hoe studio verdelen

08-04-2012 16:31 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vandaag weet ik dat ik een studio kan gaan huren, supergoed nieuws natuurlijk. Ik zou de studio graag in twee ruimtes willen verdelen. Nu zou ik natuurlijk een tussenwand kunnen laten bouwen, die ik dan later weer afbreek. Maar dat is wel erg rigoureus. Waar het mij immers enkel om gaat, is dat ik twee katten heb die ik niet altijd in mijn slaapgedeelte wil hebben.

Het gaat dus niet om het dempen van geluid. Ik zal er immers in mijn eentje komen te wonen. Ook zou ik dan meteen een deur moeten laten inbouwen, aangezien er geen andere mogelijkheden zijn om van de ene gedeelte naar het andere gedeelte te lopen.

Ik heb ook zitten denken aan een gordijn. Punt is dat mijn katten daar natuurlijk gewoon doorheen lopen of onderdoor kruipen.

Heeft iemand een tip voor mij?
Heb je een afgesloten gang naar de badkamer?

Dan kunnen de katjes daar terecht voor de momenten dat je ze niet in je slaapgedeelte wilt hebben.

Bak in de gang, wat speeltjes en dan gaat het toch prima?

Neem aan dat ze er niet uren achterheen zitten en... het is nu lekker weer dus kunnen ze ook naar buiten.

Heb je geen afgesloten gedeelte, dan zit er niets anders op dan een muur te plaatsen of wat kamerschermen.

Of... serieus afspreken dat ze niet op je bed mogen wanneer jij dat niet wil :-)
Je kunt er ook zo'n kast neerzetten met vierkante vakken neerzetten die aan twee kanten open is, maar dan kunnen je katten er nog wel langs natuurlijk.
Kasten om en om plaatsen, bv boekenkast aan de ene kant, kledingkast voor de slaapkamerkant. Wel proberen vast te zetten.
Een kastenwand, en dan haal je bij één gedeelte de achterwand eruit, kun je zo door je kast naar de slaapkamer lopen. Nee, grapje.

Kun je je katten niet leren dat het niet mag? En als je niet thuis bent ze buiten of in de gang zetten?
quote:metafoor schreef op 08 april 2012 @ 16:37:

Een kastenwand, en dan haal je bij één gedeelte de achterwand eruit, kun je zo door je kast naar de slaapkamer lopen. Nee, grapje.

Kun je je katten niet leren dat het niet mag? En als je niet thuis bent ze buiten of in de gang zetten?Zo verkeerd is dat idee niet hoor, dat je door je kast heen naar je slaapgedeelte kunt lopen... toch?
Ow, ook ns gezien...

Een bed in de hoogte!

Daaronder stond dan een bureau of net wat je wil.

Met een trap kun je zo naar je bed en de trap weghalen voor het kattengespuis :-)
Bedankt voor de tips!

Ik heb geen afgesloten gang naar de badkamer. Het is echt één ruimte, en de badkamer grenst direct aan de studio zeg maar.

Ik denk dat de tip van Ambra wellicht wel een goede is. Maar hoe zorg ik ervoor dat de katten dan niet alsnog door de ruimte dat tussen de kasten inzit lopen? Ik bedoel, ik kan de kasten niet helemaal tegen elkaar aanzetten natuurlijk want dan kan ik er zelf ook niet meer door.
quote:Kier_V schreef op 08 april 2012 @ 16:46:

[...]

Zo verkeerd is dat idee niet hoor, dat je door je kast heen naar je slaapgedeelte kunt lopen... toch?Ik begrijp niet zo goed hoe ik dat voor me moet zien.
quote:luna87 schreef op 08 april 2012 @ 16:47:

Bedankt voor de tips!

Ik heb geen afgesloten gang naar de badkamer. Het is echt één ruimte, en de badkamer grenst direct aan de studio zeg maar.

Ik denk dat de tip van Ambra wellicht wel een goede is. Maar hoe zorg ik ervoor dat de katten dan niet alsnog door de ruimte dat tussen de kasten inzit lopen? Ik bedoel, ik kan de kasten niet helemaal tegen elkaar aanzetten natuurlijk want dan kan ik er zelf ook niet meer door. Kamerscherm
quote:Kier_V schreef op 08 april 2012 @ 16:46:

[...]

Zo verkeerd is dat idee niet hoor, dat je door je kast heen naar je slaapgedeelte kunt lopen... toch?Ja!
een studio is vaak heel klein en dan wil je ook nog de beperkte ruimte die de 2 katten hebben beperken?
Hoe sluit je normaal een opening in een wand af?

En waarom zou je dat nu niet hetzelfde doen?

Met een deur dus?

Maar is een studio wel een geschikte ruimte om 2 (!!) katten in te houden?
quote:luna87 schreef op 08 april 2012 @ 16:48:

[...]

Ik begrijp niet zo goed hoe ik dat voor me moet zien.Hoge kastenwand, waarvan in 1 kast geen boorden, spullen en achterwand zit. Dan is je kastdeur dus je deur:')
quote:nymphetamine schreef op 08 april 2012 @ 16:49:

Hoe sluit je normaal een opening in een wand af?

En waarom zou je dat nu niet hetzelfde doen?

Met een deur dus?

Maar is een studio wel een geschikte ruimte om 2 (!!) katten in te houden?Ja, een deur zo breed als je gehele studio, zo een 4 meter breed.
Het is 55 vierkante meter. En de katten mogen gerust in het slaapgedeelte komen, maar niet 24/7. Ik vind het bijvoorbeeld niet fijn als ik met iemand in bed lig, dat zij opeens op bed springen ofzo.
quote:metafoor schreef op 08 april 2012 @ 16:48:

[...]

Ja!Of met een draaipaneel.
Een kamerscherm tussen twee kasten zou nog wel kunnen. Maar ik zie niet voor me hoe ik een deur tussen twee kasten in kan bouwen. Wellicht kan dit wel hoor, en heb ik er gewoon te weinig verstand van.
quote:Kier_V schreef op 08 april 2012 @ 16:53:

[...]

Of met een draaipaneel.Ja precies, zou ik wel mijn servies vastlijmen..
2-persoons stapelbed kopen (bijv bij Ikea).
quote:Yucca schreef op 08 april 2012 @ 17:02:

2-persoons stapelbed kopen (bijv bij Ikea).Katten kunnen ook op zo een trappetje lopen, klimmen en springen...
Een beetje kat is zo door of langs een provisorische afscheiding.

Kun je beter of een verhoogd bed nemen (semi-hoogslaper) of echt afscheiden d.m.v. bijvoorbeeld panelen met een rails of louvredeuren. Een glaswand is misschien ook mooi en oogt minder beklemmend.
Een oppervlakte van 55m2 klinkt behoorlijk groot.Is dit de hele studio of alleen de kamer?

Als je van plan bent er lange tijd te blijven zitten,zou ik serieus overwegen om een permanente afscheiding te maken.Bv een gipswand.Mits je natuurlijk aan meerdere kanten ramen hebt ivm licht.
Hey Lord,don't ask me questions
http://www.decosier.nl/in ... %20suite%20kast%201201%20(2).JPG

Zoiets? 2 grote kasten met een kleine tussenruimte. 1 kast met opening naar slaapkamer voor kleding en 1 met opening naar woonkamer voor tv en andere spullen. En dan een houten schot als afsluiting voor de katten.

Of, als je veel boeken hebt: http://www.straatjutten.nl/files/boekmuurtjes.jpg
roomdevider? (geen idee hoe je het schrijft, maar is met die kast met vierkante 'hokken')

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven