Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
quote:me-90 schreef op 06 februari 2012 @ 09:42:

Wie o wie kan mij helpen?

Ik ben op zoek naar een karaokebar (schaam) in Bangkok. We hebben enkele bars gezien maar dit is voornamelijk met Thaise liedjes en dat is toch wel erg moeilijk. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!Ik heb Thai nog nooit iets anders dan Thais zien karaokenen...Denk dus eerlijk gezegd niet dat het bestaat Maar misschien zit ik helemaal fout....
Ik zit liever in een stopbus met de locals dan in een aircobus die overal langsraast en waar je zit te vernikkelen.

Ze hebben toch zeker ook wel een Engels boek liggen bij die Karaoke bars?
Ik heb in Thailand wel in het Engels gezongen in een karaoke bar.

Ook een poging in het Thais gedaan met wat locals, wat ze uiteraard hilarisch vonden haha.

Er schijnen in Bangkok ook van die kleine hokjes te zijn, waar je met een klein groepje kan zingen, maar heb die zelf niet gezien.
Rustig is het hier! Ik ben nog druk bezig met de voorpret en was even aan het kijken naar sky bars in Bangkok, lijkt me super mooi bij de zonsondergang. Maar welke bar is het leukst? En moet je ook reserveren als je gewoon een drankje wilt doen (begrijp dat het nogal prijzig is)?
Ik heb cocktails gedronken in de Red Sky rooftop bar (Centara Grand). Loungen op de 55e verdieping, was bijna frisjes op die hoogte, 360 graden uitzicht. Was leuk, ook omdat het helemaal niet toeristisch was. Cocktails waren volgens mij iets van 400 baht, maar dat weet ik niet helemaal zeker meer.
Up voor een paar Thailand-topic-openers
Vertigo is ook leuk. Scirocco is wat stijver.
UP (zelfde reden als maris)
Kan iemand van jullie Thai lezen?

Ik wil graag weten wat er in dit product zit, misschien kent iemand het wel?

http://transferdear-dee.makewebeasy.com ... 503-1.html

Ik zie geen 'english' knop op de site
Luni, probeer het eens met http://translate.google.com/
quote:bergamot schreef op 02 maart 2012 @ 15:01:

Luni, probeer het eens met http://translate.google.com/Er gaat een wereld voor me open, echt, dacht dat ik alles gezien had!! Bedankt zeg, heel handig!!!
Ben 13 januari teruggekomen uit Thailand en heul stiekem toch aan het nadenken over nóg een keer, nóg een keer! Wel dan pas komende winter weer hoor. Misschien wil ik het dan wel combineren met Laos.
Hoi meiden,

Het zit in de planning om eind september voor 3 weken naar Thailand te gaan samen met m'n vriend.

We hebben 3 weken en willen voornamelijk alles op de bonnefooi doen maar toch wil ik wel een beetje in m'n hoofd een planning maken (en wellicht de vluchten al vastleggen ).

Maar ik vraag me af, hoe lang blijft men meestal in t Noorden?

Zouden we aan een week voldoende hebben?

Chiang Mai, Chiang Rai, Pai en Golden Triangle lijken ons wel interessant, of missen we nog iets heel belangrijks?

Idee is overigens bij aankomst BKK eerst 2 nachten daar te verblijven en na t Noorden richting Koh Samui te vliegen, en dan icm Ko Tao, Ko phagnan en/of wellicht nog wat anders?

Wie heeft er tips? Alvast bedankt!!
En hallo mannen natuurlijk haha
Balalaika, klinkt logisch hoor en 2 nachten BKK is wel zo prettig om even te acclimatiseren. Een week noorden lijkt mij vrij kort als je alles hierboven wilt doen. Denk dat je er dan wel een dag of 10 voor moet uittrekken.

Hoe lang wil je in het zuiden blijven?
Bedankt voor je reactie Mayou!

Ik denk dat we zeker wel 1.5 week ib t zuiden willen verblijven, aangezien we daar ook wel wat eilandjes willen bekjjken..

Maar wellicht moeten we in t Noorden gewoon iets skippen.. Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat Chiang Mai best wel tegen kan vallen, maar misschien is niet iedereen t daar mee eens..? En hoe interessant is de Golden Triangle?

Balen dat we maar 3 weken hebben, ik kan helaas niet langer weg van mn werk

Maar de voorpret van t uitzoeken vind ik heerlijk!
Ik vond Chiang Mai juist erg leuk, leuker dan Chang Rai. Golden Triangle ben ik niet geweest. Ik vind het noorden eigenlijk leuker dan het zuiden. Succes met uitzoeken.
Dag allen,

Een tijd geleden schreef ik mee maar door allerlei gezondheidsproblemen hebben we de reis moeten annuleren... Maar nu hebben we geboekt. Precies na 10 jaar eerste keer Thailand gaan we nu met onze 7-jarige dochter terug! We gaan 3 weken in juli... 2 dgn bangkok, vliegen naar CM daar paar nachten, dan mae hong son en pai, allerlei uitstapjes, paar dagen terug en dan terugvliegen naar Bkk.

Weet iemand van jullie een mooi, luxe, maar niet al té prijzig resort net buiten Bangkok. Voor een aantal zeer relaxte laatste dagen maar wel de mogelijkheid om naar weekendmarket te gaan en fietsen met Ko.

We hebben er ongelooflijk veel zin in!!!
Mariott river resort in Bangkok is heel relaxed en leuk voor kinderen . Is in Bkk maar je waant je er ver buiten.
Dag allemaal,

Ik ben zelf net terug van 3 weekjes Thailand, tenminste het zuiden dan.

Chaweng is niet te doen met een kind, Thong Nai Pan daarentegen was weer zo relaxed dat we twee weken gebleven zijn.

Nu heb ik een vraag voor een vriendin. Zij gaat met man en 2 kids van 9 en 14 naar Thailand in juli. Zij gaan eerst 2 dagen naar bkk, daarna naar Kanchanaburi, dan willen ze naar Chiang Mai en dan naar het zuiden. Nou ben ik zelf maar 1x in Chiang Mai geweest en ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat je daar nou allemaal kunt ondernemen. Zeker niet met 2 kinderen.

Met andere woorden: is het nou de moeite waard om helemaal daar naar toe te reizen? Als het nl. alleen een jungletocht is of naar een olifanten shelter, dan zou ik ze adviseren om naar Khao Sok te gaan. Zij hebben nl. de laatste 5 dagen al geboekt op Samui.

Maar misschien weten jullie nog wel veel meer uitstapjes in en om CM.

Ze gaan overigens 3 weken.
Je hebt ook een geweldige (kleinschalige) olifantenopvang vlakbij Kanchanaburi: www.elephantsworld.org
Hi even een vraagje, ik ga begin mei 2 weken naar thailand.

Nu willen we 6 dagen naar koh phangan maar ik vraag me af waar je dan het beste kan zittten qua hotel/hostel.

We willen lekker op het strand kunnen liggen en savonds gaan stappen.

Nog goede tips?

En kan iemand nog een hotel aanraden voor de eerste dagen in bangkok?
Stappen op Phangan?? Ja over het strand en 1 x per maand schijnt er een leuk feestje te zijn. Ik denk dat je het beste in Haad Rin kunt gaan zitten.

Kaar, er is van alles te doen rond en in Chiang Mai. Olifanten, Gibbon Experience, naar Pai, vlottocht over de rivier, naar de tempel bovenop de berg (ben de naam kwijt), sundaynight marktet etc
Oja de Wat Prathat Dong Suthep, zo heet ie! (zo makkelijk om te onthouden

Je kunt er ook leuke trekkings maken en bij bergstammen langs gaan. De meeste mensen vinden het geweldig om bij de LongNeck Karen langs te gaan. (Persoonlijk vind ik het uitbuiting, dus ik sla dat soort vermaak liever over)
@Neele; mooooooi! ..... maar erg duur

We blijven de eerste 3 nachten bbk in het Pantip court residence, wat verouderd maar veel ruimte. Nu nog op zoek naar een mooi resort voor de laastste nachten.

Wi blijven 2 weken in/rondom Chiang mai. Sowieso is de treinreis leuk om te doen met kinderen (en dan eventueel terug vliegen). We gaan ook naar Mae hong son en pai, elephant nature park ect. We vermaken ons wel, we vonden (de omgeving van) Chiang mai erg leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven