
Problemen met makelaar
donderdag 29 maart 2012 om 21:15
Hoi!
Ik lees sinds kort mee hier op het forum, bijster interessant. Helaas zit ik nu zelf met een probleempje en ondanks dat ik het ook op mijn andere forum had kunnen bespreken heb ik het idee dat ik hier beter geholpen kan worden.
Mijn vriendin en ik (ik ben ook een meisje, even voor de duidelijkheid) zijn inmiddels ruim een jaar samen, wonen nu samen in een eenpersoonsappartementje en zijn op zoek naar een tweekamerappartement in Rotterdam Centrum. Wij kunnen wegens omstandigheden een grote financiële zekerheid bieden bij het huren van een woning, dus wat dat betreft geen problemen. Nu zagen wij niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor een perfect appartement op internet. En het is een heel verhaal, excuses, maar dit is een (aangepaste) kopie van mijn mail naar de makelaar. Hopelijk heeft iemand tijd en zin om dit te lezen en heeft iemand enig idee of we hier iets mee kunnen.
Maandag 19 maart:
09.30u. Ik bel naar NuWonen (de betreffende makelaar) en krijg de stagiair. Hij weet mij te vertellen dat NuWonen nog geen zekerheid heeft of de huurder er daadwerkelijk half april uitgaat, belooft mij contact met hem op te nemen en mij terug te mailen.
11.30u. Ik word terug gebeld door de stagiair, hij vertelt mij dat de huurder er inderdaad uitgaat en wanneer ik de volgende dag tijd zou hebben voor een bezichtiging. Hij vertelt me dat ik me eerst digitaal in moet schrijven bij NuWonen, dat kost me eenmalig 25 euro, maar dat krijg ik terug als ik het appartement daadwerkelijk ga huren. Ik vraag of wij de eerste en enige zijn en of we het appartement meteen kunnen huren als de bezichtiging positief verloopt. Zijn reactie is "Ja, jullie zijn de enige en mochten jullie het appartement willen huren gaan we er morgen naartoe werken dat we dit kunnen realiseren!" Wat dus betekent dat ik de volgende dag mijn inschrijfgeld alweer terug zou krijgen. We spreken af voor dinsdag 20 maart 15.30u. en hij zegt me dat hij contact op zal nemen wanneer deze tijd niet uitkomt voor de huurder, voor een andere tijd, maar vertelt me dat ik uit kan gaan van half 4. Oftewel, wij zijn blij, de woning wordt van ons!
Dinsdag 20 maart:
10.30u. Ik ontvang een telefoontje van de stagiair dat de huurder die middag niet kan en dat er een openbare bezichtiging komt, de week daarop op woensdag, om half 6 's middags. Ik ben een beetje van m'n a propos en hang op wanneer hij het gesprek beëindigt. Na een paar uur nadenken besluit ik toch terug te bellen. Ik krijg iemand anders aan de telefoon (een vrouwelijke medewerker) en zij weet me te vertellen dat zij me ook zou kunnen helpen (was dat maar waar!). Ik leg de gehele situatie uit, dat we nog andere bezichtigingen hebben, maar dit pand graag willen huren, dat we uit ons huidige appartement weg moeten, enzovoort. Zij weet me te vertellen dat ze wellicht wel iets kan regelen met de eigenaar, mits wij zo snel mogelijk onze documenten digitaal aan kunnen leveren. Dus ik pauzeer met mijn scriptie, rijd als een idioot naar school om onze paspoorten e.d. in te scannen en op te sturen om vervolgens linea recta door te kunnen rijden naar mijn ouders' huis, waar ik het salarisstrookje van mijn moeder (mijn borgsteller) in scan en opstuur. Ze vertelt me dat onze documenten er goed uitzien, dat we een goede kans maken en dat ze er álles aan gaat doen om dit in orde te maken, want ze begrijpt de situatie. Oftewel, wij zijn blij, de woning wordt waarschijnlijk van ons! Eind van de middag bel ik NuWonen, maar volgens de stagiair is zij al de deur uit. Ik vraag hem haar te vragen mij 'morgenochtend' (dus woensdag) terug te bellen. Bij voorkeur na tienen. Jullie snappen ook wel dat ik dit wil afhandelen met haar in plaats van met de stagiair, toch?
Woensdag 21 maart:
12.30u. Ik heb nog niets gehoord. Ik bel NuWonen, krijg de stagiair en hij vertelt mij dat ze net weg is voor de lunch. Ik kan na een uur terugbellen.
13.30u. Ik bel weer naar NuWonen, ik krijg één van haar collega's welke niet op de hoogte is van ons contact. Hij vertelt mij dat ik naar de bezichtiging moet komen, 'volgende week woensdag om half 6'. Na enig aandringen van mijn kant krijg ik haar toch aan de telefoon. Zij vertelt me, zoals ze blijkbaar enkele minuten daarvoor ook al had gemaild, dat iedereen een eerlijke kans hoort te krijgen, we naar de bezichtiging moeten komen 'volgende week woensdag om half 6', dat we een héle goede kans maken en dat ze de documenten gaat doorsturen naar de eigenaar van het pand. Wat uiteindelijk niet is gebeurd, aangezien de eigenaar gisteren zei onze documenten nog nooit te hebben gezien. Daarnaast wist ze me te vertellen dat er veel minder animo is voor deze woningen dan je zou denken, dat er weinig mensen reageren en dat er naast ons pas twee geïnteresseerden zijn. Vijf dagen na plaatsing.
Prima, het is niet gelukt. Wij wachten rustig af tot woensdag 28 maart half 6. Want we maken zo'n goede kans én ze heeft onze documenten al gezien. Tenminste, dachten wij.
Woensdag 28 maart:
11.30u. Ik bel NuWonen om informatie in te winnen over de bezichtiging. Ik krijg de stagiair. Hij vertelt mij dat er in totaal zeven aanmeldingen zijn voor de bezichtiging, met ons meegerekend.
17.20u. Mijn vriendin en ik arriveren bij de betreffende woning. Ietwat vroeg, maar veel te enthousiast. Wij worden binnengelaten door de huurder en tot onze verbazing staat het gehele appartement vol met kijkers, iets wat zowel de huurder als de eigenaar niet hadden verwacht. Er zouden tenslotte maar twee (!) kijkers komen. Miscommunicatie dus, tussen mij en NuWonen, maar ook tussen NuWonen en de eigenaar. Naast mijn vriendin en ik staan er zo'n zeven koppels het appartement te bekijken. Na enkele minuten arriveren er nog een paar koppels en een paar studenten. Veel meer dan verteld en verwacht dus. Wij zijn erg enthousiast over het appartement. De huurder is nogal overvallen door de drukte en wanneer de makelaar en de stagiair arriveren (rond 17.45u.) wordt besloten dat iedereen maar mee moet naar jullie kantoor. Eenmaal daar zijn er wat mensen afgehaakt, waardoor we uiteindelijk over blijven met een stuk of 6 koppels en een volwassen man in pak. Wij besluiten het formulier in te vullen, geven extra aan dat mijn vriendin de huur minimaal de komende 26 jaar kan voldoen van haar vermogen en leveren onze documenten nog eens extra hardcopy in. De makelaar verzekert me - nog een keer - dat we nog steeds een hele goede kans maken. We horen het morgen of vrijdag.
Donderdag 29 maart (vandaag dus):
16.00u. Ik word gebeld, door NuWonen, en mij wordt verteld - door iemand die ik nog nooit eerder heb gesproken - dat we het 'helaas' niet geworden zijn, maar volgende keer beter! Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord, ik word direct doorverbonden naar een (mannelijke) collega die er zogenaamd meer van zou weten. Ik krijg een meneer die weinig van de situatie afweet. Ik probeerde de situatie uit te leggen, maar werd afgescheept met een 'ik kan helaas niets meer voor u doen' en 'we hebben een nieuwe woning in Rotterdam Noord!', terwijl we allemaal wel weten dat we dáar niet op zitten te wachten.
Met als uitsmijter naar de makelaar (uit frustratie I guess)
"Je zult je vast afvragen waarom ik je dit allemaal vertel, maar zoals je kunt lezen heeft NuWonen ons nogal wat emotionele schommelingen opgeleverd. Van extatisch in het begin tot zeer verdrietig aan het eind. Mijn vriendin en ik zijn al weken op zoek naar een ander appartement, we hebben drie panden afgewezen omdat de stagiair ons ervan verzekerde dat wij het konden huren en omdat jij ons het idee gaf dat we het zouden krijgen. Ik wil je graag laten weten dat je NIET met mensen omgaat op deze manier. Wees dan vanaf het begin duidelijk en vooral eerlijk.
Het is zeer, zeer spijtig dat hier nu niets meer aan te doen is, je zult vast met het argument komen dat de eigenaar de uiteindelijke beslissing had en dat jij er niets, maar dan ook niets aan kon veranderen, maar dat verandert helemaal niets aan jullie manier van werken en het beleid van NuWonen. De enige reden dat ik niet over juridische stappen praat, is omdat ik weet dat ik daarmee het pand op de Lombardkade niet 'terug' krijg. Helaas. Als jullie een nieuwe woning mogen verhuren, in het centrum van Rotterdam, voor maximaal ¤550,- exclusief of ¤600,- inclusief, dan doe ik nog zaken met jullie, aangezien ik nu toch ingeschreven sta. En jouw collega me vanmiddag zeer duidelijk heeft gemaakt dat ik naar dat geld kan fluiten, ondanks het feit dat ik me inschreef onder valse voorwendselen. Ik raad het mijn vrienden en familie af om met jullie in zee te gaan, jammer maar helaas, dit zou ik niemand aanraden."
Ik weet niet zo goed wat ik nu wil bereiken met dit topic, ik ben gewoon erg verdrietig en teleurgesteld I guess. We hadden ons hier zeer op verheugd en het in gedachten al helemaal ingericht, wat natuurlijk stom is, want we hadden blijkbaar nooit zekerheid over deze woning. Dus eigen schuld, dikke bult, maar toch wel een erg frustrerende bult. Iemand vergelijkbare ervaringen, tips, kunnen we hier iets mee?
Ach, het is in ieder geval fijn om het even van me af te schrijven. Bedankt voor de mensen die de tijd hebben genomen om deze hele lap tekst door te werken!
Ik lees sinds kort mee hier op het forum, bijster interessant. Helaas zit ik nu zelf met een probleempje en ondanks dat ik het ook op mijn andere forum had kunnen bespreken heb ik het idee dat ik hier beter geholpen kan worden.
Mijn vriendin en ik (ik ben ook een meisje, even voor de duidelijkheid) zijn inmiddels ruim een jaar samen, wonen nu samen in een eenpersoonsappartementje en zijn op zoek naar een tweekamerappartement in Rotterdam Centrum. Wij kunnen wegens omstandigheden een grote financiële zekerheid bieden bij het huren van een woning, dus wat dat betreft geen problemen. Nu zagen wij niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor een perfect appartement op internet. En het is een heel verhaal, excuses, maar dit is een (aangepaste) kopie van mijn mail naar de makelaar. Hopelijk heeft iemand tijd en zin om dit te lezen en heeft iemand enig idee of we hier iets mee kunnen.
Maandag 19 maart:
09.30u. Ik bel naar NuWonen (de betreffende makelaar) en krijg de stagiair. Hij weet mij te vertellen dat NuWonen nog geen zekerheid heeft of de huurder er daadwerkelijk half april uitgaat, belooft mij contact met hem op te nemen en mij terug te mailen.
11.30u. Ik word terug gebeld door de stagiair, hij vertelt mij dat de huurder er inderdaad uitgaat en wanneer ik de volgende dag tijd zou hebben voor een bezichtiging. Hij vertelt me dat ik me eerst digitaal in moet schrijven bij NuWonen, dat kost me eenmalig 25 euro, maar dat krijg ik terug als ik het appartement daadwerkelijk ga huren. Ik vraag of wij de eerste en enige zijn en of we het appartement meteen kunnen huren als de bezichtiging positief verloopt. Zijn reactie is "Ja, jullie zijn de enige en mochten jullie het appartement willen huren gaan we er morgen naartoe werken dat we dit kunnen realiseren!" Wat dus betekent dat ik de volgende dag mijn inschrijfgeld alweer terug zou krijgen. We spreken af voor dinsdag 20 maart 15.30u. en hij zegt me dat hij contact op zal nemen wanneer deze tijd niet uitkomt voor de huurder, voor een andere tijd, maar vertelt me dat ik uit kan gaan van half 4. Oftewel, wij zijn blij, de woning wordt van ons!
Dinsdag 20 maart:
10.30u. Ik ontvang een telefoontje van de stagiair dat de huurder die middag niet kan en dat er een openbare bezichtiging komt, de week daarop op woensdag, om half 6 's middags. Ik ben een beetje van m'n a propos en hang op wanneer hij het gesprek beëindigt. Na een paar uur nadenken besluit ik toch terug te bellen. Ik krijg iemand anders aan de telefoon (een vrouwelijke medewerker) en zij weet me te vertellen dat zij me ook zou kunnen helpen (was dat maar waar!). Ik leg de gehele situatie uit, dat we nog andere bezichtigingen hebben, maar dit pand graag willen huren, dat we uit ons huidige appartement weg moeten, enzovoort. Zij weet me te vertellen dat ze wellicht wel iets kan regelen met de eigenaar, mits wij zo snel mogelijk onze documenten digitaal aan kunnen leveren. Dus ik pauzeer met mijn scriptie, rijd als een idioot naar school om onze paspoorten e.d. in te scannen en op te sturen om vervolgens linea recta door te kunnen rijden naar mijn ouders' huis, waar ik het salarisstrookje van mijn moeder (mijn borgsteller) in scan en opstuur. Ze vertelt me dat onze documenten er goed uitzien, dat we een goede kans maken en dat ze er álles aan gaat doen om dit in orde te maken, want ze begrijpt de situatie. Oftewel, wij zijn blij, de woning wordt waarschijnlijk van ons! Eind van de middag bel ik NuWonen, maar volgens de stagiair is zij al de deur uit. Ik vraag hem haar te vragen mij 'morgenochtend' (dus woensdag) terug te bellen. Bij voorkeur na tienen. Jullie snappen ook wel dat ik dit wil afhandelen met haar in plaats van met de stagiair, toch?
Woensdag 21 maart:
12.30u. Ik heb nog niets gehoord. Ik bel NuWonen, krijg de stagiair en hij vertelt mij dat ze net weg is voor de lunch. Ik kan na een uur terugbellen.
13.30u. Ik bel weer naar NuWonen, ik krijg één van haar collega's welke niet op de hoogte is van ons contact. Hij vertelt mij dat ik naar de bezichtiging moet komen, 'volgende week woensdag om half 6'. Na enig aandringen van mijn kant krijg ik haar toch aan de telefoon. Zij vertelt me, zoals ze blijkbaar enkele minuten daarvoor ook al had gemaild, dat iedereen een eerlijke kans hoort te krijgen, we naar de bezichtiging moeten komen 'volgende week woensdag om half 6', dat we een héle goede kans maken en dat ze de documenten gaat doorsturen naar de eigenaar van het pand. Wat uiteindelijk niet is gebeurd, aangezien de eigenaar gisteren zei onze documenten nog nooit te hebben gezien. Daarnaast wist ze me te vertellen dat er veel minder animo is voor deze woningen dan je zou denken, dat er weinig mensen reageren en dat er naast ons pas twee geïnteresseerden zijn. Vijf dagen na plaatsing.
Prima, het is niet gelukt. Wij wachten rustig af tot woensdag 28 maart half 6. Want we maken zo'n goede kans én ze heeft onze documenten al gezien. Tenminste, dachten wij.
Woensdag 28 maart:
11.30u. Ik bel NuWonen om informatie in te winnen over de bezichtiging. Ik krijg de stagiair. Hij vertelt mij dat er in totaal zeven aanmeldingen zijn voor de bezichtiging, met ons meegerekend.
17.20u. Mijn vriendin en ik arriveren bij de betreffende woning. Ietwat vroeg, maar veel te enthousiast. Wij worden binnengelaten door de huurder en tot onze verbazing staat het gehele appartement vol met kijkers, iets wat zowel de huurder als de eigenaar niet hadden verwacht. Er zouden tenslotte maar twee (!) kijkers komen. Miscommunicatie dus, tussen mij en NuWonen, maar ook tussen NuWonen en de eigenaar. Naast mijn vriendin en ik staan er zo'n zeven koppels het appartement te bekijken. Na enkele minuten arriveren er nog een paar koppels en een paar studenten. Veel meer dan verteld en verwacht dus. Wij zijn erg enthousiast over het appartement. De huurder is nogal overvallen door de drukte en wanneer de makelaar en de stagiair arriveren (rond 17.45u.) wordt besloten dat iedereen maar mee moet naar jullie kantoor. Eenmaal daar zijn er wat mensen afgehaakt, waardoor we uiteindelijk over blijven met een stuk of 6 koppels en een volwassen man in pak. Wij besluiten het formulier in te vullen, geven extra aan dat mijn vriendin de huur minimaal de komende 26 jaar kan voldoen van haar vermogen en leveren onze documenten nog eens extra hardcopy in. De makelaar verzekert me - nog een keer - dat we nog steeds een hele goede kans maken. We horen het morgen of vrijdag.
Donderdag 29 maart (vandaag dus):
16.00u. Ik word gebeld, door NuWonen, en mij wordt verteld - door iemand die ik nog nooit eerder heb gesproken - dat we het 'helaas' niet geworden zijn, maar volgende keer beter! Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord, ik word direct doorverbonden naar een (mannelijke) collega die er zogenaamd meer van zou weten. Ik krijg een meneer die weinig van de situatie afweet. Ik probeerde de situatie uit te leggen, maar werd afgescheept met een 'ik kan helaas niets meer voor u doen' en 'we hebben een nieuwe woning in Rotterdam Noord!', terwijl we allemaal wel weten dat we dáar niet op zitten te wachten.
Met als uitsmijter naar de makelaar (uit frustratie I guess)
"Je zult je vast afvragen waarom ik je dit allemaal vertel, maar zoals je kunt lezen heeft NuWonen ons nogal wat emotionele schommelingen opgeleverd. Van extatisch in het begin tot zeer verdrietig aan het eind. Mijn vriendin en ik zijn al weken op zoek naar een ander appartement, we hebben drie panden afgewezen omdat de stagiair ons ervan verzekerde dat wij het konden huren en omdat jij ons het idee gaf dat we het zouden krijgen. Ik wil je graag laten weten dat je NIET met mensen omgaat op deze manier. Wees dan vanaf het begin duidelijk en vooral eerlijk.
Het is zeer, zeer spijtig dat hier nu niets meer aan te doen is, je zult vast met het argument komen dat de eigenaar de uiteindelijke beslissing had en dat jij er niets, maar dan ook niets aan kon veranderen, maar dat verandert helemaal niets aan jullie manier van werken en het beleid van NuWonen. De enige reden dat ik niet over juridische stappen praat, is omdat ik weet dat ik daarmee het pand op de Lombardkade niet 'terug' krijg. Helaas. Als jullie een nieuwe woning mogen verhuren, in het centrum van Rotterdam, voor maximaal ¤550,- exclusief of ¤600,- inclusief, dan doe ik nog zaken met jullie, aangezien ik nu toch ingeschreven sta. En jouw collega me vanmiddag zeer duidelijk heeft gemaakt dat ik naar dat geld kan fluiten, ondanks het feit dat ik me inschreef onder valse voorwendselen. Ik raad het mijn vrienden en familie af om met jullie in zee te gaan, jammer maar helaas, dit zou ik niemand aanraden."
Ik weet niet zo goed wat ik nu wil bereiken met dit topic, ik ben gewoon erg verdrietig en teleurgesteld I guess. We hadden ons hier zeer op verheugd en het in gedachten al helemaal ingericht, wat natuurlijk stom is, want we hadden blijkbaar nooit zekerheid over deze woning. Dus eigen schuld, dikke bult, maar toch wel een erg frustrerende bult. Iemand vergelijkbare ervaringen, tips, kunnen we hier iets mee?
Ach, het is in ieder geval fijn om het even van me af te schrijven. Bedankt voor de mensen die de tijd hebben genomen om deze hele lap tekst door te werken!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
donderdag 29 maart 2012 om 21:32
Zelf zou ik zo'n brief niet opsturen, veel te emotioneel, wel kan je een kort en bondig schrijven sturen dat je het niet eens bent met de gang van zaken en dat je onder valse voorwaarden 'lid' bent geworden en dat je binnen afzienbare tijd je contributie terug wil.
Je kan altijd 'dreigen' met de media, kranten e.d. vinden dit soort stukjes heel vermakelijk, ik neem aan dat NuWonen geen slechte publiciteit wil.
Succes en spijtig voor jullie dat het niks is geworden met jullie appartement.
Je kan altijd 'dreigen' met de media, kranten e.d. vinden dit soort stukjes heel vermakelijk, ik neem aan dat NuWonen geen slechte publiciteit wil.
Succes en spijtig voor jullie dat het niks is geworden met jullie appartement.
donderdag 29 maart 2012 om 21:32
De eerste keer is ons verteld dat wij het huis konden huren, mits we deze nog wilden na de bezichtiging. Maar wellicht valt er niets te verhalen op een stagiair..
Voordat je iemand aan de lijn krijgt wordt gezegd dat het gesprek opgenomen kan worden voor trainingsdoeleinden, maar of je daar nu echt wat aan hebt..
Voordat je iemand aan de lijn krijgt wordt gezegd dat het gesprek opgenomen kan worden voor trainingsdoeleinden, maar of je daar nu echt wat aan hebt..
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
donderdag 29 maart 2012 om 21:37
Ik ben met de eens dat de communicatie wat knullig lijkt te verlopen, echter vind ik de gang van zaken niet heel vreemd. Ik begrijp dat de huurder zelf wil beslissen aan wie ze verhuren.
Vervelend dat je de woning niet hebt gekregen. Deze emails en dit soort topics plaatsen met de (echte?) naam van het bedrijf zullen vrees ik niet resulteren in het sneller krijgen van een woning.
Vervelend dat je de woning niet hebt gekregen. Deze emails en dit soort topics plaatsen met de (echte?) naam van het bedrijf zullen vrees ik niet resulteren in het sneller krijgen van een woning.
donderdag 29 maart 2012 om 21:42
quote:modus schreef op 29 maart 2012 @ 21:37:
Ik ben met de eens dat de communicatie wat knullig lijkt te verlopen, echter vind ik de gang van zaken niet heel vreemd. Ik begrijp dat de huurder zelf wil beslissen aan wie ze verhuren.
Vervelend dat je de woning niet hebt gekregen. Deze emails en dit soort topics plaatsen met de (echte?) naam van het bedrijf zullen vrees ik niet resulteren in het sneller krijgen van een woning.
Nee, daar ben ik wel zeker van. En al helemaal niet in het krijgen van die andere woning. Het was van mijn kant meer een mailtje om aan te tonen dat je zo niet met klanten omgaat, zodat ze daar wellicht aan kunnen werken.
Er is nu ook niets meer aan te doen, het is gewoon zo frustrerend!
Ik ben met de eens dat de communicatie wat knullig lijkt te verlopen, echter vind ik de gang van zaken niet heel vreemd. Ik begrijp dat de huurder zelf wil beslissen aan wie ze verhuren.
Vervelend dat je de woning niet hebt gekregen. Deze emails en dit soort topics plaatsen met de (echte?) naam van het bedrijf zullen vrees ik niet resulteren in het sneller krijgen van een woning.
Nee, daar ben ik wel zeker van. En al helemaal niet in het krijgen van die andere woning. Het was van mijn kant meer een mailtje om aan te tonen dat je zo niet met klanten omgaat, zodat ze daar wellicht aan kunnen werken.
Er is nu ook niets meer aan te doen, het is gewoon zo frustrerend!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
donderdag 29 maart 2012 om 21:42
quote:fantastissima schreef op 29 maart 2012 @ 21:39:
Ik snap dat je teleurgesteld bent. Wat een jammer iets dat mensen er zomaar van alles uit flappen aan de telefoon. En zich niet aan afspraken houden.
Sterkte met de zoektocht!! Dankjewel!
Ik snap dat je teleurgesteld bent. Wat een jammer iets dat mensen er zomaar van alles uit flappen aan de telefoon. En zich niet aan afspraken houden.
Sterkte met de zoektocht!! Dankjewel!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

donderdag 29 maart 2012 om 22:00


vrijdag 30 maart 2012 om 11:56
Vervelend dat je zo behandeld bent. Ik snap wel dat je teleurgesteld bent, ook al stond er niets zwart op wit. Als je gezegd wordt dat jullie de enige mensen zijn die komen bezichtigen, dan mag je daar toch vanuit gaan dat dat klopt?! Blijkbaar niet!
Kun je geen klacht indienen bij het hoofdkantoor? Mijn ervaring is dat een beetje "zeuren" weleens kan helpen. In elk geval dat je je inschrijfgeld terugkrijgt! De aanhouder wint!
Succes en ook met het zoeken naar een woning!
Kun je geen klacht indienen bij het hoofdkantoor? Mijn ervaring is dat een beetje "zeuren" weleens kan helpen. In elk geval dat je je inschrijfgeld terugkrijgt! De aanhouder wint!
Succes en ook met het zoeken naar een woning!

vrijdag 30 maart 2012 om 12:16
Maak je borst maar nat want dit soort situaties zijn meer regel dan uitzondering in verhuur makelaarsland. Ik ben onder valse voorwendselen naar appartementen gelokt.( nee, bij ons betaald u geen extra kosten wat bij aankomst wel zo blijkt te zijn) Ik heb om alleen al in aanmerking te komen voorlopige huurcontracten getekent (ze laten dat alle mensen doen en kiezen dan de beste huurder, als je wordt gekozen dan zit je aan het contract vast). Ik heb bakken met inschrijfkosten betaald waar je totaal geen service voor krijgt. En uiteindelijk E900 aan bemiddelingskosten betaald toen ik uiteindelijk het appartement in kon.
1x was ik bij een woning van 40m2 in A'dam waar de schimmel op de muren zat. Het was in bos en lommer wat geen toplocatie is. De huurprijs: 1000 EXL!! En alle kijkers maar zeggen dat het zo'n fantastich app. was en dat ze hoopten dat zij het zouden worden. Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen van die idioterie!!
Mijn tips.
1. Neem de tijd om een woning te zoeken.
2. Neem geen overhaaste beslissingen omdat anders de woning aan je neus voorbij gaat.
3. Accepteer geen woning die zijn geld niet waard is.
4. Geloof NOOIT dat jij het wel zal worden omdat ze zeggen dat jij de meeste kans maakt. Ik heb dat bij ALLE bezichtigingen gehoord. Ze zeggen dat tegen iedereen zodat je je documenten inleverd en zij verzekerd zijn van meer keuze/ een huurder.
Ik heb uiteindelijk een prachtig appartement gehuurd en ik hoop dat het jou ook lukt.
1x was ik bij een woning van 40m2 in A'dam waar de schimmel op de muren zat. Het was in bos en lommer wat geen toplocatie is. De huurprijs: 1000 EXL!! En alle kijkers maar zeggen dat het zo'n fantastich app. was en dat ze hoopten dat zij het zouden worden. Ik wist niet hoe snel ik weg moest komen van die idioterie!!
Mijn tips.
1. Neem de tijd om een woning te zoeken.
2. Neem geen overhaaste beslissingen omdat anders de woning aan je neus voorbij gaat.
3. Accepteer geen woning die zijn geld niet waard is.
4. Geloof NOOIT dat jij het wel zal worden omdat ze zeggen dat jij de meeste kans maakt. Ik heb dat bij ALLE bezichtigingen gehoord. Ze zeggen dat tegen iedereen zodat je je documenten inleverd en zij verzekerd zijn van meer keuze/ een huurder.
Ik heb uiteindelijk een prachtig appartement gehuurd en ik hoop dat het jou ook lukt.
vrijdag 30 maart 2012 om 12:30
quote:saudade schreef op 30 maart 2012 @ 07:43:
Je vraagt je af waarom er nog zoveel huizen te koop staan. Blijkbaar is er toch woningnood.Ja, onder al die mensen die geen hypotheek kunnen krijgen, als zzp'er of starter zonder vast contract. Die kunnen niks anders dan zich op dit soort huurhuizen van makelaars richten. Vandaar ook dat dit soort praktijken kunnen blijven bestaan.
Je vraagt je af waarom er nog zoveel huizen te koop staan. Blijkbaar is er toch woningnood.Ja, onder al die mensen die geen hypotheek kunnen krijgen, als zzp'er of starter zonder vast contract. Die kunnen niks anders dan zich op dit soort huurhuizen van makelaars richten. Vandaar ook dat dit soort praktijken kunnen blijven bestaan.

vrijdag 30 maart 2012 om 13:54
vrijdag 30 maart 2012 om 13:58
Nu Wonen is in feite net zoiets als Direct Wonen. Een maand huur voor de administratiekosten, een maand huur als borg, een maand vooruitbetaling en de eerste maand huur. Dergelijke bedrijven verdienen grof geld aan mensen die dringend (een andere) woonruimte zoeken. Vraag een woonpas aan, dan kun je via het Internet reageren op het woningaanbod.
verba volant, scripta manent.
vrijdag 30 maart 2012 om 15:17
quote:MarianneDavids schreef op 30 maart 2012 @ 13:54:
Je schrijft dat je drie panden hebt afgewezen, dat betekent dat je weer onderaan de lijst komt. De wachttijden voor een huurwoning zijn ongeveer acht jaar. Je kunt beter kopen als je daar de mogelijkheid voor hebt.
Ik sta (helaas) niet ingeschreven bij de woningbouw, dus in die zin is er geen sprake van bovenaan of onderaan de lijst. De andere drie appartementen waren uiteindelijk toch niet helemaal onze smaak (anders hadden we ze niet zo snel afgewezen), maar het blijft toch vervelend.
Ik lees wat dingen over kopen, ik heb geen vaste baan en die mogelijkheid is er voor mij pas zomer volgend jaar. M'n vriendin is nog eerstejaars student. Ze heeft flink wat vermogen, maar niet genoeg voor het kopen van een huis en zonder baan krijg je toch geen hypotheek?
Je schrijft dat je drie panden hebt afgewezen, dat betekent dat je weer onderaan de lijst komt. De wachttijden voor een huurwoning zijn ongeveer acht jaar. Je kunt beter kopen als je daar de mogelijkheid voor hebt.
Ik sta (helaas) niet ingeschreven bij de woningbouw, dus in die zin is er geen sprake van bovenaan of onderaan de lijst. De andere drie appartementen waren uiteindelijk toch niet helemaal onze smaak (anders hadden we ze niet zo snel afgewezen), maar het blijft toch vervelend.
Ik lees wat dingen over kopen, ik heb geen vaste baan en die mogelijkheid is er voor mij pas zomer volgend jaar. M'n vriendin is nog eerstejaars student. Ze heeft flink wat vermogen, maar niet genoeg voor het kopen van een huis en zonder baan krijg je toch geen hypotheek?
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.