Entertainment alle pijlers

Gepest!! (TV)

05-05-2011 21:33 2867 berichten
Alle reacties Link kopieren
RTL 4

Confrontatie met oude pestkop

Confrontatie met oude pestkop

Mirelle had geen leuke middelbare schooltijd. Het meisje werd in de brugklas ontzettend gepest. Jongens riepen haar na, sloegen haar tijdens de les op het hoofd en lieten haar struikelen. Ze heeft er haar hele leven last van gehad. In het nieuwe programma Gepest zoekt ze de plaaggeesten uit haar jeugd op en confronteert ze hen met de ingrijpende gevolgen van het pesten.

Kwetsbare mensen

Peter van der Vorst stond aan de wieg van het programma en neemt ook de presentatie op zich. Hij bespeurde tijdens het draaien een aantal opmerkelijke parallellen tussen de kinderen die gepest werden. “Het zijn toch heel vaak kwetsbare mensen. Ze worden niet eens zo zeer gepest omdat ze er anders uitzien, maar gewoon vanwege hun karakter. Ze pakken plagerijen eerder op als pesten. Zodra mensen zien dat dit werkt, dan ben je pas echt de pineut.”

Rode draad

Ook in het vervolg van hun leven zijn er veel overeenkomsten tussen de slachtoffers van pesterijen. “Je ziet dat ze in hun leven opmerkelijk vaak in de zorg gaan werken. Bijna iedere brief die we binnenkrijgen is van iemand in de kraamzorg of de psychische hulpverlening. En ze zijn allemaal heel perfectionistisch, dat zie je ook aan Mirelle. Ze willen het graag goed doen, dat is een rode draad door alle verhalen.”

Signalen

Peter hoopt dat zijn programma een positieve gevolgen zal hebben voor slachtoffers van pesterijen. “Je kunt pesten nooit laten verdwijnen, maar de aandacht ervoor helpt. Net als dit programma: als mensen ernaar kijken, dan weten ze dat ze niet de enige zijn. Ouders en leraren zien het programma ook en gaan misschien beter op de signalen letten en die ook serieus nemen. Dat was eigenlijk ook het doel waarmee ik het programma ging maken. We dachten: prachtig thema, gek dat het er nog niet is. Hier kunnen we echt iets mee betekenen.”
nou, dan moet het wel heul veul zijn. Paracetamol.

Maar ja, ik spaarde m'n niet-werkende antidepressivapilletjes, of dat nou zo handig bedacht was...
quote:coolpack2 schreef op 29 maart 2012 @ 21:54:

tja, het is misschien niet wat men hier 'pesten' noemt, maar ook tijdens schooltijd is me wel e.e.a. overkomen.

Vriendinnetjes die zich tegen me keerden, over me roddelden (en dan heb je dus niemand meer), in groepjes moeten werken waarbij twee groepjes tegenover elkaar staan te debatteren dat ze je er niet bij willen hebben en de leraar staat erbij en kijkt erna.

Geen rampen, maar wel iets wat raakt, zeker als de helft van de personen in die groepjes eerst vriendinnetjes waren.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Naar Cool
Ze vertelt t nogal vlak
Coolpack, denk dat de overkoepelende gedachte is dat je niks waard bent, dat dat de boodschap is die je krijgt en dan maakt het ergens niet meer uit in welke vorm de pesterijen hebben
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:coolpack2 schreef op 29 maart 2012 @ 21:55:

Maar ja, ik spaarde m'n niet-werkende antidepressivapilletjes, of dat nou zo handig bedacht was... Dat zei ik ook al. Dood gaan aan paracetamol gaat niet zo makkelijk. Maar goed. Doet er niet toe, is natuurlijk al naar genoeg dat dat meisje zich zo voelde
Cool
20 stuks paracetamol zou dodelijk zijn.
waarom zouden de ouders die meiden niet van school hebben gehaald?
quote:coolpack2 schreef op 29 maart 2012 @ 21:55:

Maar ja, ik spaarde m'n niet-werkende antidepressivapilletjes, of dat nou zo handig bedacht was... Hopelijk heb je die nu niet meer lieverd.
Gek dat de pesters zich vaak weinig herinneren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Lizzl schreef op 29 maart 2012 @ 21:58:

20 stuks paracetamol zou dodelijk zijn.Dat is nog weinig. Ik maar denken dat je heel veel nodig had.
Wat ik zo gek vind, die school staat midden in het Gooi, maar al die lui spreken met zo'n vreselijk naar Amsterdams/Almerens accent
Ik ben benieuwd of Sjoki nog komt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Tickel schreef op 29 maart 2012 @ 21:59:

Gek dat de pesters zich vaak weinig herinneren. helaas maakt pesten minder indruk als je het doet, dan wanneer je het ondergaat
Nee hoor, is verleden tijd. Was ook niet direct nav pesten. De een zal er makkelijker overheen stappen dan de ander. Ik heb er wat spreekwoordelijke littekens van, maar ben er verder niet echt mee bezig.
sjooki zit in de bak,gok ik
Jordy werkt in een fabriek
In mijn tweede studiejaar had ik iemand in m'n werkgroep die door pesten, de dood van een klasgenoot op haar geweten had (stond in de afscheidsbrief).

Echt afschuwelijk
quote:phoolan schreef op 29 maart 2012 @ 22:01:

Jordy werkt in een fabriek Ik moest ook wel een beetje lachen toen ik het hoorde
Wel een aardige jongen nu dan.
Ja summerdance, valt mij ook op haha. Maar wij, op een andere school in die regio, hadden wel redelijk wat import uit almere.
quote:Lizzl schreef op 29 maart 2012 @ 22:02:

In mijn tweede studiejaar had ik iemand in m'n werkgroep die door pesten, de dood van een klasgenoot op haar geweten had (stond in de afscheidsbrief).

Echt afschuwelijk Hoe kwam je daar dan achter, was diegene daar zo open over?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Echt afschuwelijk Zo, das heftig!

Echt afschuwelijk Heftig zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven