Keukenweegschaal

24-03-2012 10:41 19 berichten
Hoi! Ik heb een nieuwe weegschaal nodig in de keuken en ik vraag me af of weegschalen voor de keuken altijd in gram en ounce wegen of moet je daar echt naar op zoek.

En kan er iemand mij bepaalde modellen aanraden? Nauwkeurig en ook mooi. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Heb je ounces nodig? Ik denk dat je daar naar op zoek moet als dat zo is.

Ik heb een digitale weegschaal van inventum, die bevalt mij erg goed.

Deze heb ik: http://www.dagaanbiedings ... eukenweegschaal-ws135.jpg
Ik heb na heel veel dure versleten te hebben er een van de action voor 6 euro nog wat. De beste sinds jaren voor mij!
Hier ook de digitale weegschaal van de Action, bevalt prima.
Hmm ik heb echt wel ounces nodig. Ik gebruik ounces even vaak als gram, dus ideaal zou zijn een weegschaal waarbij je kunt switchen tussen de twee.
Stukje_cake, die van jou weegt dus niet in oz?
Even gecheckt en de mijne weegt ook in ounces. Gewoon bij kijkshop voor (geloof ik) 14,95. Glasplaatje ligt er bovenop, ideaal ding!
Ik gebruik een Brabantia,kost ¤ 20,00,maar weegt grammen en ounces en is tussendoor op 0 te stellen.

Deze weegschaal gebruikt maar 1 batterij,die kost los ¤ 5,00 en de batterij die meegeleverd is gaat nu al 2 jaar mee.

De batterijen willen nog wel eens een struikelblok zijn heb ik gemerkt, ik had ook een relatief goedkope weegschaal maar daar moest voor 15 euro aan batterijen in ( 3 x ¤ 5,00 ) dus let daar ook op áls je eventueel een andere weegschaal aanschaft.
.
it's a big club and you ain't in it
Hier eentje van de Lidl, erg fijn. Het frontje met licht, je kunt hem goed tareren, hij is plat en heeft een omgekrulde bovenkant waardoor ik hem fijn op kan hangen.

Daarnaast heb ik een grammen weegschaaltje, die ik soms gebruik voor het afwegen van gist.

Edit: Ik lees nu van de batterij, maar daar kan ik (nog) niks over zeggen. Hij gaat al wel een tijdje mee en doet het nog steeds goed.
Hier ook een Brabantia, deze.

Erg tevreden over. Weegt nauwkeurig, batterij gaat inderdaad ook lang mee.
Ik heb er eentje van Soehnle, bij de blokker gekocht. kan in kg en oz en ook tussendoor op 0 gezet worden. Er gaat één zo'n plat rond batterijtje in (eh geloof code CR3032), die koop ik per 8 bij de Action voor 80 cent.
.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb ook een Brabantia waarmee je met 1 druk op de knop van grammen naar ounces kan en terug. Heel fijn ding.
Dank voor alle suggesties! Ik zal vandaag eens rondkijken, maar Brabantia klinkt wel goed...
Ik lees nu net in sommige reviews dat de batterij in de Brabantia niet lang meegaat. Er is nooit eens eensgezindheid.
Tja, wat is lang. Die van mij deed 2 jaar met de meegeleverde batterij. Hangt misschien ook af van de kwaliteit van de batterij.
quote:rionyriony schreef op 24 maart 2012 @ 11:51:

Klinkt niet of ik dezelfde heb als Yasuko. Die van mij is rond, donkergrijs met een glasplaatje. Er zit een CR2450 batterij in.

Het aanbod van de batterij lijkt te schommelen tussen de 1,85 en de 9,95, plus verzendkosten.Die van mij is vierkant (en ik kan hem dus ophangen).
Denk dat het ook van de kwaliteit afhangt lechatnoir. Ofwel zitten die mensen godganse dag dingen te wegen als symptoom van hun obsessief compulsief gedrag, kan ook natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven