wakker?

17-03-2012 23:03 2996 berichten
Als ik door de stad loop,

vraag ik me vaak af

Waarom zijn alle mensen

zo nors en zo kortaf?

Steeds maar sjagerijnig

en nooit 's in hun schik

Waarom zijn er zo weinig

figuren zoals ik?

Ik ben iemand die nooit moppert en nooit gromt

en ik zal je eens vertellen hoe dat komt

Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd

'k loop de hele dag te zingen en te fluiten

Elke morgen wakker met een wijsje in m'n hoofd

als ik binnenkom, dan rinkelen de ruiten

Het is gewoon een wonder,

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

en m'n dag kan niet meer stuk,

en m'n dag kan niet meer stuk

Fiets ik langs een file

dan valt het me vaak op:

hoe deftiger de wagen

hoe knorriger de kop

Je ziet nooit iemand blij zijn

je hoort alleen gezeur

Nee, dat zou niks voor mij zijn

zo'n donderwolk humeur

Zelfs wanneer het buiten regent dat het giet

zing ik opgewekt het allerhoogste lied

Want ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

Ik stap altijd met m'n beste been uit bed

en voor de spiegel doe ik samen een duet

Pas als ik slapen ga, vind ik het wel genoeg

maar dan verheug ik mij alweer op morgenvroeg

Want dan word ik weer wakker met een wijsje in m'n hoofd

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

Ik word altijd wakker met een wijsje in m'n hoofd

Elke morgen wakker met een wijsje in 'm hoofd

het is gewoon geluk

Wakker met een wijsje,

kinderen voor kinderen op youtube
Ik heb HP in het Nederlands, Engels en Frans. Tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik ze alle 6 alleen nog maar in het Engels gelezen heb.

Sowieso vind ik boeken het mooist en lekkerst lezen in de oorspronkelijke taal. Dumbledore klinkt gewoon zoveel beter dan Perkamentus.

Mijn kinderen lezen ze ook en die pakken nog weleens een exemplaar in het Nederlands of Frans. Dus ze liggen niet alleen maar een beetje te verstoffen in de kast.
Had ze bij de bieb gehaald, zus heeft wel 6 of 7 delen in het Nederlands, maar als ik ze alsnog ga lezen wil ik dat in het Engels doen.

Broer heeft/had deel 1 in het Spaans, da's een beetje overdreven .

Heb veel te weinig boekenkastruimte momenteel, dus ga wel wat schonen in uitgelezen romans/detectives. In de praktijk weet ik de grote lijnen na 5-10 jaar nog steeds dus herlezen zit er zelden in. (daarom wil ik in 2012 alleen boeken (fictie) bij kringloop enzo kopen, uitgezonderd literaire juweeltjes en boekenweekessay) anders is het haast zonde van je geld.. beetje boek kost 12,50.

Kan als individu selexyz vast niet helpen voortbestaan, dus dan doe ik maar zunig.
Patrick stelde naar aanleiding van de films ook steeds meer vragen hoe het dan in de boeken ging. Toch heeft hij alleen deel 1 gelezen. Kan ik me zo niet voorstellen

(uiteraard gaat dit over HP)
Alle reacties Link kopieren
quote:leentjedb schreef op 24 maart 2012 @ 23:49:

Ik heb HP in het Nederlands, Engels en Frans. Tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik ze alle 6 alleen nog maar in het Engels gelezen heb.

Sowieso vind ik boeken het mooist en lekkerst lezen in de oorspronkelijke taal. Dumbledore klinkt gewoon zoveel beter dan Perkamentus.

Mijn kinderen lezen ze ook en die pakken nog weleens een exemplaar in het Nederlands of Frans. Dus ze liggen niet alleen maar een beetje te verstoffen in de kast. kan jij in het Frans lezen, wat tof!!!! de nederlandse versie is bagger, al die vertalingen van de oorspronkelijke namen, is echt om te huilen
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 24 maart 2012 @ 23:46:

Ha ANS! Bedankt voor je lieve en leuke kaart!!!

Ahhh je bent thuis geweest. Issie gelukt? Was wel benieuwd.

Gaat het met je?
quote:winterfeestjurk schreef op 24 maart 2012 @ 23:51:

[...]

kan jij in het Frans lezen, wat tof!!!! de nederlandse versie is bagger, al die vertalingen van de oorspronkelijke namen, is echt om te huilenHet zou erg zijn als ze dat niet kon
quote:watervrouw2 schreef op 24 maart 2012 @ 23:49:

Had ze bij de bieb gehaald, zus heeft wel 6 of 7 delen in het Nederlands, maar als ik ze alsnog ga lezen wil ik dat in het Engels doen.

Broer heeft/had deel 1 in het Spaans, da's een beetje overdreven .

Heb veel te weinig boekenkastruimte momenteel, dus ga wel wat schonen in uitgelezen romans/detectives. In de praktijk weet ik de grote lijnen na 5-10 jaar nog steeds dus herlezen zit er zelden in. (daarom wil ik in 2012 alleen boeken (fictie) bij kringloop enzo kopen, uitgezonderd literaire juweeltjes en boekenweekessay) anders is het haast zonde van je geld.. beetje boek kost 12,50.

Kan als individu selexyz vast niet helpen voortbestaan, dus dan doe ik maar zunig.

harry potter heb ik al 3 keer herlezen, twilight 2 keer, blijft leuk! welk boek lees je nu? boeken zijn prijzig, vooral al je een hardcover hebt, die zijn al snel rond de 20 euro.

engelse hardcover boeken hebben vaak zo'n mooie omslag
Krijg nou wat, het is echt "triologie"! Ik was op zoek naar een "trilogie" van Thea Beckman die ik ooit met de kinderen gelezen heb. En opeens vindt Google dat ik "triologie" moet schrijven. Apart. Viva's spellingscontrole zegt weer "trilogie".

Anyway, deze vonden we ook erg spannend om (voor) te lezen:

Tussen 1976 en 1978 schreef ze de succesvolle trilogie over de honderdjarige oorlog in Frankrijk: Geef me de ruimte!, Triomf van de verschroeide aarde en Het Rad van Fortuin.
quote:winterfeestjurk schreef op 24 maart 2012 @ 23:47:

[...]

mee eens. ik vind het zo knap hoe iemand dat allemaal kan verzinnen/op papaier krijgt. ik wou dat ik zo'n levendige fantasie had!

heb je de twilight boeken gelezen?Ja ook het eerste deel winterjurk. Maar dat vond ik een beetje te flauw. Ja ik ben een 50'er hè, dan vind je niet alles leuk meer. Maar de hongerspelen vond ik echt spannend.
Ik heb de HP's niet gelezen, wel één film gedeeltelijk ervan gezien. Het is aan mij niet besteed, fantasy etc.

Ik heb net Bonita Boulevard uit. Wel goed.
quote:mocy schreef op 24 maart 2012 @ 23:52:

[...]

Het zou erg zijn als ze dat niet kon want?
quote:andersnogiets schreef op 24 maart 2012 @ 23:52:

[...]

Ahhh je bent thuis geweest. Issie gelukt? Was wel benieuwd.

Gaat het met je?

Ja ben nu thuis was een leuke verrassing bij thuiskomst. Ja heb een goed weekend gehad thuis. Voor het eerst zonder paniek/jank aanval. Morgen ga ik met neef, oom en tante uit eten want dan zijn ze 29 jaar getrouwd. Vroeg nog of ze niet liever met het eigen gezin gingen maar ze zeiden van niet.

Hoe is het nu met jou?
quote:winterfeestjurk schreef op 24 maart 2012 @ 23:51:

[...]

kan jij in het Frans lezen, wat tof!!!! de nederlandse versie is bagger, al die vertalingen van de oorspronkelijke namen, is echt om te huilenIk ben Française.
Qua HP lezen hobbelde ik rustig een paar jaar achter de hype aan. Weet niet meer of ik eerst een film heb gezien of eerst een boek gelezen. Totaal 5 boeken gelezen en ik denk 3 films gezien, waarvan eentje op de eerste bios-avond, dus de zaal was leuk aangekleed met kandelaars, spinnewebben en schilderingen van de personages.
Ans waar is je avatar gebleven?
quote:andersnogiets schreef op 24 maart 2012 @ 23:54:

[...]

Ja ook het eerste deel winterjurk. Maar dat vond ik een beetje te flauw. Ja ik ben een 50'er hè, dan vind je niet alles leuk meer. Maar de hongerspelen vond ik echt spannend.kan ik mij voorstellen.hebben jullie nog tips qua boeken/trilogieën?
Hé Anne, jij bent nog laat!
Ik vond HP in de films altijd zo gruwelijk braaf lijken. Echt zo'n Brits kostschooljongetje.
quote:leentjedb schreef op 24 maart 2012 @ 23:56:

[...]

Ik ben Française. dan is het logisch, dat wist ik niet. je bent francaise en je leest in het frans, tof!
quote:AnneRoos74 schreef op 24 maart 2012 @ 23:56:

Ieb wat goed dat je weer ff thuis bent. Of is het al permanent?
Hier ook geen HP fan.

Ik ben in de Hemelverdiener bezig. Interessant. Over Pakistanen in USA en Islam enzo. Ben net in een Islamitische land geweest en religies boeien me.
quote:mocy schreef op 24 maart 2012 @ 23:58:

Hé Anne, jij bent nog laat!Ja dat klopt, zeker na een werkdag. Heb nog niet echt zin om te gaan slapen. Morgen ben ik vrij.
quote:mocy schreef op 24 maart 2012 @ 23:57:

Ans waar is je avatar gebleven?Hoe kan dat nou weer...na F5 is hij hier ook weg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven