Gezondheid alle pijlers

pms en qlaira

10-01-2011 19:49 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

ik ben heel benieuwd of er dames zijn die ook last hebben van pms en die de qlaira pil gebruiken..

zoja wat zijn jullie ervaringen ermee?

ik ben nogal een apart gevalletje..heb last van een piekerstoornis..waarvoor ik ctg heb gedaan, heb ook een tijd antidepresiva geslikt..ben er helemaal vanaf waar ik heel blij mee ben..

maar drie weken in de maand ben ik mezelf niet..die rothormonen gaan met me aan de haal..en dan is vooral mn geestelijke toestand het geen wat me het meest dwarszit..ik haalde gekste dingen in mn hoofd...en op die momenten heb ik er geen contole meer over..ook wat ik heb geleerd met therapie..ik krijg het niet voor elkaar...

ik ben na de bevalling van mijn oudste die dit jaar vier wordt niet meer aan de pil geweest omdat ik daar in het verleden ook klachten van kreegh..heb diverse pillen gehad..heb na de geboorte van de tweede een tijd de mirena gehad maar die heb ik er na 9maanden uit laten halen..wat een ramp..had altijd spotting en pijn in mn buik..schimmelinfecties..

maar aangezien mn pms zo de kop op steekt moet ik toch wat..

heb nu van de gyn de qlaira gekregen...andere optie was mycroginon 30 maar die heb ik eerder gehad en niet goed op gereageerd..

kan de pillen morgen afhalen bij de apotheek..heb een vriendin met goede ervaringen..maar ben toch een beetje bang..

dus vandaar mijn vraag ervaringen te delen..

alvast bedankt..
Tja, dat is toch voor iedereen anders. Je moet het toch echt zelf ervaren.

Ik kan iig niet tegen de anticonceptie pil. Ben nu al een aantal jaren gestopt, en voel me kiplekker!
Ik ben vorige week met de Qlaira begonnen, kan je dus nog niet vertellen hoe deze bevalt. Ik heb begrepen dat deze pil veel wordt voorgeschreven door gyn's, hoop heel erg dat het me gaat bevallen. Ik moet nu vooral wennen aan het elke dag op hetzelfde tijdstip innemen. Maar hier heb je niets aan, sorry, nutteloze bijdrage!
hoi anna,

mijn gyn had m nog niet zoveel voorgeschreven dus kon me ook niet zo heel veel vertellen...maar omdat ik ook niet best op pillen reageer en deze volgens zeggen/lezen het meest overeenkomt met je eigen hormonen,,dacht ik nou dat gaan we maar weer eens proberen..

ik verlies sowieso een hoop bloed en dan die pms..er moet wat gebeuren en dan is de pil toch weer een optie...

hou me op de hoogte hoe die jou gaat bevallen...

gr.
Na twee kinderen ben ik ook weer met de pil begonnen (anderhalf jaar geleden). Eerst met microgynon, maar dit beviel mij niet goed. Mijn klachten waren vergelijkbaar met die van jou, twee weken per maand last van hormonen (ook met achtergrond van piekerstoornis).

Sinds een half jaar gebruik ik Qlaira, en voor mij is het een wereld van verschil! Ik voel me prima op deze pil en ben erg blij dat ik ben overgestapt!
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Ter aanvulling; zonder pil en ook met microgynon verloor ik veel bloed, met Qlaira verlies ik bijna geen bloed meer (maar drie dagen lang een klein beetje), dus ook dat is wat mij betreft een groot voordeel.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
hoi Mizuki,

dat zijn goede berichten,,

weet je of qlaira ook een lichte pil is?

heb even gekeken op qlaira.nl

kom er niet helemaal uit...wel dat er in elke pil een andere samenstelling zit..dat niet elke pil dezelfde hoeveelheid hormonen bevat..als ik het goed begrepen heb..

ben gewoon erg bang voor de stemmingswisselingen en piekeren..

dat het misschien gaat verergeren door de pil..ja dat is natuurlijk uitproberen..in de meeste gevallen moet het beter gaan..

thanks voor je berichtje
Ah Mizuki, ben blij met je bericht! thnx!
Ook ik heb pms en en heb deze pil voorgeschreven gekregen,

Ik ben er ook pas een week mee bezig dus kan je niks zinnigs vertellen,Maar Mizuki haar verhaal daar hou ik mij maar aan vast.

Want 3 weken in de maand ben ik niet te genieten.
Wat ik wennen vind is dat je elke dag op hetzelfde tijdstip moet slikken: weten jullie hoeveel marge je daarbij hebt? Bv een x 2 uu later: kan dat kwaad?
elke pil moet je toch eigenlijk op hetzelfde tijdstip innemen..

probeer er wel rekening mee te houden..maar 1 a twee uur moet toch niet zoveel uitmaken..
Even een update: ben nu 3 weken bezig en voel me prima. Pascha: hoe is het bij jou? Al begonnen?
@ anna

ik ben nu 15 dagen bezig..heb de afgelopen week wel weer hele erge zere borsten...heb eergister wat bloedverlies gehad..en nu niet meer..mn borsten beginnen ook weer wat af te zwakken...maar had wel zoiets van oh nee he...

maar de eerste drie maanden moet je er ook nog aan wennen en zijn dit bijverschijnselen..daar hou ik het dan maar op!

psychisch gaat het wel goed eigenlijk..maar durft nog niet te enthousiast te zijn haha

gr.
Hoi Hoi,

Hoe zijn ondertussen jullie ervaringen met deze pil. Ook ik heb heel erg PMS en vandaag deze pil van mijn HA gekregen. Ik ben heel erg benieuwd of het helpt tegen mn de psychische klachten van PMS.

groetjes
quote:anna761 schreef op 10 januari 2011 @ 19:58:

Ik ben vorige week met de Qlaira begonnen, kan je dus nog niet vertellen hoe deze bevalt. Ik heb begrepen dat deze pil veel wordt voorgeschreven door gyn's, hoop heel erg dat het me gaat bevallen. Ik moet nu vooral wennen aan het elke dag op hetzelfde tijdstip innemen. Maar hier heb je niets aan, sorry, nutteloze bijdrage!Is dat niet de bedoeling bij elk merk?
hoi dames,

nou ik ben er dus weer mee gestopt!! drie maanden volgehouden..maar de klachten waarvan ik dacht dat het de bijwerkingen waren..waar ik doorheem moest werden alleen maar erger..en had nog wel zo gehoopt dat dit DE pil zou zijn..

de pijn in mn borsten ging niet meer weg..hoofdpijn,buikpijn,pukkels en steeds bij de tweede week bloedverlies..

heb zelf met een sportbeha in bed gelegen omdat mn borsten zo´n zeer deden..

de gyn gaf me gelijk dat ik ermee stopte..

moet toegeven het enige voordeel was dat ik niet meer zo erg vloeide..

dus ja wat nu..

hoop dat de andere dames meer geluk hebben

gr.
Update: ik ben 5 maanden bezig en voel me prima! Grootste voordeel: geen bloedverlies. Verder lichamelijke klachten en geen problemen met libido. Ik zit gebakken!
ik ben nu 2 maanden bezig en dit is de 1e pil, in jaren, die goed bevalt. Ik ben niet meer 2 weken vd maand een psychisch wrak!! en dat is zo'n opluchting, ook voor mijn omgeving.... . Verder ook geen lichamelijk klachten en ook een groot voordeel dat ik bijna niet meer vloei.

Kortom ik ben blij
Technisch vraagje mbt de Qlaira: deze pil bevalt me erg goed, muv 1 dingetje: tijdens de 2 laatste pillen van de strip (2 placebo's) heb ik heftige hoofdpijn. Kan ik nou gewoon die 2 laatste pillen overslaan en dus 2 dagen eerder beginnen met de volgende strip? Het lijkt me dat dat kan, maar ik kan het in de bijsluiter niet vinden. Iemand ideeen?
Up
Euh het is nu 5 jaar later

Maar beter laat dan nooit, dus je kunt de 2 placebopillen gerust overslaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven