Jongensnamentopic

13-09-2010 13:40 3216 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw deel!

Het vorige deel vind je hier: Viva Angel5 in "Jongensnamentopic!"
aah nu ben ik heel nieuwsgierig! haha. Krijgen we geen tipje van de sluier?;)

Wel fijn dat ik in de goede hoek zit. Zodra me nog meer te binnen schiet, hoor je van me. Voor nu in ieder geval nog:

Xander

Axel

Abel

Laurens

Alec

Thijmen of Thijm

Siemen

Sebastiaan

Bastiaan

Dominique

Roan/Rowan

Nard

Dirk
Liam

Elijah (Eli)

Giavano

Tiamo of Thiamo

Marques

Jamarco

Cristian of Cristiano

Tristan

Demian of Damian

Jévano

Ian

Silvester

Jeshua of Yeshua

Tycho

James

Jaego

Jamaine

Quincy of Quincey

Jason

Jerome of Gerome

Givayo

Stanley

Miguel

Lucian of Luciano

Kyaro

Jestin

Marlow

Xavier

Jaiden

Raffaele

Dustin

Milan
quote:moesje100 schreef op 27 maart 2012 @ 14:57:

Ik ben 34 weken zwanger van een jongen. Dacht dat we uit de naam waren, maar begin toch weer te twijfelen. Het gaat tussen Rick, Tiemo en Tim.

Rick is bijzonder omdat hij vernoemd naar een dierbare die pas is overleden. En Tim en Tiemo vind ik gewoon erg leuk. Zucht...

Wat vinden jullie?Dan zou ik kiezen voor Rick.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-03-2012 10:51
Reden: spam
% gewijzigd

okee, INSPIRATIE gevraagd! Heb nog even tijd, maar er zijn zoveel problemen bij het vinden van een goede naam:

- De naam moet in NL én in Duitsland uit te spreken zijn.

- De schrijfwijze moet duidelijk maken hoe de naam uitgesproken wordt. En dit óók enigszins in Duitsland!! (dus stijn gaat bijvoorbeeld niet; daar zegt de duitser 'Schtein')

- Het moet passen bij de achternaam, die lijkt op 'Glenn qua uitspraak en begin. Achternaam heeft twee lettergrepen.

- 1 of 2 lettergrepen.

- Liefst geen Engelstalige naam

-Naam mag niet beginnen met G of A.

- graag hollands.

@Mup: ik weet niet hoe herkenbaar ik ben hier op het forum. Vandaar dat ik niet zoveel zin heb om hier de naam van oudste (en straks evt naam van jongste) op te schrijven. Vind mijn anonimiteit wel prettig ;)

Wat ik wel weet na alle namen die langskomen, is dat ik vooralsnog toch een voorkeur blijf houden voor de namen die al op ons lijstje stonden. Gelukkig hebben we nog ruim 3 maanden de tijd om te bedenken of dat het dan toch wordt, of om alsnog iets anders te verzinnen.

En wie weet, kom ik nog wel eens de combinatie waar we dan op uitkomen hier posten om te toetsen wat jullie ervan vinden...
@polonaise

Koen

Martijn

Johan

en kijk ook eens naar de lijstjes die ik kreeg van Kaetje, Mup 1986, Cejo, Misshopping. Daar staan ook namen in die aan je eisen voldoen:

Joris

Abel

Xander

Vincent

Julius

Bastiaan

Marnik/Marnix

Renze

Hugo
Hey polonaise, leuk nog iemand in hetzelfde schuitje dat de naam ook in duitsland goed uit te spreken moet zijn. Hier uiteindelijk nu toch ook een beetje richting engelse namen aan het denken omdat man en ik veel namen toch wel verschillend uitspreken. Maar dan wel die zowel in Eng, NL en D hetzelfde uit worden gesproken zoals bijv Jack of Jaden. Maar het liefst wil ik stiekem ook nog steeds een NL naam

De volgende namen worden in D uitgesproken:

Finn

Jilles

Milo

Fender

Ties / Thies

Mick

Lenn

Timme

Remy

Noah

Jesse

Tim

Dex(ter)

Ben

Xavi

Leander

Lasse

Ilay

Mats

Matteo

Milan

Mika(y)

Otis

Rune

Tilo

Midas

Xem /Sem

Boas

Jonah
@ misshopping en polonaise: wat denken jullie van Jasper?
@missshopping: dat had ik al gemerkt, vond het zo grappig dat ik al geprobeerd had om je te zoeken hier op viva Helaas niet gelukt, maar jij hebt mij gevonden.

Je lijstje is niet slecht! Wel veel namen die me in de eerste instantie te apart in de oren klinken, maar die moeten maar eerst een tijdje op de lijst om 'normaler' te klinken.

Woon je in het grensgebied, of verder in DL? *zwaait met rood-wit-blauw vlaggetje vanuit Baden-Württemberg*

@ikbenelfje: de meeste namen zijn wel behoorlijk 'hockey' vind ik. De leukste drie kunnen niet: Jasper ken ik helaas al. Joris kan jammer genoeg niet, i.v.m. slechte associatie. Koen: wordt keun in DL.
Ikbenelfje: Jasper vind ik leuk en lief! Voor onszelf zoeken we alleen toch eerder een naam die iets stoerder en aparter is.

Polonaise grappig dat je me al had willen zoeken En jij helemaal in baden-w terecht gekomen, leuk! Hoever ben je nu?

Mijn namen zijn misshhcien idd iets aparter. Welke namen van mn lijstje vind je wel een beetje leuk? Dan kan ik nog wat gerichter voor je verder denken. En hier alvast nog een paar:

Bennet

Henri

Thomas

Luca

Jack

Kian

Bram

Milan

Lars

Wiebe

Jesse

Max

Pim

Jens

Niels

Robin

Jelle

Morris

Pieter

Felix

Leon / Lean

Oscar

Joost

Levi

Colin

Philip
Ik ken overigens ook een Jesper, en zijn vader is Duits. Net iets aparter dan Jasper.

Verder zocht ik in de (voor mijn gevoel) Hollandse namen, dat begreep ik van jullie. En die worden tegenwoordig inderdaad wat vaker als hockey gezien (vroeger waren die namen helemaal niet hockey). Maar genoeg inspiratie hier op dit topic, succes!
Grappig,

onze dochter heeft een nederlandse naam, die de duitsers (wij wonen ook in dld) niet kennen, maar wel altijd goed uitspreken ( itt one oer hollandse achternaam)
Voor een jongen hadden we trouwens henning, duitse naam maar komt veel in stamboom van man voor
Thanks elfje!

Germanwings, Henning vind ik ook wel wat hebben!

ach, eigenlijk vinden we leuk:

Gijs, Rijn, Guus, Pim. Maar die kunnen allemaal niet.

Gijs = Kais

Rijn = rain

Guus = koes

pim:mel

Nou ja, je snapt hem denk ik.

Ik ga een tijdje pauze nemen van het namen zoeken! Genoeg andere zwangerschapsdingetjes te doen :-) Laat het in mijn achterhoofd nog wel wat rondzingen.. Tot later, en jullie succes met vinden..
Polonaise, wat vind je dan van Jesper (wat ikbenelfje) noemde. Is toch wat anders dan Jasper.

Ik vindt het zelf een superleuke naam. Het is dat hij bij ons al te dichtbij voorkomt, anders zou onze zoon (op komst) zo gaan heten...
Ik heb een namenvraagje en ben zeer benieuwd naar jullie mening.

Wij verwachten zeer binnenkort een zoon en qua naam zijn we er, zo goed als, uit... Zijn naam wordt Vince of Aiden. Onze voorkeur gaat uit naar de eerste, ware het niet dat mijn schoonvader Cent heet. De link Vince - Vincent - Cent gaat volgens mij gegarandeerd gelegd worden door mijn schoonfamilie. Maar vernoemen willen we écht niet, omdat de band met de beste man op z'n zachtst gezegd niet denderend is.

Wat zouden jullie doen? Naam laten vallen ondanks dat we hem beiden echt mooi vinden en kiezen voor onze tweede optie of de naam gewoon kiezen en het voor lief nemen (maar wel duidelijk zeggen dat hij absolúút niet vernoemd is).

Vind het moeilijk...
hmmm lastig madisonq

ik zou denk ik toch voor Vince gaan,en als de link al gelegd word die jij zegt dan inderdaad zeggen dat het geen vernoeming is.

Misschien dat je later spijt krijgt als je toch niet voor Vince kiest als dat wel jullie eerste keus is.
Madisonq, ik zou ook voor Vince gaan. Leuke naam! Zo´n logische vernoeming is het trouwens niet vind ik. En mocht iemand van je schoonfamilie toch denken dat het een vernoeming is, dan gewoon zeggen dat je daar helemaal nog niet eens bij stilgestaan had wat betreft Vince en Cent.
Toen ik zwanger was van onze oudste (een meisje, maar dat wisten zij niet) riepen ze al. "Oh als het een jongen is, dan is Vincent wel leuk!"

Ze zijn zó gek van vernoemen, vreselijk... En wij dus helemaal niet. We hebben nog enkele weekjes om te twijfelen/erover na te denken. Pfff!
ik begrijp je twijfel madisonq want na je laatste post neig ik nu weer naar "niet doen"..dus aan mij heb je niet zoveel haha
Ben het met Cejo eens, als ze al eens gezegd hebben dat het leuk zou zijn hem Vincent te noemen, kun je er zeker van zijn dat ze bij Vince aan een vernoeming denken. Wat eventueel als je er Finn van maakt, of vind je die naam te populair? Aiden vind ik trouwens ook een mooie hoor.
Finn wordt het ook niet die hebben we al in onze directe omgeving evenals een Flynn...
@ Madisonq, ik zou niet gaan voor Vince, ook al vind ik de naam nog zo mooi. Wij hadden met mijn dochter een beetje hetzelfde. Wij hadden een naam die een afkorting is van de 2e naam van mijn nichtje (kind van mijn zwager en schoonzus) Die 2e naam is niet gekozen ivm een vernoeming maar omdat zij deze mooi vonden. Ik heb niet een hele goede band met hen en ik zo het vreselijk vinden om de opmerking te krijgen dat wij onze dochter toch wel een beetje vernoemd hebben naar hun dochter. Ik wist zeker, hoe kinderachtig ook, ik dan spijt zou hebben van die naam.

Uiteindelijk hebben we een andere naam gegeven en daar be ik nog steeds heel blij mee. Eigenlijk vind ik die naam nu ook mooier maar dat komt natuurlijk omdat mijn dochter die naam nu heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven