu elke dag waarvoor we het gedaan hebben, want het ziet er prachtig uit. Nu alleen de laatste loodjes nog. Na een artikel in de krant hebben we erg veel spontane en leuke reacties gekregen. Wij hebben de eerste boekingen binnen voor van de zomer. Dit geeft een goed en positief gevoel. Hier doen we het voor. Verder zijn we druk bezig met de laatste puntjes op de i aan het zetten.
Arnold is een stoep aan het metselen, we zijn druk bezig met de tuin, we moeten nog een paar parasols kopen, maar klaar zijn we voorlopig niet want we zitten vol met ideeën. In het weekend zijn we met de kinderen de omgeving aan het verkennen, zodat we de mooiste plekjes kunnen aanbevelen aan onze toekomstige klanten. Je merkt echt dat het voorjaar in de lucht zit, alles staat in bloei, Luna en Boet blijven maar bloemetjes plukken. Om teleurstellingen te voorkomen hebben we besloten om pas ná de meivakantie boekingen aan te nemen. Maar als iemand eerder wil langskomen, dan is dat geen enkel probleem, alle kamers zijn klaar, de zon schijnt, de drankjes staan koud, de vogeltjes fluiten en de bloemetjes staan in bloei. Alleen zult u er rekening mee moet houden dat de stroomvoorziening anders is dan normaal.
Wij hebben er zin in....... Arnold, Ingrid, Luna en Boet
Vast wel, als de burgemeester op hun feestje is geweest.
Niet dus.
Dit lees ik op de site:
Het is nu een maand geleden dat de cameraploeg van Ik Vertrek hier was en helaas is er sindsdien weinig veranderd. Het belangrijkste en grootste probleem is nog steeds de elektriciteit. Op dit moment ligt de vader van de aannemer in het ziekenhuis. Zijn gezondheid was al slecht, maar is nu zeer kritiek. Het gevolg is dat het bedrijf nu al een week stil ligt. Op dit moment kunnen wij ook niemand bereiken binnen het bedrijf, die ons van meer informatie kan voorzien. Hoe de huidige situatie er nu voorstaat is ons dus onduidelijk. Wij zijn nu ook zelf naar oplossingen aan het zoeken voor de stroom, want langer afwachten willen en kunnen we niet.
Maar eerlijk gezegd zijn wij de stroom van negatieve berichten behoorlijk zat. We hebben veel meegemaakt en we hebben veel pech gehad. Ondanks dat we bij de aankoop van de grond en het contract van de bouw van het huis alles door een extern bedrijf en een notaris hebben laten nakijken, heeft dit alles niet kunnen voorkomen. Een overlijden van een burgemeester, wat een vertraging van een half jaar opleverde. Al het gedoe met de stroom, dat heb je dus gewoon niet in de hand. De mentaliteit van, "mañana mañana", is erg relaxed, maar levert ook onbegrip op van ons op het moment dat we ze nodig hebben. Afspraak is hier niet altijd afspraak. Dat is behoorlijk wennen.
We hebben het afgelopen jaar veel geleerd en ondanks alles zeker geen spijt van de emigratie. We zien nu elke dag waarvoor we het gedaan hebben, want het ziet er prachtig uit. Nu alleen de laatste loodjes nog. Na een artikel in de krant hebben we erg veel spontane en leuke reacties gekregen. Wij hebben de eerste boekingen binnen voor van de zomer. Dit geeft een goed en positief gevoel. Hier doen we het voor. Verder zijn we druk bezig met de laatste puntjes op de i aan het zetten.
Arnold is een stoep aan het metselen, we zijn druk bezig met de tuin, we moeten nog een paar parasols kopen, maar klaar zijn we voorlopig niet want we zitten vol met ideeën. In het weekend zijn we met de kinderen de omgeving aan het verkennen, zodat we de mooiste plekjes kunnen aanbevelen aan onze toekomstige klanten. Je merkt echt dat het voorjaar in de lucht zit, alles staat in bloei, Luna en Boet blijven maar bloemetjes plukken. Om teleurstellingen te voorkomen hebben we besloten om pas ná de meivakantie boekingen aan te nemen. Maar als iemand eerder wil langskomen, dan is dat geen enkel probleem, alle kamers zijn klaar, de zon schijnt, de drankjes staan koud, de vogeltjes fluiten en de bloemetjes staan in bloei. Alleen zult u er rekening mee moet houden dat de stroomvoorziening anders is dan normaal.
Wij hebben er zin in....... Arnold, Ingrid, Luna en Boet
zaterdag 17 maart 2012 om 22:37
Ik snapte vooral niet waar ze het geld vandaan haalden. Hij was schilder, lijkt me geen topinkomen. Hij heeft zijn huis verkocht, ok dat is 3 ton max. Ze vertelden wel dat haar ouders ze financieel hadden geholpen, maar hebben die dan garant gestaan voor 5 ton ofzo?
Die man zat echter eerst nog in zijn huis en ze waren al aan de bouw begonnen en zij zat ook in een huurwoning met de kinderen. En dan
heeft hij waarchijnlijk ook nog allimentatie die hij moet betalen.
En ik vond het raar dat zij vrij weinig deed en de taal niet machtig was. Toen zij daar alleen zat had ze dat makkelijk kunnen leren. En misschien
zelfs een paar uur in de week kunnen werken.
Foute vrienden ook op het laatst die grijze glijer met dat pak en zijn barbievriendin. Arnold zelf vond ik ook wel een beetje fout. Heb zo'n idee dat hij zijn ex beflikkerd heeft met Ingrid. Vandaar het slechte contact met zijn zoons enzo. Ik had er allemaal niet zo'n lekker gevoel bij, dus puur speculaties van mijn kant.
Uiteindelijk wel een mooi huis geworden. Ik hoop dat ze de taal wat beter leren en iets minder passief worden.
Die man zat echter eerst nog in zijn huis en ze waren al aan de bouw begonnen en zij zat ook in een huurwoning met de kinderen. En dan
heeft hij waarchijnlijk ook nog allimentatie die hij moet betalen.
En ik vond het raar dat zij vrij weinig deed en de taal niet machtig was. Toen zij daar alleen zat had ze dat makkelijk kunnen leren. En misschien
zelfs een paar uur in de week kunnen werken.
Foute vrienden ook op het laatst die grijze glijer met dat pak en zijn barbievriendin. Arnold zelf vond ik ook wel een beetje fout. Heb zo'n idee dat hij zijn ex beflikkerd heeft met Ingrid. Vandaar het slechte contact met zijn zoons enzo. Ik had er allemaal niet zo'n lekker gevoel bij, dus puur speculaties van mijn kant.
Uiteindelijk wel een mooi huis geworden. Ik hoop dat ze de taal wat beter leren en iets minder passief worden.
zondag 18 maart 2012 om 07:04
Ik vind het complex wel mooi worden. Ziet er goed uit, prachtige omgeving en ik denk over een paar jaar met een mooie tuin dat het wel leuk is. Het is wel een liefdevolle familie vond ik. Wat ze voor elkaar doen, en ik denk dat die ouders er voor heel veel geld inzitten.
Want ze zijn nu 2 jaar verder. En bijna 2 jaar geen inkomsten maar wel bakken vol uitgaven. Het is mij echt een raadsel hoe ze dat doen.
En hoe ze zo positief kunnen blijven. Ik weet dat ik in mijn vorige woning 1 week in de stof heb gezeten en ik werd er al gek van. 2 jaar lang al geen elektriciteit en nu nog geen zicht op wanneer wel. Brrrr.
Ze moeten het boompje die voor de overleden oom is geplant wel eens water geven want aan het begin was het een mooie boom met citroenen en aan het eind van het filmpje leek het wel een dood boompje.
Ja en hoe het zit met zijn eerste leg, ik heb geen idee maar volgens mij is er wel het een en ander gebeurd. Zijn 2 zonen van de eerste leg waren ook niet heul rauwig dat hij ging emigreren. Ja jammer zeiden ze ofzo. Maar goed, ik heb daar helemaal geen ervaring mee, ben nooit aan de leg geweest.
Want ze zijn nu 2 jaar verder. En bijna 2 jaar geen inkomsten maar wel bakken vol uitgaven. Het is mij echt een raadsel hoe ze dat doen.
En hoe ze zo positief kunnen blijven. Ik weet dat ik in mijn vorige woning 1 week in de stof heb gezeten en ik werd er al gek van. 2 jaar lang al geen elektriciteit en nu nog geen zicht op wanneer wel. Brrrr.
Ze moeten het boompje die voor de overleden oom is geplant wel eens water geven want aan het begin was het een mooie boom met citroenen en aan het eind van het filmpje leek het wel een dood boompje.
Ja en hoe het zit met zijn eerste leg, ik heb geen idee maar volgens mij is er wel het een en ander gebeurd. Zijn 2 zonen van de eerste leg waren ook niet heul rauwig dat hij ging emigreren. Ja jammer zeiden ze ofzo. Maar goed, ik heb daar helemaal geen ervaring mee, ben nooit aan de leg geweest.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven