Zwemmen met bril
maandag 2 april 2012 om 10:23
maandag 2 april 2012 om 10:31
Nee, ik zwem gewoon met bril. Ik heb trouwens zonder bril zwemmen volgehouden tot -6 ofzo. Daarna ging het gewoon echt niet meer. Inmiddels heb ik -10 en neem ik altijd mn vriendje en een reservebril mee naar het zwembad. Het zwemmen gaat inderdaad wat voor zichtiger, onderwater zwemmen is best vervelend, maar verder vind ik het prima te behappen
maandag 2 april 2012 om 10:34
maandag 2 april 2012 om 10:34
Ik zwem gewoon zonder bril (-4,5). Eigenlijk altijd gedaan vanaf da ik een bril had en ik zwem best regelmatig (1-2x per week en soms extra met de kinderen), ben niet anders gewend. Het enge dat ik lastig vind is afstand inschatten, dus ik wacht met duiken bv tot ik echt vrij baan heb. En ik kan de klok niet aflezen, dus of ik vraag het aan de badmeester (inmiddels ken ik iedereen in het zwembad ) of ik laat dochter kijken als ik met de kinderen ben.
maandag 2 april 2012 om 10:35
maandag 2 april 2012 om 10:35
quote:vivahengelo schreef op 02 april 2012 @ 10:33:
Achnein, hoezo onzeker? Omdat je bang bent jouw bril te verliezen?
(Zelf voel ik me ook onzeker, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik niet zo goed kan zwemmen dan dat ik een bril heb).Omdat ik zonder bril zwem en dan zo weinig zie. Ik zie schaduwen van mensen, het zwembad is een schaduw en als mijn vrienden weg zijn kan ik ze niet zelf meer vinden.
Achnein, hoezo onzeker? Omdat je bang bent jouw bril te verliezen?
(Zelf voel ik me ook onzeker, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik niet zo goed kan zwemmen dan dat ik een bril heb).Omdat ik zonder bril zwem en dan zo weinig zie. Ik zie schaduwen van mensen, het zwembad is een schaduw en als mijn vrienden weg zijn kan ik ze niet zelf meer vinden.
maandag 2 april 2012 om 10:37
Vriend is wel eens achter de verkeerde aan gelopen in het zwembad omdat hij dacht dat ik het was, hij neemt nu altijd z'n bril mee...
Niet onzeker zijn, je wilt niet weten hoeveel mensen geen snars zien in het water zonder bril, je hebt hem gewoon nodig!
Niet onzeker zijn, je wilt niet weten hoeveel mensen geen snars zien in het water zonder bril, je hebt hem gewoon nodig!
life ain't a perfect story, write it while you live it
maandag 2 april 2012 om 10:41
Mijn vriend heeft -14 en zwemt altijd zonder bril. Maar hij heeft wel van die touwtjes die hij tijdens het tennissen bijvoorbeeld draagt. Het zijn een soort elastiek-gevallen met aan de twee uiteinden in een soort buisje genaaid, zodat die om de pootjes van de bril kunnen. Dan zit het allemaal best strak op zijn hoofd. Met tennissen en hardlopen heeft hij nergens last van. Dat zal bij zwemmen ook wel kunnen.
Hij haalt ze gewoon bij de opticien.
Hij haalt ze gewoon bij de opticien.
quote:vivahengelo schreef op 02 april 2012 @ 10:34:
Voor reisa, je hebt duikbrillen die je op sterkte kunt laten maken, wellicht is dat iets voor zwemles? Ik heb zelf ook ooit zo'n duikbril besteld, maar aangezien ik vrij slecht zwem, vind ik dat nogal suf. (Met een duikbril op een slechte schoolslag zwemmen).Daar zit ik ook aan te denken. Al hebben ze dit liever niet in ons zwembad. En ik weet niet of dochter dit wel wil.
Voor reisa, je hebt duikbrillen die je op sterkte kunt laten maken, wellicht is dat iets voor zwemles? Ik heb zelf ook ooit zo'n duikbril besteld, maar aangezien ik vrij slecht zwem, vind ik dat nogal suf. (Met een duikbril op een slechte schoolslag zwemmen).Daar zit ik ook aan te denken. Al hebben ze dit liever niet in ons zwembad. En ik weet niet of dochter dit wel wil.
maandag 2 april 2012 om 10:42
quote:achnein schreef op 02 april 2012 @ 10:35:
[...]
Omdat ik zonder bril zwem en dan zo weinig zie. Ik zie schaduwen van mensen, het zwembad is een schaduw en als mijn vrienden weg zijn kan ik ze niet zelf meer vinden.Daarom zwem ik dus met bril Het is niet een geweldige oplossing maar je moet iets
Ik ben veel te blind zonder bril
[...]
Omdat ik zonder bril zwem en dan zo weinig zie. Ik zie schaduwen van mensen, het zwembad is een schaduw en als mijn vrienden weg zijn kan ik ze niet zelf meer vinden.Daarom zwem ik dus met bril Het is niet een geweldige oplossing maar je moet iets
maandag 2 april 2012 om 10:43
Ik vind zonder bril geen optie, zeker niet als ik met twee kinderen (3 en 5) ga zwemmen. Dat gevoel dat achnein omschrijft (onzeker als je zo weinig ziet) herken ik ook, dus ik denk dat ik ook niet zo snel alleen zou gaan zwemmen zonder bril.
Eendagslenzen heb ik ook al aan gedacht, wellicht is dat een oplossing.
Eendagslenzen heb ik ook al aan gedacht, wellicht is dat een oplossing.
maandag 2 april 2012 om 10:45
maandag 2 april 2012 om 10:45
quote:helene31 schreef op 02 april 2012 @ 10:42:
Ik heb -6,5 aan beide ogen en zwem zonder bril.
Waarom is dat geen optie?
Omdat ik graag met mijn eigen kinderen thuis wil komen
Ik heb het nooit geprobeerd zonder bril zwemmen. Maar ik voel me in huis al zo 'blind' als ik 's avonds zonder bril naar de toilet ga of zo. Ik heb het idee dat ik me in een 'vreemde' omgeving helemaal ongemakkelijk voel.
Ik heb -6,5 aan beide ogen en zwem zonder bril.
Waarom is dat geen optie?
Omdat ik graag met mijn eigen kinderen thuis wil komen
Ik heb het nooit geprobeerd zonder bril zwemmen. Maar ik voel me in huis al zo 'blind' als ik 's avonds zonder bril naar de toilet ga of zo. Ik heb het idee dat ik me in een 'vreemde' omgeving helemaal ongemakkelijk voel.
maandag 2 april 2012 om 10:47
Ik vind het wel grappig om te zien dat er mensen zijn die zeggen met -6 zonder bril niets te kunnen zien (dat is ook mijn gevoel) en mensen die zeggen met -8 prima zonder bril te kunnen zwemmen. Ik vraag me toch af waar dat verschil dan in zit. Met -8 kun je toch nog net de trap van het zwembad vinden (bij wijze van spreken dan).