Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
maandag 19 maart 2012 om 16:10
quote:barbabientje2 schreef op 17 maart 2012 @ 16:46:
Mevrouwjansen; ik vind allevier de namen leuk en ook bij Jan passen. Paul en Laurens vind ik wel de leukste.
Dan nog een vraagje waar ik benieuwd naar ben. Hoe bepaal je welk kindje Jan gaat heten en welk kindje bv Nils? Spreek je vantevoren af dat de eerst geborene Jan heet. Of bepaal je dat pas wanneer je beide kindjes goed bekeken hebt en welke naam het best bij welk kindje past. Misschien een stomme vraag, maar ik vroeg het me af.Hahaha goede vraag, wij vroegen ons ook al af hoe dat in z'n werk gaat. We hebben toen maar afgesproken dat de eerstgeborene Jan gaat heten en de tweede dan de andere naam!
Mevrouwjansen; ik vind allevier de namen leuk en ook bij Jan passen. Paul en Laurens vind ik wel de leukste.
Dan nog een vraagje waar ik benieuwd naar ben. Hoe bepaal je welk kindje Jan gaat heten en welk kindje bv Nils? Spreek je vantevoren af dat de eerst geborene Jan heet. Of bepaal je dat pas wanneer je beide kindjes goed bekeken hebt en welke naam het best bij welk kindje past. Misschien een stomme vraag, maar ik vroeg het me af.Hahaha goede vraag, wij vroegen ons ook al af hoe dat in z'n werk gaat. We hebben toen maar afgesproken dat de eerstgeborene Jan gaat heten en de tweede dan de andere naam!

maandag 19 maart 2012 om 21:13
Lolalila, erg herkenbaar jouw situatie. Vriend is hier ook van de Engelse namen (hij heeft serieus Nigel ingebracht) en ik juist van de korte Nederlandse namen. Uiteindelijk zijn we (gedwongen, de kleine kwam met 34 weken en we moesten binnen 24 uur aangifte doen en dus met een naam komen. De kleine heeft tot aan de aangifte het naambordje Baby en dan achternaam vriend gehad ) tot een compromis gekomen, waar wij nu nog steeds erg tevreden en blij mee zijn.
In ieder geval hier de namen die het bij ons net niet hebben gehaald:
Axel (vond vriend boers klinken, nouja zeg!)
Alec (vind ik nog steeds erg leuk)
Seger (helaas had vriend associatie met Chris Zeegers en werd het hem niet)
Kick (oud voetballer, maar vriend vond het maar niks. Snap jij het? Is hij van de Engelse namen, wees hij deze af!!?)
Miles (achteraf blij dat we het niet hebben gedaan. Hij komt van een forumvriendinnetje en zij is fan van Miles Davis; het was gewoon niet een naam die van ons kwam en daarom niet van ons. Begrijp je het nog??)
Mats (vind het nog steeds een leuke naam, maar paste achteraf niet bij onze zoon; hij is gewoon geen Mats)
Ik ga maar niet de namen van vriend opsommen, want die waren vreselijk!!
Bekijk ook even Friese namen. Die doen het goed in Duitsland (vaak bestaat er ook een Duitse variant. Betekenissen van Friese namen zijn ook erg mooi)
In ieder geval hier de namen die het bij ons net niet hebben gehaald:
Axel (vond vriend boers klinken, nouja zeg!)
Alec (vind ik nog steeds erg leuk)
Seger (helaas had vriend associatie met Chris Zeegers en werd het hem niet)
Kick (oud voetballer, maar vriend vond het maar niks. Snap jij het? Is hij van de Engelse namen, wees hij deze af!!?)
Miles (achteraf blij dat we het niet hebben gedaan. Hij komt van een forumvriendinnetje en zij is fan van Miles Davis; het was gewoon niet een naam die van ons kwam en daarom niet van ons. Begrijp je het nog??)
Mats (vind het nog steeds een leuke naam, maar paste achteraf niet bij onze zoon; hij is gewoon geen Mats)
Ik ga maar niet de namen van vriend opsommen, want die waren vreselijk!!
Bekijk ook even Friese namen. Die doen het goed in Duitsland (vaak bestaat er ook een Duitse variant. Betekenissen van Friese namen zijn ook erg mooi)

dinsdag 20 maart 2012 om 13:21
Pompiedoe, nu ben ik wel erg nieuwsgierig geworden welke naam het geworden is bij jullie
Ik zit een beetje in zelfde schuitje. Man kwam afgelopen weekend met zijn lijstje met alleen maar engelse namen (dan denk je elkaar goed te kennen ): Dylan, Joshua, Carter, Demian, Jaden, Jeremy, Morris, Ryan, Joey, Bryan Jason en Finley.
En vind een engelse naam eigenlijk helemaal niet zo bij ons (mezelf) passen Maar misschien moet ik maar even er aan proberen te wennen.
Hebben jullie toevallig nog leuke engelse namen tips die ook goed nederlands klinken zoals bv Jack. Het liefst namen met 2 (of meer) lettergrepen.
Ik zit een beetje in zelfde schuitje. Man kwam afgelopen weekend met zijn lijstje met alleen maar engelse namen (dan denk je elkaar goed te kennen ): Dylan, Joshua, Carter, Demian, Jaden, Jeremy, Morris, Ryan, Joey, Bryan Jason en Finley.
En vind een engelse naam eigenlijk helemaal niet zo bij ons (mezelf) passen Maar misschien moet ik maar even er aan proberen te wennen.
Hebben jullie toevallig nog leuke engelse namen tips die ook goed nederlands klinken zoals bv Jack. Het liefst namen met 2 (of meer) lettergrepen.

dinsdag 20 maart 2012 om 17:11
Hee miss, nog geen definitieve keus gemaakt dus
Ik vind engelse namen altijd een beetje raar klinken als je zelf heel nederlands heet. Heb je op je naambordje bij de deur bv Karin en joop staan en dan ineens een Dylan erbij
wij hebben een beetje gekeken naar onze eigen namen ook, wat daarbij past. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk. Mijn schoonzus had gedacht dat wij iets engels zouden doen hihi!
Ik vind engelse namen altijd een beetje raar klinken als je zelf heel nederlands heet. Heb je op je naambordje bij de deur bv Karin en joop staan en dan ineens een Dylan erbij

dinsdag 20 maart 2012 om 20:45
ha ivetje, we hebben helaas nog niet eens een shortlist, dus er valt voorlopig nog geen keus te maken Is gewoon echt lastig om een compromis te vinden als de een het liefst een stoere, aparte (en nederlandse) naam wil en de andere met een lijst engelse namen komt. Maar we hebben gelukkig nog wel even tijd. Ik ben echt benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden hier
doremifa: ik ken een (rare) ian, die naam valt daardoor meteen af en vind hem eigenlijk ook nog te engels.
doremifa: ik ken een (rare) ian, die naam valt daardoor meteen af en vind hem eigenlijk ook nog te engels.

woensdag 21 maart 2012 om 07:19
Haha Mup, bedankt dat je je best doet om mee te denken! Milo vind ik best leuk. kan die nog wel in de groep gooien. Brent stond ook hoog op mijn lijstje, maar ik woon bij de oosterburen en daar betekent het "brand" Dus die viel meteen af en we hebben ook een hele korte achternaam waar veel korte namen (zoals Mick en Nick) helemaal niet mooi bij staan.
Van mij hoeft het hier geen engelse naam te worden (liever niet eigenlijk ) maar omdat man alleen engelse namen mooi vind, en ik inmiddels een beetje stress krijg van dit thema en eigenlijk helemaal geen zin meer heb een naam te bedenken (zijn hopelijk de hormonen) wil ik toch nog ff verder zoeken naar engelse namen die niet super engels klinken
Van mij hoeft het hier geen engelse naam te worden (liever niet eigenlijk ) maar omdat man alleen engelse namen mooi vind, en ik inmiddels een beetje stress krijg van dit thema en eigenlijk helemaal geen zin meer heb een naam te bedenken (zijn hopelijk de hormonen) wil ik toch nog ff verder zoeken naar engelse namen die niet super engels klinken
woensdag 21 maart 2012 om 09:16
Misshopping zoveel herkenning als ik jou stukjes hier lees wat betreft namen. Helaas geen namen voor je, sorry! Blijf het toch knap vinden dat iedereen met van die rijtjes komt en ben ze de afgelopen tijd aan doorspitten.
En gister kwam ik Senne/Senna tegen en toen riep man meteen Senna vind ik geweldig! Senna leuk voor een jongen?
En gister kwam ik Senne/Senna tegen en toen riep man meteen Senna vind ik geweldig! Senna leuk voor een jongen?
woensdag 21 maart 2012 om 16:49
woensdag 21 maart 2012 om 22:16
Pompidou, ook ik ben benieuwd welke naam jullie nu hebben gekozen! Van jouw lijstje vind ik Mats en Seger het leukst, maar manlief niet. Ik ken al heel veel Axels (van mijn leeftijd) en Alexanders (kids) hier, dus ik denk niet dat dat hem gaat worden.
Kick is trouwens een Nederlandse voornaam!
Verklaring vd voornamendatabank:
vermoedelijk een vorm van Cornelis (vgl. Keke).
Miss Shopping, Morris vind ik ook een leuke stoere naam.
Is bij ons de keuring niet doorgekomen vanwege een niet zo geliefd familielid dat Maurice heet.
Girafje, Senna/Senne vind ik ook een heel mooie naam!
Mup/Georgianna: Jullie lijstjes ook maar meteen aan mijn gek-op-Engelse-namen-zijnde man en wat denken jullie? Nee, meneer vindt ze maar zozo.
Toen ik voor de gein voorstelde om de beebs Daan te noemen (als ik me niet vergis de populairste jongensnaam in NL), vond manlief dat ineens wel een mooie naam. Zou dat hem dan worden? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er na al dat gezoek een beetje klaar mee ben. Ik hou jullie iig op de hoogte!
Kick is trouwens een Nederlandse voornaam!
Verklaring vd voornamendatabank:
vermoedelijk een vorm van Cornelis (vgl. Keke).
Miss Shopping, Morris vind ik ook een leuke stoere naam.
Is bij ons de keuring niet doorgekomen vanwege een niet zo geliefd familielid dat Maurice heet.
Girafje, Senna/Senne vind ik ook een heel mooie naam!
Mup/Georgianna: Jullie lijstjes ook maar meteen aan mijn gek-op-Engelse-namen-zijnde man en wat denken jullie? Nee, meneer vindt ze maar zozo.
Toen ik voor de gein voorstelde om de beebs Daan te noemen (als ik me niet vergis de populairste jongensnaam in NL), vond manlief dat ineens wel een mooie naam. Zou dat hem dan worden? Ik moet eerlijk zeggen dat ik er na al dat gezoek een beetje klaar mee ben. Ik hou jullie iig op de hoogte!

donderdag 22 maart 2012 om 11:13
Ha girafje, Senne/Senna kan prima voor een jongen! Best wel een leuke naam eigenlijk! Ken zowel jongens al meisjes met die naam. Ik vind Senne trouwens wel mannelijker dan Senna.
Lolita, het zou toch wat zijn, dat het uiteindelijk gewoon oerhollands Daan wordt! Ik vind het ook een leuke naam trouwens. En het doet me goed te lezen dat er nog meer klaar zijn met een naam te zoeken
Milo mag hier trouwens op het lijstje! Weet alleen nog niet of ik er echt weg van ben, vind genoeg namen 80%, maar wanneer iets nou DE naam is... Moet er eerst denk ik nog even aan wennen dat mijn hele top 10 gewoon is weggestreept door man en ik nu moet omdenken
Doordat jullie zo positief zijn over Morris vind ik hem meteen al leuker. Vooral idd op zn nederlands uitgesproken. Man spreekt hem alleen wel echt op zn engels uit en dat vind ik dan minder.
Georgianne, Kyan vind ik ook leuk, alleen man helaas niet.
Merell, van jou neem ik Ewan nog mee. Leon en Nathan vind ik op zn nederlands mooi maar hier in Duitsland spreek je alles op zn engels uit, dus Lieon en Neethen zeg maar. En dat vind ik dan weer minder. Ben is te kort voor achternaam, maar man had ook nog Bennet op zn lijstje, dus daar misschien ook nog maar even over denken. Die klinkt tenminste niet te engels.
Nou meiden bedankt dat jullie zo blijven meedenken.
Ik laat de namen nu eerst maar ff rusten en hou jullie ook op de hoogte.
Lolita, het zou toch wat zijn, dat het uiteindelijk gewoon oerhollands Daan wordt! Ik vind het ook een leuke naam trouwens. En het doet me goed te lezen dat er nog meer klaar zijn met een naam te zoeken
Milo mag hier trouwens op het lijstje! Weet alleen nog niet of ik er echt weg van ben, vind genoeg namen 80%, maar wanneer iets nou DE naam is... Moet er eerst denk ik nog even aan wennen dat mijn hele top 10 gewoon is weggestreept door man en ik nu moet omdenken
Doordat jullie zo positief zijn over Morris vind ik hem meteen al leuker. Vooral idd op zn nederlands uitgesproken. Man spreekt hem alleen wel echt op zn engels uit en dat vind ik dan minder.
Georgianne, Kyan vind ik ook leuk, alleen man helaas niet.
Merell, van jou neem ik Ewan nog mee. Leon en Nathan vind ik op zn nederlands mooi maar hier in Duitsland spreek je alles op zn engels uit, dus Lieon en Neethen zeg maar. En dat vind ik dan weer minder. Ben is te kort voor achternaam, maar man had ook nog Bennet op zn lijstje, dus daar misschien ook nog maar even over denken. Die klinkt tenminste niet te engels.
Nou meiden bedankt dat jullie zo blijven meedenken.
Ik laat de namen nu eerst maar ff rusten en hou jullie ook op de hoogte.
donderdag 22 maart 2012 om 13:30
Hallo dames,
Ook ik heb jullie hulp nodig want mijn man en ik komen er niet uit.
Ik ben zwangef van onze tweede zoon. De eerste heet Nathan (nederlandse uitspraak).
We zoeken een naam die niet in de top 20 staat maar ook niet vergezocht is.
Ik hou niet zo van 1lettergreep namen.
De volgende namen zijn door manlief al afgekeurd:
- Ravi
- Viggo
- Joshua
Hebben jullie sugesties?
Ook ik heb jullie hulp nodig want mijn man en ik komen er niet uit.
Ik ben zwangef van onze tweede zoon. De eerste heet Nathan (nederlandse uitspraak).
We zoeken een naam die niet in de top 20 staat maar ook niet vergezocht is.
Ik hou niet zo van 1lettergreep namen.
De volgende namen zijn door manlief al afgekeurd:
- Ravi
- Viggo
- Joshua
Hebben jullie sugesties?

vrijdag 23 maart 2012 om 07:17

vrijdag 23 maart 2012 om 09:03
quote:giraffje schreef op 23 maart 2012 @ 07:17:
Bedankt voor de reacties op Senne/Senna. Vond Senne zelf ook net wat mannelijker, maar man heeft dat dus omgekeerd en wilt echt Senna dan.
Senna vind ik stoer en mooi! Leuker dan Senne eigenlijk.
Senna is ook eigenlijk geen meisjesnaam hoor. Dat mensen zo hun dochter noemen is pas van de laatste tijd.
Mooie betekenis trouwens: waarheid.
Bedankt voor de reacties op Senne/Senna. Vond Senne zelf ook net wat mannelijker, maar man heeft dat dus omgekeerd en wilt echt Senna dan.
Senna vind ik stoer en mooi! Leuker dan Senne eigenlijk.
Senna is ook eigenlijk geen meisjesnaam hoor. Dat mensen zo hun dochter noemen is pas van de laatste tijd.
Mooie betekenis trouwens: waarheid.