Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Door de storing bij Vodafone kan ik mijn ov-chipkaart niet opwaarderen. Ik ben dus verplicht een kaartje in de bus te kopen, nu vraag ik me af of ik dat kaartje bij Vodafone kan declareren.
@Mi-jo: je stuurde me laatste die bonnen van puppyvoer. Maar het bleken andere bonnen dan ik eigenlijk dacht. Ik heb zelf namelijk wel eens van Eukanuba bonnen gehad, waardoor je gratis een zak kon afhalen. Deze zijn van Royal Canin en speciaal voor 'gezondheidsvoer'. Ik was net bij de dierenwinkel en die zakken kosten rond de 30 Euro per 4 kg (!!). Dus 3,50 Euro korting (en op zakken van 6 kg, 5 Euro korting) is voor mij nog steeds veel en veel te duur (voor wie niet vraag ik me af, eerlijk gezegd).

Die andere bon is voor hetzelfde voer, maar dan via terugstorting op je bankrekening.

Nu heb ik dus die kaarten, maar ik gebruik ze niet.

Wie kan ik er dus weer blij mee maken?
Huh? Zijn die automaten van de ov-chip geregeld door Vodafone?

Ik denk dat je vrij weinig kans maakt eerlijk gezegd, maar je kunt het altijd proberen.
Alle reacties Link kopieren
Oh, jammer! Maar dan heb ik pech gehad

Zoek ik verder!

Net bij de Hema paaseitjes gehaald, waren nu erg in de aanbieding, hé, vervelend

Groetjes!

quote:jufnaatje schreef op 07 april 2012 @ 11:18:

[...]

Hoi Ayla,

Dat was ik.

Helaas zijn de vergeetmenietjes allemaal weg

Groetjes!
Vandaag best goed gevrekt,. De haarlak die ik altijd heb was nu 2 + 2 gratis (en de prijs hetzelfde als altijd dus echt gevrekt). Verder weer wat kinderkleertjes verkocht via marktplaats, dus ook daaar lekker op verdiend
quote:frizzy schreef op 07 april 2012 @ 14:23:

[...]

Ja ik heb ook een oude smartphone en een vrij nieuwe BlackBerry. Heb je toevallig tips voor die advertentie?

Mail me even op artemis1980(at)live.nl, dan mail ik mijn tekst aan je door.

quote:molly74 schreef op 07 april 2012 @ 15:13:

@Mi-jo: je stuurde me laatste die bonnen van puppyvoer. Maar het bleken andere bonnen dan ik eigenlijk dacht. Ik heb zelf namelijk wel eens van Eukanuba bonnen gehad, waardoor je gratis een zak kon afhalen. Deze zijn van Royal Canin en speciaal voor 'gezondheidsvoer'. Ik was net bij de dierenwinkel en die zakken kosten rond de 30 Euro per 4 kg (!!). Dus 3,50 Euro korting (en op zakken van 6 kg, 5 Euro korting) is voor mij nog steeds veel en veel te duur (voor wie niet vraag ik me af, eerlijk gezegd).

Die andere bon is voor hetzelfde voer, maar dan via terugstorting op je bankrekening.

Nu heb ik dus die kaarten, maar ik gebruik ze niet.

Wie kan ik er dus weer blij mee maken? Dat is jammer zeg! Kun je ook meerdere bonnen voor 1 zak voer gebruiken? Ik heb er namelijk nog 1 liggen. Wanneer je meerdere gebruikt is het misschien wel goedkoper.
quote:bankje schreef op 07 april 2012 @ 15:08:

Door de storing bij Vodafone kan ik mijn ov-chipkaart niet opwaarderen. Ik ben dus verplicht een kaartje in de bus te kopen, nu vraag ik me af of ik dat kaartje bij Vodafone kan declareren.Kun je niet gewoon bij een ov chipkaart oplaadpunt je ov-chipkaart met je bankpas opladen?
quote:gizz schreef op 07 april 2012 @ 16:38:

Vandaag best goed gevrekt,. De haarlak die ik altijd heb was nu 2 + 2 gratis (en de prijs hetzelfde als altijd dus echt gevrekt). Verder weer wat kinderkleertjes verkocht via marktplaats, dus ook daaar lekker op verdiend

Hoi Gizz,

Wil dat een beetje, kinderkleertjes verkopen via MP? En doe je dan per stuk? Of in pakketjes? Ik heb tot nu toe alleen de rainbowbabies-shirts op MP gehad, en dat wisselt wel, ik heb er nu ook weer wat op staan, maar dat schiet nog niet zo op....

Doe je dan alleen merkkleding? Ik vind het soms zo zonde om het voor nop weg te doen, heel vaak is het nog zo mooi..... Denk er ook over om met koninginnedag het een en ander mee te nemen, misschien dat het dan ook lukt om wat kwijt te raken.

Groetjes Ayla
quote:mi-jo schreef op 07 april 2012 @ 19:21:

[...]

Kun je niet gewoon bij een ov chipkaart oplaadpunt je ov-chipkaart met je bankpas opladen?Dat heb ik al geprobeerd op 2 totaal verschillende plaatsen maar allebei deden ze het niet door de storing bij Vodafoon.
quote:mi-jo schreef op 07 april 2012 @ 19:20:

[...]

Dat is jammer zeg! Kun je ook meerdere bonnen voor 1 zak voer gebruiken? Ik heb er namelijk nog 1 liggen. Wanneer je meerdere gebruikt is het misschien wel goedkoper.Dat staat er niet specifiek op. Maar er staat wel op: "1 bon per persoon/gezin/adres". Dus helaas.
quote:ayla2 schreef op 07 april 2012 @ 20:01:

[...]

Hoi Gizz,

Wil dat een beetje, kinderkleertjes verkopen via MP? En doe je dan per stuk? Of in pakketjes? Ik heb tot nu toe alleen de rainbowbabies-shirts op MP gehad, en dat wisselt wel, ik heb er nu ook weer wat op staan, maar dat schiet nog niet zo op....

Doe je dan alleen merkkleding? Ik vind het soms zo zonde om het voor nop weg te doen, heel vaak is het nog zo mooi..... Denk er ook over om met koninginnedag het een en ander mee te nemen, misschien dat het dan ook lukt om wat kwijt te raken.

Groetjes AylaMartkplaats gaat niet zo super snel, maar ik zit bijvoorbeeld ook op fokforum, op de pijler ouders is een topic vraag en aanbod en daar raak ik wel het nodige kwijt, soms per item, soms een heel pakket. Nee je krijgt er niet de hoofdprijs voor, maar ja anders gaat het bij ons weg of in de kledingbak. Dan krijg ik er liever nog een paar euro voor. Wij gebruiken wat we hier mee verdienen als aanvulling voor de spaarrekening van de jongens. En dat tikt toch hard aan kan ik zeggen. Ik heb soms wat merk, maar het meeste is toch gewoon H&M. Doordat ik nog al grote kids heb, hebben ze ht meeste maar 2,3 x gedragen dus allemaal nog prima in orde. ( als je denkt dat je voor een tweedehands kindertruitje nog een tientje gaat vangen, dan moet je je verwachtingen wel bijstellen denk ik, dat gaat niet lukken, tenzij het dior, gucci e.d. is. ) Meestal verkoop ik 2 shirts en een broekje voor bijvoorbeeld een tientje.
Vanmiddag voor 5 personen het paastoetje gemaakt.. alles bij elkaar was ik ¤ 2.50 kwijt eraan en iedereen is gek op dat toetje .

Niet gek voor een vrek .
Ja, en wat is dat dan voor toetje!!!!!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Yoghurt met vanillevla?
Strandje, ik heb je gemaild, lief van je! ook zou ik mijn e-mailadres hier nog even plaatsen voor de c1000 zegels. Gisteren geen toegang tot internet gehad, dus hopelijk ben ik nog op tijd, maar hier komtie dan: blabla

Alvast super bedankt!
Heeft iemand trouwens de 5 euro actie van iglo al terug gekregen?

Ow en mugske, bedankt voor de tip van CG, volgende week doe ik mee aan mijn eerste onderzoek!
Alleen vandaag nog 25% paaskorting op Hema.nl op het duurste artikel in je winkelmandje met de code HEMAcadeau

Ik heb 3 bestellingen geplaatst en zo 15 euro bespaard op beddegoed. Staat niets bij over 1 code per account, alleen per bestelling, dus heel vrekwaardig!
Ik ben tot het besef gekomen dat ik echt een verschrikkelijke vrek ben... Was van de week nieuwe plantjes kopen, besluit heel verstandig om maar 1 bosje anemonen mee te nemen, en laat me bij de kassa verleiden tot het tulpen kassakoopje.

Heb wel bij de appie de carpaccio teruggelegd omdat ik die natuurlijk niet nodig had, terwijl ze het wel voor mijn neus hadden neergelegd...

Maar goed, mijn goede actie van deze week: ik moest nieuwe anti-klit van gliss kur. Duur spul, gebruik het alleen voor dochter. gelukkig was het twee voor 7 euro bij de DA, drie euro korting!

Bij de appie was het brood met passie 2 voor 1, dus heb er lekker eentje in de vriezer gegooid!
Haha BlueBird, ik ben ook een vreselijke vrek. We hadden zaterdag bij de folders wat kortingsbonnen voor de bioscoop hier in de buurt maar natuurlijk maar weer eentje met een bon voor een kaartje, medium popcorn en medium drinken voor 6,50 samen.

Ik heb net ons foldermeisje gevraagt of ze nog van die folders over had, en ze kwam gelijk met 7 stuks voor me aanzetten.

Nu heb ik er 8 dus we kunnen 2 keer met ons allen voor een koopje naar de film met eterij erbij! Ze zijn geldig t/m september, dus we hebben er ook nog mooi de tijd voor om er gebruik van te maken.
Ik heb sinds een tijd mijn financien echt op orde. Weet wat erin komt en eruit gaat, heb een buffer op een spaarrekening en heb ook een aantal sub-spaarrekeningen aangemaakt voor bijvoorbeeld de jaarlijkse vaste lasten en mijn auto (voor reparaties of een nieuwe).

Zo heb ik ook een leuke-dingen potje-spaarrekening en daar heb ik de afgelopen tijd wat financiele meevallers op gezet. Geld dat ik van mijn moeder kreeg, opbrengst van MP-aankopen, geld dat van de belasting terugkwam.

Ik ben zo blij met dat leuke dingen potje. Er staat een paar honderd euro op, maar ik ben er heel zuinig mee en bedenk echt heel goed wat ik er van wil doen. En als ik er dan iets mee doe waardeer ik dat veel meer omdat het ook echt een bewuste keuze is.

Dit weekend ben ik een weekendje weg geweest. Was vrij duur en ik zit deze maand verder echt best wel krap. Maar omdat het uit dat potje kwam heb ik gewoon gedaan en besteld wat ik wilde en waar ik zin in had en ik heb er enorm van genoten. Terug thuis de bedragen die ik heb uitgegeven van het potje overgeboekt naar mijn gewone rekening en de rest van de maand weer zuinig doen. Kost me nu geen moeite na deze luxe uitspatting.

En ik ben al weer aan het bedenken hoe ik het potje weer kan aanvullen en wat ik er dan mee wil doen. En daar heb ik echt lol in. Veel meer dan toen ik alles van de grote hoop betaalde.
quote:tess97 schreef op 09 april 2012 @ 11:10:

Haha BlueBird, ik ben ook een vreselijke vrek. We hadden zaterdag bij de folders wat kortingsbonnen voor de bioscoop hier in de buurt maar natuurlijk maar weer eentje met een bon voor een kaartje, medium popcorn en medium drinken voor 6,50 samen.

Ik heb net ons foldermeisje gevraagt of ze nog van die folders over had, en ze kwam gelijk met 7 stuks voor me aanzetten.

Nu heb ik er 8 dus we kunnen 2 keer met ons allen voor een koopje naar de film met eterij erbij! Ze zijn geldig t/m september, dus we hebben er ook nog mooi de tijd voor om er gebruik van te maken.Goeie actie dus! De bios is hier echt duur, meeste films zijn 9,50 per kaartje en dan heb je er niets bij. Is voor mij dus onbetaalbaar om met twee kinderen te gaan. Zelfs de kinderfilms zijn vanaf 8,50 per kaartje.
Wat leuk Hiltje! Ik heb ook zo'n potje. Dat maakt het toch specialer.
Hoe maak je dan sub spaarrekeningen? Gewoon door nog een spaarrekening te openen?
Ik had toevallig naast mijn reguliere spaarrekening nog een spaarrekening waar niks op stond, dus die gebruik ik ervoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven