Oktober 2011

29-10-2011 19:19 1717 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn alweer een half jaar moeder!

(o.k., de moeders van een tweede kind al wat langer )

Onze baby's worden echte mensjes zeg ik altijd. Bijvoeding is geïntroduceerd en flessen en borstvoeding worden langzaam minder. Doorslapen hebben sommige oktoberbaby's al helemaal door, anderen helemaal niet. Maar ontwikkelen doen ze zich prima. Zitten, rollen, tijgeren, een enkeling kruipt al.

Hier ons eerste topic.

Naam:Lft:Bijzonderheden: Van:Geboren 7up19856 maanden: 7880g, 67,5cm1e kindje21 september

Zoon J. Elize 8019807,5 maanden: 8300g, 69cm1e kindje19 september

Zoon J. Noerie19775,5 maanden: 8200g, 69cm2e zw, 3e kindje14 oktober

Dochter K. Zotte_quijote19826 maanden: 8500g, 68cm1e kindje13 oktober

Dochter N. Reen326 maanden: 69,5cm, 8280g.1e kindje25 oktober

Dochter M. Lisanne83276 maanden: 7200 gram, 68cm1e kindje23 oktober

Zoon L. Zizaza276 maanden: 68cm,7900gr1e kindje29 oktober

Zoon Sperzieboontje245,5 maanden:8245 gram en 70cm1e kindje30 oktober

Zoon S. Es145019806 maanden: 7400g, 67cm1e kindje17 oktober

Dochter Liesje Fruitfris19816 maanden: 64,5cm, 6420g.

1e kindje23 oktober

Dochter A. Sanloes19786,5 maanden: 8115g, 68cm2e kindje, dochter juli 200922 oktober

Zoon J. Linnepin19816 maanden: 8700g, 72cm2e kindje (1e dochter juli 09)30 oktober

Zoon F. Marie81306 maanden: 66,5cm 7370g1e kindje2 november

Dochter Milobiyu366 maanden . .68 cm 7370 gram2e kindje12 november

Zoon E.
nachten....oja die donkere tijden nou J. maakt er nog een potje. Gisterenh ebben wij zelfs rijstebloem geprobeerd, maar dat was echt een drama. J. begon met projectielspugen binnen 10min na een halve fles (30min over 100ml gedaan). Hele voeding (van de halve die hij maar had) kwam er dus uit.

Komend weekend gaan we met fruit beginnen, als dat ook spugen wordt gaan we naar de ha. Maar goed daar gaan we niet vanuit.

Es: stoer hoor een 9! En fijn dat het slapen goed gaat!

7up: dochter gaat de glijbaan alweer af gelukkig. en de tuin: vandaag bericht gekregen dat de nieuwe datum 17 april wordt. nu maar hopen dat er niets meer tussen komt.

En gewoon goed naar je lijf luisteren met het afbouwen. (waarom eigenlijk afbouwen? ben je er klaar mee?)

Oja dochter wilde vandaag weer eens in de draagdoek gedragen worden (sinds ruim een hal jaar). Heerlijk, maar mijn bekken vond he tniet leuk bleek achteraf. Ik heb er iig wel van genoten en mooie foto's gemaakt.
@sanloes: ach, wat zielig dat spugen! Succes met het eerste fruit

@es: tja, die nachtvoedingen... één nachtvoeding is heel goed te doen maar 2 hakt er toch wel in hè? Lukt het je om bij te slapen in het weekend overdag of door vroeg naar bed te gaan?

@7up: dat artikel over helmpjes heb ik ook gelezen. Komt allemaal door de angst voor wiegendood waardoor onze kindjes allemaal op de rug moeten slapen.

@milo: sterkte!!

@noerie: ja, pap uit de fles is wel aanlokkelijk. Maar het gaat hééééél langzaam steeds beter met de lepel.

Ik heb nog even een vraag aan jullie: Ik vertelde gisteren aan een collega dat Joris nog niet omrolt, niet graag op zijn buik ligt en nog niet echt eet (en ik vertelde een heleboel meer maar deze drie dingen vond hij blijkbaar opvallend) en hij gaf me het advies om naar een ostheopaat te gaan? Ik zag zelf helemaal geen probleem maar ga me nu afvragen of er een reden is om Joris te laten nakijken? Op het CB waren ze drie weken terug gewoon positief.
Elize niet gek laten maken. Volgens mij gaat het gewoon goed met Joris. De marges wat kinderen wanneer moeten kunnen zijn zo groot. Hij rolt niet en eet nog niet goed, maar hij is toch ook pas net 6 maanden? Zeker als je volgens oei ik groei de uitgerekende datum als richtlijn neemt? Eten hoeft niet voor het eerste jaar, dat heb je zelf laatst nog aangegeven. En dat rollen, hoeft volgens mij ook niet. Daarvoor kan hij al wel even zitten in de kinderstoel. Dat kunnen veel kinderen ook nog niet.

7up waar ik nog aan dacht. Als je de voedingen af wilt bouwen, kun je volgens mij ook als je thuis bent op die tijdstippen geen voeding meer geven. Anders houd je de stuwing. Of niet? Ik heb mij nog niet met afbouwschema's bezig gehouden.
Ik heb net eindelijk de tabel eens aangepast. Binnenkort moeten de meeste kindjes voor de 6 maanden controle naar het CB, dan kunnen we weer echt vergelijken.
Even snel:

@Elize: hier rolt J ook nog niet, wil ook niet graag op z'n buik liggen en eet ook nog niet goed. (bijna eng hoe gelijk ze opgaan!). Dit alle 3 toevallig aangegeven bij het CB maandag en de arts vond het niet vreemd. Rollen en eten hoeft echt nog niet met 6 maanden. Helemaal niet als je net bent begonnen met hapjes. En op de buik liggen kan komen door maagzuur.

Verder zij de kinderfysio wel dat er misschien een blokkade in z'n nek heeft gezeten door de bevalling. Maar hij zei nu niet dat ik naar een osteopaat moest gaan.

@Es': ja thuis moet ik op die tijdstippen ook een flesje geven, want anders wordt het afbouwen lastig...

@sanloes: ja, ik wil afbouwen omdat ik klaar ben met 3x per dag kolven. (en ga in juni op vakantie en dan wil ik weer wat kunnen drinken en wil weer aan de pil gaan...). Vind de bv heel mooi, maar ben er nu zelf aan toe om het te minderen
@Elize: Geen zorgen! K. is nu 5,5 maand en heeft 2 keer omgerold. De 1e keer was 2 weken geleden en de 2e keer vorige week. Oudste dochter deed het nog veel later. Ik had het er over bij het CB en die zeiden tegen mij dat als een baby met 9 maanden nog nooit omgerold is dat ze dan, voor de zekerheid, het kindje door gaan sturen naar de fysio.

K. heeft gisteren voor het eerst een fruithapje gekregen. En dat ging als een trein. Ze vond het lekker en het ging goed! Haar oudere zus kreeg met 7 maanden pas haar 1e fruithapje en die wist mijn god niet wat ze er mee aanmoest. Die liet het gewoon weer allemaal uit haar mondje lopen.

Misschien liggen J's interesses nu gewoon ergens anders. Boeit dat hele rollen en eten hem gewoon nog niet zo. Is hij druk met andere dingen.
En wat te gek Es; een 9!!!
wat fijn 7up dat je zo bewust zelf kan kiezen voor dit moment en dat er geenexterne oorzaak (ziekte, afvallen of te weinig bv) is.

rollen: hier 2x een snel kindje en J ligt heel graag op zijn buik, maar vergeet hoe hij terug moet rollen. En dan raakt hij gefrustreerd. Maar vrienden van ons (2 stellen) hebben een baby van aug '11 en deze beide jongens doen nog helemaal niets. Ja ze zit/hangen een beetje. Wel grappig om te zien is dat deze jongens ook een stuk forser dan J zijn.

HET KOMT GOED, laat je de kop niet gek maken.

Noerie: wa een leuk verschil met eten. Ben heel benieuwd naar morgen.....J. en zijn banaan...

Es: wat goed dat je de tabel hebt aangepast. Onze 6 maanden check is geloof ik pas 7 mei ivm vakanties en koninginnedag. Dus wij zijn laat met de aan te leveren gegevens

Afgelopen nacht heeft lief op zolder geslapen en ik met J in het grote bed. Ik was het gezeur zo zat...slaap dan maar een nacht ergens anders, want je hoeft he tniet op mij af t ereageren. Nou vanochtend dus en telefoontje: ik heb zo lekker geslapen dankjewel. En jij? ik: grmm gewoon net als anders, niets bijzonders. En dan terug: waarom zo kortaf? ik: gewoon omdat ik druk ben emt 2 kinderen nu en wat moe ben.

En toen werd er ook nog uitgesproken dat ze vanavond later thuis is want moet naar de markt en mediamarkt (nieuwe telefoon uitzoeken)...ik ben even sjago....

oh even j op bed legggen en dochter ligt er ookal in..me-time
Bedankt voor al jullie geruststellende reacties! Vervelend, die ongevraagde adviezen van iemand die je kind niet eens gezien heeft.

Ondertussen zit hier in de bijvoeding na 4 weken nog totaal geen vooruitgang. En dan is het extra frustrerend als kennissen vertellen hoeveel hun kindje wel niet eet/at. Net had ik het even helemaal gehad. Ik at met Joris een peer. Hij pakte een stukje, likte eraan en verloor toen zijn interesse. Vijf minuten later begon hij te huilen en wilde aan de borst terwijl hij anderhalf uur daarvoor nog goed had gedronken.

Geprakt met een lepel gaat nog slechter dan Rapley. Hij duwt de lepel gewoon weg en wordt na een tijdje boos. Als er iets in zijn mond belandt dan vindt hij het wel lekker (smakt erop en slikt piepkleine stukjes door) maar hij wil gewoon geen eten in zijn mond stoppen.

Sorry, even ego-post (en copy-paste van septemberforum) maar ik ben even chagrijnig over mijn baby die alleen melk als eten wil zien en boos wordt als hij het niet snel genoeg krijgt.
Volgens mij is dat toch heel normaal Elize? Dat niet eten en er niets van snappen? Net zoals het ook normaal is, alles op te eten en alles daartussen in.

Het is toch geen prestatie dat je kind goed eet?Je kind doet het of het doet het niet en als je pas ziet hoe slecht veel peuters eten dan verbaas je je dat ze überhaupt groeien. Ikzelf heb mij voorgenomen om van eten vooral geen strijd te maken maar wel dingen aan te blijven bieden. Ben benieuwd hoe dat gaat, vooral als ze straks ouder is.

Sanloes, je man is geirriteerd omdat hij slecht slaapt en snapt het niet dat jij ook geirriteerd bent? Dat is irritant, ja. (mooie zin). Het is een fase, het is een fase, het is een faaaaaaase.

Wij zijn inmiddels weer in Duitsland. Het rijden gisterennacht ging heel erg goed. Dochterlief heeft lekker doorgeslapen en werd precies wakker toen wij moesten tanken voor een voeding. En weer 20km voordat wij er waren. Toen had ze wel echt honger en was heel zielig aan het huilen. Dus niet verontwaardigd krijsen, maar zacht jammeren, dat is eigenlijk veel erger om aan te horen. Maar ja, 20km voor de eindstreep wilden wij niet meer stoppen om te voeden natuurlijk. En het duurde ook maar 10 min.

Vanochtend heeft ze zelfs nog geslapen tot acht uur. Zul je net zien, zijn we bij mijn ouders die met liefde de vroege ochtenden overnemen, gaat madam slapen. Ik ben nu wel een beetje brak na maar vier uur slaap, maar we houden maar even vol tot vanavond en dan lekker op tijd naar bed.
@Es': veel plezier in Duitsland! Geniet ervan!

@Elize: even een digi knuffel voor jou! Ik weet hoe vervelend het soms kan zijn. Vooral als je van anderen hoort hoe goed het eten gaat (vooral op septemberforum waar sommige binnen 2 dagen al een heel potje opeten en nu 3x per dag groente en fruit eten). Hier gaat het ook zo tergend langzaam *zucht*. Het kost je 20 minuten van je tijd, hij eet er amper van en het wordt 1 grote kliederboel. En vervolgens wordt hij vervelend, gaat huilen en wil dan melk. Ik had me de hapjes ook heel anders voorgesteld....

@sanloes: ja ben ook erg blij dat ik gewoon zelf kan kiezen om te stoppen :-). Heeft een Gied gevoel dat het m'n eigen keuze is.

Jammer dat jij niet een nachtje op zolder kan bijslapen! Vreemd dat hij niet snapt dat jij een nacht als altijd hebt gehad en dan ook nog bekkenpijn en daardoor kortaf bent... Mannen!!

Wel leuk dat je dochter weer in de draagdoek wilde!
Elize en 7up, wat rot dat de hapjes zo moeizaam gaan, ik besef daardoor wel dat ik gewoon een klein vreetzakje in huis heb dat al bijna uit de wipstoel springt van ongeduld als hij mij met een bakje en een lepel ziet... Echt alles gaat naar binnen, en ook niet meer gepureerd, maar gewoon geprakt. Ik hoop dat jullie kindjes de smaak ook snel te pakken gaan krijgen, want het lijkt mij ook heel frustrerend als je kindje niets anders dan melk wil! Maar het komt heus goed!

Verder niet veel nieuws, alles prima hier, S slaapt al 2 weken het klokje rond zonder voeding tussendoor. Het lijkt nu wel of ik in eens een voorbeeldige baby heb, haha! Maargoed, dat moet ik niet te hard roepen, het kan zo in eens weer omslaan natuurlijk!
7up: laat het los!!! hier vandaag 2x banaan geprobeerd vandaag en wij lachen ons echt blauw van alle kots en walggeluiden die meneer prduceert bij het zien van een hele banaan, stukjes en zelfs prak op een lepeltje. Echt waar voor ze de pubertijd in gaan, eet de kleine je al arm. Ik vind dit dus echt heeeeeeel leuk...het leren eten en nieuwe dingen proeven en proberen.

Maar 20min. bezig zijn er mee hoeft toch niet? het is bijvoeding hoor. J. krijgt de banaan tijdens onze maaltijd en mag klooien tot wij klaar zijn en de prakjes proberen we max 5min. denk ik.

sperzie: lekker slapen!!!
Oooh, ik kan er meestal wel om lachen hoor. Er gaat ook wel wat naar binnen. Maar kan me wel voorstellen dat Elize even een baalmomenje had. Bij mij vroeg iedereen steeds bij 4 maanden 'krijgt ie al groente of fruithapjes?' en dan ga je er op een gegeven moment toch naar toe leven en verheug je je erop als het moment is aangebroken. En dan gaat het toch niet helemaal zoals je verwacht had. Maar ik ben allang blij dat borstvoeding helemaal Gied is gegaan. Blijkbaar zo goed dat hij niets anders wil haha. :-)

@Es': al bijgeslapen???
ja 7up dat zei mijn moeder gisteren ookal. Vandaag keek J. met iets minder walging naar de banaan, maar geen hap er in hoor.

en dan het belangrjikste en mooiste paaskadootje:

J. heeft geslapen van ca 24h tot 5h en 5.30h tot 8.15h!!!!!

man wat ben ik uitgerust...heerlijk.

vrolijk pasen!!
Dag allemaal!

Vraagje; K. is volgende week 6 maanden. Is er een sprongetje rond deze tijd? Ze heeft ineens zoveel aandacht nodig en is of heel vrolijk, of pieperig.

@Elize: Misschien bij J. eens een potje proberen? Dit is harstikke gepureerd. Misschien moet je bij hem langzaam opbouwen. Ik zou het eens proberen.

Lekker Sanloes! Hier heeft K. eergisteren voor het eerst helemaal doorgeslapen. Van 23.00 tot half 8! Vannacht weer niet. Maar was toch weer eens fijn om een hele nacht te kunnen slapen.

En hoe is het met jullie lichamelijk gesteldheid? helemaal ontzwangert? Ik heb nu behoorlijke haaruitval en mijn borsten....tja... Na de 1e zwangerschap was ik blij verrast. Viel me alles mee. Wel wat slapper enzo maar nog prima. Maar de 2ee keer heeft er toch wel ingehakt helaas. Ze zijn slap!!! Bah! Jammer vooral:-)

Verder ben ik er wel weer redelijk. Wel nog een ieniemienie buikje. Binnenkort maar weer eens trainen.

Het valt me wel echt op dat na de 2e zwangerschap het moeilijker is om weer helemaal in shape te komen. Had ik bij de 1e totaal geen last van.

@Es: Veel plezier in Duitsland.

Fijne pasen iedereen. Hier zijn de eieren al gezocht en er al behoorlijk wat opgegeten:-)
Lekker dan! Ik zit weer beneden met een klaarwakkere K. Erg laat voor de kinderen. Ik dacht dus; dat word 'uitslapen'. Niet dus. K. en ik zitten beneden. De rest slaapt nog, dat dan weer wel:-)
Noerie hier hetzelvde, gisteren lag ze er pas om negen uur in maar om 7 uur (en om 12 uur, half drie en vijf uur) rise and shine. Gelukkig hebben wij nu oma en opa in de kamer naast ons waar we haar heen konden brengen. De andere twee kleindochters lagen daar ook al in bed. Dikke pret met zijn allen en wij nog weer slapen.
Wat heerlijk Es; zo'n opa en oma. Geniet er maar lekker van hoor!
Wat een rust hier!

EVen hoor: K. is zo ontzettend leuk!!! Ze kijkt zo grappig uit haar ogen. Houdt ook al echt van gek doen. Die in-een-deuk-liggen-lach...zo lief! Ze wil ook overal bij nu. Is soms ook wel irritant maar ook wel echt gezellig. Echt al een beetje baby af.
@noerie: jaaaaaa hier ook zo'n leuk mannetje. Hij schaterlacht nu echt. Kon er geen genoeg van krijgen bij Opa en Oma dit weekend. Zat gewoon bij oma op schoot te schaterlachen om een wielerwedstrijd tv (!)

Eten gaan hier nog steeds laaaaaaangzaaaam. Mijn man is verrassend geduldig, die blijft volhouden.

Ontzwangeren: ja, behoorlijk. Ik sport sinds januari weer maar met mate hoor (1x in de week half uurtje hardlopen). Borsten nog steeds vol door de bv. Ik heb normaal cup C en nu al ruim een jaar cup D. Zal wel wennen worden als ik over een tijdje ga stoppen!
Zo, ben ik ook weer even!

Ik lees iets over ontzwangeren? Ik wil niemand jaloers maken, maar ik doe er vrijwel niets voor, en zit alweer een tijdje onder mijn gewicht van voor de zwangerschap.. En ik eet echt absoluut niet weinig, het gaat gewoon vanzelf!

Ook aan mijn buik is niets meer te zien, terwijl ik net na mijn bevalling dacht 'Komt dit ooit nog goed...?' Maar ik heb wel het geluk gehad dat ik geen striae of iets heb, dus je ziet gewoon niks.

Wel denk ik dat mijn borsten straks een stuk slapper zijn, als ik stop met de borstvoeding.

Met 6 maanden wil ik het gaan afbouwen, ik ben het kolven ook een beetje zat aan het worden.

Ohja, ik ben trouwens nog helemaal niet ongesteld geworden, dat zal wel weer wennen zijn als dat dan weer op gang komt...

Hier gaat het eten nog steeds prima, tot nu toe moest hij alleen kokhalzen van meloen, hij trok daar ook een heel vies gezicht bij.. Maar misschien moet hij gewoon wennen aan de smaak, we gaan het zeker nog eens aanbieden!

Ik ben benieuwd, volgende week naar het CB, met 6 maanden kan er toch een melkvoeding vervangen worden door iets anders? Ik weet niet precies hoe dat dan in zijn werk gaat bij borstvoeding.. We zitten nu op 4 of 5 voedingen, met fruithapje en groentehapje tussendoor.

En S eet echt prima die hapjes, vers maak ik gewoon maar wat, maar wanneer ik zo'n 4 maanden potje geef eet hij die helemaal leeg..
Hoi,

Ik eventjes tijd voor een update. Vriend is ondertussen lekker broodjes aan het maken voor de lunch en A is op het kdv.

Ontzwangeren: Mijn weegschaal moet nieuwe batterijen en ik stel het steeds uit om te doen. Maar ik vermoed dat ik nog steeds een kilo of 7 boven mijn oude (ook als iets te zware) gewicht zit. Ik had dus al een buikje en die heb ik nog steeds.

Wel ben ik weer ongesteld en jemig dat was een flinke. Tijd om iets van anticonceptie te gaan regelen. Verder merk ik dat ik nu al slappere borsten heb. Ik geef nog steeds bv, maar heb nooit stuwing en alleen ' s ochtends iets vollere borsten. Normaalgesproken had ik 80b, dus stelde sowieso niet echt wat voor. Ook heb ik last van haaruitval, maar heb een flinke bos, dus valt niet op ofzo.

A is gek op banaan en gisteren zoog ze lekker op een stukje peer. Wel moest ze even wennen. Ik denk aan de structuur van de peer, want een papje van peer en een beetje rijstebloem om het wat dikker te maken, hapte ze graag van de lepel.

Wat ook leuk is, is dat ze zelf de lepel vast wil houden. We scheppen dan een beetje van het papje op de lepel (en houden de lepel vast) en dan pakt ze met haar handje de lepel vast en brengt het naar haar mond. (misschien heeft ze een beetje van mama die ook graag de controle wil houden?)

Verder heb ik een nieuwe houding qua bv: A zit tegenwoordig op 1 knie van mij, met de beentjes aan weerszijden. Als ze dan zo ongeveer rechtop zit, zit ze mooi op tepelhoogte. Met haar handjes heeft ze dan mijn kleding vast.

Ah, het broodje is klaar. Reageren op jullie doe ik ander keertje even.
Haha Fruitfris, dat lijkt me echt heel schattig hoe A drinkt! Maar zit ze echt zelf al zo stevig?

S heb ik eigenlijk altijd in dezelfde houding, maar ik merk wel dat nu hij sterker wordt hij zich in allerlei bochten wringt.

Hier trouwens ook last van haaruitvdl, niet normaal!
Haaruitval heb ik ook. Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook heel erg. Maar kwam allemaal weer goed.

En Sperzie; dat had ik ook met mijn 1e zwangerschap...maar bij de 2e ging het toch allemaal wat moeizamer helaas.

Dat klint heel lief zoals A. drinkt Fruitfris.

@Elize: Grappig; zo lachen om een wielerwedstrijd:-). Fijn dat je vriend zo geduldig is. Wordt dat gewoon zijn hoofdtaak voorlopig:-).

Dat weer ik nog van mijn 1 zwangerschap. Bij 6 weken zwangerschap zat ik al op een E cup. En toen nog 9 maanden BV. En toen ik daar gestopt mee was ging ik naar de winkel voor nieuwe bh's. Ik liet mijn maat opnieuw opmeten, want ik dacht een B cupje te hebben, misschien C. Maar ik had gewoon weer mijn oude vertouwde 75D. Perfect, want ik hoefde dus helemaal geen nieuwe bh's te kopen:-). Maar ze leken zo klein na 1,5 jaar cup E, haha! Maar ik kon nog gewoon mijn oude bh's aan, al waren ze wel wat slapper. En dat geldt nu helemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven