Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
He gatsie Ringel. Duurt zoiets lang?

Het lijkt me soms wel lekker hoor, maar 2 dagen in de week werken. Wanneer dat nu soms het geval is, voelt het als vakantie. Hahaha. Financieel zou het ook wel kunnen denk ik. Maar ik vind werken gewoon leuk. En doordat lief en ik onze tijden zo mooi op elkaar af kunnen stemmen valt het qua opvang nog wel mee. Jesper 3 ochtenden en 1 volle dag creche en Roan 2x overblijven en 1x nso. We hebben maar 1 haastdag en dat is de maandag. Dan werken we allebei de hele dag. De rest van de week is er in elk geval 's middags iemand thuis.

Annie, geef eens een update van je nieuwe baan! Ben heel benieuwd.

Iemand hier nog tips hoe om te gaan met heel druk en agressief speelgedrag van een kind? Roan is heel erg aan het vechten met zijn speelgoed. Auto's rijden nooit gewoon, die botsen altijd. En dan heeeeel hard. Zo ook met de playmobiel. Wat het ook is, de poppetjes, dieren of auto's moeten vechten. Hij slaat er heel hard mee tegen elkaar. Ik realiseer me dat het een jongetje is en dat die meer met dat soort dingen bezig zijn, maar het is bij hem wel heel heftig. We benoemen altijd dat hij wat zachter moet spele wanneer het rammen te hard gaat, na 2x waarschuwen pak ik het speelgoed af. Vanmiddag ging dus een robotje kapot. Groot verdriet natuurlijk, want hij had hem net gisteren gekregen. Ik uitgelegd waar het door kwam en dat dit de reden is dat we zeggen dat hij wat zachter moet spelen. Hij moest het van mij tegen lief zeggen als hij thuiskwam. Vond hij vreselijk eng. Heb de "mama is hier heel verdrietig om"tactiek toegepast. Werkte bij mij vroeger enorm, want dan voelde ik me heeeeel schuldig. Geloof dat hij dat nu ook wel had.

Iemand nog andere tactieken?
Jammer mooie weer weer even voorbij, was wel heel luxe.

Krokus, echte jongen die Roan, straks gaat hij oorlogje spelen buiten. Volgens mij doen jullie het al prima, zeggen dat hij zachter kan doen en anders afpakken. Haha Aimee vindt het ook verschrikkelijk als ze iets zelf tegen papa moet zeggen.

2 dagen werken voelt ook als vakantie voor mij Wel jaloers hoor. Van de andere kant, ik vind mijn baan super en minder dan 3 dagen is niet te doen. Mag ook niet.

En thuis met de kinderen vaak vermoeiender dan werken.

Annie wat een mooi mannetje Timme, zag net de foto op fb. Hij doet het dus goed.

Even vraag / tegenaan bemoeien

Las al paar keer dat jij Timme in de draagzak hebt als jij fiets? Ik vind dat zo eng, ken eigenlijk vervelend verhaal. Als je een noodstop moet maken heeft hij zo het stuur in zijn rug of als je valt of aangereden wordt, denk ik niet dat hij blijft zitten in de draagzak. Of ben ik een overbezorgde overdrijver hih.

Vroeg het me al paar x af waarom hij niet met de maxi-cosi in de bakfiets zit of in zon schelp met gordels.

Mmmoi, jij bent altijd lekker druk, niets plannen is niks voor jou he.

Pebbles verhuizing komt nu echt dichtbij, wat voor meubels hebben jullie besteld. Dus alles fris en nieuw in huis. Benieuwd naar de foto's. En Eva gaat straks ook naar school. Wat voor meisje is zij, haha hier schrijf je natuurlijk vooral over Floor. Wel een heel mooi meisje zeg, zag ik op de foto's. Zul je wel vaak horen.

RIS zijn dit dan je laatste paar maanden studie? Is het makkelijk om baan te vinden als ib-er, nu met bezuinigingen. Je hebt natuurlijk de connecties, dus uiteindelijk moet dat wel goed komen,

Mirjam en al bericht over evt baan? Nog modellen opdrachten voor Hanna?

Hier is Zach nog steeds ziek, al 1 week nu. Oorontsteking, nu tweede kuur antibioticum in 3 weken. En een pufje erbij. Hij heeft het zo benauwd. Laatste tijd wel een dokterskindje aan het worden. Huisarst vroeg al of we astma en allergien in de familie hebben. Al zegt dat nu niets en meer kans dat hij er over heen groeit. Ik ben er wel moe van. Hij kan het echt uitschreeuwen van de pijn, hij is dan zo boos en machteloos. Hopenlijk gaat het snel beter, hij wil nu alleen maar bij ons zitten,
anoniem_6498ae560c861 wijzigde dit bericht op 01-04-2012 20:29
Reden: naammmmm
% gewijzigd
He Ringel, een krentenbaard...geen idee wat het precies is, maar volgens mij niet iets wat je graag wenst. Beterschap!!!! En je bent en blijft altijd mooi!

Krook, pfff, geen tips. Gewoon accepteren denk ik. Van mijn man is er nauwelijks speelgoed over; alles gesloopt, halfstuk of in de fik gegaan. Ik houd rekening met wat ik koop; actionmeuk is niet aan ons besteed...tis net wat je zegt; het zijn jongens. Overigens zijn ze zelf wel gewoon zuinig met wat niet kapot mag gaan.

Babba, je mag je overal tegen aan bemoeien, hahaha. Ik vind fietsen met een kind ook eng. Maar ik fiets niet op een gewone fiets maar op een bakfiets met 3 wielen. Daar kun je niet mee omvallen, hoogstens aangereden, maar dat kan ook als je lopend oversteekt. Als ik stil sta, sta ik dus niet met mijn voeten aan de grond. Plotseling remmen..tja, met een bakfiets ga je nu eenmaal niet zo hard als met een gewone fiets. Ik vind het zelf goed verantwoord en qua hobbelen heb ik hem liever tegen me aan dan dat ie in de bak ieder kuiltje/ bobbeltje meepakt. Echt toeren doe je niet met zo'n fiets; het zijn korte stukjes hier in de stad.

Wat sneu voor Zach, heeft hij veel pijn? Pfff, laat het maar gewoon heel erg snel weer mooi weer worden!!! Beterschap.

Wij gaan op weg naar de school van Mats; palmpaasoptocht!!!
Babba, naamalarm..wil je het svp aanpassen?

Even kort want man en ik ga zo tegels uitzoeken voor de tuin (die gaat op de schop binnenkort en dat is ook hard nodig). Ik ben nu ziek thuis trouwens, door psychische klachten. Wil er hier niet teveel over zeggen maar ik zit er redelijk doorheen. Relatie en kindjes verder goed hoor, dus dat is het niet. De droombaan laat ik daarom nu ook gaan, ik moet eerst herstellen.

Ik kom later wat uitgebreider terug, fijne dag iedereen!
he get Mir dat zijn nare berichten. Sterkte en succes met herstellen.

Sja die krentenbaard.....het is überbesmettelijk, dus ben veel aan het handenwassen en alles. Maar het leuke is...het is een bacterie en die bacterie heft zich fijn ONDER mijn huid genesteld. ik had al een zalf van de ha gekregen, maar die is blijkbaar niet sterk genoeg, want vanochtend werd ik wakker en mijn hele linker kant van het gezicht was opgezet. Ook bij m'n ogen (echt zag er zo charmant uit) nu dus een sterkere pillen kuur gekregen en hopen dat de zwelling snel afzakt.

vanochtend m'n laatste ochtend bij de thuiszorg gehad. Wel lekker dat ik de vrijdagochtenden nu gewoon voor mezelf heb en de dingen kan doen waar ik anders niet aan toe kwam (zoals huishouden)

@Krook.....geen suggesties ben ik bang. Al ben ikzelf niet zo'n voorstander voor "mama verdrietig" scenario. Al was het maar omdat verdrietig meestal een begrip is waar kinderen weinig tot niks mee kunnen. Misschien is toch het beste om hem te laten ervaren wat zo ruig spelen voor consequenties kan hebben (net zoals met dat robotje)
Zo, er valt hier weer een hoop te lezen. Zoals altijd ben ik weer lekker druk bezig geweest...

Gisterenochtend naar het CB geweest met Thijm. Hij was precies een meter en 15,4 kg. Keurig. Hij ontwikkelt zich ook prima. Tijdens de ogentest deed hij goed mee en hij kwam er ook goed doorheen. Blokjes bouwen e.d. ging ook allemaal keurig. Supertrots op mijn ventje! Vandaag hebben we het Playmobil zwembad bij Kruidvat voor hem gehaald omdat hij al twee weken van zijn speen af is. Geen dag om gezeurd. Ik dacht, laat ik eerst een poosje afwachten hoe het gaat voor ik hem beloon, maar hij is duidelijk helemaal afgekickt.

Mijn schoonzusje heeft op de sample sale van een heel leuk merk (Mim Pi) een bloesje en een jurk voor Jasmijn gekocht met 40% korting, erg leuk!

Vandaag had Jasmijn speelgoedochtend en belde iemand van mijn pufclub of ik met Thijmen mee ging naar de binnenspeeltuin. Dat heb ik gedaan, was erg gezellig. Toen Jasmijn opgehaald en de gesponsorde boodschappen voor morgen bij de AH opgehaald. Thijmen ligt nu in bed en Jasmijn zit lekker te kleuren. Rust in de tent.

Morgenochtend ga ik met de tieners van de club 70 ontbijtjes klaarmaken en bij mensen thuis bezorgen. Ik heb gelukkig lieve hulp van mensen met auto's die wel willen rijden. Ik ga zo alvast wat klaarmaken voor de ontbijtjes, dan ligt het er maar vast. Scheelt morgen een hoop werk. Na de ontbijtjes gaan we lekker wat met ons gezin doen en 's avonds ga ik met de meiden van Jasmijns pufclub uit eten op het strand. Zondag nog geen plannen, lekker relaxed.

@Mirjam: Wat vervelend dat je momenteel niet zo lekker in je vel zit, gauw aansterken meid!

@Ringel: Krentenbaard, heel hardnekkig en vooral vervelend. Kan dat ook niet zijn waar Mayte last van heeft?!? Beterschap ermee...

@Krokus: Helaas heb ik ook niet echt tips voor je. Ik denk wel dat het een goed leerpunt is als er speelgoed echt stuk gaat, ook al is dat niet zo leuk...het maakt alles wel gelijk pijnlijk duidelijk...

@Annie: Jij geniet wel van je Daltons he, lekker op de bakfiets rondkarren...hoorde gisteren dat mijn nichtje ook haar derde jongen verwacht (binnen drie jaar...pfieuw), dan moet ik altijd aan jouw gezin denken. De eerste twee heten Mat z en S ep dus ook wel jouw stijl...

@Babba: Wat vervelend dat Zach steeds zo ziek is, heel herkenbaar hier, Thijmen was ook altijd verkouden/oorontsteking etc. Vraag anders een verwijzing naar de kinderarts, toen Thijmen opeens niet meer groeide moest ik daarheen maar toen knapte hij door preciezere medicatie ook veel sneller op. Wat krijgt Zach voor puf?

@Ris: Goed bezig met je studie, knap hoor, naast een gezin en je werk. Petje af.

@Pebbles: Volgende week zitten we lekker bij jou in de buurt, hopelijk knapt het weer een beetje op, het was zulk mooi weer en nu weer zo koud... welke dag komt jullie het beste uit als we langs zouden komen?

Ik ga ham en kaas plakken inpakken in plastic...leuk werk, haha. Vanmiddag nog naar ballet met Jasmijn en vanavond is opblijfavond, gezellig.
Kan niet lezen of posten, Gijs zit te vervelen op schoot/bank/ met kussens, stoot mij om of bonst met zijn kop op de laptop waarbij hij ondertussen niet uitkijkt of hij mij pijn doet.

Knuffel voor Mir; balen!!! Hopelijk gaat het snel weer beter met je. Heb je hulp of kijk je het "gewoon" even aan? Take care he! Heb je vandaag wel een fijne dag? (oudste is toch jarig?) Mooie foto op fb trouwens

Ring; krentenbaard sucks! Heb het zelf 2 keer gehad. Heb je er te lang mee rondgelopen? Dat het nu onderhuids zit? Jemig.... ik had het toen ook rond mijn neus (maar dat is een normale plek dus, daar komt die baard vandaan). Goed dat je nu een ab-kuur hebt. Ik heb dat toen niet genomen, ik had homeopatische middeltjes en ik ben thuis gebleven (had het op school opgelopen) omdat het zo gruwelijk besmettelijk is. Na twee weken was ik er van af. Maar met een goede ab moet het eerder lukken lijkt me.

Gebruik inderdaad je eigen handdoek en laat de kinderen niet jouw spullen gebruiken. Steeds handen wassen en de kids mogen je niet aanraken (liefst nog geen knuffel). Ik heb het toen ook afgeplakt (binnenshuis dan ) met een gaasje en pleisters. Het is echt gruwelijk om te hebben en ik werd echt gillend gek van de jeuk... oh, als ik er aan terug denk, krijg ik weer jeuk!

Succes ermee!

Babba; ja, ik ben bezig met de afronding van de studie. Nog 3x naar jouw stad voor college (rekenen = SAAIER dan SAAI), nog 2x scriptie begeleiding en ondertussen dus heel hard werken aan die scriptie (actie-onderzoek). Heel interessant, maar wel met een fikse deadline (alles moet onderzocht zijn voor de meivakantie). En mijn theoriehoofdstuk is niet goedgekeurd, dus dat moet ik dit weekend verbeteren en dan is het hopelijk beter of goed.

En dat gewoon naast mijn werk en de kinderen. Sociaal leven ligt plat, zit elk weekend in de bieb en zondags moet man het huis uit met de kids zodat ik daar aan het werk kan. Nog even doorbijten...

Beterschap met Zach trouwens!

Pebbs; hoe gaat het met het huis?

Mmmoi; veel plezier met de ontbijtjes morgen! Als jullie in de buurt hadden gewoond, had ik mezelf opgegeven! Lekker hoor!

Ik ga ff thee zetten. Doei!

XXXX
Mmmoi, je zult nu wel druk zijn met de ontbijtjes....succes!

@Ris.....het is niet dat ik er te lang mee rond gelopen heb, het was er opeens (ben maandag naar bed gegaan en ik werd er dinsdag mee wakker! dikke stromen geel vocht wat langs m'n neus liep, bleef aan m'n huid plakken en als ik dat er af trok dan kwam m'n hele huid mee) gelukkig slaat de pillenkuur aan. het is allemaal opgedroogd, jeukt als de ziekte, maar het gaat de goede kant op iig. De plek wordt allengs kleiner. (was zo groot als 1 1/2 keer een 2 euro munt) Mayte heeft het niet. Ben afgelopen vrijdag weer naar de ha geweest en die heeft naar haar kin gekeken, maar zag dat het gewoon krab plekjes waren.

en respect hoor, voor je drukke leven op dit moment. Maar het lijkt me ook heel fijn dat je man je zo steunt en je de tijd en ruimte geeft om te studeren.

Had ik al verteld dat ik met Fenna naar het cb was geweest? Ze is een cm kleiner dan Thijmen en iets zwaarder. (15.6 kilo bij 99 cm) maar ik heb me doodgelachen om haar toen ze de "vrachtwagen" moest bouwen. De wvp erg moeilijk doen om haar geïnteresseerd te krijgen in de "vrachtwagen" Fenna pakt de blokjes goochelt ze wat doorelkaar en voordat je er erg in hebt heeft ze, ze met 1 hand getransformeerd tot vrachtwagen. De wvp zat letterlijk met haar ogen te knipperen. De ogen test ging ook goed. Was blij dat ik haar van te voren had voorbereid. Ze was voorbeeldig!

Nu even wat nuttigs gaan doen (ik heb een hele zolder was te vouwen) fijne zondag allemaal!
Het blijft maar rustig hier! Ik was gisteren bezig met de ontbijtjes Ringel. Het was een groot succes, we hebben 500 euro opgehaald. Ha en we liepen gisteren nog te geinen, ik wilde mijn mobiel in mijn tas stoppen en toen zaten er ineens allemaal andere spullen in mijn tas. Bleek dat één van de tieners dezelfde tas heeft als ik En nu liep ik vandaag al de hele ochtend naar mijn sleutelbos te zoeken, heb ik die in het zijvakje van háár tas gedaan, haha. Ik was wel blij dat zij ze had, toen ik haar belde, anders wist ik echt niet meer waar ik moest zoeken!

Vanmorgen zijn we naar de kerk geweest en daarna hebben we lekker geluierd. Zo dadelijk gaan we bij mijn vriendin op de koffie. Vanavond lekker rustig aan.

Volgend weekend lekker weg, hopelijk hebben we een beetje mooi weer!

@Ringel: Klinkt echt heel naar die krentenbaard. Ik hoop iig dat ik het nooit krijg. Beterschap.
Mirjam, bericht gewijzigd, excuses. Wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Kamp je daar al langer mee of werd je er door overvallen. goed dat je dan nu even voor jezelf kiest en die droombaan komt ook wel weer.

Gefeliciteerd nog met je zoon. Wow 14, over 4 jaar volwassen...nou ja

Mmmoi goed joh 500 euro en lekker gedoe met je tas en sleutels

Ringel slimme meid dus die Fenna. Nog 1 jaar en ze mag ook al naar school.

Annie ahhhh een driewieler, die zal niet omvallen. Klopt ook wel in het verkeer ben je altijd kwetsbaar, welke wijze dan ook.

Ris dat klinkt druk allemaal. Maar wel stoer hoor zo'n studie combineren met gezin en straks vast en zeker succesvol afronden.

Zach knapt al weer op. Al blijft het een moody manneke. Het is goed of fout en weinig er tussen in. Ik vind hem niet altijd even leuk als hij zo driftig is of aan het mopperen. Zijn zus is en was echt een zonnetje, meestal goed geluimd. Dus hier gaat het vooralsnog niet op dat jongetjes makkelijker zijn. Van de andere kant siert het hem wel, hij weet precies wat hij wel en niet wil. En als hij iets niet wil dan kun je op je kop gaan staan. Op het kdv wordt hij ook pittig genoemd, ben benieuwd voor de toekomst.

Ik had vandaag met vriendin over taboe onderwerp. Welk kind je het mooiste vindt (eigen kids). Dat je echt wel ziet welke het beste is gelukt. Aimee is gewoon heel mooi en ik kan nog steeds geen winkel in zonder dat iemand daar iets over zegt. Zach heeft schattig kopje, maar niet uitgesproken mooi. Mensen zeggen hoogstens iets over zijn lange wimpers en grote ogen. Dus ik merk wel verschil in reactie bij buitenstaanders op de looks van mijn kinderen. Ene is een jongen en ander een meisje, vergelijkt lastiger. Vriendin heeft 2 dochters. En de ene is mooi en de andere beduidend minder. Zegt zij ook, maar dus ook bang als dochters ouder worden dat ze dat ook zelf opmerken. En dus hopen dat minder mooie daar geen last van heeft. Vinden jullie ene kind mooier dan de andere en denk je dat buitenstaanders dat ook zo zien. Haha wel oppervlakkig onderwerp. Zo ver ik weet heeft niemand van ons een lelijk kind dus dat scheelt
Mirjam, he bam, wat naar. Als je er eventueel over zou willen schrijven, zou je dat in een bericht op FB kunnen doen, daar zitten we nu allemaal op toch? Misschien een groep maken?

Babba, Zach dus pittig. Herken je dat zelf of in je man> Mats lijkt sprekend op mij, en dat botst juist wel eens vaker. Sverre is net z'n papa en die hebben dat ook weer. Ik kan Sverre juist weer beter handelen, hahaha

Over mooie kinderen...Tja, ik vind het lastig. Als baby vond ik Mats en Sverre prachtig maar als ik nu foto's kijk...hahaha, Mats was scheel en Sverre een dikkop...Ik denk dat ik van Sverre wel echt kan zeggen dat het een mooi jongetje is, Mats is weer mooi omdat hij altijd vrolijk is. Ze krijgen wel vaak aandacht, maar ja, daar vragen ze dan ook om... Timme...tja, die is nog een baby, die kan van seconde tot seconde wisselen van monster tot prinsje...Ik denk dat meisjes sowieso sneller worden aangesproken, ze zijn toch sneller schattig en zo.

Ik denk wel dat het ook meespeelt of je een open en spontaan kind hebt...ik vind dat toch vaak wel 'aantrekkelijkere/ knappere' kinderen...
Mmmoi, goed zeg van die ontbijtjes, leuk om dat met de jongeren te hebben gedaan. En fijn dat je je sleutelbos weer terug hebt.

Ringel, is de krentenbaard bijna over? Lastig probleempje.

Ris, hoe gaan je suikers? Nog een paar maanden en dan is je studie klaar? Knap gedaan hoor, zo met huishouden, werk en kinderen (en man haha).

Annie, hoe bevalt je baan?? Is het leuk? En gaat Timme dan nu ook naar het kdv?

Krokus, ik zou ook niet teveel benadrukken dat je heel verdrietig bent als er iets kapot gaat (of ben je dat dan ook echt? ik zou wel balen maar niet echt verdrietig zijn om zoiets). Hij heeft het nu toch gewoon zelf gemerkt, dat dit te ruig spel was? Verder alles goed?

Babba, tja, ik vind Hanna wel een mooi meisje, prachtig lijfje, leuk gezichtje. Destijds vond ik ook altijd dat zoon knap was maar ik ben nu wel iets objectiever geworden haha. Gewoon een leuke knul, gemiddeld denk ik. Hanna wordt al van jongs af aan erg positief benaderd door mensen ("wat een poppetje"). Ik wil wel op haar gedrag letten, want ze kan aardig uit haar stekker gaan als iets niet gaat zoals zij wil. Het is echt een pittige. Als broer er niet bij is, gaat het goed, maar met hem erbij gaat ze vol in de concurrentiestrijd ofzo, soms best lastig.

Pebbles, komt de verhuizing snel dichterbij nu? Hebben jullie nog meegedaan aan de open huizendag?

En ik heb iets (heel) vervelends meegemaakt een tijdje geleden, daar komen de klachten door. Ik ben nu dus even thuis en ga er ook voor in behandeling. Meiden, niet quoten svp en niet te specifiek hierop reageren, dit haal ik weer weg.
@Babba: Mijn kinderen zijn zo totaal verschillend dat ik echt niet kan zien wie de mooiste is. Ze zijn allemaal nogal gemiddeld denk ik, niet uitgesproken knap. Jasmijn heeft natuurlijk prachtig rood haar en krijgt daar veel complimentjes over. Verder is ze mooi lang en slank, ik ben echt jaloers op haar figuurtje Thijmen heeft niet iets super bijzonders maar heeft zo'n schattige, ondeugende maar toch lieve uitstraling. Ik vind ze allebei goed gelukt, maar echt superknap zijn ze niet, haha.

Aimee is idd een heel mooi meisje, je zou haar moeten opgeven als model!
Wow we zitten hier met zijn allen tegelijk te posten, VF kon het even niet aan
Zie Aimee juist niet als model, ze hebben vlg mij genoeg van die halfbloedjes in het bestand. Meisje met rode haren is exclusiever. Jouw kinderen vallen bij mij wel onder de noemer knap, hihi jij bent best kritisch.

Annie, jouw jongetjes lijken zo veel op elkaar heb ik het idee. Haha grappig he als je foto's van vroeger ziet, dan is het net wat minder als je toen vond/ervaarde. Met meisjes kun je wel meer qua opdirken en schattig maken, heb je wel een punt, Zach doet me vaak denken aan iemand uit india /Pakistan. Noem hem vaak Pakistaantje. Tja zijn voorouders vaderszijde zijn Indians, over over grootoma.

En dan is het straks afwachten hoe ze opdrogen. Inderdaad open en lachende kinderen al snel aantrekkelijk. Maar heel belangrijk liefde voor je kind wordt gelukkig niet bepaald door de looks.

Ja Zach is inderdaad best pittig. Herken het niet echt bij 1 van ons. Hij kan zo omslaan. Natuurlijk heeft hij laatste tijd steeds medische dingen en als je oren pijn doen dan ben je niet blij. Ook als iets niet lukt, als je iets afpakt. Hij gaat door het lint. Zou het eigenlijk op moeten nemen. In de trip trap gooit hij zich naar achter, stoot dan zijn kop, nog bozer. Ik moet hem dan echt beschermen, Ook als je hem vast hebt kan hij zich achterover gooien., Gisteren bijna met zijn hoofd tegen de deurpost. En dat was dan heel hard gegaan. Wie weet is het een fase, Andere mensen gaan het nu ook zeggen, dat is dan weer minder. Alleen ik mag zeggen dat hij lastig is )) Aimee ging altijd en overal goed. Ben gewend om dat te horen En mijn moedertrots is soms wel gekrenkt als anderen zeggen dat het niet lekker ging en dat hij mopperig was. Soms lastig om te horen. Ook al weet ik dat het zo is en dat hij behoorlijk op je zenuwen kan werken. Denk dat ik Krokus een beetje beter snap...
Hebben jullie kinderen nog wel driftbuien..? Hanna namelijk wel. Van de week nog, dat houdt dan een minuut of 6,7 aan en daarna is het ook weer klaar. Vaak als ze moe is en/of zoon bijvoorbeeld teveel aandacht naar haar zin krijgt. Vorige week bij mijn ouders ook (zij pasten vrij onverwacht even op). Er zit wel een kop op.. Toch ook wel heel gevoelig op andere momenten, piekeraartje ook. Dat pittige herken ik niet van onszelf. Ik herken het wel van een familielid, dus misschien komt het daarvandaan.
Mats doet wel eens of hij boos is, maar daar zit altijd een lach onder verscholen. Hij kan gewoon niet echt boos zijn, is ook erg vergevingsgezind naar zijn broer toe als die weer iets loopt te mollen. Even boos en dan is het al snel, 'nou ja, dan maak ik het wel opnieuw'. Tuurlijk probeert hij ook wel eens met drammen en dreinen iets voor elkaar te kijken, maar als hij je dan aankijkt, schiet ie al in de lach...hahaha

Sverre is een ander verhaal. Die is heftig in alles; heftig blij, boos, verdrietig, bang enz. Hij kan ook lang blijven mokken om iets kleins. Maar met afleiden en humor is het wel te doen.

Mats deed het altijd makkelijk op het KDV en zo, Met Sverre is het wat ingewikkelder. Af en toe maakt het me verdrietig dat hij zo gefrustreerd kan zijn, maak me er ook wel eens zorgen om...hij zit echt best complex in elkaar en dan breekt mijn moederhart wel eens als ik zie hoe moeilijk hij het heeft/ zich zelf maakt....
Nou we zijn verhuisd! Het is hier nog wel echt een dozenzooi maar dat komt ook wel weer goed,

Ik ben wel gaar nu.

Mijn notebook zit nog in een doos ergens dus ik ga nu geen heel verhaal schrijven,

@mmmoi: wij hebben alleen zondag middag iets staan maar de rest van het weekend zijn we thuis.
Ha!

Wat fijn Pebbs dat jullie verhuisd zijn! Hopelijk snel de dozen uitgepakt en je notebook weer tevoorschijn

Mmmoi; klinkt goed, de ontbijtjes! Balen van je sleutels, maar goed dat je wist waar je moest zoeken.

Schoonzus en ik hebben ook dezelfde tas, gingen we een keer met onze eetclub uit eten (ipv thuis bij iemand eten), wilde ik mijn meter pakken, zat ik dus in haar tas.... grote zakdoek, rare telefoon.... pas toen had ik het door

Buien hebben beide kids hier. Vandaag nog aan tafel (combinatie van moe, net te laat aan tafel en een schreeuwende Gijs). Gijs schreeuwt dus, hij heeft al een hele harde stem, dus het gaat hier altijd al op standje 20 als hij normaal praat, maar nu wilde hij zout op zijn aardappeltjes, maar dat had hij al gehad. Dus ik zei nee. Nou, dan gaat de volumeknop nog hoger. Ella zat ook te miepen, want die lustte ineens geen aardappels meer (later wel hoor). Later wilde Gijs ketchup, maar dat had hij al op, dus kreeg hij ook niet. Weer zo'n schreeuwpartij....

Knapste kind? Ik vind mijn beide kinderen ieder op zijn/haar knap. Ella heeft een mooi toetje, mooie steile haren, prachtige blauwe ogen met lange wimpers. Zonder bril vind ik haar mooier, maar ja... die bril draagt ze voorlopig nog wel.

Gijs is ook mooi met zijn blonde krullen, even zo mooie blauwe ogen en guitige lach. En wat ik zo mooi vind aan Gijs zijn lijfje is zijn ontzettende stevige beenpartij. Hij heeft nog echte x-benen en ontzettende stevige bovenbenen. Heerlijk om in te knijpen

Studie is echt bikkelen op het moment. Alles loopt door elkaar; laatste module en onderzoek starten. Ik heb mijn theoretisch deel al 2 keer terug gekregen; het is nog niet goed. Maar ik mag pas gaan onderzoeken als ik dat af heb. Maar ik moet ook nog alles voor de meivakantie afgerond hebben (het daadwerkelijke onderzoek dus). Dus ik heb nog 3 weken.... Pff.... gelukkig heb ik heel veel hulp van mijn ouders, die elke woensdag op passen. Ik moet ze alleen nog vragen voor a.s. woensdag, dat wordt een extra dagje blokken.

Zo, nu ga ik ff chips eten (suikers zijn wat laag )
hello,

Interessant onderwerp.....welk kind is het mooist....bij die van mij weet ik het eerlijk gezegd niet. Beide dames zijn mooi. Mayte met haar blonde haren, blauwe ogen, lange wimpers en kuiltje in haar wang (die zag je gewoon bij de echo foto al!) Maar ze maakt zichzelf lelijk door al die littekentjes in haar gezicht door het vele, vele krabben en pulken. Fenna is mooi, door haar bruine haren met slag, blauw/groene ogen en lange wimpers. (die hebben ze beiden dan weer wel) ik hoop dat zij niet zo gaat pulken als Mayte doet, maar daar is ze nu wel van doordrongen denk ik. Fenna is alleen een stuk ruiger dan Mayte (bijna jongensachtig) ook haar lichaamsbouw is een stuk grover dan dat van Mayte. Die is lang en slank. Fenna is meer gedrongen en heeft de neiging om wat dikker te zijn.

Maar ik krijg van buitenstaanders altijd wel opmerkingen over de de dames. Mayte was nog maar net 1 1/2 of zo en ik kwam een jongen tegen die langsliep, stopte omdraaide en de opmerking maakte:"u heeft een mooie dochter mevrouw" let wel, die jongen was minstens 17 jaar oud en Mayte was nog een dreumes...heb lang getwijfeld of ik dit nou creepy moest vinden of moest opnemen als compliment. Heb maar besloten tot het laatste.

@Pebbs, lekker dozen uitpakken!

@Ris...nog even doorbikkelen en dan ben je klaar....can you do it? YES YOU CAN!!!!)

@Mir, gewoon nog maar even een digi hug.

voor de anderen *zwaaaaaai*
Heb op Facebook een besloten groep aangemaakt, kunnen we indien nodig wat besloteren praten en foto's spammen!!! Hahahaha

Ik wilde de foto van Hyves uploaden (zomer van 2007) met baby Mayte, Jasmijn, Floor, Roan, Jesper en Mats...waren ze een half jaar of zo??? Superschattig. Heb ook foto's van ons uitje naar Amersfoort. Zal als ik tijd heb (moet zo naar mijn werk) eens gaan stoeien!!!!

Ik heb jullie allemaal al in de groep gezet, maar als dat niet het geval is, let me know!!!!

Pebbs, ja, daar willen we dus foto;s van zien!!!!!!!!! Heerlijk man, al verhuisd. Goed zo!

Ris, pfff, klinkt idd best veel zo met die studie ernaast.

Babba, die foto's van je kids. Ik vind Zach eigenlijk net zo knap als zijn zus; guitig en mooi met die zwarte krullen. Ze hebben beiden echt het beste van 2 werelden! Schitterend.
ik heb ook een 3 tal foto's bij gevoegd. Mote helemaal wennen aan de tijdlijn indeling.
Lekker veel geschreven zeg, ik had wel steeds bijgelezen maar geen tijd om te reageren. Gisteren natuurlijk gewerkt en 's avonds had ik de tieners weer. Vandaag ook weer lekker gewerkt en vergaderd, ik was pas laat thuis. Gegeten en nu is onze afwasmachine weer stuk...dus met de hand afgewassen. Kids douchen en naar bed en nu lekker met mmman bankhangen. Hij met de Ipad en ik met de laptop, digitale generatie

Voor mij is het nu al lekker paasweekend, hoewel we vrijdagochtend pas weg gaan. Morgen wat in huis doen en misschien even het dorp in, donderdag ook mijn huis doen en inpakken. En dan vrijdag naar Disney on Ice en daarna naar het huisje van mijn tante. Heerlijk! Hopelijk wordt het zonnig maar dat zal wel niet... we zijn vorige week al teveel verwend met het weer.

@Pebbles: Ik denk dat zaterdag het meest handig is om langs te komen, of niet? Dan kunnen we misschien ook nog even het dorp in. We komen niet supervroeg, eerst uitslapen en aanklungelen en dan nog drie kwartier in de auto. Tussen de middag ofzo? Dat we bij jullie een broodje eten? Als je het niks vindt moet je het zeggen hoor! En kun je mij je nieuwe adres sms'en dan kan dat in de navigatie hoewel ik de weg wel weet vanaf je oude huis, maar dat is vast om rijden.

Ik ga lekker even tv kijken, doei!
Leuk zeg, die facebook groep!

@mmmoi: Zaterdag is goed! Het is hier nog wel chaos hoor, dan weet je dat alvast. Hopelijk is de eettafel er dan, dat eet toch wat makkelijker met z'n allen.

Floor vroeg vandaag nog wanneer we weer met Jasmijn gingen afspreken. Didl staat hier nog steeds te wachten.

Mooie kinderen/voorkeur voor kinderen: Voorkeur heb ik zeker niet, ze zijn me in alle oprechtheid even lief.

Wel herken ik in Floor meer en vind ik haar makkelijker te begrijpen. Floor heeft een wat atletischer en steviger figuurtje en heeft een heel expressief gezicht dat helemaal gaat stralen als ze iets aan het vertellen is.

Eva heeft een heel mooi slank figuurtje en prachtige lange haren. Ze kan heel goed zelf spelen maar heeft ook veel vriendjes en vriendinnetjes. Ze is wel een binnenvetter en ik weet soms echt niet wat er in dat hoofdje om gaat. Ze is ook een stuk moeilijker te corrigeren dan Floor.

En Valentijn is mijn altijd vrolijke en gezellige mannetje. Als hij gaat lachen breekt de zon door en hij weet daarmee iedereen te charmeren.
Hier en paar heftige dagen achter de rug. Gedoe op mijn werk ivm reorganisatie en wijzigende werkzaamheden. Leidinggevende die bepaalde dingen heel tactloos gebracht heeft. Ben niet zozeer van de zeik geweest over de boodschap, maar meer over de manier van de boodschap brengen. Gelukkig uitgepraat met leidinggevende. Bij confrontaties moet ik altijd huilen. Niet dat ik zwaar loop te snikken ofzo, maar terwijl ik mijn punt maak, lopen de tranen over mijn wangen. Ook als ik, zoals in dit geval, helemaal gelijk heb. Zo vervelend vind ik dat, want je komt gelijk zwakker over voor mijn gevoel.

Ik vermoed dat men Roan de knappere vindt van mijn kinderen. Jesper heeft een beetje een apart gevormd hoofd. Was in de running voor een helmpje, niet gekregen, maar het had misschien wel beter geweest. Beiden hebben ze hele lange wimpers. Daar komen Altijd opmerkingen over. Roan is heel sociaal, maar kent ook zijn grenzen niet altijd. Jesper is wat rustiger. Wat makkelijker om te begrijpen.

Nu lekker uit eten met mijn schoonouders. We gaan wokken. Heerlijk vind ik dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven