ik erger mij zo erg

25-03-2012 04:34 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft vast wel een soort type mensen waarmee ze echt niet kunnen opschieten, maar die ze misschien dan kunnen negeren of er gewoon niks op uit doen. Nou dit heb ik meestal ook, maar het loopt mij nu erg hoog op! Ik heb een collega sinds 2 maand waarmee ik op het eerste moment goed mee kon omgaan. Leuk, aardig meisje alleen een beetje onzeker! Niet mijn type maar voor deze werktijd kan ik er mee omgaan, ( dacht ik ). We hebben het in de pauze gewoon vaak over ons prive leven en ik vertelde laatst dat ik sinds een paar weken hardloop om op conditie te blijven. Ik ben vrij dun en dat meisje is best dik. Ze is over mij gaan roddelen tegen andere collega's dat ik wil afvallen omdat ik mezelf te dik vind wat natuurlijk helemaal niet zo is. In de pauze weiger ik soms een koek of taartje en als iemand dan vraagt waarom ik dit niet wil antwoord ze meteen voor mij: ze is bang dat ze aankomt. Op die momenten heb ik zo erg de neiging om te zeggen: jij zou is een keer beter geen koek kunnen nemen. En als ik dan met een andere collega gezellig klets dan maakt ze hele domme opmerkingen zoals: ik moet snel gaan hardlopen, voel mij zo dik. Ik bedoel dit niet stom maar ben het zat dat ze zich met mij bemoeid! Ook is ze sinds een tijd haar vriendinnen verloren en omdat ik vaak met mijn vriendinnen gezellig iets drink in het cafe noemt ze mij meteen een verslaafde op het werk. Vanavond is het zelfs zo ver gegaan dat ze op facebook heeft gezet dat ik alleen maar aan drank kan denken! Dit gaat mij echt te ver, wat denkt ze wel niet!! Volgens mij lijkt dit gewoon op jaloezie van haar kant toch? Als ik bijvoorbeeld iets nieuws koop moet ze meteen aan iedereen vertellen dat ik een verwend nest ben en dat ik dingen koop die ik niet nodig heb. Ik zit in een betere situatie als haar en ik kan mijn geld wel missen aan die dingen. Als de baas mij een compliment geeft wat zij nooit krijgt hoor ik meteen de opmerking: oh het prinsesje doet ook weer alles goed. Normaal kan ik dit soort mensen negeren maar ik erger me zoooo erg aan haar! Gelukkig hoef ik nog maar 2 maand met haar te werken maar dit kan mijn dag soms echt verpesten ondanks dat ik mijn werk heel leuk vind. Ik wou het gewoon even kwijt hier en misschien herkent iemand dit?
Helaas lopen overal irritante collega's rond... daar kun je niet omheen. Probeer het te negeren zal ik zeggen of zeg er iets van op het moment dat ze iets over je zegt waar je je aan irriteert. Ik weet dat het makkelijker gezegt dan gedaan is, maar dit is toch echt beter dan jezelf gek maken door haar.

Gelukkig is het nog maar 2 maanden.. dat scheelt dan weer.

(oh en iets inhoudelijks.. ik vind het ook HEEL irritant als 'dikkere' mensen meteen zeggen dat je koekjes moet aannemen omdat je dun bent en als je dat niet doet ben je in hun ogen al onzeker dat je aankomt grrrr)
Wat een trut.

En jaloezie maakt van een mens een groen monster.

Gelukkig voor jou nog maar twee maanden.

En gooi haar van je Facebook.
Niet makkelijk, maar lach lief naar haar als ze weer wat raars over je zegt. Een beetje glimlach met een vleugje medelijden. Al kook je van binnen... Nu heeft ze vat op je, dat is toch niet de bedoeling?
En dat is nu precies de reden dat ik werk en prive gescheiden houdt.

Heb je haar eigenlijk al eens verteld dat haar gedrag jou mateloos irriteert (en misschien ook wel kwetst)? En misschien kun je haar eens vragen waarom ze dit eigenlijk doet en hoe ze het zou vinden als jij dit soort dingen met haar doet.

Ik zou het gesprek aangaan met haar en haar zeggen dat je dit gedrag niet op prijs stelt en dat als ze hiermee doorgaat jij een klacht indient bij jullie chef.

Ik zou hier echt korte metten mee maken als ik jou was anders ga je er uiteindelijk zelf aan onderdoor.

En als ze toch doorgaat gooi haar dan maar van je facebook en dien die klacht dan maar gewoon in.

Maar je zal zien dat ze waarschijnlijk al na jou waarschuwing hiermee stopt.

Ik heb zelf ook een paar keer zo'n situatie gehad op mn werk en als je hier niets aan doet zal ze nooit ophouden. Gewoon voor jezelf opkomen is mijn advies. Laat haar maar zien dat jij niet zomaar over je heen laat lopen.
Negeren, negeren en nog eens negeren. Het tegen haar zeggen als ze over de schreef gaat, in de trant van 'je opmerking gaat te ver...' Haal haar van je facebook. Sterkte
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Behalve negeren en inderdaad vriendelijk lachen heb ik niet echt tips..

MAAR WAT EEN WIJF ZEG!

Denk dat het inderdaad jaloezie is, ze komt erg onzeker over. De grootste pestkoppen zijn vaak zelf onzeker en trappen anderen de grond in om zichzelf beter te voelen. Als je reageert heeft ze door dat het wat met je doet: dan heeft ze macht. Dus gewoon lekker vriendelijk lachen en haar opmerkingen negeren. Je andere collega's werken al langer met je dus die weten wel dat ze onzin lult en echt geen eetstoornis hebt.
En inderdaad van Facebook halen.
quote:itsssme schreef op 25 maart 2012 @ 04:34:

Iedereen heeft vast wel een soort type mensen waarmee ze echt niet kunnen opschieten, maar die ze misschien dan kunnen negeren of er gewoon niks op uit doen. Nou dit heb ik meestal ook, maar het loopt mij nu erg hoog op! Ik heb een collega sinds 2 maand waarmee ik op het eerste moment goed mee kon omgaan. Leuk, aardig meisje alleen een beetje onzeker! Niet mijn type maar voor deze werktijd kan ik er mee omgaan, ( dacht ik ). We hebben het in de pauze gewoon vaak over ons prive leven en ik vertelde laatst dat ik sinds een paar weken hardloop om op conditie te blijven. Ik ben vrij dun en dat meisje is best dik. Ze is over mij gaan roddelen tegen andere collega's dat ik wil afvallen omdat ik mezelf te dik vind wat natuurlijk helemaal niet zo is. In de pauze weiger ik soms een koek of taartje en als iemand dan vraagt waarom ik dit niet wil antwoord ze meteen voor mij: ze is bang dat ze aankomt. Op die momenten heb ik zo erg de neiging om te zeggen: jij zou is een keer beter geen koek kunnen nemen. En als ik dan met een andere collega gezellig klets dan maakt ze hele domme opmerkingen zoals: ik moet snel gaan hardlopen, voel mij zo dik. Ik bedoel dit niet stom maar ben het zat dat ze zich met mij bemoeid! Ook is ze sinds een tijd haar vriendinnen verloren en omdat ik vaak met mijn vriendinnen gezellig iets drink in het cafe noemt ze mij meteen een verslaafde op het werk. Vanavond is het zelfs zo ver gegaan dat ze op facebook heeft gezet dat ik alleen maar aan drank kan denken! Dit gaat mij echt te ver, wat denkt ze wel niet!! Volgens mij lijkt dit gewoon op jaloezie van haar kant toch? Als ik bijvoorbeeld iets nieuws koop moet ze meteen aan iedereen vertellen dat ik een verwend nest ben en dat ik dingen koop die ik niet nodig heb. Ik zit in een betere situatie als haar en ik kan mijn geld wel missen aan die dingen. Als de baas mij een compliment geeft wat zij nooit krijgt hoor ik meteen de opmerking: oh het prinsesje doet ook weer alles goed. Normaal kan ik dit soort mensen negeren maar ik erger me zoooo erg aan haar! Gelukkig hoef ik nog maar 2 maand met haar te werken maar dit kan mijn dag soms echt verpesten ondanks dat ik mijn werk heel leuk vind. Ik wou het gewoon even kwijt hier en misschien herkent iemand dit?Moet trouwens bijna denken dat dit over een ex-collega van mij gaat. Zij was alleen heel dun, dus weet wel zeker dat zij het niet is. Maar precies hetzelfde gedrag: geen vrienden en dus proberen mensen tegen elkaar op te stoken, Facebook/Hyves afpluizen voor dingen die ze tegen je kan gebruiken (volgens haar was ik de gehele dag jointjes aan het roken, terwijl die dingen niet eens aanraak, had ze een opmerking over roken (sigaretten) op Facebook verdraaid in iets over drugs) etc. Haar hobby was mijn tieten (ik verzin het niet). Constant opmerkingen over mijn borsten (ze was zelf plat en zeurde daar constant over), zeuren dat ik een borstverkleining moet nemen 'want je lijkt dikker door je borsten, flauwe opmerkingen dat de helft van mijn gewicht in mn tieten zit etc. Serieus.. sommige mensen zijn zo onzeker dat ze het nodig vinden om anderen het leven zuur te maken :puke:
Ik vind het eigenlijk nogal ver gaan, die opmerkingen op FB en tegen andere collega's, vooral over dat verslaafd zijn aan alcohol. Ik zou haar daarop aanspreken. Er zijn leidinggevenden die werknemers googelen en dan wil je dit niet tegen komen.
Die is duidelijk hartstikke jaloers op je, triest zeg. Ik vind dat je haar apart moet nemen en haar erop aan moet spreken, dit gaat echt te ver. En ik zou mijn leidinggevende erover aanspreken als het daarna niet stopt en deze desnoods het FB-bericht laten lezen.Straks wordt het zo erg dat je andere collega's slecht over je gaan denken en dat wil je echt niet.
Dit gaat echt te ver en als je er niets van zegt gaat ze over je heen lopen en worden die laatste 2 maanden een hel voor je.

Spreek haar rustig eropaan dat je haar grapjes,opmerkingen niet op prijs stelt omdat ze kwetsend zijn. Verder zou ik haar zo veel mogelijk negeren en gooi haar overal vanaf waar ze jouw privéleven kan zien. Bel alleen met vriendinnen op je werk, als zij niet in de buurt is en probeer privé en werk zoveel mogelijk gescheiden te houden.

Verder zou ik overwegen om toch de leiding hiervan op de hoogte te stellen.

Succes nog die laatste 2 maanden.
Negeren is de beste optie. Poeslief naar haar lachen al zou je het liefst haar een klap verkopen. Ik heb ook weleens zo'n collega gehad en ik bleef overdreven vriendelijk tegen haar.

Ik zou haar ook van je Facebook afhalen, en als je het nog niet gedaan heb, je profiel afschermen. Dan kan ze er niet meer in en op je profiel snuffelen.

Merken je collega's niet dat ze allerlei raren verhalen uitkraamt? Ze kennen je wel langer dan vandaag, maar is je collega er niet op aangesproken? Bij mij op het werk wordt het echt niet gewaardeerd.
Werk is werk, prive is prive, geen collega's op face book zetten, of niet te veel bij je prive leven betrekken.
Ik had het al lang de kop in gedrukt. Ik had luid en duidelijk gezegd dat ze moeten kappen met die onzin, haar van mijn facebook afgegooid en een gesprek aangegaan met mijn chef over haar gedrag.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Waarom negeren ??? je kan toch eens een goed geplaatse opmerking maken het liefst in gezelschap. Of een goed gesprek aangaan. Wees eens lekker fel hoe je erover denkt. Denk dat dit niet oplost door het te negeren. Meteen lik op stuk geven.
Ik vraag mij af waarom je iemand die je uberhaupt niet mag op je fb neer zet.
quote:Lizzl schreef op 25 maart 2012 @ 05:32:

Niet makkelijk, maar lach lief naar haar als ze weer wat raars over je zegt. Een beetje glimlach met een vleugje medelijden. Al kook je van binnen... Nu heeft ze vat op je, dat is toch niet de bedoeling?waarom toch dat negeren. Dan gaat ze toch maar door. Wil je dat. Mensen gaan door tot dat je een flinke uithaal geeft. Lekker in het gezelschap van anderen. Is het meteen afgelopen.
en dan het liefst een flinke uithaal in de vorm van een goede, luchtige en vooral snedige opmerking, dan in de vorm van heel erg boos worden oid.

Juist onderkoeld reageren werkt in zo'n geval beter dan met veel emotie. En ik snap idd ook niet waarom zo'n iemand op jouw FB moet staan??
Haar er heel duidelijk en direct op aanspreken werkt denk ik het beste i.p.v. negeren. Negeren doe je nu ook al, maar werkt schijnbaar niet. Ze heeft nu waarschijnlijk het gevoel dat ze door kan gaan omdat jij er niets van zegt. Bijt maar eens flink van je af. En licht jullie leidinggevende ook in. Haar gedrag kan duidelijk niet door de beugel.
Die opmerking over dat je verslaafd zou zijn natuurlijk direct van je facebook verwijderen en haar ook uit je vriendenlijst schrappen, is ze nou helemaal?

Verder zou ik er wel wat van zeggen. Dat hoeft niet op boze toon of zo (dan krijg je dat weer), maar als ze iets zegt wat je niet kan waarderen, mag je rustig zeggen dát je die opmerking niet waardeert!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Bedankt voor de reacties! Nu ik er trouwens zo aan terug denk zeg ik wel vaak dingen dat ze geen gelijk heeft maar ze heeft altijd een rot zin die ze terug kan zeggen! Een voorbeeld over dat hardlopen: ze heeft dus gezegt dat ik bang ben om aan te komen, toen zei ik iets van: dat ik wel tevreden ben en het echt alleen om de conditie doe en dan zegt ze meteen weer: ja hoor, geloof je jezelf. Nog een leuk voorbeeld: ik heb het ooit met een goede collega gehad over plastische chirurgie. Ik vertelde dat ik misschien ooit wel iets vollere lippen wou hebben en ze hoorde dat toevallig, toen liep ze een keer met ons mee en kwamen we een bruin meisje tegen met volle lippen, toen maakte ze de opmerking: kijk van die zumba lippen wil jij ook. Ik probeer er de volgende keer wel iets van te zeggen, alleen ze heeft altijd een weer woord dus dat word een discussie. Misschien negeren, dat ze dan stopt. Mijn collega waar ik goed mee kan weet hier wel van en vind dit ook allemaal belachelijk van haar. Helaas trekt ze wel een andere collega er in mee en die lacht mij ook soms uit voor mijn gevoel. Dat meisje is trouwens ook onzeker en heeft geen vriendinnen. Noja laten gaan die personen...
Bah wat een naar mens zeg! Ik kan me bijna niet voorstellen dat daar iets anders dan jaloezie aan ten grondslag ligt. Verschrikkelijk dat ze dat op deze manier uit! Buiten dat ze jou ermee kwetst maakt ze ook nog eens zichzelf goed belachelijk, want je maakt mij niet wijs dat zoiets niet gaat opvallen. Ik zou zo iemand namelijk echt uitkotsen als ik jouw 'andere' collega was..

Ik herken het wel, het zij in mindere mate. Ik heb een collega die op het oog een prachtige meid is maar zo onzeker dat ze de hele tijd bevestiging nodig heeft. Alle mannelijke collega's moeten haar willen, ze verkondigt aan iedereen dat ze af 'moet' vallen (hoeft helemaal niet), dat het zo rot is dat iedereen altijd alleen maar haar borsten ziet (maar wel altijd lage truitjes dragen...). Ik geef haar juist de antwoorden die zie niet wil horen maar die wel beleefd zijn. Bijvoorbeeld 'als je echt wil afvallen: met dat boek heb ik succes gehad' of 'Heb je last van je rug dan? Door je borsten?'

Aangezien het nu bij jou persoonlijke aanvallen worden zou ik er echt iets mee gaan doen, haar aanspreken dus. Ik zou niet meteen naar je leidinggevende gaan. Ik zou aan haar aangeven dat je er niet van gediend bent dat ze zulke informatie over je verspreid (+voorbeeld daarvan) en als ze zoiets nogmaals doet je wel naar je leidinggevende stapt. Geef haar dus de kans om het eerst zelf te veranderen.

Eigenlijk is het namelijk ronduit zielig in mijn ogen, dat je eigenwaarde dusdanig laag is dat je anderen onderuit gaat halen. Wie weet komt ze na jouw woorden tot bezinning. Zo niet onderneem zeker andere stappen!

Sterkte!
quote:itsssme schreef op 25 maart 2012 @ 04:34:

In de pauze weiger ik soms een koek of taartje en als iemand dan vraagt waarom ik dit niet wil antwoord ze meteen voor mij: ze is bang dat ze aankomt. Op die momenten heb ik zo erg de neiging om te zeggen: jij zou is een keer beter geen koek kunnen nemen.

Dit zou ik zeker niet doen, zeggen dat zij beter geen koek kan nemen, maar het zou wel het eerste zijn dat ik met haar zou bespreken.

Je kunt zeggen dat zo voor haar beurt spreek, want de vraag werd aan jou gesteld. Iets in die trant, val haar niet aan op haar dik zijn maar op haar gedrag ten opzichte van jou.
Je kan mensen ook blocken op facebook. Toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven