Bad een must?

31-03-2012 23:40 78 berichten
Voor de mensen die (jonge) kinderen hebben:

- Hoe handig vinden jullie een badkuip in vergelijking met een douche?

Wij zijn vandaag naar huizen gaan kijken en met het oog op een toekomst met hopelijk een kind erbij lijkt een bad toch wel erg handig! Maar het leukste huis dat we tot nu toe hebben gezien had geen bad (of ruimte om een bad te realiseren). We hoeven niks overhaast te beslissen, maar vroeg me gewoon af hoe jullie er over denken. Blij dat je een bad hebt? En als je geen bad hebt, mis je deze stiekem wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:louisavuitton schreef op 01 april 2012 @ 00:45:

Ik heb zo'n ingebouwd bad met ruimte om daar de tubes/potjes etc neer te zetten. Ook heb ik wat badderspeelgoed van de kinderen daar staan. Het tegelwerk is niet echt goed gedaan en die witte randjes (hoe heet dat nou ook alweer) verkleuren en laten los met zo'n spray.

Ik maak echt wel goed schoon De kit?:P Als je dat zachte spul bedoelt dan. Anders de voegen, maar neem aan dat je die niet bedoelt ;) Dat is wel heel vervelend als die verkleuren en loslaten met een spray. Dat heb ik gelukkig niet gehad, want ik heb een bloedhekel aan schoonmaken, dus ik zweer bij al mn sprays en stuff ;)
Ja de kit inderdaad. Ik zit nu met lichtoranje randen ipv witte
Makkelijk voor als de honden weer eens vies zijn. Zal met kinderen wel net zo werken .
Een echt goed bad is heerlijk, maar voor een kind kun je ook nog lang een babybadje gebruiken.
Ik heb 'n bad met 'n douche er in. Vind het 'n fijn qua ruimte om me te kunnen douchen (staat ook 'n douchewand op) In de praktijk gebruik ik m'n bad nauwelijks om in te gaan zitten/liggen, maar ben toch wel blij dat ik 'm heb. Voor afzonderlijke douche en bad had ik geen plaats, maar voor deze combi wel en dat vind ik dan toch net iets luxer dan alleen 'n douche.
Mijn dreumes zit zo een uur in bad. Onderwijl voed ik de baby of vouw ik de was, terwijl ik er naast zit. Wil ik de handen vrij, zet ik hem in bad. Hij vindt het heerlijk. Baby 'float' op zo'n matje. Vindt ze ook fijn. Ik zou een heel leuk huis er niet voor laten, maar ervaar een bad in huis wel als meerwaarde.

Ik vindt het trouwens geen gedoe. Douchen met de kleintjes doe ik ook, maar vindt ik in m'n eentje lastiger dan badderen.
quote:kaatje_85 schreef op 31 maart 2012 @ 23:46:

Ik heb gelukkig geen kinderen maar wel een bad en dat wordt toch wel 3 tot 4 keer per week gebruikt om heerlijk in te gaan liggen met vriendlief Wij hebben gelukkig wel een kind maar ook voordat die zich aandiende lag ik een paar keer per week in bad. Zeker op vrijdag- en zondagavond. Heerlijk! Ik kan er zo 2 uur in liggen. Zoonlief houdt niet van badderen, die is meer van de douche. tot nu toe hebben alle koophuizen van ons een bad. Ik kan niet zonder.
Geen ervaring met oudere kinderen maar ook ik vind het handiger dan de douche. Laagje water erin, en ik kan ondertussen schoonmaken / rommelen boven. Dat kan wel pas vanaf een jaar of 2, als ze echt goed kunnen zitten en snappen dat het bad glad is. Overigens kunnen ze dan ook wel goed onder de douche (alleen).

Nou ben ik sowieso niet echt van schoonmaken maar bad vind ik echt niet veel werk, idd een kwestie van sprayen en spoelen.

Overigens is het bad voor mij geen must (maar in deze fase wel erg handig). Zelf gebruiken we 'm niet dus best kans dat ie er ooit uitgaat.
Wij zijn net verhuisd naar een huis met bad. Purple vindt het helemaal geweldig. Kan zich uren vermaken, spettert alles nat en ik haal er daarna een dweil doorheen en de vloer is ook weer gedaan. Voorheen ging hij mee douchen. Die vindt hij nu opeens eng dus komt het bad heel goed uit. Voor mezelf zou ik hem niet missen. Zoals al eerder gevraagd, kun je met een creatieve oplossing niet toch een bad kwijt?

@Louisavuitton: die kitranden kun je eruit (laten) halen en dan opnieuw (laten) kitten. Als het dan goed gebeurt heb jij weer mooie, frisse randjes.
Wij hebben trouwens een stoeltje voor in bad, met zuignappen. Kunnen ze in bad zitten zonder onderuit te glijen.
ik lig zelf noooooit in bad, maar heb 2 jonge kinderen en daarvoor ben ik echt heel blij met ons bad!
quote:louisavuitton schreef op 01 april 2012 @ 01:12:

Ja de kit inderdaad. Ik zit nu met lichtoranje randen ipv witte

Plantenspuit vullen met wat chloor/water mengsel 50/50, opspuiten, half uurtje in laten weken et voil: hagelwitte voegen en kitranden.

En over de kalk-toestanden: de hoeveelheid kalk in het water in NL wisselt sterk en de afzetting ervan dus ook. Ik woon nu in zacht water gebied en men, wat een verschil met Amsterdam!
Of wat TOP zegt, opnieuw kitten. Kan je zelf want supersimpel.
En over een bad: voor mij is het een must. Maar ik kon een bad en een aparte douche kwijt in mijn droomhuis. Anders was het mijn droomhuis namelijk niet geweest.
Voor mij is bad echt een must. Kinderen zijn allebei bang voor de douche, dus ik zou niet weten hoe ik zonder zou moeten. Bovendien vinden ze het leuk om er samen in te zitten en dan heb ik even mijn handen vrij.

Badje in de douchebak zetten kan alleen als ze nog echt klein zijn en bovendien kunnen ze dasr niet samen in.
Een bad is extra luxe, Kinderen kunnen ook gewoon wennen aan douchen..
Je kan ook een stop in de douchebak doen en er een laagje water in zetten. Tegen de tijd dat dat niet meer werkt kunnen ze ook gewoon onder de douche. Wij hebben wel een bad, en ik zit er veel in. Jongste kind af en toe, oudste staat alleen nog onder de douche.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik vind een bad totaal niet fijn. Wij hebben een bad en als ik er 1 keer per 2 jaar in ga is het veel. Ik verveel me altijd na 2 minuten .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Wij waren nog met zijn tweetjes toen we vorig jaar ons huis kochten. Zonder bad maar een douchecel. We hadden de mogelijkheid om een bad er in te bouwen maar nu ik zwanger ben van de eerste moet ik zeggen dat ik blij ben dat we het niet gedaan hebben. In en uit bad stappen met een dikke buik zie ik niet zitten. En als ik ff wil zitten onder de douche pak ik lekker een plastic krukje en dat is goed te doen. Als de kleine er is heeft hij zijn eigen badje en als hij ouder is kunnen we zo'n kant en klaar kinderbadje kopen.

Scheelt daarnaast veel watergeld en hoor van veel kennissen dat ze er bijna nooit inzitten. En staan te douchen in het ligbad.

Als we een weekendje weg zijn in hotel met bad kan ik daar zo van genieten.
"Neem een douche in plaats van een bad. Een bad verbruikt al snel tussen de 150 en de 200 liter. Het waterverbruik bij een douchebeurt ligt daarentegen tussen de 30 en de 80 liter. Douchen in plaats van een bad nemen betekent meteen een besparing van 120 liter of met andere woorden: u kan 3 x douchen voor de waterhoeveelheid van 1 bad."
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kaatje_85 schreef op 31 maart 2012 @ 23:46:

Ik heb gelukkig geen kinderen maar wel een bad en dat wordt toch wel 3 tot 4 keer per week gebruikt om heerlijk in te gaan liggen met vriendlief

Inderdaad! Hier ook!

Zou het vreselijk vinden om geen bad te hebben!
Ik zou er NOOIT een huis op laten schieten. Natuurlijk vinden kinderen in bad gaan leuk, maar het is toch echt geen must.

Dochter van 3 gaat hier nog steeds in het babybadje als we de tijd hebben. Vindt ze ook fantastisch. En vaak gaat ze, op een klein krukje, onder de douche. Zoon is ouder en doucht alleen nog maar.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 april 2012 @ 10:49:

"Neem een douche in plaats van een bad. Een bad verbruikt al snel tussen de 150 en de 200 liter. Het waterverbruik bij een douchebeurt ligt daarentegen tussen de 30 en de 80 liter. Douchen in plaats van een bad nemen betekent meteen een besparing van 120 liter of met andere woorden: u kan 3 x douchen voor de waterhoeveelheid van 1 bad."En dat dus
[quote]TouchOfPink schreef op 01 april 2012 @ 07:40:

Zoals al eerder gevraagd, kun je met een creatieve oplossing niet toch een bad kwijt?

quote]

Bedenk ook dat het maar voor een paar jaar is dat de kinderen een bad echt enorm fantastisch vinden. Waarom al die moeite? Mijn kind wil ook heel graag een enorme glijbaan in de achtertuin omdat ze dat geweldig vindt. Kan ze uren mee spelen. Krijgt ze ook niet:-)
In mijn appartementje heb ik een badkamer van 2 bij hooguit 1,5 m. En hier zit ook een bad in. Het is dan wel een zitbad die in het hoekje staat en dan staat er nog een wastafel in en kan ik me net omkleden, meer past er ook niet in. Maar ik ben er wel erg blij mee!

Toen ik een paar jaar terug nog een half jaar voor 2 kinderen heb moeten zorgen, was daar ook een bad. Ideaal! De kindjes gingen beide in bad, speelde met wat speelgoed met elkaar. Ik ging ondertussen de bedden verschonen, of opruimen. En praatte af en toe met de kinderen. Ze konden zo goed samen spelen in bad. En na een uur in bad zitten (klein laagje water) waren ze weer schoon en fris.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven