Paasgekte??

07-04-2012 14:11 179 berichten
Even snel een paar boodschapjes doen voor vandaag was er niet bij. Wij willden even naar een groot winkelcentrum, alwaar de parkeergarage's allemaal vol waren, de mensen liepen met supervolle boodschappenkarren, alsof er een hamsterperiode aankwam, of dat de winkels op zijn minst één week zijn. Wie weet kwam er een grote sneeuwstorm op zetten vanaf morgen tot volgende week zondag?

Wij zijn doorgereden naar een ander klein winkelcentrum, het was wel wat rustiger, ouders liepen te mopperen op elkaar,de kinderen volop aan het jengelen over paaslekkers.

Afin, de boodschappen tot maandag zijn weer gedaan, gelukkig zijn er maandag na 12.00 een paar supers in de buurt open, door de drukte waren wij snel de winkel uitgegaan, en hadden zo iets, wij kijken maandag wel met wat wij maandag gaan eten.

Ben ik nu één van de weinige die de paasdrukte (één hele dag extra vrij) in de winkels niet begrijp?

Slaat het niet een beetje door, plakjes kaas, in vorm van de paashaas, broodjes in vorm van paashaas, hamburgers in die vorm, en zelfs het toetje in de sfeer van paaskonijn of noem maar op.

Zelfs aardappeschijfjes waren in paasvormpjes

Zo gaat de commerciele kerst, over in de commerciele paasgedoe.

En wie weet eigenlijk anno 2012 nog waarom het Pasen is? Behalve dat ei wat er bij hoort? En gaan de ouders nog ouderwets eieren verven met de kinders, verstopt pa of ma nog ouderwets de eieren zodat de kinderen zondagochtend ze vrolijk kunnen zoeken?

Ben ik nu zo gek dat paasdagen zijn doel voorbij gaat aan puur commercie en puur voor de knip van de supers?
Alle reacties Link kopieren
quote:superstar_2 schreef op 07 april 2012 @ 20:21:

[...]

Brr straks trekt Willem nog zo'n lekkere mollige dame van haar scooter.. He jak, ik heb er een beeld bij
quote:luni schreef op 07 april 2012 @ 20:23:

[...]

He jak, ik heb er een beeld bij

Misschien ook wel een lekkere mollige vodka zuipende Oostblokdame op een scooter..

Sorry
Wij doen weinig bijzonders qua eten met Pasen maar ik ben maandag jarig en moest dus toch wel de drukte in om ervoor te zorgen dat ik mijn visite wel iets lekkers voor kan zetten...
Ik eet zondag gewoon worteltjes, gehakt en aardappels. Maandag ook vers Hollands, dan andijvie, gehakt en aardappels. Heerlijk, geen gedoe met op tijd klaar zijn, hoge kosten enz. Zit toch in mijn alleentje aan tafel dus ik vind het prima zo!
Wij vieren met pasen dat het weer lente is!!! Dat de dagen weer langer zijn en het weer weer lekker wordt. De laatste jaren een aantal keer prachtig weer gehad met pasen, zeker vorig jaar. Daarnaast is het het eerste lange weekend, lekker uitrusten en leuke dingen doen (het liefst lekker buiten).

Maar vandaag ook dochter van 6 het christelijke paasfeest uitgelegd, dat vond ze erg interressant en zielug voor Jezus.

En omdat de hele familie thuis is (en met kerst niet) is het bij ons misschien nog wel groter dan kerst. We hebben de tijd om heerlijk samen te brunchen.

En toen ik een jaar of 6 was kregen wij bij het paasontbijt op school ook een broodje in de vorm van een haas of kip. En mijn oma had ook een botervorm van een schaap voor de boter.

Kortom ik geniet er van! En natuurlijk eieren schilderen en zoeken met de kinderen!
quote:superstar_2 schreef op 07 april 2012 @ 20:29:

[...]

Misschien ook wel een lekkere mollige vodka zuipende Oostblokdame op een scooter..

Sorry

Met haar uit moedervlek

Bedankt hoor

quote:superstar_2 schreef op 07 april 2012 @ 20:29:

[...]

Sorry Oma wodka
quote:luni schreef op 07 april 2012 @ 20:44:

[...]

Oma wodka
Ik vind ook dat er sprake is van een complete paasgekte.

In de eerste plaats weet nauwelijks nog iemand wat de werkelijke betekenis van het joodse dan wel christelijke pasen is. Al die chocolademeuk heeft daar niets mee van doen.

En dat zeg ik niet omdat ik nou zo super gelovig ben ofzo, maar ik vind het gewoon een compleet vreetfestijn geworden.

Dat iemand het kerkelijke pasen niet viert, maar kiest voor het begin van de lente o.i.d. dat kan ik me heel goed voorstellen. Lekkere brunch enzo met een eitje en een stol, daar kan ik nog inkomen, maar al die meuk
... Oeps
Ben ik met je eens christiane.

Ik doe ook niet meer dan een paasontbijtje met zoon met wat broodjes en een gekookt eitje.

Verder kook ik normaal net als andere zondagen.
Vraag me echt af waarom sommigen van jullie zich er zo druk om maken. Als je er niks aan wil doen dan doe je er toch niks aan en zet je gewoon de frituur aan of je eet een boterham met kaas. En anderen, zoals ik, gaan bij hun (schoon)ouders eten, gewoon, omdat ze dat leuk vinden. Denk dat wij 2x per jaar met z'n allen bij ouders eten. Kerst en Pasen. Dus zo vaak is dat niet.
quote:tulpje21 schreef op 07 april 2012 @ 21:30:

Vraag me echt af waarom sommigen van jullie zich er zo druk om maken. Als je er niks aan wil doen dan doe je er toch niks aan en zet je gewoon de frituur aan of je eet een boterham met kaas. En anderen, zoals ik, gaan bij hun (schoon)ouders eten, gewoon, omdat ze dat leuk vinden. Denk dat wij 2x per jaar met z'n allen bij ouders eten. Kerst en Pasen. Dus zo vaak is dat niet.

Precies. Sommige mensen krijgen bezoek met de paas/kerstdagen en dan is het ook handig om voldoende eten (karvol boodschappen) in huis te hebben. Daar is niets aan te doen.

Evenzo de mensen die het eenvoudig en/of in kleine gezelschap of alleen vieren.

Ieder viert het op eigen manier. Zolang de werkelijke betekenis van Pasen maar niet vergeten wordt.

(Lijkt wel zo, maar men weet niet precies hoe het er achter de voordeur aan toe gaat)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 april 2012 @ 15:25:

[...]

En vergeet niet, het bezorgen kost ook iets van 7 tot 10 euro. En de kratten die je in bruikleen krijgt waar je ook per stuk voor betaald mag je niet inleveren bij een filiaal. Dus dan moet je als je er maar eenmalig gebruik van wil maken weer een afspraak maken, waar je ook voor moet betalen, zodat ze het ophalen.

Die kratten kun je ook gelijk leegmaken bij het bezorgen. Gewoon even zeggen dat je snel de kratten leeg maakt. Die kratten zitten nooit propvol omdat ze gestapeld worden. Bezorgkosten gaan van ¤3,95 t/m ¤8,95.

Dus mocht het voor een keer zijn, dan ben je dubbel zoveel kwijt aan de krat-kosten en bezorgkosten.Koelproducten zitten nooit in kratten maar in tassen. Dat scheelt dus al wat kratten. Een tray blikjes bv, die gaat in een krat, en dan is die gelijk vol. Die kratten zijn echt zo uitgepakt hoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:superstar_2 schreef op 07 april 2012 @ 20:16:

Jij bent ook niet echt slim hè myleen?

Je gaat bij de ene 'eitjes halen' 's ochtends en dan ontbijt je ff lekker mee,dan zorg je dat je bij de volgende bent zo rond luchtijd,dan door voor de middaghapjes en daarna schuif je aan bij de volgende om te dineren.

En dat 2 paasdagen lang.. Ja ik was vergeten te vertellen dat ik jou voor de lunches had ingedeeld . Ontbijt doe ik met al dat eten niet aan. Of kan ik jou beter bij de borrelhapjes plaatsen, dan wel met een lekker wijntje erbij, dat is ook wel een goed idee he!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Dat chocoladekonijn van de ah is 2 kilo aan chocolade.
Het Viva forum is papaja.
quote:NymphadoraTonks schreef op 08 april 2012 @ 00:53:

Dat chocoladekonijn van de ah is 2 kilo aan chocolade.Is toch niet normaal? Zouden nou veel mensen dat kopen? Ik vind het gewoon onbetaalbaar. Hij zag er wel schattig uit met dat lachende koppie.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 07 april 2012 @ 23:16:

[...]

Ja ik was vergeten te vertellen dat ik jou voor de lunches had ingedeeld . Ontbijt doe ik met al dat eten niet aan. Of kan ik jou beter bij de borrelhapjes plaatsen, dan wel met een lekker wijntje erbij, dat is ook wel een goed idee he!!!

Je bent van harte welkom hoor myleen..

Als je nu zo ongeveer vertrekt richting het hoge noorden dan ben je nog net op tijd..
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 april 2012 @ 06:18:

[...]

Is toch niet normaal? Zouden nou veel mensen dat kopen? Ik vind het gewoon onbetaalbaar. Hij zag er wel schattig uit met dat lachende koppie.Ik kan me haast niet voorstellen dat er erg veel van die dingen verkocht zijn.
quote:christiane__04 schreef op 07 april 2012 @ 21:06:

Ik vind ook dat er sprake is van een complete paasgekte.

In de eerste plaats weet nauwelijks nog iemand wat de werkelijke betekenis van het joodse dan wel christelijke pasen is. Al die chocolademeuk heeft daar niets mee van doen.

En dat zeg ik niet omdat ik nou zo super gelovig ben ofzo, maar ik vind het gewoon een compleet vreetfestijn geworden.

Dat iemand het kerkelijke pasen niet viert, maar kiest voor het begin van de lente o.i.d. dat kan ik me heel goed voorstellen. Lekkere brunch enzo met een eitje en een stol, daar kan ik nog inkomen, maar al die meuk

De werkelijke betekenis van pasen was lentefeest. De dag dat men viert dat de natuur weer tot bloei komt en jonge dieren geboren worden. Dit wordt mooi gesymboliseerd met o.a. paaseieren.

Dat dat feest is ingepikt door die religieuzen doet niets af aan de werkelijke betekenis. Idem met kerst waar men het midden van de winter viert.
quote:Onderdezon schreef op 07 april 2012 @ 14:27:

TO, ik weet wel wat Pasen is, ik weet niet wat het doel van Pasen is. Je stelt dat door de commercie Pasen zijn doel voorbij schiet: wat is dat doel dan?

De oorsprong van pasen zit in het heidense verleden. Voorjaar, vruchtbaarheidsriten, dat idee.

Later hebben de christenen dit feest toegevoegd aan hun kalender (dus een soort van gejat). Met kruisiging en wederopstanding van Jezus.

Wat wij dus hedentendage doen, is terug naar de oorsprong. Eieren schijnen een potentie verhogend effect te hebben op mannen...

Ik zou zeggen: hulde aan de oorsprong van pasen (http://www.beleven.org/feest/beltane)

Grappig dus ook om te lezen dat paasvuren ( steeds populairder) van oorsprong een ritueel is om kwade geesten uit te drijven....

(net als vuurwerk afsteken met nieuwjaar).
ja hier doen we dus gewoon een paasbrunch maar we hebben broodjes een kippie zon rollade en idd kaas in de vorm van een paashaas en een taartje in de vorm van een paashaas.

en we gaan nog lekker dingen bakken want das leuk voor mijn zoon
quote:superstar_2 schreef op 08 april 2012 @ 06:57:

[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat er erg veel van die dingen verkocht zijn.Paas'gekte' he..
Ik liep gisteren net langs iemand in de AH die vroeg hoeveel dat konijn moest kosten. Bij de prijs van 35 euro was diegene een beetje afgeschrokken. Toen werd er verteld dat het wel 2 kilo chocola was. Ding is niet verkocht aan die persoon

Ik zou ook niet weten wat ik met die enorme haas zou moeten. Misschien hangen ze er na de Paasdagen een leuk prijsje aan, maar het ding is echt enorm.

Wat is er eigenlijk mis met 'tweede kerst' met Pasen? Het is toch leuk om leuke dagen te hebben? Ik heb niks met pasen of met kerst op de christelijke manier, wat mij betreft hadden we een vrije dag met suikerfeest of hanukkah maar een paaar dagen per jaar waarop het niet 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg' hoeft vind ik helemaal niet erg.
Het Viva forum is papaja.
Ik heb bij 'onze' AH XL gevraagd hoeveel van die mega-hazen ze verkocht hadden. De jongen in de winkel vertelde dat ze er 100 besteld hadden ne dat wat er nog stond alles was wat er nog over was.

Dat waren er een stuk of 10 gisterochtend om 10 uur!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven