WTF??!! Hoe kan dit?
woensdag 21 maart 2012 om 17:29
Haal ik net mijn witte was uit de droger, zit alles onder de donkere vlekken! Van die vlekken die je krijgt als je per ongeluk een zwarte sok die afgeeft met je witte was mee hebt gewassen en ze gaan er ook niet uit. Het waren handdoeken en beddengoed, op 95 gr gewassen. Ik weet niet of het al zo uit de wasmachine kwam of uit de droger. Ik heb de was, wasmachine en droger binnenstebuiten gekeerd, maar nergens een donker kledingstuk of iets wat er niet thuishoort te vinden. Dus ook geen pen oid. Weet iemand hoe dit kan? Ik durf nu eigenlijk niks meer te wassen en in de droger te doen....
woensdag 21 maart 2012 om 17:38
Dat had ik dus ook net! Ik heb mijn witte was net aan de lijn gehangen en ontdekte op een splinter nieuwe sok die echt voor het eerst gewassen is vandaag vieze donkere grijse vlekken. Nou denk ik zelf dat het komt omdat die sok maat baby is dat ie een hele tijd tussen de rubbers heeft gezeten en daarom donkere vlekken heeft. Misschien dat jou was ook voor een deel tussen de rubbers gezeten heeft?
woensdag 21 maart 2012 om 17:47
quote:flip123456789 schreef op 21 maart 2012 @ 17:39:
Vetluis, daar krijg ik jeuk van... het zou kunnen, maar ik was wel regelmatig op 95 graden en de was stinkt niet.
Ik heb niet het idee dat het vetluis is, je wast regelmatig op 95 graden.
Als de was echt helemaal wit is kun je een klein scheutje chloor proberen. Gebruik niet teveel, chloor is echt héél, héél slecht voor stoffen.
Check met een oude lichte handdoek ook even de rubber ring.
Vetluis, daar krijg ik jeuk van... het zou kunnen, maar ik was wel regelmatig op 95 graden en de was stinkt niet.
Ik heb niet het idee dat het vetluis is, je wast regelmatig op 95 graden.
Als de was echt helemaal wit is kun je een klein scheutje chloor proberen. Gebruik niet teveel, chloor is echt héél, héél slecht voor stoffen.
Check met een oude lichte handdoek ook even de rubber ring.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 21 maart 2012 om 19:03
Wasluis, een schimmel die zich vastzet in je wasmachine. Komt doordat we tegenwoordig te koud wassen en te veel wasverzachter gebruiken.
De vlekken krijg je er helaas niet meer uit
De rubberen ring van binnen schoon maken en daarna de wasmachine op 95 graden laten draaien met azijn en soda lost een hoop op. Voortaan in plaats van wasverzachter azijn gebruiken en zo nu en dan een lege wasmachine heet laten draaien voorkomt dezelfde problemen in toekomst.
De vlekken krijg je er helaas niet meer uit
De rubberen ring van binnen schoon maken en daarna de wasmachine op 95 graden laten draaien met azijn en soda lost een hoop op. Voortaan in plaats van wasverzachter azijn gebruiken en zo nu en dan een lege wasmachine heet laten draaien voorkomt dezelfde problemen in toekomst.
woensdag 21 maart 2012 om 19:24
quote:borderwalk schreef op 21 maart 2012 @ 19:05:
Maar Naima1981. TO wast haar witte was dus altijd op 95 graden, is het dan waarschijnlijk dat het wasluis is?
Ik heet dan wel geen Naima, maar het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.
Ik was zelf iedere week op 95 graden, nog nooit een luis gezien, laat staan eentje van vet.
Maar Naima1981. TO wast haar witte was dus altijd op 95 graden, is het dan waarschijnlijk dat het wasluis is?
Ik heet dan wel geen Naima, maar het lijkt mij ook zeer onwaarschijnlijk.
Ik was zelf iedere week op 95 graden, nog nooit een luis gezien, laat staan eentje van vet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
woensdag 21 maart 2012 om 19:41
http://www.huishoudplaza. ... vlekken-10-tips-verzameld
Ik denk nog steeds dat het heel goed zou kunnen,ook al wast ze op 95 graden.
Ik denk nog steeds dat het heel goed zou kunnen,ook al wast ze op 95 graden.