Appeltaart met stevia?

27-03-2012 12:10 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik wil een appelkruimeltaart gaan bakken met stevia en helemaal zonder suiker.

Heeft iemand van jullie dit al eens gedaan? Hoeveel stevia heb je er doorgedaan? En heb je er nog iets doorgedaan om de smaak van stevia te verbloemen?

Ik houd sowieso niet van hele zoete taarten en wil nu een beetje een frisse/zomerse taart gaan bakken, dus bijv. kokos i.p.v. speculaaskruiden erdoor.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Alvast bedankt voor de tips!
Ook lekker in appeltaart: bosbessen. Lekker friszuur.

Stevia gebruik ik nooit, dus geen advies wat dat betreft.
Heb je wel eens stevia gebruikt al?

Ik heb vorige week jammer genoeg een groot flesje gekocht en ik vind het ontzettend smerig.

Ik gebruik altijd een 'zoetje' in mijn sladressings en om nou weg te blijven van gembersiroop of honing had ik stevia gekocht maar mijn hele dressing was verpest, vond ik.

In de thee vind ik het ook erg vies.

Appeltaart is immer een goed plan maar stevia er in, daar zou ik niet snel aan beginnen.

Vanzelfsprekend hoop ik dat de taart jou geweldig smaakt!
Ik ken de smaak van stevia niet, maar misschien kan ik je op een idee brengen. Denk eens aan ingrediënten voor de vullling als:

- granny smith appels ipv goudreinet

- citroensap en -zest

- noten

- oerzoet (biowinkel)

- kardamon

- custardpoeder
kijk eens op voedzo.nl

Staan veel suikervrije recepten, dus wsl ook wel een appeltaart met stevia.
Dank jullie voor de adviezen!

Ik heb stevia nog nooit gebruikt, deze taart is ook niet voor mij..

Noten in de appeltaart ben ik ook dol op! Helemaal als ze geroosterd zijn, jammie.
quote:annana schreef op 27 maart 2012 @ 12:50:

Ik heb stevia nog nooit gebruikt, deze taart is ook niet voor mij..Misschien dan even proeven voor je een oneetbare taart cadeau doet.
quote:helene31 schreef op 27 maart 2012 @ 12:52:

[...]

Misschien dan even proeven voor je een oneetbare taart cadeau doet.

Haha, inderdaad!!

Ik zal een klein taartje ernaast maken om te proeven..

Maar misschien probeer ik 'm ook wel gewoon suikervrij te maken, ik vond al een recept op voedzo.nl
Ik vind stevia ook vies!! Andere zoetstoffen vind ik ook niet lekker maar Stevia lust ik echt niet. Ieuw.

Heb wel eens een taart gemaakt en de helft van de suiker vervangen door natrena zoetstof en dat ging wel goed. Let dan wel op dat je niet het gewicht maar de hoeveelheid vervangt zeg maar. Dus uitmeten hoeveel scheppen suiker 50 gram is en net zoveel scheppen zoetstof gebruiken.
Op http://stevia.startpagina.nl/ vind je allerlei tips. Niet ieder steviaproduct is hetzelfde en je met ook even weten hoe je er mee moet omgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven