Werk & Studie alle pijlers

iets leuks studeren

27-03-2012 16:26 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen ik wil graag iets gaan studeren in mijn vrije tijd

het liefs via thuis cursus of zo iets

weet alleen niet zo goed wat,

vind dingen organiseren leuk en zou daar graag iets mee doen.

verder koken vind ik leuk voeding

wie heeft de gouden tip voor mij? moet wel vrij laagdrempelig zijn

inv reken probleem
Is het meer een hobby cursus wat je zoekt, of wil je echt een studie volgen?

Echt een studie volgen is heel duur, en de kans op een baan is ook best klein. Werkgevers nemen zo'n studie niet echt serieus in de meeste gevallen.

Goedkope hobbycursussen, ook taalcursussen kan je online volgen bij de Hema. Ik heb zelf ook EHBO cursus gedaan bij iedereenehbo.nl, was ook leuk om te doen.

Loi heeft ook veel hobbycursussen, maar is ook weer best duur.
Waarom zouden werkgevers thuisstudies niet serieus nemen mamavanella? Ik hoor juist dat dat juist andersom is, omdat die mensen bewezen hebben veel discipline te hebben.
ik wil eigelijk eerst graag een cursus volgen

ga als het goed is komende week hopelijk van start met rekenlessen voor laageletterde vanuit daar wil ik verder kijken wat ik kan.
Heb je de bedoeling om uiteindelijk een baan te zoeken in de branche waarin je die studie doet? Dan zijn recreatie/toerisme (dingen organiseren) en horeca niet de meest handige momenteel. In beide branches zijn nauwelijks vacatures.

Dat kan over een aantal jaar natuurlijk wel verbeterd zijn, maar persoonlijk zou ik me richten op iets waar de baankansen wat beter zijn.
The time is now
quote:_Cherry_ schreef op 27 maart 2012 @ 16:36:

Waarom zouden werkgevers thuisstudies niet serieus nemen mamavanella? Ik hoor juist dat dat juist andersom is, omdat die mensen bewezen hebben veel discipline te hebben.

En mensen die werkelijk naar een school zijn gegaan niet?

En meen je werkelijk dat je denkt dat werkgevers thuisstudies serieuzer nemen, een beetje een naïeve gedachte lijkt mij zo. Ik denk dat zulk onderwijs (waarvan de kosten voor aanbieder laag zijn omdat het voornamelijk via mail etc. gaat) zeer zeker niet op kan wegen tegen een studie op een school, met begeleiders, leraren en ervaren mensen uit het vakgebied.
quote:divafiary schreef op 27 maart 2012 @ 16:39:

ik wil eigelijk eerst graag een cursus volgen

ga als het goed is komende week hopelijk van start met rekenlessen voor laageletterde vanuit daar wil ik verder kijken wat ik kan.Wat goed! Dat lijkt me een erg goed begin
The time is now
quote:Gebakje21 schreef op 27 maart 2012 @ 16:40:

[...]

En meen je werkelijk dat je denkt dat werkgevers thuisstudies serieuzer nemen, een beetje een naïeve gedachte lijkt mij zo.Dat zegt ze toch helemaal niet.
The time is now
Waarom ga je niet gewoon gamen?
Noem het dan in ieder geval niét studeren....
Leuk, Diva! Er zijn veel leuke kookworkshops, bijvoorbeeld sushi, bonbons of tapas maken.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
maakt het iets uit hoe ik het noem?

ik heb een baan hoef geen nieuw werk ,

wil gewoon graag iets leuks gaan leren

wat ik mijn vrije tijd kan gaan gebruiken bijv feestje voor bekende orginiseren, of etentjes of iets in die richting.
quote:shakenandstirred schreef op 27 maart 2012 @ 16:49:

Leuk, Diva! Er zijn veel leuke kookworkshops, bijvoorbeeld sushi, bonbons of tapas maken.heb je website kom via google niet echt verder?
Studeren is niet alleen maar leuk.

Ik zou eerder denken aan cursussen of workshops, als ik jou was.
quote:spectral schreef op 27 maart 2012 @ 16:47:

Waarom ga je niet gewoon gamen?waarom?
quote:Soppie300 schreef op 27 maart 2012 @ 17:01:

Studeren is niet alleen maar leuk.

Ik zou eerder denken aan cursussen of workshops, als ik jou was.dat weet ik maar ik ben erg leergierig
Kijk of jullie een volksuniversiteit is bij jou in de buurt, vaak leuke en goedkope cursussen.

Of vrijwilligersorganisaties geven vaak kookcursussen (en ook andere) vanuit verschillende culturen, dus kijk daar eens.

Je kan zelf ook vrijwilligerswerk gaan doen, leer je ook heel veel van.
Ik had deze gevonden, kun je alleen doen, maar het lijkt me leuker om met een vriendin ofzo te gaan.

http://www.smaakkookworkshops.nl/

Volksuni en vijwilligersorgs vind ik ook goede suggesties. Misschien ook eens het plaatselijke krantje erop naslaan?
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
bedankt vrijwiligers werk doe ik al op twee plaatsen.

voor maatschapelijke orginistatie,s hier in de buurt en als taal abasadeur ,leer ik ook veel van hoor maar wil iets nieuws omdat ik graag anderen talenten wil benutten , ik kan ook niet zomaar overal werken , heb een beperking ,

bedankt voor de link
Idd volksuniversiteit of cultureel centrum in de buurt. Waar woon je (ongeveer)? Dat zoekt wat makkelijker.
The time is now
Ik zou het geen "studeren" noemen, het volgen van een cursus.

Een tip: kijk ook goed of het niveau van de cursus niet te moeilijk is, gezien je beperking.
wat een hatelijke reacties zeg, leuk dat je wat wilt gaan doen meid.
Zeker doen!

Hier hebben we de Volksuniversiteit in het stadshart (Amstelveen) die elk seizoen een hoeveelheid nieuwe cursussen aanbiedt (cursussen, workshops, studies.. hoe je het wil noemen). Mijn vader heeft er een fotografie cursus gedaan op donderdagavond, maar ze hebben echt héél veel. Misschien bestaat er bij jou in de buurt ook zoiets?

Succes!
"quote: Gebakje21 schreef op 27 maart 2012 @ 16:40 :

[...]

En meen je werkelijk dat je denkt dat werkgevers thuisstudies serieuzer nemen , een beetje een naïeve gedachte lijkt mij zo. Dat zegt ze toch helemaal niet."

Dat zeg ik inderdaad niet

En daarnaast: ja, ik denk dat je meer discipline nodig hebt bij een thuisstudie dan een reguliere studie. Dat is niet alleen mijn ervaring (ik heb reguliere opleidingen gedaan en studeer nu aan de OU), maar ook van mijn medestudenten. Je hebt niemand die achter je kont aan zit, je moet het allemaal zelf doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven