Geld & Recht alle pijlers

Rukkende man in park, melden?

26-03-2012 14:32 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ging net de hond uitlaten in een parkje hier in de buurt. Dit park is voor de helft hondenpark zodat de hond los mag, in het midden is een kleine speeltuin, en ernaast een voetbalveldje. Ik ging op het deel hondenpark stokken gooien die mijn hond dan heel enthousiast ging halen. Er kwam een man aangefietst, kinderzitje achterop, en ging op de picknicktafel vh hondenpark zitten kijken. Ik besteedde er geen aandacht aan tot hij rare geluiden ging maken. Zat ie zich af te trekken. Ik heb de hond meegenomen naar het voetbalveldje waar op dat moment niemand was, om verder te spelen. Is ie me gevolgd en hij ging vervolgens lekker aan de kant op de grond zitten en met zn leuter spelen. Ik heb het even genegeerd en ben toen maar weg gegaan. Nu ben ik er niet van onder de indruk, maar er waren wel jonge kinderen in het speeltuintje aan het spelen (moeders zaten erbij). Daar deed hij verder niks mee en die mensen hadden ook niks in de gaten. Maar nu vraag ik me af of ik melding moet maken bij de politie over deze man omdat ik het echt niet vind kunnen dat hij zijn leuter uit zn broek haalt waar kinderen dichtbij aan het spelen zijn. Nog afgezien van het feit dat ik er natuurlijk ook niet mee geconfronteerd hoef te worden.

Mijn vraag is dus: zal ik melding doen? Of eerst even afwachten of het bij deze keer blijft. Ik kom er meerdere keren per dag.
Een volgende keer mag je zelfs 112 bellen.

Ik heb een tijdje terug hetzelfde gehad en de volgende dag melding gedaan. De dienstdoende agent vertelde me dat ik de volgende keer ook 112 mocht bellen, omdat dat nummer bedoeld is voor situaties waar de politie direct in kan grijpen. Dat geldt ook voor minder zware vergrijpen. Het verbaasde me even, omdat ik 112 associeerde met ernstige vergrijpen, maar door zijn uitleg begreep ik het wel: de politie kan dan sneller te plaatse zijn en hopelijk de dader nog in de kraag vatten.

Maar goed dat je melding hebt gedaan. :-)
quote:knien-p schreef op 26 maart 2012 @ 14:56:

MELDEN.

Die vieze kerels bij kleine kinderen in de buurt..

vreselijk. Stel zou hij zo'n kindje verkrachten.

Zou jij je dan niet schuldig voelen, dat je geen me

lding heb gedaan? Dat je het had kunnen voorkomen?

nou nou nou! niet overdrijven hoor. rukken in het park en een kind verkrachten vind ik nog wel een verschil van dag en nacht. en TO is hier sowieso niet schuldig aan...zij had dat niet kunnen voorkomen....gekke post dit!

en ja ik zou het ook smerig vinden en wel melding maken
quote:gelukkigmeisje schreef op 26 maart 2012 @ 15:24:

[...]

nou nou nou! niet overdrijven hoor. rukken in het park en een kind verkrachten vind ik nog wel een verschil van dag en nacht. en TO is hier sowieso niet schuldig aan...zij had dat niet kunnen voorkomen....gekke post dit!

en ja ik zou het ook smerig vinden en wel melding maken

Nou idd overdrijven is ook een vak.

Vaak gaat het 'rukkers' niet om kinderen maar om de schrikreactie van volwassen vrouwen waar ze van klaarkomen.
Ik had inderdaad een stok in zijn richting gegooid en er achteraan geroepen : Bello je mag deze keer ook het stukkie worst meenemen .
quote:dunschiller schreef op 26 maart 2012 @ 15:49:

Ik had inderdaad een stok in zijn richting gegooid en er achteraan geroepen : Bello je mag deze keer ook het stukkie worst meenemen .
De politie is langsgekomen, hebben de man gezocht maar niet gevonden en hebben vervolgens mijn melding omgezet in een aangifte. Mocht ik hem weer ergens zien dan moet ik inderdaad 112 bellen, dan komen ze direct.
quote:Moondancer schreef op 26 maart 2012 @ 16:26:

De politie is langsgekomen, hebben de man gezocht maar niet gevonden en hebben vervolgens mijn melding omgezet in een aangifte. Mocht ik hem weer ergens zien dan moet ik inderdaad 112 bellen, dan komen ze direct.

Omgezet in een aangifte tegen wie eigenlijk?

Uiteraard is het heel goed dat je aan de politie gemeld hebt dat er een 'rukker' in het park was maar dat van die aangifte dat snap ik niet helemaal.
quote:Moondancer schreef op 26 maart 2012 @ 14:32:

Er kwam een man aangefietst, kinderzitje achterop, en ging op de picknicktafel vh hondenpark zitten kijken.het zal je man/vader maar zijn zeg, viespeuk
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:superstar_2 schreef op 26 maart 2012 @ 17:10:

[...]

Uiteraard is het heel goed dat je aan de politie gemeld hebt dat er een 'rukker' in het park was maar dat van die aangifte dat snap ik niet helemaal.

Je hoeft toch niet altijd te weten tegen wie je aangifte doet?

Je doet ook aangifte als je fiets gejat is, er is ingebroken, etc... en dan weet je echt niet altijd wie de dader is.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Melden. Maar ik heb van mijn wijkagent begrepen dat je binnen de provincie Groningen het beste kunt bellen met een vast toestel. Dan kom je bij een meldkamer in de buurt i.p.v. ergens bij Utrecht en hoef je een plaatsnaam als Gasselternijveenschemond niet in het navo-alfabet te spellen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Als wij een melding doen dan wordt door de wijkagent bepaald of hij er een aangifte van maakt.
Maar die man had duidelijk geen interesse in jonge kinderen. Ik zou me eerder druk maken om de hond van TO! Wat als die viespeuk zich had vergrepen aan dat arme dier? Melden dus!!

:-)

Serieus nu: ik zou toch schrikken hoor.
Volgende keer een mooie foto van hem maken en 112 bellen.

Wat een ranzig figuur zeg.
Bah wat een viespeuk.

Jammer dat je geen telefoon bij je had. Anders had je hem mooi kunnen filmen, eens kijken hoelang hij daar nog had zitten rukken. Had je ook een mooi signalement voor de politie
Volgens mij valt dit "vergrijp" nog steeds onder het strafbare feit "openbare schennis der eerbaarheid" en kan hij hierop strafrechterlijk vervolgd worden....terecht overigens.

Los daarvan: ik zou het zeker melden, je moet er toch niet aan denken dat je kind/een kind hier mee geconfronteerd wordt.

Dat de man zich zou vergrijpen aan de hond van TO vind ik persoonlijk wat ver gezocht.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Kate1980 schreef op 27 maart 2012 @ 13:25:

Bah wat een viespeuk.

Jammer dat je geen telefoon bij je had. Anders had je hem mooi kunnen filmen, eens kijken hoelang hij daar nog had zitten rukken. Had je ook een mooi signalement voor de politie Ja, dan zou hij het wel afleren wellicht...weet alleen niet dat een dergelijke foto als bewijslast geldt.
Natuurlijk ga je dit melden aan de politie!

En de volgende keer ga je ook heel hard naar hem roepen dat je NU de politie belt.

Zodat ook de andere mensen die er zijn hem in de smiezen krijgen.
Als ik niet geïntimideerd zou zijn door hem (zoals jij schrijft), had ik daadwerkelijk de stok die kant op gegooid. Een kijken of hij opschrikt van een rennende pitbull die op hem af komt :D

Helaas zou ik zelf wrs toch te geïntimeerd zijn, hoewel, met hond bij me mss weer niet
.
anoniem_132859 wijzigde dit bericht op 27-03-2012 14:19
Reden: never mind
% gewijzigd
Als je je hond er op afstuurt moet je wel zeker weten wat je hond gaat doen. Die van ons is zo braaf en speels dat ie alleen maar gaat dollen met de viezerik. Dat schiet natuurlijk ook niet op.

En je weet het. Vanaf nu altijd mobiel mee...
quote:Gamayun schreef op 26 maart 2012 @ 21:54:

[...]

Je hoeft toch niet altijd te weten tegen wie je aangifte doet?

Je doet ook aangifte als je fiets gejat is, er is ingebroken, etc... en dan weet je echt niet altijd wie de dader is.

Veel mensen laten een aangifte tegenwoordig al achterwege als hun fiets gejat wordt.

Heeft weinig tot geen zin behalve als het voor de verzekering noodzakelijk is.

Als de politie tenminste de aangifte wíl opnemen want ook dat is nog wel eens een probleem.

Dat is aan de politie, om die man op te sporen. Zou wel makkelijk zijn als bij elke aangifte personalia van de dader wordt aangeleverd.
Wij hebben, denk ik, drie keer een telefonische melding gedaan en twee keer stond de wijkagent vervolgens voor de deur om meer erover te horen. Geeft me een prettig gevoel.
Op de grote stille heide

Loopt zij samen met haar hond

En zij is de weg verloren

En zij heeft geen plattegrond

Eigenlijk is ze nog zo ver geweest

Eigenlijk zou ze vanavond naar een feest

't Is stil op de heide, zo stil op de heide, de heide

Als de laatste zonnestralen haar verlaten wordt zij bang

Want zij kent wel de verhalen

Het gaat nog goed maar voor hoe lang

Kijk daar heb je de eerste enge vent

In zijn hand reeds het willige segment

Tja hier valt niet te ontkomen

Ook de hond verroert geen poot

Ach was zij maar thuis gebleven

Of op school of anders dood

En de man nadert grijzend stap voor stap

Dan neemt plotseling de hond een vreemde hap

Kijk uit dus voor meisjes

Met honden op de heide, de heide

© Brigitte Kaandorp
quote:WishfulThinking schreef op 28 maart 2012 @ 01:41:

Op de grote stille heide

Loopt zij samen met haar hond

En zij is de weg verloren

En zij heeft geen plattegrond

Eigenlijk is ze nog zo ver geweest

Eigenlijk zou ze vanavond naar een feest

Als de laatste zonnestralen haar verlaten wordt zij bang

Want zij kent wel de verhalen

Het gaat nog goed maar voor hoe lang

Kijk daar heb je de eerste enge vent

In zijn hand reeds het willige segment

Tja hier valt niet te ontkomen

Ook de hond verroert geen poot

Ach was zij maar thuis gebleven

Of op school of anders dood

En de man nadert grijzend stap voor stap

Dan neemt plotseling de hond een vreemde hap

Kijk uit dus voor meisjes

Met honden op de heide, de heide

© Brigitte Kaandorp

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven