Geld & Recht alle pijlers

deurwaarden

04-04-2012 22:03 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Ik heb een open staande vordering bij accountor group incassoburo

er staat daar nog een bedrag open van 103.00euro die kan ik pas 24.04.2012 betalen zij gaan hier niet mee accoord en moest dit eigelijk vandaag betalen anders word er een deurwaarden ingeschakeld.wat zijn de kosten hiervan en hoe snel gaat dit.
quote:imst schreef op 06 april 2012 @ 00:00:

kortom gewoon betalen dus! kosten van een deurwaarder kunnen enorm oplopen. de deurwaarder heeft GEEN rechtspraak nodig om bijv. beslag te leggen op loon of goederen.

met een incassobureau kan je vaak een regeling treffen met de deurwaarder vaak niet. jammer dat je het zover hebt laten komen

Hoe groot is jouw duim?

Rechten van een gerechtsdeurwaarder

--------------------------------------------------------------------------------

Een gerechtelijke deurwaarder heeft iets meer opties over om de vordering te kunnen innen. Alleen deze deurwaarder heeft zich ook te houden aan vele wettelijke regels en eisen welke een incassobureau helaas niet heeft. Een deurwaarder kan beslag leggen op uw inkomen, op uw auto, op uw woning, noem het maar op. Ook deze deurwaarder zal hier voor wel eerst naar de rechter moeten stappen.Wanneer u door de rechter niet in het gelijk bent gesteld en de gerechtsdeurwaarder op uw inkomen beslag legt, zijn hier ook weer vele regels voor.

Wanneer u meer wilt weten over de wetgeving van een deurwaarder kunt u kijken op: http://www.kbvg.nl/
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:imst schreef op 06 april 2012 @ 00:00:

kortom gewoon betalen dus! kosten van een deurwaarder kunnen enorm oplopen. de deurwaarder heeft GEEN rechtspraak nodig om bijv. beslag te leggen op loon of goederen.

Niet? Oh. Ik krijg trouwens nog ¤5.000,= van jou. Ik denk dat ik effe je baas bel dat ik loonbeslag op je salaris laat leggen.

Zou een mooie boel zijn hè, als we daar geen rechtspraak voor nodig hadden.
Alleen een deurwaarder van de overheid kan beslag leggen zonder rechtspraak (bijv als je de gemeentelijke belastingen of waterschapsbelasting oid niet betaalt).
quote:Tickel schreef op 06 april 2012 @ 00:25:

[...]

Hoe groot is jouw duim?

Rechten van een gerechtsdeurwaarder

--------------------------------------------------------------------------------

Een gerechtelijke deurwaarder heeft iets meer opties over om de vordering te kunnen innen. Alleen deze deurwaarder heeft zich ook te houden aan vele wettelijke regels en eisen welke een incassobureau helaas niet heeft. Een deurwaarder kan beslag leggen op uw inkomen, op uw auto, op uw woning, noem het maar op. Ook deze deurwaarder zal hier voor wel eerst naar de rechter moeten stappen.Wanneer u door de rechter niet in het gelijk bent gesteld en de gerechtsdeurwaarder op uw inkomen beslag legt, zijn hier ook weer vele regels voor.

Wanneer u meer wilt weten over de wetgeving van een deurwaarder kunt u kijken op: http://www.kbvg.nl/

Als jouw sprookje waar zou zijn Yazz, konden deurwaarders je beslagvrije voet niet op nul zetten , een deurwaarder hoeft helemaal niet naar de rechtbank om beslag te leggen! , sterker nog als ze je beslagvrijevoet op 0 zetten wat ze over het algemeen doen zonder bij jou te informeren wat je inkomsten en uitgaven zijn, mag jij een brief gaan schrijven met alle gegevens en met een beetje mazzel houden ze niet vol dat ze fout bezig zijn , en dat de voorlopige teruggaaf geen inkomen maar een cadeautje van de regering is , dat je daarna wederom een brief moet schrijven waarin je ze uitlegd dat als ze echt de handel niet heel snel stopzetten en jou je geld terugbetalen je de kamer van gerechtsdeurwaarders inschakeld , waardoor je met een maandje of 2/3 vertraging uiteindelijk nog je geld terug krijgt, wij hadden na een jaar dit soort actie's van verschillende deurwaarderskantoren die op de hoogte zijn van het feit dat dit dus niet mag en het niet de 1e keer dit kunstje flikte, uiteindelijk een brief naar de kamer van gerechtsdeurwaarder gestuurd.

Hoezo eerst een rechtzaak.
Biedt ze een betalingsregeling aan. Stort nu bijv. 10 euro en de rest op de 24e. Bevestig dit per mail. Maar doe iig wel iets en nog vandaag.
quote:Noorderling1 schreef op 05 april 2012 @ 18:39:

Eerst betalen, daarna aanvechten, indien nodig, anders lopen de kotsen alleen maar op!!!dat gaat niet bij alles op, wij krijgen afwisselend voor de vorrige bewoners en dan weer voor ons van incasso bureau interum Justitia een rekening voor tele 2 al ruim 11 jaar, in het begin ze kenbaar gemaakt dat de vorrige bewoners verhuisd zijn, en sinds die tijd proberen ze het de ene keer dmv de rekening op hun naam te zetten en de andere keer de exact zelfde rekening op onze naam, wij reageren niet eens meer ze zoeken het zich maar uit, wij hebben ale brieven zowel aan de vorrige bewoners als aan ons bewaard, laat ze maar naar de rechter gaan, dat willen ze ook al die jaren al doen.
Even geloept..

Hopelijk heb je niet heel veel meer schulden to..met je kindje op komst enzo.
Die quote is niet van mij RonnieMitchell. En je hebt het wederom over toeslagen en voorlopige teruggaaf, over de Belastingdienst dus. Dat is een overheidsinstelling en dan gelden andere regels, is volgens mij al genoemd hierboven. Een derde of een bedrijf kan GEEN loonbeslag leggen zonder dat de rechter daar een uitspraak over heeft gedaan.
quote:-yazz- schreef op 06 april 2012 @ 08:07:

Die quote is niet van mij RonnieMitchell. En je hebt het wederom over toeslagen en voorlopige teruggaaf, over de Belastingdienst dus. Dat is een overheidsinstelling en dan gelden andere regels, is volgens mij al genoemd hierboven. Een derde of een bedrijf kan GEEN loonbeslag leggen zonder dat de rechter daar een uitspraak over heeft gedaan.

Yazz,

GGN, LAVG, enzv enzv doen dat dus Wel , ik heb het Niet over belastingdeurwaarders!
quote:hkgirl schreef op 05 april 2012 @ 17:36:

[...]

Lindorff zeker? Beroemd en berucht in incassoland, grrr.

Overigens is de situatie die jij schetst niet te vergelijken met die van TS, zij geeft toe dat er een vordering terecht openstaat omdat ze te laks is geweest met betalen. Neemt niet weg dat er idd schorem tussen die incassoburo's zit, dus nooit zomaar klakkeloos betalen omdat ze je tot op het bot intimideren. Eerst nagaan of de vordering klopt en zo ja, wel zsm betalen om verdere hoge kosten te voorkomen!

Ik wist niet zeker of 1 van de zogenaamde niet-betaalde facturen weldegelijk juist was. We zijn in die tijd verhuisd, wel keurig post door laten sturen en de telecomprovider kon wel 1 factuur vinden waar "iets" mee was. Maar omdat ze het al hadden doorverkocht aan Vesting Finance konden ze niet meer in het systeem vinden hoe en wat(merkwaardig overigens).

Als die factuur wel klopte, zou het bureau dus wel een poot om op te staan hebben en ik wilde dat toch graag zwart op wit hebben. Maar een factuur hebben ze dus nooit overlegd, hoewel ze het volgens de telecomprovider wel bij hen hebben opgevraagd.

Ik weet nu dus nog steeds niet of ik inderdaad een factuur gemist heb.
To reageert al pagina's niet..ook zoiets.
quote:ronniemitchel schreef op 06 april 2012 @ 08:11:

[...]

Yazz,

GGN, LAVG, enzv enzv doen dat dus Wel , ik heb het Niet over belastingdeurwaarders!

Nee, ze kunnen brieven sturen, dreigen, ja dat kunnen ze. Ze kunnen niet aan je deur komen en je huisraad meenemen. Ook geen loonbeslag leggen. Daarvoor zullen ze echt eerst naar de rechter moeten. Of heb ik anders jarenlang voor niks die dagvaardingen zitten typen????

Het zou nogal mooi zijn als een bedrijf zomaar loonbeslag kon leggen. Het kan niet en het mag niet.

http://www.nationaalbudgetbureau.nl/deurwaarder.html

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=20217
quote:-yazz- schreef op 06 april 2012 @ 09:30:

[...]

Nee, ze kunnen brieven sturen, dreigen, ja dat kunnen ze. Ze kunnen niet aan je deur komen en je huisraad meenemen. Ook geen loonbeslag leggen. Daarvoor zullen ze echt eerst naar de rechter moeten. Of heb ik anders jarenlang voor niks die dagvaardingen zitten typen????

Het zou nogal mooi zijn als een bedrijf zomaar loonbeslag kon leggen. Het kan niet en het mag niet.

http://www.nationaalbudgetbureau.nl/deurwaarder.html

http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=20217Dat het niet mag klopt vandaar een klachtenbrief aan de kamer voor gerechtsdeurwaarders, dat ze het niet doen?, nou wake up and smell the coffy ik kan je zo alle bewijzen leveren , ze doen het nl wel.
Maar waar werk jij dan dat ze bij jouw bedrijf zo maar toestaan dat er loonbeslag wordt gelegd zonder uitspraak van de rechter? Iedere HR medewerker weet (of zou moeten weten) dat dat niet kan.
Inderdaad, de HR-afdeling/loonadministrateur mag dat nooit doen!
quote:-yazz- schreef op 06 april 2012 @ 14:08:

Maar waar werk jij dan dat ze bij jouw bedrijf zo maar toestaan dat er loonbeslag wordt gelegd zonder uitspraak van de rechter? Iedere HR medewerker weet (of zou moeten weten) dat dat niet kan.
quote:nummerzoveel schreef op 06 april 2012 @ 14:16:

Inderdaad, de HR-afdeling/loonadministrateur mag dat nooit doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven