Boompje in tuin

24-03-2012 14:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel leuk boompje in de tuin (sering op stam volgens mams). Deze heb ik vorig jaar verplaatst. Toen bloeide hij maar aan 1 kant, dit jaar weer slechts aan 1 kant. De kant die niet bloeit is zelfs helemaal dood (takjes kun je zo afbreken). Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon zo laten staan of alle dode takjes afbreken? (of als er nog andere opties zijn?)
Helemaal terugsnoeien en vergeten. Heb ik een paar jaar geleden met een Jasmijnstruik gedaan en die doet het weer als een tierelier.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ook het gedeelte wat wel goed bloeit?
Heb ik wel gedaan, ik heb die struik tot de grond toegesnoeid. Maar een struik op stam zou ik niet tot de grond toe snoeien.

Je kan ook alleen het dode gedeelte rigoreus snoeien en kijken wat het wordt. Slechter gaat ie niet worden in ieder geval.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Mijn sering hield niet van verhuizen.

Heb hem nog een jaartje de tijd gegeven om aan de nieuwe tuin te wennen maar er was helaas geen redden meer aan.
Dan ga ik het dode gedeelte maar rigoreus snoeien. Zo vanaf het terras (ik zit nu buiten) zie je er iig niets van, want ik kijk tegen de bloeiende kant aan. Geluk bij een ongeluk.
Misschien is het geënte sering niet winterhard geweest? De plaats waar hij geënt is, is altijd zwak.
it's a big club and you ain't in it
Vaak wordt de entplaats ingepakt met stro en touw tijdens vrieskou. Of bubbeltjesplastic.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb niets beschermd, dat zou het misschien kunnen zijn. Ik ga de dooie kant in ieder geval helemaal snoeien en dan hoop ik dattie het volgend jaar toch weer helemaal doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven