Wierook bij de buren

21-03-2012 16:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn onderburen gebruiken steeds vaker wierook, vandaag is het heel sterk. Ik vermoed dat ik er hoofdpijn van krijg, ik had er gisteren ook al last van en ik vind de stank ook heel naar.

Ik wil graag een raampje open kunnen doen in de woonkamer, want het wordt er snel warm, maar op deze manier is dat niet bepaald prettig. Jammer genoeg is het nu op het balkon ook een stuk minder aangenaam.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Kan het hoofdpijn veroorzaken? Is het normaal dat ik hierover wil klagen bij mijn buren?
Ja, dat kan hoofdpijn veroorzaken, al lijkt dat me stug als ze het buiten branden, want dan vervliegt het toch snel.

Maar je kunt toch gewoon vragen of ze iets minder wierook willen branden? Als je het vriendelijk vraagt zeggen ze vast geen nee.
Ik zou not amused zijn als je bij mij kwam klagen omdat ik wat wierook brandt.
Ik zou er ook wat van zeggen.... je vraagt er tenslotte niet om om jouw huis te bewieroken.

Onze onderburen hadden de gewoonte om de "voordeur" open te zetten tijdens het koken.... ook wat van gezegd.
Nee, ik ook niet! Straks gaan mijn buren ook klagen als ik eens de BBQ wil gebruiken...of een geurkaars buiten aan doen! Mensen...iets verdraagzamer zijn!

Zolang mijn buren geen afval in hun tuin verbranden of mij uit mijn slaap houden, zeur ik echt niet. En ik heb 5 studenten naast me wonen...
Ja, dat kan, ik krijg ook altijd hoofdpijn van wierook
quote:Nammma schreef op 21 maart 2012 @ 16:28:

Nee, ik ook niet! Straks gaan mijn buren ook klagen als ik eens de BBQ wil gebruiken...of een geurkaars buiten aan doen! Mensen...iets verdraagzamer zijn!

Zolang mijn buren geen afval in hun tuin verbranden of mij uit mijn slaap houden, zeur ik echt niet. En ik heb 5 studenten naast me wonen...BBQ zeg ik ook wel eens wat van, of vuurkorf... wij wonen op 3 en 4 hoog en vaak waait het dan rechtstreeks ons huis binnen als alle ramen/deuren openstaan.
op een flat bbq'en of vuurkorf vind ik ook echt not done!

natuurlijk wel zo'n electrische BBQ maar echt kolen kan toch niet!

toen wij nog in een rijtje woonden met een kleine tuin vond ik een vuurkorf al asociaal

last hebben van wierook vind ik trouwens wel weer wat overdreven
En doooooor!
In principe mag je in een flat toch wel iets minder dan in een rijtjeshuis. Zo hoor je wel rekening te houden met het feit dat rook en geur naar boven gaat en dus je bovenburen in jouw stank kunnen komen te zitten.

Maar goed, wij wonen in een rijtjeshuis en de rook van de vuurkorf van de buuf is hier ook wel eens rechtstreeks onze woonkamer in gevlogen, maar ach, kan gebeuren.
Dus als jij je raam van je woonkamer openzet, wordt de wierooklucht sterker? Waar branden ze die wierook dan, in de voortuin?
Wat eten we vanavond?
Twee ramen openzetten, waait het lekker door.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 21 maart 2012 @ 16:26:

Ik zou not amused zijn als je bij mij kwam klagen omdat ik wat wierook brandt.Ik ook niet. Kom op zeg... klagen over wierook...
quote:Ratteke schreef op 21 maart 2012 @ 16:59:

[...]

Ik ook niet. Kom op zeg... klagen over wierook...Want? Dat ruikt zo lekker?
Als het echt dagelijks wordt gebrand kan ik zeker begrijpen dat je er hoofdpijn van krijgt. Familie van mijn ex deden dat ook dagelijks en ik ging daar altijd met hoofdpijn en een misselijk gevoel weg. Heb ik ook als ik eens in zo'n new age winkeltje hier in de buurt binnenloop. Maar dat was binnenshuis dus hoe erg je er last van kan hebben in een ander huis weet ik niet. Is het echt heel erg kan je er altijd vriendelijk iets over zeggen. Het is natuurlijk anders dan een barbecue, die staat niet dagelijks de hele dag aan.
quote:spectral schreef op 21 maart 2012 @ 17:00:

[...]

Want? Dat ruikt zo lekker?Als je er van houdt dan is het vast heerlijk maar hou je er niet van is wierook werkelijk misselijkmakend. Beetje het gevoel van als niet-roker een dagje in een rokershol te zitten ergens. Maargoed, dat is wanneer je er zelf binnenin zit, hoe erg dat is in het huis ernaast weet ik niet.
Als je er last van hebt dan zeg je er iets van op een nette manier, maar of ze ermee ophouden weet ik niet. Het lastige is altijd dat iedereen zijn eigen gewoontes normaal vindt en last kan hebben van die van anderen. mijn buren rookten, dat vond ik verschrikkelijk persoonlijk. Kon niet in de tuin zitten of ik werd weggeblazen. Heb er nooit iets van gezegd, het is buiten en het is ook een beetje leven en laten leven. Stak ik gewoon een extra wierrookstokje aan om de geur te verdrijven...
Ik zou het ook vervelend vinden, maar zo moeilijk om daar wat van te zeggen, het is toch hun goed recht.
Van wierook kun je wel degelijk hoofdpijn krijgen ja en je kunt er ook heel benauwd van worden. En ik snap dat je daar niet op zit te wachten. Maar besef wel dat hier gelukkig maar om wierook gaat. En niet om wiet. Ik heb het zelf namelijk gehad met een buurjongen bij mij in t flat die dus de halve zo niet de hele dag stoned rond liep door het vele blowen dat hij deed op zijn balkon. En dat trok of ik nu alles dicht of open had staan echt wel bij mij de kamer in. En dat was voor mij het nadeel van wonen in zo,n oud slecht tot niet geïsoleerd flatje dat genomineerd stond om gerenoveerd te worden.

Ik heb het hem wel eens laten ruiken, maar daar werd hij niet anders van. Ik geloof dat hij er zelf een beetje jaloers op werd omdat ik gratis stoned werd terwijl hij er voor had betaald. ( Nou stoned werd ik er niet van maar wel chagerijnig)
Als je bij mensen in de buurt woont, merk je altijd wel iets van elkaar: wierook, barbecue, geluid. Om dat nou gelijk overlast te noemen... Ik zou proberen je er niet zo aan te ergeren.
Wat eten we vanavond?
Mijn vorige onderbuurvrouw verbrande volgens mij een halve doos nag champa wierook per dag. Ze was nogal een spiritueel type met altijd van die zweef muziek en kristalletjes.

Verder een schat van een mens, maar die geur!

Het hele complex rook ernaar, het was zo ontzettend indringend.

Het blijft ook in je jas hangen zo sterk is het. (alle gangen in het complex waren via luchtroosters verbonden dus daar rook je het altijd het sterkste)

Maar het was zo'n lieve vrouw dat niemand er ooit iets van zei terwijl ik echt wel zeker weet dat mensen zich eraan ergenden.
hmm interessant:

stond het volgende stukje in de telegraaf:

'Het branden van wierook in grote hoeveelheden kan mogelijk kanker

veroorzaken bij mensen die de rook langdurig inademen. Dit blijkt uit een

onderzoek dat in Taiwan is uitgevoerd. Uit het onderzoek blijkt dat de rook

van wierook een hoge concentratie van kankerverwekkende stoffen bevat en

meer luchtvervuiling veroorzaakt dan autoverkeer op een drukke kruising'
quote:makreel schreef op 21 maart 2012 @ 17:13:

Als je bij mensen in de buurt woont, merk je altijd wel iets van elkaar: wierook, barbecue, geluid. Om dat nou gelijk overlast te noemen... Ik zou proberen je er niet zo aan te ergeren.Nou een keertje bbq of een keertje harde muziek is toch wel net even wat anders dan elke dag wierook....
quote:broadway schreef op 21 maart 2012 @ 16:33:

op een flat bbq'en of vuurkorf vind ik ook echt not done!

natuurlijk wel zo'n electrische BBQ maar echt kolen kan toch niet!

toen wij nog in een rijtje woonden met een kleine tuin vond ik een vuurkorf al asociaal

last hebben van wierook vind ik trouwens wel weer wat overdreven

Wat raar, je kan toch niet voor andere mensen bepalen waar ze meer last van hebben?

Wierrook vind ik echt smerig, terwijl ik de lucht van een vuurkorf best kan hebben.
Als ik ga BBQ dan waarschuw ik de buren...heb gelukkig maar aan 1 kant buren.
Ik vind wierrook ook enorm stinken en krijg er hoofdpijn van, zou er dus zeker miet blij mee zijn!

Ik snap de reacties niet helemaal waarin gesteld wordt dat TO zeurt en het maar gewoon moet accepteren?

Zij kiest niet voor de dagelijkse indringende wierrookgeur in haar huis? Waatom mag de benedenbuur daar wel voor kiezen en TO niet??

Als ik TO was zou ik eens vriendelijk gaan vertellen dat ze die geur zo sterk in haar huis binnenkrijgt en of ze daar wat meer rekening mee zouden willen houden. Het is geven en nemen.

Een keer de vuurkorf aan moet kunnen maar dagelijks uitgerookt worden is wat anders!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven