VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Haha Lien, ik woon tegenwoordig een heeeeel stuk verder van jouw woonplaats. Koffie ze, ik ga zo lekker naar bed!
Ik bedoelde te zeggen je OUDE woonplaats en ga ervan uit dat je daar nog wel eens bent. Ik was nl. niet van plan het naar Verweggistan te komen brengen .

Ik kom nog net tot Akkrum, daar wonen vrienden van ons, maar dat is zo'n beetje het meest noordelijke dat ik op een heen-en-weer-dag doe .
Guttegut wat een opwindende avond heb ik weer eens zeg: strijk.

Bah, dat is nou net niet leuk genoeg om me te laten juichen.
Kijk, dat is dan het voordeel als je nooit strijkt, dan heb je wel altijd enerverende avonden .
Maar hoe doe jij dat dan? Ik heb echt wel een hoop strijk?
Gewoon ongestreken kleren. Ik koop eigenlijk niks meer dat echt gestreken moet worden, dat draag ik toch maar 1 keer.
Da's toch niet moeilijk Vrolijk? Je gaat gewoon een beetje gekreukeld door het leven. Niks erg.
Same here Nip. Ik draag meestal kleren die er oké uitzien als ze ongestreken aan gaan.
Hmm..ik denk dat ik daar een te grote zeur voor ben. Ik strijk eigenlijk alles behalve ondergoed en handdoeken. Ik vind het dus wel echt storend om gekreukt goed aan te hebben. Gestreken beddengoed ziet er ook 10 keer beter uit.
Gestreken beddengoed? U is niet wijs!
Ik ben dol op gestreken beddengoed! Clean & crispy duik ik het liefst gedouched en wel mijn frisse bedje in op zondag.

(MM cd gaat morgen op de bus, had ff geen postzegels meer en moest die halen)
En ik heb mezelf werk bespaard. Vrolijkerd had net commentaar op mijn gestrijk. Ik strijk dus al sinds jaar en dag zijn spullen en meneer hoeft dus echt niets te strijken, maar nu was het niet goed genoeg. Opeens snapte hij wel waarom ik zo snel kon strijken want hij zag nog kreukels in zijn trui???? Nou, ik hoef denk ik niet te vertellen dat ik soort van het stoomstrijkijzer kon imiteren? Ik heb dus zijn spullen op een hoop geflikkerd en de rest alleen nog maar gedaan. Ik was dus kinderachtig want ik kon niet met kritiek omgaan? Ik hoef geen constructief kritiek op mijn strijk kunst aangezien ik:

a) strijken K** vind

b) strijken eigenlijk zonde van de paar uur op zondagavond

c) Strijken gewoon de hemel in geprezen dient te worden als een ander dat al jaren voor je doet

d) elke dag schoon goed uit kast getrokken word om 7.00 en dan ook geen commentaar heb gehoord op kreukels

Nu kan hij het voortaan zelf doen aangezien ik dat diva gedoe best zat ben. Even kijken hoe lang hij opbouwende kritiek kan verdragen als hij zelf moet strijken :-)
anoniem_35104 wijzigde dit bericht op 16-03-2008 21:58
Reden: Vrolijkerd is een eikel
% gewijzigd
Way to go Vrolijk!! Je hebt helemaal gelijk. Daarom strijk ik Zorro's overhemden dus ook niet.

Ik strijk wel, maar alleen als het echt echt echt nodig is.

En sinds ik de lage temperatuurstand op de droger heb ontdekt, is dat vrij weinig.

Goed gladstrijken en klaar ben je. Super.

Hier helemaal blij. Heerlijk genoten van elkaar dit weekend.

Heerlijk om Zorro weer thuis te hebben.

Voor wie het vroeg waar hij voor geslaagd is.

Hij heeft een certificering behaald van Comtia, hoor ik net.

Mensen die in ICT werken, weten wat het inhoudt.

Ik dus duidelijk niet
En hoe dom kun je zijn om jezelf gewoon zo finaal in de vingers te snijden? Dan ben je toch wel echt behoorlijk sufgerukt en vind het ook wel een echte mannenactie.

Hmm..ik ben geen ICT-er en ook nul interesse in, maar wel leuk voor Zorro :-)
Hahaha Vrolijk, ik snap dat jij het niet leuk vind, maar zoals je het omschrijft moest ik toch wel erg lachen

Zo heb ik mezelf sinds kort ook 1/5 van het strijkwerk bespaard door niks meer voor Maxi te strijken. Doe ik echt niet meer. Miss Puber kan zich tegenwoordig niet meer aankleden zonder eerst een hele stapel schone gestreken kleren uit de kast te rukken, alles te passen en te proberen, en dan gaat alles wat ze niet aantrekt in één grote kreukelige prop terug de kast.

Prima, maar dan mik ik het ook ongestreken bovenop die prop.

Lien, in 1 woord: buikfoto!

(En jij mag je ook aangesproken voelen hoor Morrie)

Nippo, naar als zwanger zijn zo´n gedoe is. Maar goed, het resultaat mocht er 2 keer wezen, gaat vast wel weer lukken

Vrolijk, ik heb nog wel een smurfendoos (??) voor je! Stuur hem wel even op straks. Ik had er 2 meegenomen omdat Mini hem vast snel gesloopt zou hebben, maar hij doet het nog steeds.
En certificaat van Zorro zegt mij ook helemaal niks, maar fijn dat hij het heeft en dat het zo gezellig was, je weekend!
Die smurfendozen heb ik ook gezocht maar niet gevonden.

Nippo, Pebbeltjes waren uit logeren gisteravond, vandaar dat we een avondwandelingetje konden maken. In de zomer (of voorjaar als het al lekker weer en langer licht is) doen we vaak na het eten avondwandelingetje met Pebbeltjes erbij en die gaan dan daarna naar bed. Pebbeltjes zijn echte lopers.

Ik strijk bijna niets en we zien er niet ongestreken uit. Ook uit droger met handen gladstrijken en klaar. Daarbij heb ik ook niet veel strijkkleding. Pebblo strijkt zijn overhemden zelf.

Dekbedhoes gaat hier in droger tot bijna droog, dan verder drogen aan wasrekje in trappengat en dan kreukelvrij op bed. Komt geen strijkijzer aan te pas.

Slecht wakker geworden vanochtend. Verdrietig. Vast omdat ik afspraak moet maken voor asverstrooïng. En vanmiddag naar mijn vader. Nu even in pakhuis om mail te bantwoorden en bestellingen in orde te maken. Pebblo is lampenkappen inkopen. Winkel is dicht. Het komt wel goed uit dat ik nu gewoon zoveel kan werken wat ik maar wil. Er is altijd wel wat te doen en ik ben lekker bezig.
Zohee, heel de dag niemand hier?

Ga Pebbeltjes naar bed bonjouren. En dan maar kijken wat ik ga doen. Pebblo is net de deur uit naar Heineken Music Hall. Concert van Chuck Berry en Bill Wyman.

Dus, wellicht tot later vanavond!
quote:lien schreef op 16 maart 2008 @ 20:06:

Pebb, wij hebben naast veel emmer-smurfen ook paar slaapsmurfen, misschien even aan logeer vrienden vragen of zij ook slaapsmurf hebben? Anders neem ik er zaterdag wel twee mee.

Heb zelf ook 1 slaapsmurf, dus als eentje mee dan beide Pebbeltjes een slaapsmurf. Heb jij nog smurfen nodig? Dan kijk ik even of ik jou ook blij kan maken.

Komen jullie eerst nog naar winkel zoals vorige keer het plan was? De lamp die je toen wel leuk vond hebben we op voorraad. En hebben we het toen gehad over eten en wat wel en wat niet? Pebblo wilde paëlla maken, met kip en veel vis (ook met frutti di mare, inclusief kleine inktvisjes, mosselen en weet ik wat nog meer), maar het leek mij wiis even te checken of jullie wel vis lusten. Ik dacht aan pasta met in veel olijfolie en knoflook gebakken champignons en kleine garnaaltjes. Dus ook vis. Met lekkere salade en soepje vooraf ofzo.

En als geen vis dan bedenken we iets héél anders, zoals bijvoorbeeld spruitjes met rundvlees, aardappels en stoofperen. Nee hoor, dan wordt het vast pasta ofzo met iets anders dan vis.
Lekker bedrijvig dagje gehad vandaag. En kijkhalfuurtje bij zwemles van Zootje. Leuk!

Ze bakt er nog geen hout van
Wij barsten van de trompetsmurfen!

Verjaardag van Bries was top!

Donderdagochtend zijn we zingend zijn kamer in gelopen en zijn ogen waren zo groot als schoteltjes... prachtig! Het cadeau gegeven en lekker gezellig dagje gehad. Met vlagen terug gedacht aan een jaar daarvoor en dan vooral op bepaalde tijdstippen maar dta was snel voorbij vwb de bevalling want de begon om 04.10 en was om 08.00 uur afgelopen dus 1 was hij al snel

Merkte sowieso dat ik het bij KW heftiger had dat herbeleven van de geboortedag. Zeker met zijn 1e en 2e verjaardag en bij Bries was dat toch iets minder.

Zondag hebben we het gevierd voor familie/vrienden en was erg geslaagd. Veel leuke dingen gekregen en we waren elke keer met leuke samengestelde culbjes. Ja.. echt een leuke dag!

En nu is hij 1.

Wow... 1 jaar.
Ben ik heel slecht als ik op de verjaardag van mijn kinderen nog nooit heb teruggedacht aan de bevalling dan wel geboorte? Ook niet eens bij de 1e verjaardag...
Iedereen beleeft het anders... zo zie je maar weer.
Ik denk wel altijd iets van Sjonge, alweer een jaar voorbij ofzo. Dat soort dingen. En ik ben ook wel eens weemoedig van almaar groter en ouder wordende Pebbeltjes, maar dan niet op verjaardag maar gewoon opeens zomaar. Maar de geboortedag herbeleven, nee dat doe ik eigenlijk nooit.
Ik heb bij KW de dagen voor zijn eerste verjaardag echt heel erg teruggedacht aan toen een jaar geleden en wat best wel speciale herinneringen en gevoelens heeft opgeroepen. Was eigenlijk heel emotioneel daarom verbaasde het me dat ik het nu veel minder tot haast niet had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven