Frysk bloed, tsjoch op!

maandag 19 maart 2012 om 22:09
woensdag 21 maart 2012 om 15:01
quote:Elynn schreef op 21 maart 2012 @ 14:45:
Dat is een goeie, Merano. Lyket my een moai boek ta. It verskean toch yn it kader van Simmer 2000, toen in protte Fryske immigranten nei it heitelân kamen?
Ik rin trouwens sinds Simmer 2000 eltse fjour jier de Slachtemarathon. Bin er mear dy dat dogge?Nee, mar ik soe noch wol yn kear wolle. Family fan my rint him ek, en hat wolris frege at ik mei gie. Mar it is der noch net fan keam. Rinst mei yn fêst groepke, Elynn?
Dat is een goeie, Merano. Lyket my een moai boek ta. It verskean toch yn it kader van Simmer 2000, toen in protte Fryske immigranten nei it heitelân kamen?
Ik rin trouwens sinds Simmer 2000 eltse fjour jier de Slachtemarathon. Bin er mear dy dat dogge?Nee, mar ik soe noch wol yn kear wolle. Family fan my rint him ek, en hat wolris frege at ik mei gie. Mar it is der noch net fan keam. Rinst mei yn fêst groepke, Elynn?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

woensdag 21 maart 2012 om 17:26

woensdag 21 maart 2012 om 20:00
quote:dogcrazy schreef op 20 maart 2012 @ 11:37:
wot my dat weze? [...]
http://www.wnt.inl.nl/iWD ... _content&wdb=WFT&id=91533
wot my dat weze? [...]
http://www.wnt.inl.nl/iWD ... _content&wdb=WFT&id=91533

woensdag 21 maart 2012 om 20:09
Hier een import fries.... kan het wel lezen. Mijn dochters zijn wel opriochter frysk. Heb een cursus gevolgd bij het Afûk. Vindt het altijd zo schattig als mijn dochters oant moarn zeggen als ze gaan koese (we gebruiken kleine woordjes in het fries thuis, maar voertaal is nederlands). Op mijn werk praten mijn collega's overigens wel fries (ook HBO+ organisatie). Ik kan het prima volgen.
woensdag 21 maart 2012 om 20:24
quote:Plokkie schreef op 21 maart 2012 @ 11:04:
[...]
Nee hoor, ik begrijp het prima. Maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Op deze manier sluit je mensen gewoon buiten. Helaas doen Friezen dat ´in het echt´ ook vaak.
Helemaal mee eens.
Vind het ook onbeschoft om in een taal te praten/ te schrijven die niet iedereen kan lezen.
[...]
Nee hoor, ik begrijp het prima. Maar er is ook nog zoiets als fatsoen. Op deze manier sluit je mensen gewoon buiten. Helaas doen Friezen dat ´in het echt´ ook vaak.
Helemaal mee eens.
Vind het ook onbeschoft om in een taal te praten/ te schrijven die niet iedereen kan lezen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 21 maart 2012 om 20:27
quote:Tia.Dalma schreef op 21 maart 2012 @ 11:17:
[...]
Even los van dat ik dat buitensluiten nogal onzin vind, ik word echt nooit buitengesloten ondanks dat er Fries om me heen wordt gesproken: ik mag dus geen topics meer openen over zwanger zijn of willen worden omdat niet iedereen dat kan? Onfatsoenlijk zeg, op een forum! En wil een ander dan stoppen aub met het minnaartopic? Geen haar op mijn hoofd namelijk.
Buitensluiten is toch 'jij mag niet meedoen'? Jij mag best meedoen Plok! Welke plekken in Friesland ben jij geweest voor het laatst?
Dit slaat natuurlijk de plank volledig mis.
Die topic kan iedereen naar eigen keus lezen en begrijpen. Een andere taal niet.
Ikzelf heb overigens roots in Friesland. Mijn oma was een fries en mijn schoonzus en neefje/nichtje zijn fries.
Ik kom er dus regelmatig. Mooie provincie overigens
[...]
Even los van dat ik dat buitensluiten nogal onzin vind, ik word echt nooit buitengesloten ondanks dat er Fries om me heen wordt gesproken: ik mag dus geen topics meer openen over zwanger zijn of willen worden omdat niet iedereen dat kan? Onfatsoenlijk zeg, op een forum! En wil een ander dan stoppen aub met het minnaartopic? Geen haar op mijn hoofd namelijk.
Buitensluiten is toch 'jij mag niet meedoen'? Jij mag best meedoen Plok! Welke plekken in Friesland ben jij geweest voor het laatst?
Dit slaat natuurlijk de plank volledig mis.
Die topic kan iedereen naar eigen keus lezen en begrijpen. Een andere taal niet.
Ikzelf heb overigens roots in Friesland. Mijn oma was een fries en mijn schoonzus en neefje/nichtje zijn fries.
Ik kom er dus regelmatig. Mooie provincie overigens
Frankly my dear, I don"t give a damn