Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
quote:tess97 schreef op 21 maart 2012 @ 11:20:

Dank allemaal voor de reacties! Ik ben om en ga het ook proberen. Als nieuwe klant krijg je trouwens 10% korting, scheelt dus de eerste keer nog eens 2,- euro per zak van 19,95.

@Bostonbeertje, dank voor je tip over de kortingsbonnen, daar ga ik ook naar op zoek.Als je alleen bij de eerste bestelling 10% korting krijgt zou ik als ik jou was meteen 6 zakken bestellen. Blijft wel even goed toch?
Zeg maar Spijker.
quote:Atelier_madame schreef op 21 maart 2012 @ 11:38:

Wat denken jullie trouwens van de volgende situatie. Ik begin eind augustus met een nieuwe, duale, opleiding. Ik krijg dus per maand gewoon een vergoeding op mijn rekening gestort en na het eerste jaar kan ik mijn collegegeld declareren bij de instelling.

De treinkaart bij de NS kost 2200 euro. Dit bedrag heb ik op mijn spaarrekening staan. Als ik in één keer betaal krijg ik 4% korting. Dat scheelt me dus 100 euro. Dit bedrag krijg ik nooit aan spaarrente op een spaarrekening. Dus ik zit er sterk aan te denken om dit geld in één keer te betalen.

Dan nog het collegegeld. Dat kan ik tegen 24 euro extra in 9 termijnen betalen. 24 euro is minder dan de rente die ik ontvang over mijn spaarrekening, dus die betaal ik in termijnen.

Zouden jullie dat ook zo doen?

Ik denk het wel, slim berekend!

Alleen vind ik 2200 euro voor NS in 1 klap wel een 'commitment'. Weet je zeker dat je werkgever hier niet onderuit kan en je het af gaat/kunt maken? Beter 100 euro misgelopen dan onnodig zoveel betaald, denk ik dan...
Atelier_madame, ik zou het alleen zo doen als je na betaling wel nóg een buffertje overhoudt. Stel je voor dat dan ineens je wasmachine stuk gaat, dan moet je geen geld moeten lenen en uiteindelijk duurder uit zijn bijvoorbeeld.
Zeg maar Spijker.
Ik heb net 5 zakken van 3 kilo besteld. Het verschil met 10 zakken van 1,5 kilo kopen in de dierenwinkel was maar liefst 49,73 euro!!!!
Hoi Allemaal,

Ik heb nog eftelingzegels, wie oh wie kan ik er blij mee maken???
quote:spijk-er schreef op 21 maart 2012 @ 07:51:

Ik heb ook een minikeuken, maar ik heb de vriezer in de schuur gezet! Misschien heb jij ook nog ergens anders een plek, schuur of zolder of onder de trap?

Het is alleen onhandig als het laat 's avonds is en het regent en ik wil perse ijs

Op zolder zou momenteel ook maar een minivriezer passen

Heb laatst bedacht dat ik voor het overzicht alle etenswaren in de keuken wil hebben. Kan dus nog even vooruit met voorraden elders opeten.
@tess97 Dat is nog eens leuk besparen!

Ik had vorige week ook een fijne besparing. Ik gebruik altijd shampoo en conditioner van de kapper en vond online grootverpakkingen met pomp. Het was de helft goedkoper in aanschaf en door de pomp waarschijnlijk ook nog zuiniger in gebruik. Daar word ik blij van!
quote:Atelier_madame schreef op 21 maart 2012 @ 11:38:

De treinkaart bij de NS kost 2200 euro. Dit bedrag heb ik op mijn spaarrekening staan. Als ik in één keer betaal krijg ik 4% korting. Dat scheelt me dus 100 euro. Dit bedrag krijg ik nooit aan spaarrente op een spaarrekening. Dus ik zit er sterk aan te denken om dit geld in één keer te betalen.

Ik zou geen OV jaarkaart of zoiets kopen. Hoe vaak moet je effectief naar de onderwijsinstelling? Examenweken, vakantie etc. dat is echt niet iedere dag. Zowiezo hoef je als duaal student toch niet iedere dag naar school?

Ik zou eens goed berekenen hoeveel een normaal retourtje (evt met kortingskaart maar die kosten er dan wel bijrekenen natuurlijk) kost en wat je nu bespaart met zon abo.
Ik zou geen ns kaart kopen voor 2200 euro. Misschien een gewone kortingskaart. Bij dat soort opleidingen zijn vaak veel mensen die al iets ouder zijn en een auto hebben, dus ik zou eerst afwachten of je niet met iemand mee zou kunnen rijden. En heb je al gekeken of het sowieso goedkoper is dan met je ov chipkaart in combinatie met een kortingskaart? Want je moet best veel met de trein reizen om aan die 2200 euro te komen...
quote:lydiam1 schreef op 20 maart 2012 @ 08:47:

[...]

Met exact dezelfde gegevens (adres en rekeningnummer) wel? Dan moet ik het misschien ook maar gaan proberen...Alles hetzelfde. Zijn verschillende acties. Ze willen heel Nederland aan de rare wasmiddeldingen. Is echt mega-actie. (Ze ruiken wel lekker, maar zijn zo duur!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Grmbl, Moneyou verlaagt de rentes;

De volgende spaarrentes worden per 22 maart aanstaande verlaagd:De rente van de MoneYou Spaarrekening wordt verlaagd van 2,95% naar 2,85%.

De rente van de MoneYou Kwartaal Spaarrekening wordt verlaagd van 2,95% naar 2,85%.

De basisrente wordt 2,35% en de bonusrente blijft ongewijzigd 0,50%.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kan bepaalde vakliteratuur alleen met paypal of creditcard bestellen. Wat is goedkoper/handiger/veiliger?

BonPrix heeft lentekriebels-kroting. (tot 50%)
Alleen bij 6 mnd vast is het niet verlaagd toch? Hmmm, toch maar eens even goed nadenken of ik iets een half jaar vast kan zetten.

Heb je een creditcard Watervrouw? Anders is dat toch prima?
Ik snap trouwens niet waarom ze de kwartaalrente en de 'gewone spaarrekening' hetzelfde hebben. Dan zet toch niemand z'n geld voor 3 maanden vast?
quote:gewooneenzus schreef op 20 maart 2012 @ 19:07:

Jakkie, een pleister! Dat is bijna nog erger dan een dood beestje vinden in je afgehaalde chinees.

Ow ja! Was dat geen enorme spin? Hebben nooit meer eten genomen bij die chinees en niet veel later was hij failliet (wat overigens meer zegt over de kwaliteit van het eten dan hoe vaak wij chinees aten hoor )

Ik heb 1 optimelcode. Als je hem wil kun je mailen op ikbenikhetisnietanders@hotmail.com wel hier even laten mailen dat je mailt ajb
Ik heb geen creditcard. Kon tot nu toe prima online aankopen regelen via acceptgiro of ideal. Dus dan moet ik nu gaan kiezen voor paypal of creditcard? (iemand anders laten bestellen is ook zo wat in dit geval..)
@Spijk-er: dat is een goede, ik moet dan eerst berekenen hoeveel mijn buffer blijft Denk dat het geen probleem is aangezien ik dan nog wel voldoende overhoudt.

@Janna_& MaddyAlbright: Ik heb niet zoveel keuze. Ik moet 5 dagen per week dat traject reizen, 46 weken per jaar, altijd in de spits.Heb gisteren mijn rooster gekregen en de dagen dat ik niet op school zit moet ik dus werken.

Met de nieuwe abonnementsvormen zou ik dan de 'altijd vrij' moeten kiezen, 20% korting in de spits 40% daarbuiten. Een snelle berekening zou dat betekenen

*Retour 11,40 in de spits, of op zn positiefste (als ik terugreis in een daltarief) 10 euro, plus de kortingskaart van 20 euro per maand.

*Abonnement: 2200 voor een jaar, verdeeld over 46 weken: is 47 euro per week.Dat scheelt me dus per week al een tientje, dus minimaal 500 euro op jaarbasis. Voordeel van abonnement is sowieso dat je 2 maanden gratis krijgt.

En ik heb al in de voorwaarden opgezocht: als ik halverwege stop, wordt de jaarkaart omgezet in een maandkaart. Je krijgt de maanden die je dan niet gebruikt terug.

Kortom: voor mij is het sowieso het voordeligste om een trajectkaart te nemen.
Hmmm, nou ja, dan is dit waars wel de beste optie. 'T is veel geld, maar ja. Is een auto kopen nog een optie, of is het een druk spits traject?

14 en 15 april is het trouwens museumweekend.
Wij hebben een auto thuis, maar het is even duur qua benzine om de auto te pakken, en zou dan ook nog geld kwijt zijn aan parkeren. Dus trein is sowieso voordeligste. En het is midden in de randstad met files :p
quote:Atelier_madame schreef op 21 maart 2012 @ 13:41:

Met de nieuwe abonnementsvormen zou ik dan de 'altijd vrij' moeten kiezen, 20% korting in de spits 40% daarbuiten. Een snelle berekening zou dat betekenen

*Retour 11,40 in de spits, of op zn positiefste (als ik terugreis in een daltarief) 10 euro, plus de kortingskaart van 20 euro per maand.

*Abonnement: 2200 voor een jaar, verdeeld over 46 weken: is 47 euro per week.Dat scheelt me dus per week al een tientje, dus minimaal 500 euro op jaarbasis. Voordeel van abonnement is sowieso dat je 2 maanden gratis krijgt.

20 euro per maand? Die kaart kost toch 60 euro per jaar? Dat is dan 5 euro per maand!
Zeg maar Spijker.
Was het maar zon feestje, de reclame van nick en simon niet gezien? ze hebben nu nieuwe abonnementen, de oude voordeelurenkaart is niet meer te koop. Ipv geldig na 9 uur is daltarief nu alleen van 9 tot 4 en na 7uur savonds. Beetje jammer dus.
Leuke meevaller hier. Ten eerste vriend eindelijk zover gekregen om allemaal oude 'troep' op marktplaats te zetten. Spullen waar we niets mee doen, maar die andere mensen verzamelen, mooi vinden etc. Loopt lekker. En tot mijn verbazing 1000 euro terug van de kinderopvangtoeslag over 2009. Ja ze zijn niet zo snel bij de belastingdienst......
Ik ken geen reclames want ik heb geen tv!

Maar ik zie hier nog die kortingskaart toch? http://www.ns.nl/reiziger ... en/voordeelurenabonnement
Zeg maar Spijker.
@ Spijker, ja maar daar staat bij:

Uw Voordeelurenabonnement

Het Voordeelurenabonnement is niet meer verkrijgbaar. Bent u al in het bezit van een Voordeelurenabonnement dan kunt u deze nog wel blijven verlengen. Afgeschaft dus, er is een nieuw veel ongunstiger kortingsabonnement voor in de plaats gekomen.
quote:Atelier_madame schreef op 21 maart 2012 @ 10:24:

Dubbeltjes bespaarblog is leuk zeg, schrijft leuk en een beetje in de trant van dit topic! Ben benieuwd met welke tips ze nog meer gaat komen en of ze misschien nog eens verwijst naar dit topic .Ja! Heeft ze vandaag gedaan zag ik!

Nou, graag gedaan hoor Dubbeltje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven