Verven leren meubels

07-04-2012 22:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van een miskoop:

Wie heeft er ervaring met het zelf verven van leren meubels? Hoe was het resultaat en is het na een paar jaar nog steeds mooi?

:(
Ervaring heb ik er niet mee, maar ik zou doodsbenauwd zijn dat de verf afgeeft en 't daarom niet aandurven.
Zélf verven?

Ik weet niet beter of zoiets besteed je uit. Volgens mij is er geen eens doe-het-zelf-leer-verf te koop.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
O, het kán wel:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 90&t=80891
Link
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
http://www.leerverven.nl/zelf-leer-verven/
Oh Sorry dezelfde link
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bedankt voor de reacties! Het is idd wel mogelijk, maar of het goed zelf te doen is en of het resultaat ook mooi blijft...
Volgens mij is de oppervlakte van een bank te groot om zelf (mooi) te verven. Ik heb geen ervaring dus zou volkomen mis kunnen zitten.
ter aanvullende informatie: het gaat om eetkamerstoelen
Ik weet niet of het kan, maar misschien kan je de stoelen over het leer (laten) bekleden?
Ik zou goedkope skai kopen of nog beter, stof, en het zelf doen of anders geheel nieuwe stoelen kopen.
it's a big club and you ain't in it
Ik heb jaren geleden een leren bankstel geverfd. het was met een systeem van hagesan, gekocht bij de hubo. bestond uit een flesje

Waterig spul om de oude kleur dof te maken zodat de verf beter hecht. En een flesje verf. Ging heel goed met een klein verfrollertje. Hebben dat bankstel nog jaren gehad, en een keer per jaar weer een laagje leerverf eroverheen gerold.Was een uurtje werk. Het was een bruinoranje kleur en heb hem zwart geverfd. De verf is heel vloeibaar en werkt heel egaal.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Vergeten : hele pakket koste ca. 20 euro
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven