Wat is dit?

26-03-2012 22:14 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds ongeveer november/december heb ik tamelijk vaak last van jeukende bulten met vocht, als ik op onze stoffen bank zit.

Mijn vriend had het toen ook een aantal keren behoorlijk, maar de laatste tijd nauwelijks meer.

Bezoek heb ik er nog nooit over gehoord.

Ik wil nog wel eens in slaap vallen op de bank en dan is het helemaal erg. Gisteren was het weer raak en nu zit ik finaal onder de bulten.

We hebben een schoon en opgeruimd huis, ik stofzuig om de dag onze stoffen bank.

We hebben een klein, niet verharend hondje en zij heeft geen vlooien.

Zou het dan huisstofmijt kunnen zijn?

Ik weet niet zo goed meer wat het zou kunnen zijn..

Ik ben nogal laks met het oplossen/aanpakken van zaken, maar nu ben ik het helemaal zat! Nu het weer beter wordt, lijken er ook meer bulten te zijn..

Enfin, strange..

Iemand enig idee? En zo ja, wat ik er dan aan kan doen?

Alvast heel erg bedankt voor de tips
Niemand??
Misschien ben jij wel allergisch voor iets dat in of op de bank zit.

Wat voor bekleding is het? Ruw? Lig je er met blote huid op of krijg je ook bulten onder je kleding?

Als je ligt te slapen, lig je dan met je gezicht opzij of omlaag? Adem je mogelijk stof oid in dat op de bank ligt?

Huisstofmijt kan. Maar zolang je niet weet of dat is waar je op reageert, gaat dat je niet helpen.

heb je wel eens een allergietest overwogen?

Bestaan er overigens niet verharende honden?
quote:annabel85 schreef op 26 maart 2012 @ 22:21:

Niemand??

7 hele minuten gewacht??

's avonds na tienen??

Heb geduld.
Ja er bestaan ook honden die niet verharen: poedels, labra doedels en chineese naakthonden bijvoorbeeld.

Ik dacht ook aan een allergische reactie op het materiaal van de bank.
Zou ff bezoekje bij de huisarts brengen.
Heb je het sinds dat je deze bank hebt, of is het uit de lucht komen vallen?

Het kunnen vlooienbeten zijn. Die zijn soms kieskeurig in wie ze bijten, dus dat kan verklaren waarom ze alleen jou bijten.

Aan de andere kant kan het net zo goed een allergie zijn voor bijv. huisstofmijt.

Ben je al eens bij de huisarts geweest? Die kan je misschien beter vertellen wat het is en wat je er aan kunt doen.
Cursus Geduld voor Beginners, is mijn advies.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Het komt ook door mijn kleren heen..

Als ik gewoon 'keurig' op de bank zit, dan is er vrijwel niets aan de hand, maar zodra ik een lekkere hang/zit/lighouding aanneem, dan is het mis.

We hebben de bank al bijna drie jaar en tot afgelopen december dus eigenlijk niets aan de hand..

Ik vind het vreemd, het lijken trouwens ook echt beten; zoals een bult eruit ziet als je net gestoken bent door een insect..
quote:very__cherry schreef op 26 maart 2012 @ 22:27:

Cursus Geduld voor Beginners, is mijn advies.

Ja, sorry sorry, zo is het wel duidelijk hoor..

En helemaal een beginner ben ik nou ook niet bepaald.
Misschien zijn het bedwantsen? Raar dat het door je kleding heen komt, moet dan haast wel een insect zijn.
Wantsen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bedwants?
quote:madamecannibale schreef op 26 maart 2012 @ 22:30:

Misschien zijn het bedwantsen? Raar dat het door je kleding heen komt, moet dan haast wel een insect zijn.

Oh help daar hadden we het laatst ook over in een ander topic.

Ik ben weg hier, krijg er jeuk van.

Laatste tip: gooi bankstel buiten!
Onze hond heeft overigens afgelopen zomer wel vlooien gehad, maar heeft er nu geen last van.

Als ze dan op/in mijn bank zitten, dan zou de hond er toch ook last van moeten hebben.

Desalniettemin; ik kan vannacht de bank, vloerkleed en andere stofachtigen wel even inspuiten met anti-vlooienspray..

Wie niet waagt, wie niet wint..
Klinkt als vlooienbeten. Ik zou de hond behandelen met goed spul en de rest van het huis ook. Goed stofzuigen en kijken of het weg gaat. Mss ben jij licht allergisch voor vlooienbeten.
Bank eruit toch? Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je die bank nog hebt. Brrrr.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:himalaya schreef op 26 maart 2012 @ 22:31:

Wantsen?
Och, bedswanten.. iell, zal eens googlen..
Maar ze zitten gelukkig (nog niet) in ons bed
Anti vlooienspray moet je niet spuiten voor je gaat slapen. Rete ongezond dat gif. Haal goed spul en doe je hele huis plus hond. In laten werken en dan stofzuigen. anders zit je over twee weken weer. Het word ook weer warmer buiten.
Weet je zeker dat de hond geen vlooien heeft? Onze hond beet ze altijd dood, zag ze ook niet op de hond. Het kan ook een tijdje duren voordat vlooieneitjes uitkomen. Kijk ook eens of je vlooienpoepjes ziet op de hond. Vlooien zitten vaak bij de oren of op de buik (als de hond gelegen heeft), dit zijn lekker warme plekjes.
Mijn hondje is een spierwitte mini-maltezer en ze laat zich gerust in allerlei poses 'vouwen', om onderzocht te worden.

Ik onderzoek haar (vooral omdat het weer warmer wordt) nu dagelijks, maar echt helemaal niets. Maar om het zekere voor het onzekere te nemen, zal ik morgenochtend de boel even goed aanpakken..

En die bedswantsen, hell, laat het niet waar zijn..

Maar die vermoed ik eigenlijk niet.

Blegh, en anders maar eens langs bij de ha
Misschien toch vlooien? Ik heb ooit een huisgenoot gehad en die kat had opeens vlooien. Daar kreeg ik ook zulke bulten van. Anders zou ik het ook niet weten,
Wat het is das dus onduidelijk. Bedwantsen, vlooienbeten eczeem. Kan van alles zijn dus. Maar jeukende vocht bultjes behandelen kan dus met teatree olie of met zeezout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven