Wierook bij de buren

21-03-2012 16:22 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn onderburen gebruiken steeds vaker wierook, vandaag is het heel sterk. Ik vermoed dat ik er hoofdpijn van krijg, ik had er gisteren ook al last van en ik vind de stank ook heel naar.

Ik wil graag een raampje open kunnen doen in de woonkamer, want het wordt er snel warm, maar op deze manier is dat niet bepaald prettig. Jammer genoeg is het nu op het balkon ook een stuk minder aangenaam.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Kan het hoofdpijn veroorzaken? Is het normaal dat ik hierover wil klagen bij mijn buren?
@ Nammma: Loop dan gelijk even bij ze langs als je van plan bent om een wierookje op te steken, want daar blijken mensen ook enorm last van te hebben!

TO: ik zou voorzichtig aangeven dat je er soms last van hebt als er veel wierook wordt gebrand, maar meer kun je volgens mij niet doen. Het is teveel gevraagd om te eisen dat er geen wierook meer wordt gebrand eigenlijk... Dat zou hetzelfde zijn als vragen of ze willen stoppen met roken omdat het zo stinkt bij jou, of niet meer gekruid eten koken als je die lucht in je huisje krijgt.

Kun jij een geurkaars aansteken, een luchtverfrisser gebruiken of iets anders doen om de wierooklucht een beetje te neutraliseren?
Wat eten we vanavond?
quote:cappu schreef op 21 maart 2012 @ 17:37:

Ik vind wierrook ook enorm stinken en krijg er hoofdpijn van, zou er dus zeker miet blij mee zijn!

Ik snap de reacties niet helemaal waarin gesteld wordt dat TO zeurt en het maar gewoon moet accepteren?

Zij kiest niet voor de dagelijkse indringende wierrookgeur in haar huis? Waatom mag de benedenbuur daar wel voor kiezen en TO niet??

Als ik TO was zou ik eens vriendelijk gaan vertellen dat ze die geur zo sterk in haar huis binnenkrijgt en of ze daar wat meer rekening mee zouden willen houden. Het is geven en nemen.

Een keer de vuurkorf aan moet kunnen maar dagelijks uitgerookt worden is wat anders!

Het is ook wel een beetje de toon die de muziek maakt, om nu te insinueren dat je je raam niet open kunt doen omdat je onderburen wierook branden, dat komt op mij nogal overdreven over. Maar wie weet woont TO wel in een oud en tochtig gebouw, weet ik veel.

We weten ook helemaal niet of het dagelijiks gebrand wordt, ze zegt steeds meer en noemt dat het gisteren ook zo was, kan ook best zijn dat ze het verder alleen in de weekenden branden en als je dat vindt stinken of er hoofdpijn van krijgt, kan ik me voorstellen dat je dat heel veel vindt.
Je kunt natuurlijk ook de Telegraaf met dat stukje over kankerverwekkendheid van wierook bij hun in de brievenbus gooien. Subtiel...
quote:vrouwke_theelepel schreef op 21 maart 2012 @ 18:06:

[...]

Het is ook wel een beetje de toon die de muziek maakt, om nu te insinueren dat je je raam niet open kunt doen omdat je onderburen wierook branden, dat komt op mij nogal overdreven over. Maar wie weet woont TO wel in een oud en tochtig gebouw, weet ik veel.

Ik insinueerde niks, het is nu eenmaal zo dat het met het raam open in mijn hele huis (met name de woonkamer) naar wierook stinkt, of liever, stonk

De buurman heeft het raam dicht gedaan, dat hielp.

Wat betreft mijn vraag over klagen; ik bedoelde dat bij wijze van spreken. Ik vind dat je gewoon even met je buren kan praten over overlast, even vriendelijk mededelen als je ergens last van hebt. Ik heb dat alleen nog niet eerder met geur gehad.

Het was nu al een dag of vier/vijf achter elkaar sterk aanwezig, en een nare geur in je eigen huis is, zeker als er hoofdpijn bij komt, niet fijn. Maar wie weet houdt de buurman er voortaan rekening mee. Ik heb nu gelukkig nergens last meer van ;)
Bedankt voor alle reacties trouwens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven