Jongensnamentopic
maandag 13 september 2010 om 13:40
Het is weer tijd voor een nieuw deel!
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
E-mail | redactievivaforum@gmail.com
dinsdag 27 maart 2012 om 23:13
aah nu ben ik heel nieuwsgierig! haha. Krijgen we geen tipje van de sluier?;)
Wel fijn dat ik in de goede hoek zit. Zodra me nog meer te binnen schiet, hoor je van me. Voor nu in ieder geval nog:
Xander
Axel
Abel
Laurens
Alec
Thijmen of Thijm
Siemen
Sebastiaan
Bastiaan
Dominique
Roan/Rowan
Nard
Dirk
Wel fijn dat ik in de goede hoek zit. Zodra me nog meer te binnen schiet, hoor je van me. Voor nu in ieder geval nog:
Xander
Axel
Abel
Laurens
Alec
Thijmen of Thijm
Siemen
Sebastiaan
Bastiaan
Dominique
Roan/Rowan
Nard
Dirk
woensdag 28 maart 2012 om 03:35
Liam
Elijah (Eli)
Giavano
Tiamo of Thiamo
Marques
Jamarco
Cristian of Cristiano
Tristan
Demian of Damian
Jévano
Ian
Silvester
Jeshua of Yeshua
Tycho
James
Jaego
Jamaine
Quincy of Quincey
Jason
Jerome of Gerome
Givayo
Stanley
Miguel
Lucian of Luciano
Kyaro
Jestin
Marlow
Xavier
Jaiden
Raffaele
Dustin
Milan
Elijah (Eli)
Giavano
Tiamo of Thiamo
Marques
Jamarco
Cristian of Cristiano
Tristan
Demian of Damian
Jévano
Ian
Silvester
Jeshua of Yeshua
Tycho
James
Jaego
Jamaine
Quincy of Quincey
Jason
Jerome of Gerome
Givayo
Stanley
Miguel
Lucian of Luciano
Kyaro
Jestin
Marlow
Xavier
Jaiden
Raffaele
Dustin
Milan
woensdag 28 maart 2012 om 05:39
quote:moesje100 schreef op 27 maart 2012 @ 14:57:
Ik ben 34 weken zwanger van een jongen. Dacht dat we uit de naam waren, maar begin toch weer te twijfelen. Het gaat tussen Rick, Tiemo en Tim.
Rick is bijzonder omdat hij vernoemd naar een dierbare die pas is overleden. En Tim en Tiemo vind ik gewoon erg leuk. Zucht...
Wat vinden jullie?Dan zou ik kiezen voor Rick.
Ik ben 34 weken zwanger van een jongen. Dacht dat we uit de naam waren, maar begin toch weer te twijfelen. Het gaat tussen Rick, Tiemo en Tim.
Rick is bijzonder omdat hij vernoemd naar een dierbare die pas is overleden. En Tim en Tiemo vind ik gewoon erg leuk. Zucht...
Wat vinden jullie?Dan zou ik kiezen voor Rick.

vrijdag 30 maart 2012 om 14:47
okee, INSPIRATIE gevraagd! Heb nog even tijd, maar er zijn zoveel problemen bij het vinden van een goede naam:
- De naam moet in NL én in Duitsland uit te spreken zijn.
- De schrijfwijze moet duidelijk maken hoe de naam uitgesproken wordt. En dit óók enigszins in Duitsland!! (dus stijn gaat bijvoorbeeld niet; daar zegt de duitser 'Schtein')
- Het moet passen bij de achternaam, die lijkt op 'Glenn qua uitspraak en begin. Achternaam heeft twee lettergrepen.
- 1 of 2 lettergrepen.
- Liefst geen Engelstalige naam
-Naam mag niet beginnen met G of A.
- graag hollands.
vrijdag 30 maart 2012 om 15:20
@Mup: ik weet niet hoe herkenbaar ik ben hier op het forum. Vandaar dat ik niet zoveel zin heb om hier de naam van oudste (en straks evt naam van jongste) op te schrijven. Vind mijn anonimiteit wel prettig 
Wat ik wel weet na alle namen die langskomen, is dat ik vooralsnog toch een voorkeur blijf houden voor de namen die al op ons lijstje stonden. Gelukkig hebben we nog ruim 3 maanden de tijd om te bedenken of dat het dan toch wordt, of om alsnog iets anders te verzinnen.
En wie weet, kom ik nog wel eens de combinatie waar we dan op uitkomen hier posten om te toetsen wat jullie ervan vinden...

Wat ik wel weet na alle namen die langskomen, is dat ik vooralsnog toch een voorkeur blijf houden voor de namen die al op ons lijstje stonden. Gelukkig hebben we nog ruim 3 maanden de tijd om te bedenken of dat het dan toch wordt, of om alsnog iets anders te verzinnen.
En wie weet, kom ik nog wel eens de combinatie waar we dan op uitkomen hier posten om te toetsen wat jullie ervan vinden...

vrijdag 30 maart 2012 om 18:40
Hey polonaise, leuk nog iemand in hetzelfde schuitje dat de naam ook in duitsland goed uit te spreken moet zijn. Hier uiteindelijk nu toch ook een beetje richting engelse namen aan het denken omdat man en ik veel namen toch wel verschillend uitspreken. Maar dan wel die zowel in Eng, NL en D hetzelfde uit worden gesproken zoals bijv Jack of Jaden. Maar het liefst wil ik stiekem ook nog steeds een NL naam
De volgende namen worden in D uitgesproken:
Finn
Jilles
Milo
Fender
Ties / Thies
Mick
Lenn
Timme
Remy
Noah
Jesse
Tim
Dex(ter)
Ben
Xavi
Leander
Lasse
Ilay
Mats
Matteo
Milan
Mika(y)
Otis
Rune
Tilo
Midas
Xem /Sem
Boas
Jonah
De volgende namen worden in D uitgesproken:
Finn
Jilles
Milo
Fender
Ties / Thies
Mick
Lenn
Timme
Remy
Noah
Jesse
Tim
Dex(ter)
Ben
Xavi
Leander
Lasse
Ilay
Mats
Matteo
Milan
Mika(y)
Otis
Rune
Tilo
Midas
Xem /Sem
Boas
Jonah

zaterdag 31 maart 2012 om 11:54
@missshopping: dat had ik al gemerkt, vond het zo grappig dat ik al geprobeerd had om je te zoeken hier op viva Helaas niet gelukt, maar jij hebt mij gevonden.
Je lijstje is niet slecht! Wel veel namen die me in de eerste instantie te apart in de oren klinken, maar die moeten maar eerst een tijdje op de lijst om 'normaler' te klinken.
Woon je in het grensgebied, of verder in DL? *zwaait met rood-wit-blauw vlaggetje vanuit Baden-Württemberg*
@ikbenelfje: de meeste namen zijn wel behoorlijk 'hockey' vind ik. De leukste drie kunnen niet: Jasper ken ik helaas al. Joris kan jammer genoeg niet, i.v.m. slechte associatie. Koen: wordt keun in DL.
Je lijstje is niet slecht! Wel veel namen die me in de eerste instantie te apart in de oren klinken, maar die moeten maar eerst een tijdje op de lijst om 'normaler' te klinken.
Woon je in het grensgebied, of verder in DL? *zwaait met rood-wit-blauw vlaggetje vanuit Baden-Württemberg*
@ikbenelfje: de meeste namen zijn wel behoorlijk 'hockey' vind ik. De leukste drie kunnen niet: Jasper ken ik helaas al. Joris kan jammer genoeg niet, i.v.m. slechte associatie. Koen: wordt keun in DL.

zaterdag 31 maart 2012 om 12:27
Ikbenelfje: Jasper vind ik leuk en lief! Voor onszelf zoeken we alleen toch eerder een naam die iets stoerder en aparter is.
Polonaise grappig dat je me al had willen zoeken En jij helemaal in baden-w terecht gekomen, leuk! Hoever ben je nu?
Mijn namen zijn misshhcien idd iets aparter. Welke namen van mn lijstje vind je wel een beetje leuk? Dan kan ik nog wat gerichter voor je verder denken. En hier alvast nog een paar:
Bennet
Henri
Thomas
Luca
Jack
Kian
Bram
Milan
Lars
Wiebe
Jesse
Max
Pim
Jens
Niels
Robin
Jelle
Morris
Pieter
Felix
Leon / Lean
Oscar
Joost
Levi
Colin
Philip
Polonaise grappig dat je me al had willen zoeken En jij helemaal in baden-w terecht gekomen, leuk! Hoever ben je nu?
Mijn namen zijn misshhcien idd iets aparter. Welke namen van mn lijstje vind je wel een beetje leuk? Dan kan ik nog wat gerichter voor je verder denken. En hier alvast nog een paar:
Bennet
Henri
Thomas
Luca
Jack
Kian
Bram
Milan
Lars
Wiebe
Jesse
Max
Pim
Jens
Niels
Robin
Jelle
Morris
Pieter
Felix
Leon / Lean
Oscar
Joost
Levi
Colin
Philip
zaterdag 31 maart 2012 om 12:50
Ik ken overigens ook een Jesper, en zijn vader is Duits. Net iets aparter dan Jasper.
Verder zocht ik in de (voor mijn gevoel) Hollandse namen, dat begreep ik van jullie. En die worden tegenwoordig inderdaad wat vaker als hockey gezien (vroeger waren die namen helemaal niet hockey). Maar genoeg inspiratie hier op dit topic, succes!
Verder zocht ik in de (voor mijn gevoel) Hollandse namen, dat begreep ik van jullie. En die worden tegenwoordig inderdaad wat vaker als hockey gezien (vroeger waren die namen helemaal niet hockey). Maar genoeg inspiratie hier op dit topic, succes!

zaterdag 31 maart 2012 om 15:39
ach, eigenlijk vinden we leuk:
Gijs, Rijn, Guus, Pim. Maar die kunnen allemaal niet.
Gijs = Kais
Rijn = rain
Guus = koes
pim:mel
Nou ja, je snapt hem denk ik.
Ik ga een tijdje pauze nemen van het namen zoeken! Genoeg andere zwangerschapsdingetjes te doen

maandag 2 april 2012 om 22:56
Ik heb een namenvraagje en ben zeer benieuwd naar jullie mening.
Wij verwachten zeer binnenkort een zoon en qua naam zijn we er, zo goed als, uit... Zijn naam wordt Vince of Aiden. Onze voorkeur gaat uit naar de eerste, ware het niet dat mijn schoonvader Cent heet. De link Vince - Vincent - Cent gaat volgens mij gegarandeerd gelegd worden door mijn schoonfamilie. Maar vernoemen willen we écht niet, omdat de band met de beste man op z'n zachtst gezegd niet denderend is.
Wat zouden jullie doen? Naam laten vallen ondanks dat we hem beiden echt mooi vinden en kiezen voor onze tweede optie of de naam gewoon kiezen en het voor lief nemen (maar wel duidelijk zeggen dat hij absolúút niet vernoemd is).
Vind het moeilijk...
Wij verwachten zeer binnenkort een zoon en qua naam zijn we er, zo goed als, uit... Zijn naam wordt Vince of Aiden. Onze voorkeur gaat uit naar de eerste, ware het niet dat mijn schoonvader Cent heet. De link Vince - Vincent - Cent gaat volgens mij gegarandeerd gelegd worden door mijn schoonfamilie. Maar vernoemen willen we écht niet, omdat de band met de beste man op z'n zachtst gezegd niet denderend is.
Wat zouden jullie doen? Naam laten vallen ondanks dat we hem beiden echt mooi vinden en kiezen voor onze tweede optie of de naam gewoon kiezen en het voor lief nemen (maar wel duidelijk zeggen dat hij absolúút niet vernoemd is).
Vind het moeilijk...
dinsdag 3 april 2012 om 09:41

dinsdag 3 april 2012 om 10:59
dinsdag 3 april 2012 om 14:13

dinsdag 3 april 2012 om 16:43
donderdag 5 april 2012 om 06:01
@ Madisonq, ik zou niet gaan voor Vince, ook al vind ik de naam nog zo mooi. Wij hadden met mijn dochter een beetje hetzelfde. Wij hadden een naam die een afkorting is van de 2e naam van mijn nichtje (kind van mijn zwager en schoonzus) Die 2e naam is niet gekozen ivm een vernoeming maar omdat zij deze mooi vonden. Ik heb niet een hele goede band met hen en ik zo het vreselijk vinden om de opmerking te krijgen dat wij onze dochter toch wel een beetje vernoemd hebben naar hun dochter. Ik wist zeker, hoe kinderachtig ook, ik dan spijt zou hebben van die naam.
Uiteindelijk hebben we een andere naam gegeven en daar be ik nog steeds heel blij mee. Eigenlijk vind ik die naam nu ook mooier maar dat komt natuurlijk omdat mijn dochter die naam nu heeft
Uiteindelijk hebben we een andere naam gegeven en daar be ik nog steeds heel blij mee. Eigenlijk vind ik die naam nu ook mooier maar dat komt natuurlijk omdat mijn dochter die naam nu heeft