Paasgekte??

07-04-2012 14:11 179 berichten
Even snel een paar boodschapjes doen voor vandaag was er niet bij. Wij willden even naar een groot winkelcentrum, alwaar de parkeergarage's allemaal vol waren, de mensen liepen met supervolle boodschappenkarren, alsof er een hamsterperiode aankwam, of dat de winkels op zijn minst één week zijn. Wie weet kwam er een grote sneeuwstorm op zetten vanaf morgen tot volgende week zondag?

Wij zijn doorgereden naar een ander klein winkelcentrum, het was wel wat rustiger, ouders liepen te mopperen op elkaar,de kinderen volop aan het jengelen over paaslekkers.

Afin, de boodschappen tot maandag zijn weer gedaan, gelukkig zijn er maandag na 12.00 een paar supers in de buurt open, door de drukte waren wij snel de winkel uitgegaan, en hadden zo iets, wij kijken maandag wel met wat wij maandag gaan eten.

Ben ik nu één van de weinige die de paasdrukte (één hele dag extra vrij) in de winkels niet begrijp?

Slaat het niet een beetje door, plakjes kaas, in vorm van de paashaas, broodjes in vorm van paashaas, hamburgers in die vorm, en zelfs het toetje in de sfeer van paaskonijn of noem maar op.

Zelfs aardappeschijfjes waren in paasvormpjes

Zo gaat de commerciele kerst, over in de commerciele paasgedoe.

En wie weet eigenlijk anno 2012 nog waarom het Pasen is? Behalve dat ei wat er bij hoort? En gaan de ouders nog ouderwets eieren verven met de kinders, verstopt pa of ma nog ouderwets de eieren zodat de kinderen zondagochtend ze vrolijk kunnen zoeken?

Ben ik nu zo gek dat paasdagen zijn doel voorbij gaat aan puur commercie en puur voor de knip van de supers?
Ik ga eigenlijk altijd naar de jumbo, maar tijdens de feestdagen ga ik hier nooit heen. Het is werkelijk niet te geloven hoe druk het is. Ik ga dan altijd naar een andere supermarkt waar ik eigenlijk niet snel heenga omdat ze de helft aan assortiment hebben en het ook nog eens duurder is. Maar het heeft zo zijn voordelen: ik neem minder mee, want minder assortiment en dus ook goedkoper uit. En lekker niet druk.

Wij eten niet anders met de feestdagen en aan chocolade hoef ik ook niets te halen. In de weken voor pasen hebben de kinderen genoeg gekregen dus nu maken we het gewoon gezellig. Wij hebben vandaag al eieren geverfd want we zijn het hele weekend op pad. Ik ga deze wel verstoppen, maar dat wordt pas 2e paasdag. Van mij hoeft die drukte niet zo. Wat een gedoe. Ik snap wel dat mensen graag iets lekkers op tafel willen zetten, maar zo overdreven...neuh.
Alle reacties Link kopieren
Ach, ik heb niets met pasen, maar vind het wel een hele leuke gelegenheid om met een groep vrienden te gaan brunchen/high tea-en en dus lekkere dingen in huis te halen!

Ik heb gelukkig gisteren al lekkere broodjes, eieren, garnaaltjes etc. gehaald en vanmorgen alleen nog even groente-fruit, dus ik heb geen last gehad van de paasgekte.
Scuba, met kinderen zijn dat soort feestjes altijd leuk en dan is het ook heel gezellig om iets extra's te doen, maar om zoveel boodschappen in huis te halen omdat je bang bent dat de hongerwinter aanbreekt, is absurd, dat moet je toegeven.
quote:dunschiller schreef op 07 april 2012 @ 16:07:

@ M-V ..we hebben 22 eieren in huis dus als je écht omhoog zit .. Ja zeg, maar dan blijf ik ook eten. Ik zie het al voor mij, eerste Paasdag bij jou en tweede Paasdag bij Bankje. Ik zit gebeiteld .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hier ook niks bijzonders met pasen.

Ik ben alleen met mijn zoontje.

We hebben vandaag eieren geschilderd (waar hij veel plezier in had) en morgen mag hij eieren zoeken en hebben we een lekker maar simpel ontbijt.

Ik doe niet mee aan de gekte 'karren vol laden'

Morgen avond gewoon een normale maaltijd.
Ik zou er ook meer aan doen als ik kinderen zou hebben of als ik gelovig zou zijn. Dan heeft het toch een andere betekenis.

Ik heb ergens paastakken gratis kunnen krijgen maar bedenk mij opeens dat ik die vergeten ben uit het toilet te halen waar ik niet kom. Zo maar even gaan doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 april 2012 @ 16:16:

[...]

Ja zeg, maar dan blijf ik ook eten. Ik zie het al voor mij, eerste Paasdag bij jou en tweede Paasdag bij Bankje. Ik zit gebeiteld .

Is goed M_V! ik zal het even doorgeven aan Mev.Dunschiller..

Nog dingen die je niet wil of mag eten?
quote:dunschiller schreef op 07 april 2012 @ 16:23:

[...]

Is goed M_V! ik zal het even doorgeven aan Mev.Dunschiller..

Nog dingen die je niet wil of mag eten? Liever geen lever, en vis alleen zonder graatjes , ik fax je wel even een lijstje door .
Mij viel de drukte in de supermarkt eigenlijk wel mee.

Volgens mij was het niet drukker dan andere zaterdagen.

Morgenvroeg maak ik een ontbijtje voor zoon en mij,gewoon met wat lekkere broodjes en een gekookt eitje,niks bijzonders verder.

Verder kook ik normaal.

Vanavond maak ik vast een pan groentesoep,maar dat is verder ook niet speciaal dat doe ik zo vaak in het weekend.
Ik heb ergens paastakken gratis kunnen krijgen maar bedenk mij opeens dat ik die vergeten ben uit het toilet te halen waar ik niet kom. Zo maar even gaan doen.

Mv, staan ze in de toiletpot
Verder ben ik het wel eens met redband.

Pasen is een soort kerst geworden.

Ikzelf doe er niet aan mee maar dat doe ik met kerst ook al niet.

Maar voor wie het leuk vind ach waarom ook niet,lekker eten is niets mis mee.
quote:Dummels schreef op 07 april 2012 @ 16:56:

Mv, staan ze in de toiletpot Ja ik zou een vaas pakken maar ben het vergeten. Nou ja. Pech. Ze zullen nu wel dood zijn. Gelukkig waren ze gratis.
quote:Mariska76 schreef op 07 april 2012 @ 15:27:

[...]

Donderdagmiddag moest ik werken, weg KEUZE...

Met mijn werk heb ik alles zó gepland, dat ik vanaf donderdagmiddag al vrij had en kon zijn t/m maandag.

Dat is nu het leuke van mijn baan.;-))

Ik ga wekelijks naar de AH en die zijn dagelijks tot 21 uur geopend. Dus hoef ik me wat dat betreft ook niet te haasten.

(niet alle filialen/franchise hebben dezelfde o.t.)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Bedankt voor het idee ergens op de eerste pagina...ben nog ff croissantjes gaan halen Dat is toch wel lekker voor morgenochtend.
quote:Cateautje schreef op 07 april 2012 @ 16:11:

[...]

Het is gelukt. en toen ik aan kwam lopen, ging er nog een kassa open, dus stond ik zo weer buiten, levend en wel, haha.Geen schoen kwijt of schram op je gezicht?
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 april 2012 @ 16:16:

[...]

Ja zeg, maar dan blijf ik ook eten. Ik zie het al voor mij, eerste Paasdag bij jou en tweede Paasdag bij Bankje. Ik zit gebeiteld .Gezelligheid alom.. Ik voel me natuurlijk wel redelijk gepasseerd nu omdat je mijn eieren niet wilde, dat snap je.
quote:luni schreef op 07 april 2012 @ 19:42:

[...]

Gezelligheid alom.. Ik voel me natuurlijk wel redelijk gepasseerd nu omdat je mijn eieren niet wilde, dat snap je.

Nee tuurlijk wil ik jouw eieren ook, ik was er zo druk mee bezig om al gerechten te verzinnen wat ik er allemaal mee kon maken, maar ik kom ook graag bij jou eten uhhhhh eieren ophalen. Ik dacht aan derde Paasdag.

Is er iemand met eierenoverschot die een lekker hoofdgerecht wil hebben ermee? Heb wel meer dan 1 gerecht maar dan zit ik hier de hele avond nog.
quote:Telegraaf 07 april 2012 @ 18:13:

PAASHAAST IN SUPERS

Steeds vaker lastminuteaankopen voor Pasen

DEN HAAG - Bij supermarkten en andere winkels was het zaterdag flink druk. Veel mensen stonden dan ook met hun boodschappenwagen in de 'file' voor de kassa. Volgens Detailhandel Nederland doen mensen hun paasaankopen steeds vaker op het laatste moment. „Dat zien we ook bij andere feestdagen zoals sinterklaasavond en kerst”, aldus een woordvoerster. Exacte omzetcijfers kon ze nog niet geven.

Een week geleden zei de brancheorganisatie rekening te houden met een extra omzet van 230 miljoen euro in de dagen voor Pasen. „Die inschatting lijkt aan de voorzichtige kant te zijn geweest. Vermoedelijk komt dat bedrag hoger uit.”

Ondanks de economische malaise lijkt ook de horeca flink te profiteren van de paasdagen. „Door de recessie gaan mensen minder op vakantie. Restaurants hebben daarom juist veel gasten”, aldus een woordvoerder van Koninklijke Horeca Nederland. Het weer is volgens hem ook een belangrijke factor. „Zaterdag liet de zon zich geregeld zien en daar profiteren ijssalons en cafés met een terras meteen van.”
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik vond het ook superdruk in de winkels en zag ook veel volle karren en tassen, maar dat had ik zelf ook. Als je eters krijgt heb je zo een kar vol. Dat is volgens mij echt niet overdreven.

Wij gaan gourmetten en met mijn ouders erbij zijn we dan met 7 man. En dan nog de dingen voor het ontbijt... (Breekbrood in de vorm van een ei

Ik doe niets anders dan wij vroeger thuis deden met pasen.

En dat is eieren verven, eieren verstoppen en zoeken, gourmetten en opa en oma bezoek.

We hadden vroeger nog geen paastak, die heb ik wel
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 april 2012 @ 19:46:

[...]

Nee tuurlijk wil ik jouw eieren ook, ik was er zo druk mee bezig om al gerechten te verzinnen wat ik er allemaal mee kon maken, maar ik kom ook graag bij jou eten uhhhhh eieren ophalen. Ik dacht aan derde paasdagIk eigenlijk aan 4e of 5e Kan wel even een omeletje voor je klutsen hoor, ontbijt is hier om 6.30 uur
Jij bent ook niet echt slim hè myleen?

Je gaat bij de ene 'eitjes halen' 's ochtends en dan ontbijt je ff lekker mee,dan zorg je dat je bij de volgende bent zo rond luchtijd,dan door voor de middaghapjes en daarna schuif je aan bij de volgende om te dineren.

En dat 2 paasdagen lang..
Ik was speciaal gisteravond al naar de supermarkt geweest om de drukte vandaag te voorkomen, maar ook gister was het al hels druk bij mijn AH. Ik heb zo snel mogelijk mijn boodschappen bij elkaar gegrist en afgerekend. Niet eens tijd om na te denken over impulsaankopen. Dat scheelt dan weer :-)
quote:superstar_2 schreef op 07 april 2012 @ 20:16:

Jij bent ook niet echt slim hè myleen?

Je gaat bij de ene 'eitjes halen' 's ochtends en dan ontbijt je ff lekker mee,dan zorg je dat je bij de volgende bent zo rond luchtijd,dan door voor de middaghapjes en daarna schuif je aan bij de volgende om te dineren.

En dat 2 paasdagen lang.. Goed voor de potentie..ohnee, dat was Willem..
quote:luni schreef op 07 april 2012 @ 20:18:

[...]

Goed voor de potentie..ohnee, dat was Willem.. Brr straks trekt Willem nog zo'n lekkere mollige dame van haar scooter..
Bij ons is Pasen toch echt wel anders dan een gewoon weekend hoor. Zondagmiddag bij schoonouders eten, 's avonds bij mijn ouders en maandag met de vriendengroep uit eten. Ik snap best dat als je eters krijgt thuis, je een volle kar boodschappen moet halen. Gezellig toch? Zo vaak eten wij niet met z'n allen bij m'n ouders thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven